Vierailija

Lapset lähtee hoitoon huomenna ekaa kertaa ja mutsi on IHAN paniikissa. Eli huomiseksi on luvattu hellesäätä, mutta aamuthan ovat aika viileitä. Aamulla laitamme siis päälle pitkähihaiset vaatteet ja mukana on hellevaatteet ja aurinkorasva. Mutta kun nyt mietin tuota vaihtovaatehommaa niin olen ihan pulassa. LAitanko reppuun pitkähihaista vaihtovaatetta vai hellevaatetta vai mahdollisesti molemmat? Entä kuravaatteet, pidättekö te ne aina repussa vai vain silloin, kun on luvattu sadetta? Että tää on hankalaa....

Kommentit (7)

ja ihanaa olisi jos jokaisella lapsella olisi aina saatavilla

-puhtaita pikkuhousuja ja sukkia

-t-paitoja ja pitkähihaisia

-pitkiä housuja

-sukkahousuja (tytöillä)

koskaan ei tiedä millon maito/mehu kaatuu ja sit on ikävää ruveta kaivelemaan päiväkodin vaatteita. Kyllä kai teillä on vähän semmosia " huonompia" vaatteita mitkä vois jättää hoitoon varavaatteiksi ni ei tartte joka pvä miettiä että onko kaikkee mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

päiväkodissa on vaihtovaatteet ja sadevaatteet, sekä sisätossut. Tarvitaanko näin loppukesästä tosiaan aurinkorasvaa ja laitetaanko sitä jossain päiväkodissa? ei meillä tulisi ainakaan kuuloonkaan, kun eivät edes lisää tai vähennä vaatetusta päivän aikana.

itse laitan lapsille kotona valmiiksi colleget t paidan ja päälle vedän tuuli tai verkka takin.

tarhassa (kaapissa) on aina: vara...

-kalsarit

-sukat

-t paita

-pitkähihainen paita

-toiset housut

kassiin pakkaan:

Shortsit ja verkkarit

kurikset olen säilyttänyt tarhassa PUHTAINA

eli silloin kun niitä on käytetty, tuon ne kotiin pestäviksi ja vien sitten aamulla takaisin. on kätevää jos sadesään vaatteita on useammat, kumpparit yms tuppaa aina nimittäin olemaan väärässä paikassa..:)

en haluaisi stressata mutta muista vaatteiden NIMIKOINTI!

se on ärsyttävää kun vaatteet menee sekaisin ja opettajatkaan ei tykkää jos ei ole nimiä.

Itse laitan niska lappuun permanenttitussilla lapsen nimikirjaimet.

olen ostanut niitä silitettäviä juttuja jotka on varmaan tosi käteviä jos olis aikaa silitellä ja ommella ne kiinni... ;)

Lapset ( 4,5 ja 2,5 vuotiaat ) ovat tosi innoissaan menossa hoitoon. Monta viikkoa ovat jo puhuneet siitä milloin hoitoon lähtevät. Isompi onkin ollut aiemmin hoidossa ihan pienenä ja viime vuonna kerhossa, mutta kuopukselle on ihan eka kerta. Minua taitaa enemmän jännittää kuin lapsia....

vaihtovaatteina:

- t-paita (ainakin yks)

- sukat ja alkkarit

- collegehousut/farkut tms.

- pitkähihainen paita, näillä säillä ohut, talvella paksumpi

Vielä en ole vienyt kuriksia tarhaan, mutta kun ne vien, niin ne jäävät sinne, en tuo takaisin kotiin ennen kesälomaa. Syksymmällä ajankohtaiseksi tulee myös villasukat, vaihtokäsineet ja hattu, sekä kauluri.

Pari nimilappua olen saanut kiinnitettyä ja kuravaatteet ostettua. Hankalaa valita vaatteita kun kotona voi aina valita tilanteen mukaan. Ja jos vaatteet pihalla kastuu niin sitten tullaan sisälle.

Tarhan lokero oli niin pieni, että ei montaa turhaa vaatetta voi viedä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat