Sivut

Kommentit (59)

paljon (huom! PALJON) kalliimmaksi tulee hoitaa ne lapset päiväkodeissa ja onhan aika epäloogista viedä lapset hoitoon, jossa joku saa palkkaa vieraiden lasten hoitamisesta mutta ei voi saada palkkaa omien lastensa hoitamisesta. mun mielestä naisten tasa-arvon kannalta kotona tehtävä lastenhoitotyö ei saa olla korvauksetonta MISSÄÄN NIMESSÄ. suurin osa kotona olevista vanhemmista on naisia, edelleen. hyväpalkkaisten miesten vaimojen on aina hyvä revitellä täällä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Siis juuri tätä tarkoitin! " kelan kannattaisi maksaa" , mikä ihme siinä että mitään ei voida tehdä jos siitä ei makseta. Ei edes hoitaa omia lapsia????????????????????????

Mitä ihmeen tekemistä tällä asialla on tekemistä sen kanssa mitä sanoin? Kelan kannattaisi maksaa lasten kotihoidosta koska se tulee valtiolle edulliseksi ja korkeamman maksun kautta useampi äiti hoitaisi lapsia kotona -> valtiolle tulisi vähemmän kustannuksia.

Oletkohan tyhmä vai vain riidanhaluinen.

6

Vierailija:

Lainaus:

jossa äiti vauvan kanssa äitiysrahakaudella, silloin kai jotkut saa lisiä vanhemmista lapsista, kodinhoidontukea et siis välttämättä saa jos olet äitiyslomalla.

" tiedätkö todelliset päivähoitokustannuksesi...."

Ei ole kuule ihan ilmaista sekään, että koulutetut tai puhumattakaan kouluttautumattomista, jää vuosikausiksi kotia vanumaan.

Okei, työssäkäyvät ei tiedä millasta se kokopäivänen kotiäitiys on esim. 5 pienen lapsen kanssa. Siinäpä sitten pistää 5 lasta päiväkotiin. Sehän se vasta halvaksi tulee. Mutta eihän tätä yksinkertasesti kaikki ymmärrä. Joten jospa lapset hoitoon laittaneet piäisivät ihan vaan pikku suunsa tyytyväisesti kiinni ja nauttisi siitä oamsta työstään ja siitä kuinka oma lapsi kärsii ilman äitiä siellä päiväkodissa. No minä en ikimaailmassa laittaisi lapsia hoitoon, vaan hoidan heidät kotona ja olen iki iloinen siitä että saan edes pientä tukea tästäkin teosta. Työtähän tämä ei ole, siksi ei makseta palkkaa, tuki silti voisi tosiaankin olla isompi, jotta voisin vielä pidempään olla rakkaitteni kanssa kotona.

Vierailija:

Lainaus:

niin kyllä loppuu väestönkasvu. Ja mihin se johtaa.. slummialueisiin. Kohta ollaan ku jenkit tai sit ku kiinalaiset ettei saa tehdä ku yhden lapsen. Täälläkin on ongelmia, myönnän.. mut kuka teitä hoitaa vanhana ku meidän lapset.

ja ihan riittävästi. kotihoidontuella ollessa pihistellään ylellisyydestä ja sillä rahalla kyllä saa tarpeellisen.

Sitäpaitsi maksetaanhan siitä lasten kotihoidosta edes jotain. Ei sen rahan tarkoituskaan ole kustantaa uusia autoja, ulkomaan matkoja, tupakointia yms.

Kyllä se raha lasten ruokaan ja menoihin riittää, kun saa vielä lapsilisätkin. Mies maksaa meillä asuntolainan + muut.

Kotihoidon aikana voi pankissa sopia, että lainaa maksetaan vähemmän.

28

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Minä olen kotihoidontuella ja mieheni tienaa käteen 1200 euroa kuussa. minulle jää 350 euroa käteen kotihoidontuesta, se riittää!

28

Ja miehen tulot 2200 josta jää käteen n 1600e

vkon ruuat saa 60-70e:lla.. +laskut

enkä halua elää kituuttamalla.

Mieluummin siis teen töitä, pääkoppa pysyy kunnossa kun on muutakin elämää kun lapset

Mutta minä kituutan mielelläni pari vuotta. Meillä kotona äiti oli kotona 10 vuotta. Äiti opetti leipomista ym. Puuroja keittelen paljon.

Mitä parasta me kaikki ollaan onnellisia.

Kyllä täälläkin on äiti ollut mulla kotona kun olen pieni ollut. Kyllä niihin lapsiin ehtii panostaa viikonloppuina, iltaisin, aamuisin...

En sanoisi että lapsista tulisi sen onnellisempia. Veljeni kiusattiin koko kouluaika, kuten myös minua, kavereita meillä ei paljoa ollut kun kyhnättiin äidin kanssa. Äiti tosin opetti mulle kotityöt, veli ei osaa niitä vieläkään tehdä, koska minä jouduin aina tekemään kaiken.

Vaikka olen töissä, kyllä meilläkin leivotaan, askarrellaan, leikitään ja piirretään, ei työssäolo niitä poissulje!?

Mutta kaikille ei sovi kaikki ratkaisut. Pääasia että on onnellinen. Te olette, silloin se on teille oikea ratkaisu :)

Minä olen, ja tämä toimii meillä. lapset ovat todella sosiaalisia ja kaipaavat kavereita, niin sekin on helpottanut kummasti

Vierailija:

Lainaus:

Minä olen kotihoidontuella ja mieheni tienaa käteen 1200 euroa kuussa. minulle jää 350 euroa käteen kotihoidontuesta, se riittää!

28

Ja miehen tulot 2200 josta jää käteen n 1600e

vkon ruuat saa 60-70e:lla.. +laskut

enkä halua elää kituuttamalla.

Mieluummin siis teen töitä, pääkoppa pysyy kunnossa kun on muutakin elämää kun lapset

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat