Vierailija

Eli minulle on tarjottu työtä (ihan mukavaa, joka kiinostaisi minua) MUTTA ongelma on se, että työaika on 5tuntia/päivä ja matkoihin menisi yhteensä 3 tuntia päivässä... Taloudellisesti tuo työ ei ole edes kannattavaa, sillä saisin pientä palkkaa 5 tunnilta, mutta käytännössä " työ" päiväni olisi 8 tuntia... Mitä tapahtuu jos kieltäydyn työstä, joudunko karenssiin vai mitä? Ei kai minua voida pakottaa tuohon...? Varsinkin kun vastaavaa työtä olis tarjolla myös ihan naapurissa, toki tällä hetkellä ei ole avoimia paikkoja, mutta vuoden mittaan niitä luultavasti tulee...

Sivut

Kommentit (23)

Luulisi työttömyyden jälkeen olevan aikamoinen onnenpotku saada (edes) tuollainen työpaikka nykypäivänä. Sulla vaan tuntuu olevan aika omituinen asenne tuohon. Voihan sen työmatkan hyödyntää vaikka kieltä opiskelemalla tai äänikirjoja kuuntelemalla tai opiskelemalla mitä tahansa... Asenteesta se on kiinni, ja sulla taitaa olla aika tavalla korjaamista omassasi...

vielä sen verran, että en ole työnvieroksuja! Minusta jokainen työtön tulisi valtion toimesta laittaa vaikka ojia kaivamaan, mutta normaalilla palkalla ja kohtuullisen matkan päähän... Tai vaikka läheiseen vanhain kotiin lukemaan lehtiä vanhuksille -mitä tahansa...

Mutta minusta ei vain ole järkeä, että menetän " suuren osan päivästä" ja käteen minulle jää n.200e enemmän kun nyt, siitä ilosta että olen " töissä" 8 tuntia päivässä... Se ei ole kovin kannustavaa:( Käytännössä minulla ei ole varaa tehdä yhtään mitään enempää mitä nyt, mutta vaate ymv. kulut nousevat (pitää olla siististi pukeutunut) joten käytännössä en kostu mitään tuosta työpaikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus työttömyyskassojen sivuilta:

" Muita päteviä syitä kieltäytyä työstä:

osa-aikatyö silloin, kun työstä maksettava palkka ja hänelle mahdollisesti maksettava soviteltu työttömyysetuus työmatkakustannusten ja muiden työn vastaanottamisen aiheuttamien kustannusten vähentämisen jälkeen jää pienemmäksi kuin hänelle muutoin maksettava työttömyysetuus"

Oletko muuten selvittänyt tuon sovitellun päivärahan suuruuden?

todellakaan aio jäädä karenssiin tämän vuoksi, jos valitsevat minut, niin teen kaikkeni (soitan vaikka Karpolle;) jotta työkkärissäkin myöntävät, ettei minua voida velvoittaa kulkemaan moista työmatkaa joka päivä... Ja JOS saisin erittäin hyvää palkkaa, eikä mitään muuta työtä olisi, niin voisin tuon matkan EHKÄ töihin kulkeakkin, mutta ei ole reilua että käteen ei jää kun surkea palkka, mutta joka päivä menee " töihin" 8 tuntia...

virkailijasta ja tuurista, tuttavani joutui juuri karenssiin vastaavanlaisessa tilanteessa. Hänellä ei olisi jäänyt käteen mitään ylimääräistä, sen sijaan olisi joutunut odottamaan monta tuntia päivässä kyytiä kotiin. Mutta ei riittänyt syyksi kieltäytyä, on se vaan kivaa olla työtön jota voidaan potkia päähän

sitä ennen saanut sitä lisäkokemusta, joka on aina plussaa). Ei kaikkea kannata ajatella vain rahassa, kyllä elämässä on muutakin tärkeää. Eikä sitä koskaan tiedä, mitä se työpaikka toisi mukanaan, ehkä saisitkin lisätunteja, uusia kontakteja jne. joiden kautta voisi aueta uusia mahdollisuuksia. Kotona istumalla niin ei taatusti käy.

MINÄ en ota työtä vastaan, MINULLEHAN ei mitään karenssia saa tulla...

Karenssi on täysin oikeutettu jos et työtä ota! Toihan on loisto mahdollisuus päästä isoon ketjuun jossa voi aueta vaikka mitä töitä. Ja vaikka ei olisikaan on se silti TYÖTÄ!

Ärsyttää tollaset lusmut ja yhteiskunnan elätit!

Vierailija:

Lainaus:

Eli minulle on tarjottu työtä (ihan mukavaa, joka kiinostaisi minua) MUTTA ongelma on se, että työaika on 5tuntia/päivä ja matkoihin menisi yhteensä 3 tuntia päivässä... Taloudellisesti tuo työ ei ole edes kannattavaa, sillä saisin pientä palkkaa 5 tunnilta, mutta käytännössä " työ" päiväni olisi 8 tuntia... Mitä tapahtuu jos kieltäydyn työstä, joudunko karenssiin vai mitä? Ei kai minua voida pakottaa tuohon...? Varsinkin kun vastaavaa työtä olis tarjolla myös ihan naapurissa, toki tällä hetkellä ei ole avoimia paikkoja, mutta vuoden mittaan niitä luultavasti tulee...

Mutta kun sitä työkokemustakin jo on...!!!

No jos väännän rautalangasta: Voinko saada sanktioita siitä, että kieltäydyn työstä nyt, koska oletan saavani paremman työpaikan puolen vuoden sisään? Tuohon työhön joutuisin sitoutumaan vuodeksi, joten kärsiäkkö vuosi autossa istuen, pienellä palkalla kituuttaen, vai sano ei kiitos ja olla työttömänä pari kuukautta--->puoli vuotta lisää ja saada työpaikka jossa luultavasti enemmän tunteja ja lähempänä kotia? Voiko työkkäri katkaista tukeni, ja jos, niin millä minä sitten elän??? Ja painottaisin vielä, että tämä on ensimmäinen työ jota minulle tarjotaan, joten en ole järjestäen kieltäytynyt joka työstä... Ei kai työkkäri voi olettaa että jokainen ottaa sen ensimmäisen tarjotun työn vastaan, vai voiko...?

En tunne ketään (lapsenteko ikäistä) naista joka olisi saanut vakkaripaikan ilman määräaikaista paikkaa ensin.

Sun pitää näyttää taitosi ja työasenteesi ensin.

Voit myös esittää toivomuksesi saada työ lähempää kotia. Tällöin pienempi palkka riittää kun sinun ei tarvitse palkata lastenhoitajaa kolmen tunnin ajaksi.

Jos ovat fiksuja ja olet pätevä, ymmärtävät kyllä.

Mutta motivaatio saada töitä on kyllä kova...! Mutta en ollut ajatellut että työkkäristä tarjoavat tälläistä työtä, joka ei kannata taloudellisesti ja sitoo ajallisesti niin paljon, etten edes ehtisi tekemään muita töitä sen ohella. Ja eniten minua pelottaa tuo, että siihen pitäisi sitoutua moneksi kuukaudeksi, kun tosiaan luultavasti saisin jouluun mennessä vastaavaa työtä lähempää kotiani...

Mutta en viitsisi esittää ihan huonoa, sillä ko. yrityksellä on työpaikkoja muuallakin (lähempänä kotiani) joihin pääsisin kulkemaan helpommin... No sanotaanko näin, että kyseessä on esim. ravintolaketju (ei ole mutta vastaava...) jos nyt teen itsestäni idiootin, pelkään joutuvani mustalle listalle kaikkiin heidän ravintoloihinsa;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat