Seuraa 

Nyt jokainen määrittelemään lyhyesti ja ytimekkäästi huono äiti. Antakaa myös konkreettisia esimerkkejä toiminnasta, josta huonon äidin tunnistaa.

Porukka parjaa täällä taas toisiaan siihen malliin, että ehkä on aika selkiyttää nämä käsitteet.

Minä aloitan: huono äiti on sellainen joka ei vastaa lapsensa perustarpeisiin (läheisyys, ruoka, uni), käyttäytyy jatkuvasti epäjohdonmukaisesti ja epäluotettavasti (lapsi ei koskaan tiedä mistä päin tuulee) ja jonka omat tarpeet menevät aina lapsen tarpeiden edelle (välillä ne saavat mennä, jos joku muu aikuinen huolehtii, että lapsen tarpeet täyttyvät. Esimerkki: äiti saa välillä vaikkapa rillutella, jos lapsi on hyvässä hoidossa).

Sivut

Kommentit (43)

Lomalla ollessa tuli jo hyvin poimittuakin, katsos meillä se on lomaa kun ollaan lasten kanssa kotona, muulloin arki ja verorahojen tienaaminen, että saadaan lastenhoitaja maksettua ja vielä muut verokulut että riittää kotihoidontukea maksettavaksi ja eläkerahoja keruutettavaksi.

Aika pieniä oli ne mustikat, liian kuiva kesä, mutta oikein herttaista retkeä teille:)))))))

Mulla ainakin on ollut huono äiti, vaikka kaikki kulissit oli kohdallaan. Oltiin puhtaita ja siistejä ja hyväkäytöksisiä. Äiti vaan vittuili niin paljon mulle ulkonäöstäni, että sairastuin pahaan syömishäiriöön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

ainoa arvio, jolla on merkitystä on lapsen arvio omista vanhemmista, se mitä minä ajattelen jonkun toisen äitiydestä on merkityksetöntä

antakaamme palaute sinne mihin se kuuluu, eli omille vanhemmillemme ja olkaamme valmiina ottamaan palaute vastaan kun omat lapsemme sitä antavat

siinä riittävästi raamia tähän kysymykseen

inhottava. Joskus vain huvittaa nämä teidän kotiäitien " mtä kaikkea kivaa teemme" hömpötykset kun oikeasti siinä näyttää olevan pinna kireällä sekä äidillä että lapsilla. Eiköhän me mahduta tänne kaikki taaplaamaan kukin tyylillään.

niin mua kutsuttais vaan " laiskaks yh:ks" , eikä suinkaan äidiks, joka ajattelee lapsen parasta pitämällä kotihoidossa ;)

Näin nää asiat aina kääntyy 180 astetta, kun tarpeeks mietitään.

Ei meidänkään lapset tule olemaan kotihoidossa 3-vuotiaiksi, ja jos se tekee jonkun mielestä musta huonon äidin, NIIN MITÄ SITTEN???

Ja iloinen äiti...joopa joo. JOs äidin tekee iloiseksi ryyppääminen, niin onko se lapselle parasta? Kyllä aikuinen voi pikkasen tsempatakin, eikä hoitaa ongelmia sillä, että heivataan lapset jonnekin kuuseen, kun " äiti on vähän väsynyt" .

Ja suomessa ei lapsiperhe joudu kodittomaksi, ellei itse sössi asioitaan oikein viimosen päälle. Vaikka ei tekis päivääkään töitä.

Mutta toihin saa toki mennä ja lapsen viedä hoitoon, huonolta äidiltä kuulostaa tuollainen selittely ja huono itsetunto...millaisen kuvan annat lapsillesi?

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

lapsi laitetaan hoitoon alle 3-vuotiaana vaikka lapsen paras on kotihoito siihen saakka.

Kaikkein parasta on että lapsella on iloinen äiti.

Surkea ja katkera ja yliväsynyt äiti ei ole hauska.

Ja jos et voi taata lapsellesi kattoa pään päälle niin se huostaanotetaan. Mieti sitä ennenkuin tuomitset.

Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää tätä ihanaa aikaa kotona löhöämiseen, kun voin touhuta ja retkeillä lasteni kanssa ilman aikatauluja ja velvoitteita. Varsinkin näin kesäaikaan elämä on ihanaa, kun voimme lähteä retkelle uimarannalle heti aamusta=)

varmaan äiti itse halunnut sairastua :(

ja suorastaan valinnut ongelmat itselleen, ei titenkään rakasta lastaan, eikä toivo tälle hyvää elämää.

kyllä on helppo tuomita..

Ketut sä mitään retkeilet... Olet varmaan itse aurinkoinen siellä biitsillä aamutuimaan niiden muksujes kanssa?? Ihqu, vitsi kun me ei päästä mukaan... Ei katsos näiden päiväkotilasten kanssa voi ikinä retkeillä, nehän viihtyy siellä hoidossaan kuus päivää viikossa, aamu seiskasta ilta kuuteen.

Jokainen lapsi kasvatetaan eri tavalla

Anna olla, huonoja äitejä ei ole.

Minkälainen lapsi on huono lapsi?

Minkälainen isä on huono isä?

Minkälainen mummo on huono mummo?

Minkälainen täti on huono täti?

Vierailija:

Lainaus:

lapsi laitetaan hoitoon alle 3-vuotiaana vaikka lapsen paras on kotihoito siihen saakka.

Kaikkein parasta on että lapsella on iloinen äiti.

Surkea ja katkera ja yliväsynyt äiti ei ole hauska.

Ja jos et voi taata lapsellesi kattoa pään päälle niin se huostaanotetaan. Mieti sitä ennenkuin tuomitset.

joka kaikenkukkuraksi kerjää marttyyrikruunua päänsäpäälle vaikka tosiasiassa on lyhytpinnainen, lahjova ja karjuva mamma. Mutta siis ihqu kotiäiti, jonka lasten ei tarvitse kärsiä päiväkodissa.

Ihan turha itse selittää " minä olen paras äiti lapsilleni" ...se kun ei ole titteli, minkä voi itse itselleen antaa, vain lapset voivat tarpeeksi vanhoina arvioida, miten hyvä äiti olen heille ollut.

JA tähän kysymykseen mun pitikin vastata: huono äiti on sellainen, joka ei kuuntele lapsiaan. JOka TIETÄÄ kuinka kaiki tehdään oikein ja joka TUNTEE lapsensa tyyliin " eihän meidän lissu nyt mitään sellasta, kyllä muut on sen yllyttänyt kiusaamaan..." HUono äiti on sellainen, jolla ei ole nöyryyttä ymmärtää, että kukaan ei ole täydellinen äiti, vaan kaikki me ollaan epätäydellisiä ihmisiä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat