Vierailija

Sivut

Kommentit (35)

Leipä- ja maitotäydennyksiä voi viikon mittaan tehdä mutta tuskin teillä pahemmin tarvitsee kun lapsi vasta vauva. Ostat vaan listan mukaan, niin ei tule tehtyä " hömppäostoksia" . Limut ja varsinkin energiajuomat (nehän on kalliimpia kuin bisse?) heti veks, mehut tiivisteinä eikä mitään täyshedelmätuoremehuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Makaronilaatikkoa

Makkarakeittoa

Kaalikeittoa

Hernekeittoa

Kaalilaatikkoa

Kinkkukiusausta

Kasvispataa

Jauhelihapastakastiketta

Kanakastiketta

Kanarisottoa

Linssikeittoa

Pinaattikeittoa

Tee kaikki itse, jätä limut, energiajuomat ja muut herkut ostamatta ja osta varsinaisiin ruokiin edullisia raaka-aineita.

Älä osta juustoa äläkä leikkeleitä, paitsi jos saat tarjouksesta halvalla. Kesällä tuoreet kasvikset ovat edullisia ja terveellisiä ja korvaavat hyvin leikkeleet.

Suunnittele ja tee ostoslista etukäteen. Pysy listassa, älä tee heräteostoksia.

Listan tekeminen kotona hyväjuttu ja se että ostaa kerralla " kaikki" .

Sämpylät leivotaan jo itse ja pakastimeen olen ostanut tarjousvihanneksia, ei kai tästä tule ongelmaa...mieheni tuntuu ottavan tilanteesta enemmän painetta.

Joo, pitää ostaa vaippoja vauvalle, mutta mietin kyllä jos yrittäisi värkätä noiden harsojen kanssa...Kiinteätkin ollaan aloitettu, mutta ne soseet valmistan itse, eikä hän vielä syö paljoa.

Miehellä on jonkinlainen riippuvuus energiajuomiin, sen on vaikea niistä luopua.

ap

Ette tule tolla rahalla pärjäämään:( Kyllä teidän täytyy hakea rahaa nyt sossusta. Miten olette päästäneet talouden tuohon jamaan? " ihmettelee"

Laita jääkaapiin kannussa vettä ja sitruunaviipale makua antamaan. Katsokaa mitä juustoa ostatte, arkijuusto on halpaa. leivistä kannattaa myös seurata kilohintaa.

Vierailija:

Lainaus:

kai ihan tavallisia ruokia: lihaa, kalaa, perunaa, riisiä, mehua, jugurttia, juustoa, leipää, energiajuomia, limua, kahvia, hedelmiä.

ap

Helppoa se on jonkun lapsettoman kommentoida, kun on vain 2 suuta ruokittavana ja päivän pääateria syödään luultavasti töissä...

Lasten kanssa ruokaan ja vaippoihin menee yllättävän paljon rahaa, varsinkin jos äiti/ isä + lapset ovat päivät kotona.

esim. maidon hinnassa on meidän lähikaupassa lähes 10snt hintaero Ingmanin ja valion välillä. Samaten litran jogurteissa on jopa 1¿ eroja

Osta tarjoustuotteita, tee ruoka itse. Laadi ostoslista kun menet kauppaan, älä osta ohi sen. Tee tavallista kotiruokaa.

Vaippojen ei tarvi olla Pampersia vaan halpismerkit on ihan yhtä hyviä.

Jatka ruokia kasviksilla esim. jauhelihakastikkeeseen voi laittaa porkkanaraastetta.

Mars metsään poimimaan mustikoita, ovat hyviä puurossa ja piirakkakin on edullinen makean nälkään.

2 aikuista ja 2 vaippaikäistä lasta, 400¿ menee ruokakauppaan kuukaudessa.

Kyllähän sinne saa menemään niin paljon kuin vain haluaa, hiukan miettimällä ostokäyttäytymistään voi säästää paljon.

Vauva ei paljoa kaupasta tarvitse, jos juo korviketta, niin jauheesta tehtävä tulee paljon halvemmäksi. Soseet kannattaa itse tehdä. Vaippojen ei tarvitse olla kalleinta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat