Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli miten on arki sujunut kun lapsilla on ollu ikäeroa 1v-1,5v??

Kommentteja kaivataan.

Kommentit (9)

Ja kakkosella jo kolmosella 1v9kk. Hyvin on mennyt ja hyvin olen jaksanut. Pari käytännön vinkkiä nopeasti:

- tuplarattaat

- esikoisen päivärytmin pidät niin ennallaan kun kykenet

- muistat että esikoinenkin on vielä pieni ja tarvitsee syliä paljon

Sisältö jatkuu mainoksen alla

välillä helpommin, useimmiten kuitenkin vähän hankalammin. Ainakin kun kuopuksellakin jo uhmaa tyrkkää. Lapsilla on toisistaan seuraa mutta kyllä siinä äiti joutuu välillä tosi lujille. En silti kadu, mieluummin näin kuin isoilla ikäeroilla. Meillä siis kolme lasta, esikoisen ja kuopuksen ikäero on 2 vuotta.

Lainaus:

Nukkumaan et kyllä tule ensimmäisiin vuosiin.

esikoisen ja kakkosen välillä oli 1v. JA nukuin, nukuin päikkäreitä. Esikoinenki ku nukkui päiväunet vielä, kun vauva ja esikoinen nukkuivat, nukuin myös minä, tai tein omia juttuja jos ei väsyttänyt, joskus siivoilin,

Meillä esikoinen tykkäsi kovasti velleistä, alkuun oli helpotus kun oli ne vellit, miten helppoa oli keittää keittimessä vesi, jauhot sekaan ja sekoitus, velli aamupalaks ja iltapalaks.

Kyllä se hienosti menee, koita ainakin asennoitua niin että sinä pärjäät ja menee hyvin, otat myös apua vastaan jos sitä saat.

Jos et saa rauhassa imettää esikoiselta niin annat vaikka rusinoita hänelle jota pystyy napsimaan siinä samalla kun imetät, tai otat toiseen kainaloon esikoisen kun imetät vauvaa.

Ihan alkuun voit huoletta jättää kotitöitä vähemmälle, siivota kerkeää myöhemminkin. pakolliset hommat teet.

Muista että aika menee nopeeta, lapsi kasvaa koko ajan ja on pian koulussa.;) JA pois jaloista. Nauti nyt!!

Voimia.

Nuo tuplarattaat ovat olleet hyvä juttu.

On hyvä pyrkiä vauvan kanssa sellaiseen rytmiin että päiväunet nukkuisivat yhtä aikaa, joten saat sitten itsekin levätä.

Meillä ei mustasukkaisuutta ole ollut koskaan. Itse en olisi kunnolla tuota rumbaa jaksanut jos minulla ei olisi sellaista miestä joka tykkää touhuamisesta lasten kanssa, sekä heräili välillä öisin yms. eli en koskaan ollut yksin väsymykseni kanssa.

Tuplarattaat oli ainakin meillä ihan ehdottomat liikkumisen kannalta. Liikaa ei kannata kasata tekemistä synnytyksen jälkeen ja kun ottaa rennosti, ei siis stressaa siivoamisesta ym, jaksaa paremmin. Mahdollisimman pienestä pitäen kannattaa yrittää saada lapset nukkumaan päikkärit samaan aikaan ja pyhittää tuo aika itselle. Nukkumiselle, kahvihetkelle tms. ei missään nimessä kodin laittamiselle. Kolmannen kanssa oli jo aika helppoa, kun isommat leikkivät keskenään eikä tarvinnut koko aikaa olla viihdyttämässä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat