Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

toisesta päiväkodista tuoksiajaksi vai muuttuuko lasten päiväkotipaikka kokonaan? ajattelen ensivuoden kesätöitä, lähden nyt opiskelemaan ja todennäköisesti täytyy mennä kesätöihin ja useat paikat vaativat esim klo17 asti töissä olemista..

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tyttöni oli ryhmiksessä joka oli auki tarvittaessa klo 22 asti. Ja sukesi klo05. 30 jos oli tarvista.

Nyt meillä on kahdessa pk:ssa paikka. Tavallisessa pk:ssa lapsi on silloin kun olen päivävuoroissa ja vuoropk:ssa silloin kun olen iltatyössä tai viikonloppuina.

Sitä en tiedä miten tuollaisessa väliaikaisessa tarpeessa toimitaan, mutta sekin on varmaan hyvin kuntakohtaista.

Ja itse oon ollut pk:ssa töissä (n. 70 lasta) joka oli auki vain klo. 17. Mutta joskus oli lasten vanhemmilla poikkeuksia työajoissa ja silloin hoitajat olivat klo. 18 asti töissä. Sama juttu aamuisin. Pk aukesi klo. 7, mutta joskus jotkut lapset tulivat jo klo. 6.

sulkemisaika päiväkodille... Tarkoitan että nykyäänhän monissa työpaikoissa ollaan ihan eri aikoihin kun klo:8-16. Monet vaatekaupa aukeavat klo:10, joten vanhempi voi joutua olemaan töissä esim. klo:18. Ja toki vanhemmilla voi olla eri työajat, mutta entä jos molemmilla ns. " muu kuin 8-16 työ" ...? Kyllä päiväkotien pitäisi minusta olla auki esim. klo:18, mieluiten klo:19-20 asti auki... Jos lapsia n vain muutama, niin silloinhan yksi hoitaja riittäisi...?

erella:

Lainaus:

Nyt meillä on kahdessa pk:ssa paikka. Tavallisessa pk:ssa lapsi on silloin kun olen päivävuoroissa ja vuoropk:ssa silloin kun olen iltatyössä tai viikonloppuina.

Vuoropk:ssa ei yksinkertaisesti ole tilaa. Ja kun meillä vuorohoidon tarvetta on vain. 3krt/kk niin lasta ei oteta koko loppuajaksi sinne vuoropk:hon.

Mitään tilanteelle emme voi, tai no jos jään kotiin eskarilaisen kanssa? Eipä olisi paljon järkeä.

onko mahdottmuus edes mennä töihin kun harva työpaikka nykyisin on esim kaupanalalla klo16 asti vain , vaan se on pidempään. eihän se lasten päivä pitene yhtään koulupäivistä, kun myöhempäänhän minä heidät veisin. 8tuntiahan työvuorotkin yleensä vain ovat.

erella:

Lainaus:

Tyttöni oli ryhmiksessä joka oli auki tarvittaessa klo 22 asti. Ja sukesi klo05. 30 jos oli tarvista.

Sitä en tiedä miten tuollaisessa väliaikaisessa tarpeessa toimitaan, mutta sekin on varmaan hyvin kuntakohtaista.

ovat opiskelleet yms. hyvin vapaata toimintaa. Mietin vain joskus, että entä sitten kun me molemmat olemme kokopäivätöissä? Tosin jotenkin se onnistuu muiltakin, sillä ei siellä ole kuin muutama lapsi enää 16 jälkeen. Itsekin haen aina kl.15. Yksityinen hoito on kyseessä ja sellainen " suuntautunut" .

hakija, joka hoitaa heitä siihen saakka, kun tulet kotiin. Harva päiväkoti edes on auki pidempään kuin 17-17.15 ja ympärivuorokautiseen päiväkotiin otetaan vain vuorotyöläisten lapsia.

Mikäli sama vanhempi vie ja hakee lapsen ja työ on esim klo 9-17, niin noilla työmatkoilla lapsen hoitopäivän pituudeksi tulisi pahimmillaan 11 tuntia klo 7.30-18.30!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat