Vierailija

Mieheni on kokenut omien vanhempiensa suosineen hänen sisartaan, joka ollut helppo, menestynyt koulussa ym. Nyt hän selkeästi suosii nuorempaa lastamme 7v ja on tiukka ja useasti epäreilu vanhemmalle 10v. Ok, vanhempi on luonteeltaan hankala, itsepäinen ja usein kärttyinen, mutta hänellä on myös tosi paljon ihania puolia. Ja osaa se nuorempikin kiukutella, tekee vain sen hiljaisemmin kuin vanhempi.

Mieheni on jopa tokaissut minulle (ei onneksi lapsen kuullen), että olisi parempi jo vanhempi muuttaisi vaikka lastenkotiin. Asenne on niin selvä, että lapsi itsekin sen huomaa ja se ei todellakaan paranna hänen käytöstään. Lisäksi aiheuttaa turhaa kärhämää sisarusten välille.

Mies ei mielestään tee mitään väärin, koska hänen mielestään vain lapsi on hankala. Ei hän näe yhtettä oman ja lapsen käytöksen välillä. Tilanne vain on pian sellainen, että minä en sitä kestä. Vai olenko itse sokea lapsen " mahdottomuudelle" ?

Kommentit (4)

Mielestäni olet velvolinen ottamaan asiaa esille miehesi kanssa niin useasti että alkaisi ymmärtää tilannettaan. Puhukaa hänen lapsuudestaan, miltä hänestä tuntui olla syrjitty ym. jos ymmärtäisi paremmin lastenne tilannetta. Jos ei täysin opi muuttamaan käytöstään lasta kohtaan, niin voisi ainakin säännöllisesti kerran viikossa tai joka toinen viikko ottaa tavaksi tehdä jotain mukavaa vuorotellen kahdestaan vain toisen lapsen kanssa. Sillä välin sinä voisit viettää kahdenkeskistä aikaa toisen lapsen kanssa vastaavasti. Se kehittää juuri heidän kahdenkeskistä suhdettaan ilman muita vertailukohteita ja häiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat