Vierailija

Olin synnärillä ollut jo kolme vuorokautta vauvan syntymän jälkeen. Ei ollut ensimmäinen lapsi.. En osaa siellä ollessa nukkua laisinkaan.. Ja kotiahan sieltä haluttaa... Sanoin iltahoitajalle kun vauvan keltasuusarvot olivat koholla, että jos vauva sinivaloon joutuu menen mielelläni kotia yöksi ja tulen taas päiväksi vauvan luokse. Hoitaja tiesi etten saa siellä nukutuksi. Tämä tuumasi et asiasta tehdään sosiaali toimistolle ilmoitus, kun en välitä lapseni hoidosta. Onko tämä normaalia käytöstä???? Hoidan lapseni todella hyvin. Ikinä en ole ollut sosiaalitoimistonkans tekemisissä. Mulla vieläkin kaivelee tuo hoitaja. Onko hiukan törkeetä käytöstä juuri synnyttänyttä kohtaan??? Kommentteja.

Kommentit (22)

En itsekkään aio kenellekkään sanoa että laita sinäkin vauva yöksi vauvalaan. aion tuoda oman ajatukseni julki että aion antaa vauvan yöksi hoitooon jotta saan nukkua yhden yön. Jos vierustoveri ei halua omaansa antaa niin en voi sille mitään ja on nieltävä kiukku, jos siis oikeesti olen väsynyt. Onneks tuolla sairaalassa on vaan 2hengen huoneita. eli on mahdollista sumlia niin että pääsen vaikka ensimmäiseksi yöksi yksin huoneeseen suoraan salista.

Lainaus:

Lainaus:

ja itse olet sikeäuninen ja nukkuisin vaikka makuupussissa tienvarressa?

Ymmärrätkö että on erilaisia ja herkkäunisempia äitiä?

Itse olen kohta menossa synnyttämään ja toivon että saan nukkua yhden yön synnytyksen jälkeen ilman vauvaa ja toivottavasti vieruskaveri antaisi myös vauvan vauvalaan yhdeksi yöksi.

en nukkunut sekunttiakaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkään en nukkunut sairaalassa juuri lainkaan, ihan kamalaa kidutusta sellainen pakkovalvominen. Onneksi saatiin vauvan kanssa kotiutua jo yhden yön jälkeen.

Kotona ei ole muita itkeviä vauvoja kuin se oma, eikä koko ajan jotain hälinää ja meteliä. Ihmetteleen, miksei esim. ne hoitajat pysty puhumaan vähän hiljemmalla äänellä öisin. Onko pakko herättää aina koko käytävällinen esim. jos vastasynnyttänyt vauvoinen tuodaan yöllä.

Hiljaisuudessa se ääni vaan kuuluu paremmin. Se on kumma, kun kukaan ei muka nuku öisin, mutta siltikin ne hoitajat joutuvat herättelemään äitejä "teidän vauva on nyt huutanut viimeiset kymmenen minuuttia, voisitko syöttää sitä.."

Itse olen kohta menossa synnyttämään ja toivon että saan nukkua yhden yön synnytyksen jälkeen ilman vauvaa ja toivottavasti vieruskaveri antaisi myös vauvan vauvalaan yhdeksi yöksi.

Jos äiti lähtee pois osastolta ennen vauvaa niin vauva siirretään lastenosastolle. Vaikka olisit pois vain sen yhden yön.

En tiedä käytäntöjä sielläpäin, mutta kyllä yleensä perhettä seurataan tarkempaa jos äiti oma aloitteisesti jättää vauvan sairaalaan ja itse lähtee kotiin. Vauvan parhaaksi se seuranta tehdään. Yleensähä terveet äidit eivät jätä lastansa. .Toki onhan tullut todella "hyviä" ja ymmärrettäviä syitä miksi äiti on ollut yöt kotona. Huom en tarkoita tehohoidossa, keskolassa tai ms olevien vauvojen äitejä. Se onkin sitten ihan eri juttu

Kuulostaa niin kummalliselta, että ensin halutaan vauva ja sitten seuraavaksi valitetaan ettei saa nukkua.

Äitihän elää vauvan rytmin mukaan ja toivoo että saa nukkua joskus kokonaiset yöunet. meillä vielä 2,5 vuotiaskin herää joka yö useita kertoja, eli tiedän kyullä miltä univelka tuntuu.

Tai siis sinne hoitajien huoneeseen! Niin min tein kun en saanut siinä paisteessa nukuttua... Ja en kyllä jättäisi vastasyntynyttä sairaalaan yöksi ja lähtisi itse kotiin. En vaan voisi, vaikka sama kai se nyt on olisinko 20 metrin vai 2 kilometrin päässä jos sen ajan vaan olisin poissa kun vauva nukkuu.

Mä olin ollut lapsivuodeosastolla n. 5 pv ja vauva samaan aikaan toisaalla lastenosastolla infektion takia, silloin hoitaja tuli kysymään haluanko mennä kotiin. Olin kuitenkin hyvässä voinnissa ja olisin siis voinut näppärästi kotoa käsin käydä lastani hoitamassa päivisin siellä toisella osastolla.

Olisit kysynyt osastolla muilta hoitajilta (esim. "pomolta" eli osastonhoitajalta että olikohan tuo ihan asianmukaista kommentointia...

Lainaus:

en nukkunut sekunttiakaan :(

Heh, joo, onhan se normaalia olla nukkumatta kolme yötä peräkkäin, eihän se mitään, kun ihminen muttuu ihmisestä äidiksi. Moniko äiti on ollut? En minä ainakaan.

Synnärillä äiti ja vauva ovat siellä yhteispakettina, tsiisus sentään. Tän on PAKKO olla provo. Ja yksi typerimmistä pitkään aikaan.

Ei väsymys ole mikään syy hylätä vauvaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat