Vierailija

Kerro rehellinen mielipiteesi? Ja ei sitten taas sitä ininää, että onhan niitä nyt huonompiakin äitejä kuin röökimammat. Tässä nyt nimenomaan puhutaan tupakasta ja raskaudesta, ei esim. alkoholista/huumeista ja raskaudesta. Jokainen nyt tietää, ettei narkki/juoppomudet ole hyviä koskaan.

Sivut

Kommentit (66)

ei kykene lopettamaan tupakointia raskaana ollessaan.

Todennäköisesti asettaa myös muissa asioissa oman hyvinvoinnin ja helpon elämän muiden edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On olemassa monia vaikeampia riippuvuuksia ja tupakanhimo ei kuulu niiden joukkoon. Tupakoituani teini-iästä lähtien n.10 v tieto raskaudesta merkitsi automaattisesti lopettamista. Syyt tupakoinnin jatkamiseen raskauden aikana ovat tekosyitä.

naapurin pertsa, josta en niin tykkää ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että MINULLA EI OLE OIKEUTTA LEIKKIÄ TOISEN IHMISEN TERVEYDELLÄ!!!!

T: Tupakoitsija joka ei todellakaan ole vetänyt röökiä raskausaikoina.

Itse lopetin heti kun tuli plussa ja olin kuitenkin polttanut 12 vuotta ja epäonnistunut monessa lakossa... Nyt oli motivaatiota: oman lapsen terveys.

Se on IHAN SAMA KUN ETTÄ ASETTELISI PIENEN VAUVAN SUUHUN TUPAKAN JA PAKOTTAISI HÄNEN IMEMÄÄN SIITÄ.

Lapsi on vatsassa jumissa ja on pakotettu ottamaan vastaan kaikki ne myrkyt mitä " äiti" vetää kessustaan. Nämä tupakoivat odottajat ovat vain surullisen itsekkäitä ihmisiä. Muuta heistä ei voi sanoa.

Vauvan luulisi riittävän motivaatioksi. Tässä asiassa olen ehdoton. Toivoisin lääkärien ja neuvolan todellakin tukevan äitiä lopettamisessa eikä vaikenevan. -7

Minä en ainakaan osannut ajatella sikiötä lapsena, eikä tunteetkaan täysin ollut lapseen muodostunut. Ehkä en siis ollut täysin hengisesti kypsä.

Lastani rakastan yli kaiken.

Onneksi pystyn tarjoamaan edes pehmoisen sylin ja rakastavan kodin.

Ihanat isovanhemmat ja lähisuvun.

Lapsi minuaa halaa ja sanoo rakastavansa ja tiedän hänen rakastavan.

Minulla on onneksi tiedossa virheeni, nyt pystyn enää parantamaan.

Sinusta olen ehkä huono äiti, mutta ainakin vielä lapseni on eri mieltä.

Selvästi välität lapsistasi, mutta nähtävästi omista mieliteoista luopuminen on ollut liian vaikeaa. jopa lasten kustannuksella. Ha sun huono omatuntosi on vaan yksi tekosyy polttaa, ei se huono omatunto todellakaan auta lapsiasi yhtään, tai kerro siitä, että olisit hyvä äiti.

Lapsesi ovat ehkä nyt terveitä, mutta sinun tupakointisi jäljet voivat nousta esiin vasta lastesi aikuisuudessa. Esim. on todistettu yhteys miesten kivessyövän, ja äitien odotusajan tupakoinnin kanssa. Lapsesi voi siis sairastua vasta esim. 30-vuotiaana sinun tupakointisi takia.

Ihmettelen, että kukaan viitsii moista riskiä ottaa, jos siis oikeasti lapsistaan välittää.

Vierailija:

Lainaus:

lapsia neljä ja kaikkien raskausaikana olen polttanut 1-5 tupakkaa per päivä,ja erittäin huonolla omatunnolla!! joten en kaipaa syyllistämistä,mutta miksi lapseni ovat olleet terveitä,vähän sairastelevia (tosin kaikki hoidettu kotona väh 3v),reippaita ja koulussa hyvin menestyviä lapsia? Tosin nuorin ei ole vielä koulussa vaan menee eskariin.

Harvoin yhden teon perusteella voi tuomita toisen, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että miksi lapsestaan huoltapitävä äiti noin raskaasti vaarantaisi lapsensa terveyden? Ja vain omien outojen mielihalujensa tähden.

Mikä siinä on niin vaikeaa, yksinkertaisesti ei vaan enää mene tupakalle eikä enää osta tupakkaa.

Ymmärrän, että joillekin itsehillintä on hyvin hankalaa, mutta tuskin mahdotonta.

Tunnen kuitenkin myö ihmisiä joteka eivät ole edes halunneet lopettaa polttamista.

Mun äitini poltti 70-luvulla ja kun sai tietää odottavansa lasta lopetti saman tien. Kiitos siitä hänelle.

Minä olin vuosia polttanut ja kun sain tietää odottavani rakasta lastani, lopetin saman tien. Vaikkahan olisin tukehtunut niksoihini ei mikään mahti olisi mua saanut polttamaan kun tiesin että kannan vatsassani omaa pientä lastani. Ei mikään.

Turha selitellä tupakan lopettamisen vaikeudesta. Se ON mahdollista.

Pitää vain miettiä välillä vähän muitakin kuin itseään. Siitä se äitiys alkaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat