Seuraa 

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mantelille sympatiat pöydän kanssa! Pystyiskö siitä hiomaan vähän pintaa ja sitten sävytettyä öljyä? S-postista moni jo vastasikin. Tervetuloa, jos innostaa!

Syyslapsesta voin sanoa, että aivan ihana pakkaus edelleen! Niin hyväntuulinen ja reipas! *kop, kop (puu kopisee)*

Nyt nukkumaan. Tänään on ollut aika väsy päivä... Saispa nyt nukuttua kunnon unet!

T: Ynis

Ps. jaksaakohan kukaan poissaolija enää lukea näitä pinoja:)

Minäkin pidin Kukkuun omaa keittoajatusta todella hyvänä. Nimimerkillä aina nälkäinen.. Jollet laita keittoa niin yksivaihtoehto voisi olla kahvipöytään ei niin perinteiset pikkupitsat. Eli isosuisella mukilla tms. painelee pohjat ja täytteet mitä tulee mieleen. Plussaa pikkupitsat voi tehdä jo etukäteen pakkaseen.

Aavis, oletteko kaataneet kesannot vai saatteko niistä rehua talveksi?

Hih, ei puistoilla. Lähinpään puistoon 23km. Omassa pihassa keinut, hiekkis, liukumäki ja leikkimökki.

Sinin tutittomuus sujuu mainiosti. Taustailen ahkerasti, näppiksille seuraavaksi illalla. Rosa tuskailee nytkin sylissä.

Lia75

Eilen se alkoi taas työläisen arki. Onneksi töissä oli tosi hiljaista ja pääsi jopa aiemmin kotiin. No, tänään on odotettavissa kunnon maan pinnalle vetäisy. Nöösällä alkoi eilen 4 viikon loman jälkeen hoito. Totisena jäi hoitoon. oli taas loman jälkeen itsellekin haikeaa viedä hoitoon toinen. Kotona olosta tykkäsin taas kovasti. Onneksi Nöösän päivä oli sujunut hyvin ja nauravissa merkeissä. Illalla oli kyllä läheisyyskaipuuta ja kiukkua ilmassa. Yökin taas mitä huonoin kanteluineen, mutta nämä olivat odotettavissa olevia asioita.

Syy, miksi syön aamupalani tässä koneella teidän seurassanne on se, että halusin tulla sanomaan kaikille hoitokuviot aloittaville: tsemppiä, jaksua ja rohkeutta. Toivottavasti hoitoon tottuminen sujuu sekä vanhemmilta että lapsilta hyvin, vaikka se veisikin aikaa tottua. Haleja kaikille! Olette olleet ajatuksissa koko viikonlopun, eilisen ja tänään.

Mukavaa, että Hilu ja Kerppu ovat jälleen mukana kuvioissa. Voimia ja jaksua molemmille.

Mukava kuulla taustailijoiden kuulumisia.

Lila: voi rähmä, että noita algeerioita on jo noin paljon. Voimia! Alpissa on ollut hiljaista, mutta liitämme sinut mukaan.

Jos olisin ollut eilen kotona, olisi pino kasvanut kymmenellä bööllä. ;)

Nyt täytyy mennä tekemään jotain noille mustille silmänalusille.Niin, meidän Nöösä ei opi varmaan koskaan nukkumaan yötä, lapsuuden yöheräilyistä ja kanniskeluista siirrytään varmaan sulavasti teinivuosien ja nuoruuden yövalvomisiin. ;)

Smuik! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Luin viestisi vasta jälkeenpäin. Ihanaa, että kaikki oli sittenkin hyvin ja pieni sydämensyke näkyi!! Peukut pystyssä että kaikki menee jatkossakin hienosti!!

Alli (ja nyt poistun oikeasti...)

Kun luen täältä ehdotuksia Kukkuun ristiäis/tuparipöytään, slurps. Minäkin kannatan keitto+salaatti-yhdistelmää! Sekä kahvipöytään sitten pientä suolaista ja makeaa (kakku) lisäksi. Täällä tullut jo yllinkyllin ehdotuksia. Suolaiset piirakat ovat helppoja ja nopeita. Juustotarjotin ja vierelle patonkia, voileipäkeksejä, tms. on nopea. Vihanneksia + dippejä (tosin vihannesten kuoriminen ja pilkkominen voi olla työlästä ja tylsää mutta ainahan sen voi delegoida innokkaille isovanhemmille :) )

Pinossa tulee miljoona ehdotusta mutta eikös niin olekin hyvä, Kukkuu. Sen kuin vain nappaat sopivimmat menuuseen.

Lila, sehän siinä onkin puistoissa ja pihoilla niin mukavaa kun on niitä kavereita niin ettei äidin tarvi hokea tuota mantraa :) Ainakin olen huomannut sen, että nyt kesäaikaan kun olemme joskus olleet kahdestaan ulkosalla, on tyttö kimpussani ihan koko ajan. Kun muita lapsia alkaa ilmaantumaan näkösälle, ei jaksa enää äidin seura kiinnostaa ...

Tilasin juuri tytölle ajan kampaajalle, voih. Tytön hiukset ovat aivan järkyttävä reuhka enkä minä osaa niille mitään tehdä. Niin, tämä on vasta meidän ensimmäinen kampaajareissu. Nyt vasta tytön päässä on sen verran ainesta että sille jotakin kannattaa tehdä.

Alli

siis vastauksena Yniksen viestiin, pikaselaamalla lueskelin sieltä täältä. Kesäloma meni ja työt alkoi maanantaina 7-20.30, tänään 7.30-19. Hoh hoi. Huomenna on onneksi syndet tiedossa niin joutuu ja pääsee lähtee peräti viiden pintaan. Nuo lapset on niin ihania, eilen kun tulin myöhään töissä ja olivat ollleet päivän isän kaa kotona, esikoinen tuli ovella vastaan ja snaoi, että " Äiti me olemme nukkuneet kaksi yötä" . Oli vähän mammalla vissiin pitkä työvuoro kun kahdet yöunet ehtivät nukkumaan :) Pienempi tuumasi " Äiti tuli kaupasta" . :D Ihania mukeloita. Tänään sain molemmilata ihania haleja ja rakkauden tunnustuksia, nyyh. Valitettvasti loppu viikko menee varmaan työn merkeissä, onneksi sentään saavat olla kotona isin kaa vielä. Pitäisi vaan arki saada rullaamaan jo pikkuhiljaa, nukkuvat 930-10 asti ja yöunille n. 23 jälkeen, puuh. tahtoisi itsekin hieman hengähtää mutta herroilla vaan virtaa piisaa. Ollapa paristokäyttöisiä.

Muuta en muista kuin kanelikahvin ja Leannan ilouutiset. S-postista kuulumisia lueskelin ja toivotan voimia ja jaksamista tarvitseville. Niin ne solmut vaan alkavat aueta ja asiat sujua ajan myötä vaikka vaikeaa olisikin. Onneksi nämä taaperot pitävät mielen virkeänä ja kiinni elämässä. Kyllä tälle työnteolle on ihana vastapaino nuo mokomatkin terminaattorit. pitävät aistit virkeinä ja jalat liikkeessä.

Josta tulikin mieleen, että olen alkanut käydä sentään liikkumassa. Lomalla tuli käveltyä pakostakin paljon ja kun ostimme menomatkalla tosi hyvät rattaat käyettyinä ja halvalla(Emmaljungan Softyt, ne päivähoitajamallit) niin nyt en oo enää jumissa kotona. Pojatkin tykkää kävellä. Tänään oli vuorossa kivien keräilyä pihalta ja sitten viskottiin niitä pikkujokeen matkan varrella. Voiko hauskempaa lapsilla olla :) Työkamujen kaa sovittiin että aletaan kulkee jumpissa ja kuntosalilla sitten viikonloppuisin. Joskos se laiskuus tästä kääntyisi ja saisi noita kiloja pois. Samat on tainneet tulla takaisin, plaah. Hiljaista on s-postissa muillakin :)

Tälleesti, pakko lähteen yrittää unta.

Tuttis

ps. melkoiset pinot, huh. Piti heti katsoa että onkos jotain erityistä tapahtunut, vaan syysmammathan on oikein tsempanneet, ei tällaista joukkoa ole kyllä toista, meno vaan kiihtyy vaikka aika kuluu!

Leannalle ja pikkusissille halauksia ja peukkuja***

Piti vain tulla kehumaan, että sain viimein lasten kaapit perattua. Esikoisen kaapista tuli n. 10kg vaatteita odottamaan Antsaa (muutaman vuoden päästä sitten) ja keskimmäisen pieneksi jääneet tyttövaatteet vein naapurin kolmevuotiaalle. Homma oli pakko tehdä tyttö-keskimmäisen ollessa kaverin luona kylässä, koska hän ei luopuisi mistään vaatteesta. Väittää vain kaiken sopivan vielä päälle ja kulkee sitten napa ja nilkat viipottaen (jos ei äiti pääse väliin. Tänään lähti liikkeelle miehen luvalla jo aamulla, kun äiti vielä koisi ja pukeutuminen oli sen mukaista...).

Aurinkoinen päivä takana ja huomenna saa vielä paistaa. Sen jälkeen toivotaan sateita, virkistäviä, puhdistavia sateita.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:...::..::

Kanelikahvi, sitä pitää maistaa

SaaMa

Pari kertaa olen jo lukenut viestejä, mutta aina jää kesken. Esikoinen on päiväkodissa, pienempi lukee iloista autokirjaa:)

Minä olen nukkunut tosi huonosti. Valitettavasti viime yön unet oli painajaisia, ei kivaa. Kaikkea sitä jää alitajuntaan pyörimäänkin.

Nyt menen suihkuun, että päästään ajoissa puistoon...

T: Ynis

Eilisen pino vasta selvitetty :)

Ynis, en pääse terdelle, lapset mulla viikonlopun ja voipi olla ettei musta vielä ole terassille pitämään hauskaa :(

Tän päivän jutut vielä lukematta, täytyy sapuskaa mennä laittamaan.

Hilu

Meil on pinot ku vanhaan malliin..ihanaa!!!!

Nyt nukkumatin kanssa keskustelemaan..jos tulis yhtähauskat unet ku Ynksyllä :-)

Voi kun ootan jo perjantaita...

jatu

Minä laitan vaan suodatinpussiin porojen sekaan ihan tavallista maustekanelia ja hyvää on. Olen kyllä kanssa nähnyt ihan valmiinakin, mutta yleensä ne on tosi kalliita. Oikeasti mulla auttaa makean himoon.

Lila, eipä meillä kesantoja ole ollenkaan. Meidän tilanne on vielä parempi kuin monen naapurin, mutta ei enää pitkään, jos ei ala toinen kierros rehua kasvamaan. Ja siihen tarvitaan äkkiä vettä! Auttaiskohan sadetanssi?

Aavis ja Motti

Leanna. Olipa ihana uutinen :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Puistoja ei täällä ole. Omassa pihassa lapset päineen leikkii. Joskus käydään koulun pihalla. Onneks seuraa löytyy täältä netistä.

Ristiäisiin ilman muuta jotain suolaista. Me on menty aina ihan perussetillä. Ensin ruoka, sitten kaste ja lopuks kahvit. Ruokana hirvikeittoa, leipää ja juustoa. Kahvin kanssa täytekakku, pullakranssi, pikkuleipiä, tummaa ja vaaleaa kaatokakkua. Iikan ristiäisissä pullakranssi meni kaikki, muuta jäi.

Lilalle jaksuja Rosan allergioitten kanssa.

Saatiin viimein otettua tavallisetkin vaunut esille ja Iika ulos päikkäreille. Tupliin ei oikein voi laittaa, kun Pekka sitte niissä koko ajan kiipeilee.Mutta tuplilla tehdään sitte äitintuuletuslenkkejä.

Esikoinen lähtee kohta appiukon kanssa iltarasteille, kun mies on järjestelyvuorossa. Siinäpä se onkin päivä vierähtäny.

T@hti ja lapsoset

Ja samalla liputan Kukkuulle myös keitto-salaatti-pikkusuolainen -tarjoilun puolesta. Meillä anoppi halusi väen vängällä tuoda ristiäisiin pullakranssin. Arvaa vaan, montako palaa meni?

Kanelikahvi kuullostaa hyvälle. Pitänee testata. Laihduttajille makeanhimoa vievät myös sokerittomat mehukeitot, joilla itse aina yritän mahaani täyttää. Hyvä aasinsilta aiheeseen, vaaka näytti tänään -4 kg vähemmän kuin kaksi viikkoa sitten. Hyvä minä :)

Mekään ei hirveästi puistoilla. Omasta pihasta löytyy tällä hetkellä tosin vain hiekkalaatikko ja leikkimökki. T toistaiseksi ollut hyvin tyytyväinen tähänkin tarjoiluun.

Ja Böö tähänkin väliin, sillä tulin oikeasti vain kurkkaamaan. Ja tähän sitten jumituin...

Mimmu ja mukelot x3

Kerrottakoon vielä, että Neiti yrittää kovasti nousta puuta vasten seisomaan! Ja on oikeasti jo onnistunutkin siinä touhussa kohtalaisen hyvin. Aika rientää.... Tai sitten joku on käynyt vaihtamassa vauvani isompaan sellaiseen!

piti tulla kurkkaamaan ja nyt pikaisesti laitan pari riviäkin.

Puistogalluppia, käyttekö päivittäin puistoilemassa vai harvakseltaan?

Mä oon tosi laiska lähteen puistoileen, mies vie poikaa enemmän sillon kun on kotona. Usein ollaan vaan omassa pihassa ja mä teen jotain pihahommia ja sivusilmällä katson pojan perään. Meillä on oma hiekkalaatikko ja iso piha missä riittää poitsullekyllä tutkittavaa. Yleensä se on hetken hiekkalaatikolla, sitten se menee " pilkkomaan polttopuita" (on nähnyt kun isi tekee ja matkii sitä pikku palikalla ja haloilla...), sitten se työntelee ruohonleikkuriaan ympäri pihaa tai ajaa mopolla. Tosin nyt kesällä ei puistoissakaan ketään ollut, ehkä nyt syskyä kohden pitää ruveta enemmän käymään siellä..... *miks mulla on huono omatunto tästä?*

Tänään sain onneksi tarmoni takasin eilisen mälsäilypäivän jälkeen. En tiä mikä masennus eilen oli. Nyt tiskikone jo pyörimässä ja kohta alan järkkäileen kotia ja hyvästä suosituksesta aion soittaa tänään myös vihdoin sille siivoojalle. Katsotaan kuinka käy, löydänkö sopivaa.

Voimia kailille tarhan ja työt aloittaville myös täältä! Lapset kyllä sopeutuu, mutta äideillä se voi kestää hetkisen....

haleja kaikille, nyt meen että saan oikeesti jotain tänään tehtyäkin. Se on moi.

äitikuu

Innoissaan olen, kuin ekana kouluaamuna. Otsokin vaikuttaa innostuneelta. Nähtiin eilen puistossa pari tulevaa tarhakaveria, joten se auttaa asiaan. Luulen, että myös se auttaa, kun eilen (taas) selitettiin, että päiväkoti on kuin olis kokoajan kerhossa. " Onkonhan siellä se sama loppulaulukin?" Mutta hyvin se menee, kun on jo noin iso. Ehtiskö tänään oikein lounaalle?

Meillä kävi eilen se siivooja ja taas ja taas ja taas kerron että se on ihanaa. Suosittelen.

SIsko tulee hoitamaan Valmaa, unohdin heille kokonaan lounaan. Nolottaa sanoa, että menkään kauppaan. Huomenna tule hoitotytön täti ja pe mummi. Valmalle tulee pehmeä lasku hoitoon, ensi oppii olemaan erossa minusta.

Ayappi, joko olet linjoilla?

Pile

PS. Avasin pinon eilen vielä muutaman kerran ja paioinn f5 nappia :)

Eli tää on kolmas kurkkimiskerta ja nyt sitten on aikaa kirjoittaa. Hirmuisia pinoja, siis pitkiä, on ollut!!! Hyvä me! Kun avaa konee, ehtii lukea muttei kirjoittaa.

Leannalle hali ja peukut pystyssä, että kaikki menee pikkuisen kanssa hyvin loppuun asti!

Mantelille pöytäsympatiat. Tosi ärsyttävää. Mekin lainattiin pari viikkoa sitten naapuriin kaksi puutarhapöytää kun siellä oli puutarhajuhlat. Mietin että tuleekohan pöydät ehjinä takas. No tuli ne onneksi. Ja olinhan minä itse aamu 3 asti juhlissa mukana tarkkailemassa, miten pöytiä kohdellaan:)

Mimmulille voimia rikkonaisiin öihin ja töihin! Voisin kuvitella, että aika rankka yhdistelmä nukkua huonosti (tuskin lain) ja aamulla herätä töihin.

Mimmulle onnea miinus neljästä!!! Hieno saavutus!

Puistog: Ei käydä usein. Tässä kun vanhempieni luona vielä asustellaan (toivottavasti enää noin kuukausi), niin tässä on lääniä olla pihalla. On mopoa (Plaston kolmirattainen traktori, toinen on mun vanha - eli tosi vanha - ja toinen tänä keväänä ostettu), kottikärryä, palloa yms. Tänään oli kaveri kylässä, tämä ihana ihminen, jonka täältä sivuilta bongasin! Ja hyvin lapsukaisemme viihtyivät pihalla. Puistossa tosiaan ei ole koskaan ketään ja minäkään en jaksa kauaa siellä hypätä paikasta toiseen Onnin mukana leikkimässä. Eikä Onnikaan siellä sitten oikein viihdy.

Ihana päivä ollut tänään! Onni on ollut ihanan aurinkoinen höpöttäjä, kiitos riittävien yöunien. Päikyt jäi alle tuntiin mutta ei mitään kiukkua ilmassa. Tykkää tätä nykyä leikkiä autoilla ja lukea kirjoja kovasti. Jokohan sitä voi sanoa, että puhuu melkeinpä täysillä.. Koko ajan on äänessä ja sanoo sanat ihan oikein. No, kolmen sanan lauseet on vielä enemmistönä mutta neljääkin tulee ja saa kyllä itsensä ihan ymmärretyksi.

Tahtoa on ja joku ei kausi on meilläkin menossa. Aamullakin kun heräs ja tultiin alakerran kiikkuun istuun, kuten aamuisin on aina tapana. Siinä saa Onnikin rauhassa herätä. Mitään en puhunut Onnille mutta se vaan valitti " ei oo, ei oo" . Onneksi tuo oli päivän huonoin hetki:)

Mulla tulee heti puheripuli, kun en ole päiväsaikaan käynyt.

T-P

Siis kun lueskelen muiden kuulumisia, joko menossa töihin tai sitten tulossa tai kotona on jo uusi vauva. Minä se vaan lekottelen kotona syyslapsosen kanssa. Kukkuun puheet tasolla kaksi olemisesta pitävät paikkansa, energiaa alkaa olla vähän turhan paljon, teen mitä kummallisempia projekteja päivien aikana. Mies alkaa katsella mun touhuja jo pitkään, mutta vakuutan kovasti, että näissä on todellakin punainen lanka jossain;D Niih, töihin kyllä menisin mieluusti, mutta Mottia en halua hoitoon viedä, joten....Noh, työllistää tuo tilakin vielä aika paljon ennen kuin saadaan asettua talviteloille. Tulisi vaan sitä vettä, tilanne alkaa olla kohta katastrofaalinen!

Kukkuu, munkin mielestä sun oma menuu oli parempi. Jotenkin normaalit vehnäset ym. ei uppoa ja koska aloitatte jo noin aikaisin, luulen, että tuhdimmalle suolaiselle olisi kysyntää. Just keittoa tai salaattia ja vaikka lihapullia ym. Sit ei tartte kahville olla montaa sorttia.

Puistoillaan harvakseltaan. Puistoon on matkaa 10km....Omalla pihalla kiikut,hiekkis ja kaikenlaista muuta piharoinaa. Eläimiä katsellaan, pyöräilläään, kävellään. Mun mielestä tärkeää on ulkoilu, ei kai siihen puistoa tarvita.

Flunssa iski minuunkin, tylsää. Kesäflunssassa on jotain vielä talviflunssaa tylsempää.

Menen haaveilemaan ikean sivuille kanelikahvini kera. Huomio laihislaiset, kanelikahvi poistaa minulla todella hyvin makean himoa. Olenkohan sanonut tuon jo aiemmin?

Aavis ja Motti

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat