Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meidän leikki-ikäisten lasten ( 4v, 5v ja 6v ) kypärämyssyt ovat pieneksi jäämässä. Tähän asti on ollut käytössä tutan puuvillaiset trikookypärämyssyt.

Mutta nyt uusia ostaessa mietin mikä olisi paras materiaali myssyihin? Meillä niitä on tähän asti pidetty paljon talvihattujen alle ja esim ratsastaessa kypärän alla. Mutta onko muilla käyttöä näin " isoilla" lapsilla vielä kypärämyssyille? Ja jos on niin mitä materiaalia suositte?

Villasia ja silkkisiä löytyy ainakin ruskovillalta, puuvillaisia taitaa löytyä lähes joka puolelta...

Kommentit (6)

ruskovillan villaisia ja silkkisiä. ne villaiset ovat hyviä talvikäyttöön. poikamme pitää kovasti, koska ovat hengittäviä, ohuita ja lämpöisiä, eivätkä kutita.

oli meillä yksi puuvillainenkin, mutta en pitänyt siitä yhtään, kun ei kauheasti venynyt, ja kastuessan puuvilla kestää kuivua niin pitkään. ja on kylmempi kuin villa tai silkki.

suosittelen marssimista siis myös ruskovillaan minäkin.

Pojallamme 3 v käytössä kovilla pakkasilla Ruskovillan villainen kypärämyssy ja kevyemmillä pakkasilla tavallinen puuvillainen. Ei tarttis ollenkaan kypärämyssyä koska kova hikoilemaan mutta toppahatun alla hyvä koska korvat jää piiloon.

Ruskovillan muutkin tuotteet hyväksi havaittu (alusvaatteet siis).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yksi Ruskovillan silkkinen kypärämyssy meillä on ollut ja kyllä se oli hyvä, sekä malliltaan että siksi, ettei hiostanut, mutta koska lämminverisellä lapsella (nyt ikää 3v.) puuvillaisetkin ovat toimineet hyvin, olen käyttänyt niitä, lähinnä Tuttaa ja JesperJuniorin omaa merkkiä. Puuvillaiset voi ainakin huoletta heittää usein pesuun ja mainiosti ovat kestäneet kovaa käyttöä ja useita pesuja. Jos rahaa olisi enemmän, ostaisin ehkä kokeiluun Ruskovillan villaisen - mutta toisaalta leikki-ikäinen todella jo liikkuu ulkona niin paljon, etten tiedä, onko se ylimääräinen lämpö päähän niin tarpeen.

Minä en ole käyttänyt kummallakaan lapsella kauluria. Ruskovillan villaisessa kypärässä on pitkälle ulottuva alaosa, jos ymmärrät mitä tarkoitan :-) Ajaa mielestäni kaulurin asiaa samalla.

Meidän lapsukaisilla, nyt 4½v ja 6½ v, on jo kolmena talvena ollu Ruskovillan villaiset kypärämyssyt. Olen ollut supertyytyväinen niihin! Olen tuulettanut niitä usein, mutta pessyt en niitä ole kuin loppukeväästä kesäsäilöä varten. Lisäksi meillä on JesperJuniorin Busino-malliston puuvillaiset kypärämyssyt molemmilla, lähinnä hätävaraksi. Pysyvät mielestäni hyvin kuosissaan pesuissakin.

onko tuo ruskovillan sen mallinen, että esim kauluria ei välttämättä sen kanssa tarvitsisi? Puuvillasten kanssa olen pitänyt kauluria, kun ei tuo puuvilla kovasti lämmitä.

Mitä eroa käytössä on ruskovillan silkkisellä ja villasella?

Meillä esikoinen hikoilee kovasti päästänsä ja olen siksi kokenut tuon puuvillasen vähän huonona, kun kastuu niin helposti hiestä. Olisiko tuollaiselle hikoilevalle lapselle paras silkkinen?

Kaksi muuta eivät juuri hikoile ja keskimmäinen on aika heikko ääreisverenkierroltaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat