Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (46)

Heippa tytöt! Ajatukset taas aivan muualla kuin työasioissa, joten tulin piipahtamaan kuulumisia katselemaan. Tehokasta työaikaa:=)

Suippo on kyllä nyt varmasti jo käärö kainalossa. Ei voi muuten olla tytteli näin pitkään pois. Tulisi nyt pian ilmoittelemaan missä mennään! Ihanaa saada vauvauutisia taas=)

Poppis, kävin lääkärissä tänään ton ¿pepun¿ takia. Ei ole iskias, koska ei säteile kipu jalkaan eikä selkään vaan on paikallinen. Eli mulla pakaralihas krampissa ja pitää syödä Panadolia (en tiedä viitsinkö mitään pillereitä alkaa popsimaan) ja venytellä paljon. Eli mulla sattuu peppuun yhteen kohtaa tosi paljon kävellessä, kumartaessa ja tietyllä tavalla istuessa. Vihlaisee silleen jänskästi ja jalka puutuu¿ ikävä tunne=( Säteileekö sun kipu selkään tai jalkaan?

Ompulla ja gueenilläkin tais olla kokemuksia samasta asiasta, joten liittyneeköhän jotenkin raskauteen kuitenkin?!

Viipulin itkukohtaukset ¿hymyilytti¿, onneksi systerit taisi ymmärtää mistä johtui:=) Tosi monella kaverilla on kans noita hormonimyllerryksiä ollut, mä en ymmärrä kun mulla ei vielä missään tunnu koko odotus. Eli vain ne näppylät naamassa ja 3 x yössä pissalla käynti oireina. Pitänee olla kiitollinen ja koputtaa puuta!

Miehus lähtee tänään taas illaksi kalaan, joten mä saan nauttia leffan ja irtokarkkipussin seurasta koko illan. Ihana olla vaan rauhassa ja nautiskella! Tekee hyvää tällaiset ¿vapaa illat¿.

2. neuvolakäynti oliskin ens viikolla, 11.8. Siihen etappiin vielä vähän aikaa¿ Enemmän odotan kuitenkin np-ultraa joka 15.8. Minkäköhän pituinen kaveri siellä silloin on? *jänskättää*

Nyt töiden pariin!

Aurora + törriäinen 10+0 (11. viikko lähti käyntiin!!)

...tänään alkoi elokuu! Meidän vauva syntyy (luultavasti) tässä kuussa!!! :D

Elina-1985, lisäsin sut nyt tonne esittelypinoon. Kävisitkö tarkentamassa sinne hieman tietojasi. Synnytyssairaala, asuinpaikka ja teidän iät puuttuu.

Ja kuulutan uudelleen, kuka ottaa listaemon tehtävät hoitakseen? Päivitykset loppuu muuten pian...

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerrankin olen täällä jo aamusta, kun miehuksen lomat on nyt lusittu ja hän lähti töihin. Oikeastaan miehellä on tänään ensimmäinen työpäivä uudessa paikassa, joten aikasta jännittynyt ukko oli aamulla... Piti lievittää sitä stressiä keittämällä kahvit ja aamupuurot mansikoiden kera, ja nyt en sitten viitsikään enää mennä takaisin pehkuihin.

On kyllä niin rikkonainen yö takana täälläkin, että ei tekisikään mieli enää nukkua. Siis ihan oikeasti kävin reilun 7 tunnin yö" unien" aikana 5 kertaa vessassa, eikä kyllä naurata yhtään! Hirveetä ravaamista, mutta ei sitä pysty nukkumaankaan, kun herää siihen painontunteeseen. Ja sitten se särky! Voi herranjestas, jos nää ei oo supistuksia, niin mitä sitten??? Ja miten hirveitä ne supistukset oikein voi olla? Mulla siis tuntuu lähes jatkuvaa menkkasärkyä, siis nimenomaan öisin. Päivällä ei niinkään. Tosin eilen tanssitunnilla alkoi vähän pistää (tai supistaa?). Mies jo aamulla sanoikin, että voi kun selviäisit vielä pari päivää, niin hänellä alkaisi palkka juosta (työssä on vähän erilaiset palkkakuviot, kuin yleensä)... No enhän mä nyt ihan vielä kai oo synnärille tästä siirtymässä, mutta jos nää menkkasäryt ei yhtään pehmennä paikkoja tulevaa koitosta varten, niin johan on ihme!

Kiitos Queen noista kommenteista koskien raskausarpia. Lohduttavaa tietää, että en ole ainoa, joka saa ne riesakseen ihan loppumetreillä. Mieskin jo vähän innostui, kun kerroin sille, että ne saattaa johtua myös vauvan laskeutumisesta. :) Kyllä sitäkin taitaa alkaa jo jännittää!

Jouhi, toivottavasti saat nukuttua nyt aamupäivällä. Sulla on ollut ilmeisen tuskallinen yö. Mutta yöllä kaikki asiat saakin aivan järkyttävän suuret mittasuhteet, jos pyörii sängyssä yksin niitä pohtimassa. Varmasti kaikki on ihan hyvin. Sulla on viikkoja vielä kuitenkin niin vähän, että tollanen on ihan normaalia. Nyt vain hyvillä mielin odottelet sitä ekaa neuvolaa. En tiedä oletko käsityöihmisiä, mutta mulle käsitöiden aloittaminen oli hyvää ajankulua alkuraskaudessa. Siinä pikkuisia myssyjä ja tumppuja kutoessa aika meni nopsempaa ja viikotkin alkoi karttua mukavasti. Tsemppiä!

Käsitöistä puheenollen, lähdenkin tästä ompelemaan pikku-quulle lakanoita. Löysin ihanaa kangasta, jossa on nalleja, jotka ajaa lentskarilla, junalla, autolla, mopolla... Ajattelin, että jos tänään jo petaisi valmiiksi tuon äippäpakkauksen laatikon, niin voin sitten käydä sitä ihailemassa joka kerta ohimennessäni. :) Me nostettiin laatikko pinniksen sisään, ja ihan näppärältä ratkaisulta se tuntuu.

Mutta mukavaa ja jälleen kerran aurinkoista päivää kaikille pallomahaisille Enskoille! Älkääkä huolehtiko masunne koosta rakkaat siskot. Jokaisella meistä on varmasti ihan ihana ja itselle sopiva masu!

-Q- ja -q- 37+1

Taidan minäkin pikkuhiljaa siirtyä tuolta kuumeilu-puolelta tänne näin.. Eli siis plussasin tuossa viime viikon keskiviikkona, kp 27/31. Jo nyt on hyvin raskaana oleva olo; rinnat on ihan kamalan pinkeät ja KIPEÄT, etoo jatkuvasti, väsyttää, kaikki haisee, oon kiukkuinen kuin ampiainen ja massu on varsinkin illalla turvonnut ihan jalkapalloksi :)

Että moikka vaan (taas) miauuu, tappert, viipuli, han_, poppiupau, sillysausage, yedo ja muut tutut, joiden kanssa tuolla kuumeilupuolella jo jutskailtiin. Nyt se oon miekii täällä :)

(Hetki menee varmaan mulla totutellessa tähän palstaan, vielä en kommentoi teidän juttujanne).

Serenity, rv 4+4

No niin, nyt on taas sitten vauvashoppailtu kaikkea mahdollista: pumpulipuikkoja, vanulappuja, vauvantalkkia, rintapumppu, vauvalle puuvillamyssy ja -tumput, imetysliivit, alushousuja (päädyin kuitenkin ihan tavallisiin, ei siis mihinkään megamaxikokoisiin)... Lisäks kävin kirjastossa lainaamassa Suuren lasten toivelaulukirjan. Siitä on painos loppu eikä sitä saa ostettua, pöh! No, ajattelin nyt kuitenkin jo vähän soittaa pianoa ja lauleskella pikku-quulle.

Galluppiin: En oo itkeskellyt mitenkään erityisesti tässä raskauden aikana. Tosin olin varautunut siihen ennen kummitytön ristiäisiä. Pikkuneiti parkui kuitenkin tulipunaisena mun sylissä koko kastetilaisuuden ajan, ja mä olin varmaan vähintäänkin yhtä punainen ja kuumissani, kun oli just yksi näistä hellepäivistä, joten tilanne alkoi pikemminkin naurattaa! :D

Äsken kaupassa tuli kyllä kyyneleet silmiin ilosta! Yksi ihana nainen tuli sanomaan mulle, että ai kun sulla on nätti maha ja kyseli koska vauva syntyy. Todella sydämellinen ihminen, ja sanoi vielä uudestaan, että " olet oikein kaunis" . Kyllä lämmitti tämän mamman sydäntä!

Jee amy, kiva jos voit ottaa listaemon hommat hoidettavaksi! Kiitos vaan myötätunnosta fio ja Queen ja ketkä kaikki nyt onkaan huhuillut mun apuna seuraajaa tähän pestiin. :) Laitan amy sulle postia pikapuoliin. Niin ja tietysti myös vielä lämpimät synttärionnittelut!

Hei mysan! Mukavalta kuulostaa teidän arki tyttösen kanssa. Oletteko kokeillut Cuplatonta masukipuihin? Kummitytön itkut väheni ainakin puoleen, kun sisko alkoi antaa pari tippaa Cuplatonta ennen jokaista imetystä.

Serenitylle tervetuloa tänne puolelle!

Sippuliinilla oli kurjia uutisia. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja selviätte pelkällä säikähdyksellä! Tulethan sitten kertomaan, mitä tutkimuksissa selvisi.

Mutta sitten vielä vähän omaa napaa: Mua kyllä ihmetyttää tää jatkuva menkkasärky/hormonisärky tai mikä lie! Onko nää supistuksia vai ei? Vai painaako vauvan pää vain niin kovasti jo tuonne lantioon? Nyt tätä on kyllä jo päivälläkin, siis tosi inhottavan tuntuista varsinkin vessassa käynnin jälkeen tai jos kävelee pidempiä matkoja. Ja sitten mulla on alkanut lorahdella jotain pikkareihin... Siis kai se on valkkaria, mutta ihan vetistä sellaista. Koko ajan on housut märkänä, yöks! En kyllä ymmärrä, jos vielä maanantaina synnytystapa-arviossa vaan sanotaan, että mitään ei vieläkään ole tapahtunut kohdunkaulalle. Jotainhan selkeästi on tekeillä!

No niin, jätän tilaa muillekin ja lähden pitämään sitä laulutuokiota pikku-quun kanssa.

-Q- ja -q- 37+1 edelleen

Yedo huuteli mua, joten ajattelin nyt sitten vähän pinoutua. Päivittäin luen teidän muiden juttuja, mutta kun töissä saa vähän väliä varoa, ettei kukaan näe millä sivuilla olen, niin en ole voinut kirjoitella. Niin ja kotona kani söi kaikki piuhat tietokoneesta, joten pimennossa joutuu olemaan vielä hetken vapaa-ajat..

Nt-ultrat on ultrattu. Turvotusta 1,3 mm, pääperämitta 5,1 cm ja koko pituus 9cm. tämä siis 20. heinäkuuta. 6.9 on sitten rakenneultra.

Vaatteita on tullu osteltua kamala kasa jo =) Mies äsken yllätti ja laittoi viestin, että oli ostanut lähikaupasta vaippapaketin, kun oli ollut alennuksessa =) Toivotaan ettei vielä mitään housuvaippoja oo tuonu!

Paljon onnea muuten kaikille uusille enskuliinoille! Odottavan aika on pitkä, mutta kaikki kivut ja muut ällöt jutut palkitaan sitten kun vauveli on syntynyt! Itseäkin välillä pelottaa, mut täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti. Älkää ainakaan tehkö niinku mä, että luette 25 vuotta vanhaa lääkärikirjaa =) Sen perusteella nyt on syövät, tuberkuloosit ja keskenmeno ovella =)

Ja onnea jo nyyttinsä lunastaneille. Niameylle peukutuksia. Mukava kun tänne tuppukylään syntyy lisää veronmaksajia =)

No, nyt taas joutuu laittaa nettisivut piiloon kun rupee ruokatunnit lähestymään.

Koitan olla jatkossa aktiivisempi *nolostuu*

Moikkamoikka

T. Nea ja nappula 13+5

mistään joten kait mun pitää selittää vaan eli linkissä http://www.babycenter.fi/novelsport_tarjous.htm

on vaunujen väri sininen, meillä se on sellainen vihertävän tumman harmaa, ja sivussa on ihan ohuet oranssit vauhtiraidat.

Koska olen niin käsi näissä tietokone hommissa en osaa kuvaakaa laittaa tuonne kaikkien saataville joten joudutte tyytymään vain selityksiin.

joku tietty vois neuvoa miten moinen hoidetaan jos on harjoitellut, onhan täällä ollu masukuvia ja muitakin esillä aika paljon.

Miauu: Mulla turposi masu myös aika alussa reilustikkin, sillä ilmaa kerääntyi kiitettävästi, nauratti kun näytti masu siltä että viikkoja olis ollu jo ainakin 15, nyt kun viikkoja on 20 niin masu senkun kasvaa, mummoni sanoi juuri eilen että sulla se tulee sio masu kun nyt on jo noin pullea, olen kylläkin pitkänhuiskea 175 ja luulin että masu ei näy millään mutta toisin kävi.

aino vaan taas täällä ;D

No niin, nyt on sitten neuvolassa käyty taas. Sf-mitta oli 30,5 cm! Vauva alkoi liikkumaan just ku terkkari oli mittaamassa, ja hänen mielestään se liikkui oikein hyvin. Eli ei kai täs pidä hätäillä vaik se on usein niin hiljaa. Syke sillä oli 145, yleensä ollu 130 suunnilleen. Painoa mulle oli tullu 750 g/ viikko! APUA!!! Mun lähtöpaino oli 55 kg ja nyt viikolla 30+3 se oli 71 kg. KAMALAA; mä en kestä. Näytän varmaa norsulta loppuraskaudessa. Ja ei oo edes turvotusta. Lohduttakaa mua, eihän se niin vaarallista oo jos nyt noita kiloja on ton verran...

2 viikon päästä alkaa synnytysvalmennus, kivaa. Oispa jo vaik kuukaus pidemmällä tää raskaus, ei tarvis niin pitkää sit kärvistellä. Mut olo on muuten hieno ja hyvä, vauvan vähistä liikkeistä ja liikakiloista huolimatta. Hauskaa illanjatkoa kaikille!

Ezzie 30+3

Niin sitä pitää, eilen 6+ ja tänään 8+, loistavaa! Voi kun sais tässä loppuraskaudessakin pompsauttaa viikkoja vähän eteenpäin...eli että huomenna mulla olis vaikka 40+0! ;)

Täällä on joukolla pohdittu iskiaskipuja ja jumissa olevia pakaroita. Onkohan mullakin joku sellainen? Vasen alaselkä on vihoitellut jo pari viikkoa, kun torkuin yks päivä huonossa asennossa aurinkovarjon alla meidän pihassa. Sen jälkeen aluksi oli ihan vaikea kävellä, kun sattui niin pirusti, mutta nyt kipu on enää ajoittaista. Välillä vihlaisee niin pahasti, että tuntuu, että menee jalat alta! Pahinta on kuitenkin venyttelyt tanssitunnin lopussa. Sellainen asento, jossa maataan selällään lattialla jalat koukussa mahan päällä (tai siis mahan sivuilla!) ja ikään kuin hierotaan ja pyöritellään selkää lattiaa vasten on aivan vihoviimeinen! Aikasemmin se oli mun lempiliike, mutta nyt meinaa taju lähteä, kun oikein kunnolla vihlaisee. Kaikki, joilla ei oo selkä tai kankku kipeänä, kannattaa kokeilla!

Nyt lähden vähän shoppailemaan. On niin kaunis sää taas, että ei täällä kotona viitsi koko päivää kupata, vaikka oliskin niin kiva tehdä noita käsitöitä. No, meen nyt sitten ostamaan niitä maxipikkareita, kun QueenBzB käski. ;)

-Q- ja -q-

Ihan ekaks myötätunto halaus Sippuliinille! Toivotaan, että pikku-tikrulla on kaikki hyvin, ja kyllä varmaan onkin, mutta hyvähän siihen on saada varmistus!

Burde ja SS: Mä luin tässä taannoin jotain vauva/ raskaus-kirjaa, oisko ollu " Vauva tilauksessa" . Siinä on juttua kans siitä TENS-hrvelistä, tosin se taitaakin olla alunperin brittiläinen kirja, mutta on kyllä sovitettu ihan täysin Suomenkin oloihin.

Osborne: Kiva kuulla pitkästä aikaa teistäkin :)

Muillakin oli paljon kuulumisia, vielä kun muistais ;) Joku uusi oli taas liittynyt seuraan, tervetuloa!

Jaa niin juu, Tappert ja viikot: Mulla on joka ultrassa ollut viikot enempi tai vähempi " jäljessä" , mutta koko ajan on laskettu menkkojen mukaan, joten ei se niin tarkkaa ole ;) Mutta tosiaan, varmaan np-ultrassa varmistuu.

Muuten turkulaiset, Poppis ja PetraPan ja olikos muita, ootteko saaneet neuvolasta sen kuuluisan Vau-kirjan? Mulle ei kukaan ole moisesta maininnut halaistua sanaa :( On vaan kuulemma asiallinen opus... Mutta jos turkulaisille jossain on sitä jaeltu, voisin jotenkin kauniisti itsekin kysyä sen perään.

Jollain muullakin on vasta nyt eka varsinainen neuvola-lääkäri, samoin kuin mulla, kun eka lääkäri " hoidettiin" np-ultran yhteydessä. Ihmettelinkin joskus itekseni, kun tuntuu että täällä muut on saanu käydä ihan erikseen lääkärit ja ultrat, vaikka samapa tuo.

Kandivaihe: kiva kun aina muistuttelet mua, mikä onni että päästiin pois opiskelija-asunnosta ;) Ehdin asua opiskelijakämpässä ihan liian kauan, kunnes pari vuotta sitten ostettiin oma asunto, aivan liian myöhään näin jälkeenpäin ajatellen :)) Mutta siis, tutulta toi meininki kuulostaa silti, mutta kertaakaan ei oo tullu mieleen, että ois ikävä mennyttä aikaa!

Gallupiin; en pahemmin ole huomannut mitään " tavallisuudesta poikkeavaa" mielialanvaihtelua itselläni... Mutta ihan normaalistikin oisin voinut tehdä saman, kun viime viikolla etsin vaatteita serkun häihin, eikä oikein millään tuntunut mitään löytyvän vaikka kiersin kaikki paikat. Kun menin autolle, aloin itkeä harmitustani :) Tosin se ois mulle ihan mahdollista normaalistikin...

Väsyttää... Ai niin, kävin siellä kaverillakin tänään. En sit tiedä aivan varmaksi, huomasiko hän Ahaan olemassaolon, mutta kerroin kyllä, kun muutaman mutkan kautta keskustelu kääntyi siihen, että koskas teille tulee vauva... Voihan olla, että hän ajatteli tälleen kohteliaasti asiaa kysyä, jos vaikka ei oliskaan vauva tulossa, vaan oisin muuten vaan lihonu ;) Miehen mielestä kyllä maha näkyy jo ihan selvästi :) Samoin sormuksien suhteen, puhuttiin jotain yleisesti jostain häistä ja kaveri sit kysyi, että koskas te meette. Ja sanoi sitten jälkikäteen, että ois huomannut/ nähnyt sormukset... Hyvähän se on tietysti jälkeenpäin sanoa ;)

No niin, jätänpä taas palstaterrorisoinnin toistaiseksi ;) Tuli jo niin pitkä ja omanapainen juttu, ettei kukaan jaksa enää lukea :)

Hyvää iltaa ja yötä!

t. Ope + iltavirkku Ahaa rv 28+1

hei kertokaa joku loppuvaiheen odottaja mulle, kuinka vilkkaita teidän vauvat on liikkumaan. Mun vauveli ei liiku kun muutaman kerran päivässä, mut onneks yleensä aina iltaisin ennen ku meen nukkuu se siel heiluu. Mut ahdistaa ihan hirveesti ku muut selittää et vauva on liikkeessä koko ajan ja mä en tunne " mitää" . Mun vauva ei enää edes potki, vaan liikkeet on enemmän sellast muljahtelua ja varmaan asennon vaihtamista. Johtuukohan se jo tilanpuutteesta? Mul on myös lapsivettä runsaasti, liekö osuutta asiaan?

Tänään on onneks neuvola klo 15. Helpottakaa mun oloa jakamalla kokemuksia. Kiitos, t. ezzie 30+3

eli heips vaan kaikille!

Tosiaan taas ois yks vuosi lisää plakkarissa. 31 vuotta sitten näihin aikoihin meikäläinen oli sellainen neljännesvuorokauden ikäinen käärö, jolla oli mittaa 48 cm ja painoa sellainen 2800g. aikas isoks ollaan kasvettu sen jälkeen... ;o)

Aamusella heti pistin hösseliksi ja pyöräytin suklaakakkupohjan ja jugurttirahkakakun hyytymään. Leipomusrupeaman jälkeen ajelin työmaalle kiusaamaan lomalta palannutta koulusihteeriä. Aikaa kului parikin tuntia, kun mietittiin kaikkea mahdolista näitten mun tulevien äippälomien+vanhempainvapaiden ym. kanssa. No, nyt pitäis olla paperit lähdössä ihan oikein täytettynä palkanlaskijalle ja sieltä kelaan, joten jään nyt kuumeisesti odottelemaan päätöksiä.

Nyt sitten duunireissun jälkeen olen täyttänyt ja koristellut kakkua ja juuri nyt keittelen mehusta ja sokerista sellaista makusiirappia, jota pitäis valuttaa sen juggekakun ja marjojen päälle. Saas nähdä, mtä näistä tulee, kun tähän saakka mun bravuuri on ollut ihan perus vadelma-kermakakku, mutta ajattelin, että vaihtelu vois virkistää... Onneks Siwa on lähellä, jos ihan pöperöks menee! Ja jos jotakuta reseptit kiinnostaa, niin nää on napattu viime viikon MeNaisista. Kuvat on ainakin herkulliset. =)

Hyvä jouhi, että sait nyt varattua aikaa lääkärille. Helpottaa varmaan, kun pääset kuulemaan asiantuntijalta, että kannattaa rauhoittua. Hyvää vointia ja malttia sinulle!

Poppis, nuo sun jutut on ihan mahtavia: saa aina nauraa ihan kippurassa! =D

Tappert se hyppii viikkojen yli... ;o) Toivotaa, että ultrassa sitten selkiää, miten asiat oikein on. Nyt vaan rennosti noitten pisimpien viikkojen mukaan.

Ihana lukea Yedon kuulumisia ja kertomuksia, miten maalla vuodenkiertoa eletään. On se niin toista kun täällä kaupungissa käkkiminen. No, onneks meillä on mökki, missä pääsee toteuttamaan edes osaa tuosta puolestaan.

Viipuli kyseli noista vetistelytilanteista. Mulla kans leffat ja telkkasarjat tuo kyyneleitä silmiin, mutta sitä tapahtuu kyllä ihan muutenkin. Mutta omituisin tais kyllä olla se viimeviikkoinen, mistä kirjoittelinkin, kun kävellessäni mietin ristiäiskakkua ja että tahdon ristiäisiin suklaakakun, missä on lakkoja sisällä. Ja yhtäkkiä kesken matkan alkoi kyyneleet valua. Onneks kukaan ei nähnyt...

Serenitylle onnea ja tervetuloa tälle puolelle!

Q: mä voisin ottaa tuon päivityshomman tuonne lokakuulle saakka, mutta mulla tulee ens viikosta lähtien sellainen parin viikon nettipimento, kun ollaan reissussa, joten silloin tarttis jonkun vaan pitää pinoa ylhäällä, että sen sitten palatessani löytäisin. Muistaakseni sulla oli pohja word-versiona, laitatkos sen mulle s-postilla amynposti@luukku.com

Nyt tarttee lähtee pistään kuppeja pöytään jne. sillä pian saattaa ovikello kilahtaa ja muutama sukulainen pyrähtää sisään. Voikaahan taas paksusti!

-Amy ja EkaVekara rv 27+5

Palattiin mökiltä n. tunti sitten ja koitin nopeesti silmäillä pinot läpi, että ehdin kirjottaakin jotain ennen ku tarttee taas jatkaa matkaa... (Oon menossa aktiivisen synnytyksen ryhmään klo 18.)

Mökillä oli aivan mahtavaa... ainakin se pe, la ja su. Sunnuntai iltana sinne tuli miehen toinen pikku veli ja sen kaks kaveria... sen jälkeen ei ollu enää ihan niin kivaa, kun mulla meinaa mennä ihan totaalisesti siihen ukon veljeen hermot. Se vaan kiroili, mollas ja haukku muita, eikä sen suusta kuulunu muuta ku jotain vinkumista millon mistäkin.. ARHG!!!! No lopulta mulla menikin siihen hermot ja avauduin hiukan. ;) No se kyllä autto... =)

Mut siis kaiken kaikkiaan oli kyllä HELMEE... Ukko ja sen toinen pikku veli kävi kalastamassa 2x päivässä ja mä olin koiran kanssa mökillä -> luin laiturilla kirjaa ja ihailin järvee ym. Eikä muuten supistellu koko reissulla varmaan kertaakaan?! Yöt meni tosin kyllä sit aina hilluessa, kun mökissä oli kuuma ja pissalla piti käydä miljoona kertaa.. =) tai ainakin se tuntu siltä.

Oli kiva huomata, että monet oli kuunnellu sen Iron Maidenin biisin... =) Mä oon kyllä ihastunu siihen... mut ERITYISESTI siihen RION liveversioon.

Sippu: ostin niitä harsoja netistä. me and mamasta ainakin ne disanat, en muista oliko ne ulriketkin sieltä vai jostain muualta.

Nyt pitää mennä suihkuun ja lähtee sinne ryhmään... oon oottanu sitä kovasti! Siellä on aiheena synnytyksen toimenpiteet ja niiden vaihtoehdot.. tai jotain sinne päin. =)

T:Burde ja Penni-Enni 31+2

Voi Sippua! Hyvä että saatte asian tarkistettua, vaikken uskokaan, että mitään on pahemmin vialla. Neuvolassa vain halutaan varmistella viimeisen päälle, ymmärrettävistä syistä. Ja jos pikkuinen kuitenkin potkii ahkerasti, niin eiköhän se kunnossa ole :) Toivottavasti selviää syy tuohon kipuiluun & supistuksiin.

Huh, itse lähestyn puoliväliä, ja nyt jo alkaa olla raskas olo! Uusin vaiva on huimaus töissä, kun istun etukenossa työtuolilla monta tuntia. Kai se kohtu voi jo nyt painaa verisuonia, jos vähän etukenossa joutuu istumaan? Seisominenkin tuntuu pitkän päälle raskaalta, joten täytyy vain yrittää vuorotella. Onneksi viikottainen tuntimäärä laskee ihan pian, en tuota tahtia jaksaisi olla töissä enää kauan.

Ja prkl tuossa meidän talon ulkopuolella on neljä skeittipoikaa neljän vahvistimen kanssa, ja ne soittaa musiikkia niin lujaa, että luulisi olevan festareilla! Siis seinät tärisee siitä basson voimasta!! Soitin jo poliisille että tulisivat hiljentämään jätkät, mutta siellä on niin pitkään jonoa, että tuskin pariin tuntiin saadaan autoa paikalle. Voi helevetti tätä opiskelija-asuntolan riemuasumista!! Mulla on korvatulpat korvissa, ja läpi kuuluu...

Gallupiin vielä: rupesin itkemään, kun mies sanoi mulle " kiva kun sä oot noin iloinen" :D Toisen kerran itku tuli, kun puhuin siitä YTHS:n extraultrasta ja mietin, että miten se masukki mahtuu niin pieneen tilaan, niin mies sanoi, että " jos siellä ultrassa näkyi valevauva" . Vitsihän se oli, mutta meikä vollotti loppuillan, että mies pilkkaa meidän omaa rakasta lasta valevauvaksi...

Nyt kiroilemaan noille pirun lökäpöksyille...

Kandi & muhku 19+0 (verenpaine kohta sata tuon möykän vuoksi)

Voihan pöhnä...tänään heräsin vasta puoli kahdentoista aikoihin eli siis ihan äsken. Menee koko päivä nukkuessa! Täytyy yrittää huomenna vähän ryhdistäytyä:)

Eilen käytiin siellä appivanhempien luona (ollaan muutenkin tosi paljon tekemisissä heidän kanssaan, kun asuvat ihan lähellä). Olivat innoissaan ultrakuvasta ja suurin osa jutuista liittyi tulevaan vauveliin! Oikeasti, he meinaavat pakahtua onnesta nyt kun tietävät, että ensimmäinen lapsenlapsi on matkalla maailmaan:)! Ihanaahan se vain on, että ovat intoa täynnä, vaikka välillä se vähän huvittaakin! Meillä myös omat vanhempani ovat todella innoissaan Pikkupikusta ja tulossa on heillekin eka lapsenlapsi, joten yli-innokkaita mummoja ja pappoja riittää:)! Hyvä niin.

Hassua. Eilen jouduin oksuttelemaan ruuan pönttöön ja tänään (ainakin nyt) olo tuntuisi olevan mitä mainioin! Sainkohan hämättyä pahaa oloa turkinpippureilla, joita söin aamupalaksi;) Jep, tiedetään...ei mikään maailman terveellisin aamupala, mutta muuta ei äsken tehnyt mieli:)

[color=purple] GALLUPPIA [/color] kehiin! Elikkäs mikä on ollut älyttömin/omituisin/hassuin tilanne, jossa olet alkanut vääntämään itkua näin raskausaikana hormoonien hyrrätessä:)?

Itse voisin galluppiin vastailla, että eilen aloin mm. pillittämään, kun juttelin ääneen Pikkupikulle! Aloin siinä herkistelemään, että " On niin ihana, kun olet siellä masussa ja isi ja äiti tykkää susta ihan tosi paljon..." ja yhtäkkiä aloin siinä herkistelyjen lomassa itkemään ihan kunnolla, ei mitään pikkukyyneleitä vaan hillitöntä itkua:)! Joopa joo.

Toinen itkukohtaus tapahtui pari päivää sitten sängyssä, kun oltiin miehen kanssa menossa nukkumaan. Aloin siinä sitten yhtäkkiä tilittämään miehelle, että " Voi ei...kohta mulle sitten kasvaa iso maha ja muutenkin varmaan lihon *yhyy*...sitten sä et enää tykkää musta yhtään ja alat seurustelemaan jonkun hoikan kanssa *byääääh*" ...Mies sanoi siihen, että " Hö...en mä sua oo keneenkään vaihtamassa. Musta on ihanaa vaan, kun sulle alkaa kasvaa maha. Mä tykkään susta ikuisesti." Ja siitäkös sain sitten taas uutta puhtia hillittömään itkuuni! :) Voi jessus sentään!

Älyttömin itkukohtaukseni tapahtui viime viikolla mökillä, jossa pelasimme pikkusiskojeni (11v ja 15v) kanssa Nalle Puh -kimbleä. Pelin edetessä jäin koko ajan enemmän ja enemmän häviölle, enkä saanut omia nappuloitani kunnolla liikkeelle. Koko ajan hermoni kiristyivät ja kiristyivät ja viimeinen niitti oli se, kun toinen siskoistani " söi" yhden nappuloistani ja jouduin palaamaan sillä takaisin lähtökuoppiin! Ensin lensivät kaikki Nalle Puh -nappulat pitkin poikin lattialle toimestani, jonka jälkeen vielä heitin koko pelilaudan niin pitkälle kuin jaksoin! Sitten aloin itkemään ja huusin, että " En enää ikinä pelaa mitään noin tyhmää peliä!" Lähdin siitä sitten itkuraivoissani ulos mökistä " hieman" tuulettumaan ja oven suussa sitten vielä kaiken kukkuraksi kompastuin kenkään! Pikkusiskot katsoivat huvittuneina isoasiskoaan ja tämän hormoonihyppelyitä:)

Hihi...yleensä olen kyllä aikas rauhallinen ihminen, enkä kovin pienestä hätkähdä, mutta nyt on hyvä laittaa kaikki itkut ja hermoilut raskauden piikkiin:) Toivottavasti en ole ainut, johon hormoonit vaikuttavat tällä tavoin;)

Jepsis, yritän kommentoidan teidän juttujanne tässä myöhemmin.

~ ♥ ~ Itkupilli-Viipuli ja Pikkupikku, rv 7+3 ~ ♥ ~

Ekaks laitetaan linkki eiliselle

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7931283&p=&mpage=1&tmode=1...

Kaimaani: noista selkävaivoista sen verran, että mullakin oli alkuraskaudesta omituisia pistoja alaseljässä ja joskus ne vetivät tuonne hanuriin asti.

Nyt raskauden edettyä kipuilu on lisääntynyt kun vaavi on niin alhaalla että painaa hermoja ja olen saanut riesakseni iskiaskivut ja siitä johtuen myös tolkuttomat suonenvedot jotka alkavat takapuolesta ja vetävät aivan tuonne pohkeeseen asti.

Lääkäri neuvoi syömään mangneesiumia ja nauttimaan paljon nestettä.

Jouhi: soita nyt ihmeessä sinne neuvolaan, vaikka nuo pienet tuhrut/verivanat on todella yleisiä niin saisit rauhan, jospa menisit sinne alkuraskauden ultraan yksityiselle niin olosi paranisi huomattavasti, ei kannata itseään kiduttaa epätietoisuudella kun apua on saatavissa.

Voimia !

Koitin kaivaa jostain oikeaa väriyhdistelmää hienoille vaunuillemme mutta se tuntuu olevan ihan tuskallisen työn takana, mutta jatkan etsintää ja laitan linkkiä hetimiten kun vain löydän.

Jatketaan taasen myöhemmälti

AinoAurora ja möhis 20+3

Huomenta vaan kaikille!!

Täällä maalla alkaa nyt syystyöt jo kolkutella ovelle ja olenkin vähemmän kerennyt koneella istumaan. Marjat alkaa kypsymään ja monta pullollista pitää vielä mehustaa, vaan on sitten talvella omaa ihanaa mehua mitä juoda, NAM!!

Puita on kans pitänyt tehdä talveksi ja pitää vielä ainakin toinen satsi käydä pienimässä ja pinota. Meillä kun on iso, vanha talo, joka lämmitetään sähköllä, niin ihan tervetullut lisä on, kun puita jaksaa poltella isossa uunissa. Näkyy heti laskuissa. Ikkunatkin vielä vetää.. Jospa sitä joskus sais tehtyä tähän kunnon rempan, vaan nyt kaikki energia on suunnattu sen uuden possulan rakentamiseen 

Jouhi: Sulla tuntuu olevan enempi murheen aihetta, kuin iloja tässä alkuraskaudessa. Eihän sitä kukaan meistä vielä tiedä miten tässä käy vai käykö mitenkään. Pitää vain malttaa odotella. Mulla on kans eka ultra ens maanantaina ja ihan hyvillä mielillä olen ollut. Kyllä kai mullakin kolottelee ja jomottelee ja vaikka mitä, vaan en kyllä jaksa joka vihlaisuun reagoida. Pitää saada töitäkin tehdyksi. NAUTI NYT TÄSTÄ AJASTA!!!! Murehtia ja surra kerkiää varmasti sitten, kun on sen aika!!! Toivottavasti se sun pieni vuoto nyt jäi siihen ja saat mielenrauhan 

Quiero: Kyllä on aika huimaa, kun toisilla jo synnytys lähestyy!!! Ihanan kuuloista kangasta olit kyllä löytänyt. Mulla kans jo sormia syyhyttäis alkaa ompelemaan ja kutomaan pikkuiselle jotakin, ei vaan ole omaa konetta. Täytyy majoittua anoppilaan, kun asian voi julkistaa.

Tappert: Jos mulla on viikot hiukka hukassa, niin on kyllä sullakin. Saa nähdä mille viikoille minä siirryn, kun maanantaina ultrataan. Jospa ne sun viikot josain vaihessa vakiintuu. Pian synnytätkin viikolla kuus  Vieläkös muuten olet ratsastellut?? Mulla on jäänyt, kun ravi tekee niin kipeää tuolle kasvaneelle rintavarustukselle. Mitkään tukiliivit ei auta, hinku olis kyllä vielä päästä köpsimään.

AinoAurora oli kyllä löytänyt ihanat vaunut. Voi kun itsekin jo pääsis ostoksille!!!

Poppiksen jutut paplareineen kaikkineen saa kyllä nauruhermot kutiamaan, sulla on sana hallussa.

Missäs on Nea ja Nappula???? Lomalla?? Ei ole koko aikana kuulunut, kun olen tällä puolella pyörinyt, tai mulla on mennyt totaalisen ohi. Jäit mielen tuolta kuumeilu puolelta.

Kuumeilupuolelta on muuten taas uusia tulossa tänne. Pitää käydä siellä melkein päivittäin vakoilemassa. Jotenkin koukutuin siihen porukkaan niin täysin.

Omaan napaan ei juuri kummia kuulu. Iltaisin turvottaa kyllä vatsaa aika reippaasti ja jotkut just passelit housut ei mene kiinni. Aamulla ei mitään ongelmia. Pahoinvointi meinaa välillä yllättää, voipi kyllä johtua erittäin jumeista hartioistakin. Onneksi on hieronta torstaina. Alavatsalla jotain menkkamaista jomotusta ja juilintaa, kun asiaa iltaisten miettii. Rintavarustuksen tilenne tulikin jo tuolla aikaisemmin. Mies on kyllä siitä asiasta oikein mielissään. PÖH!! No on sillekin jo siunaantunut oma pikku homma, saa rasvata mahan ja rinnat joka ilta, jospa sillä ainakin vähän niitä arpia sais estettyä, vaikken niitä niin kammoa.

Viimeistään maanantaina tulen kertomaan neuvola kuulumisia, toivottavasti hyviä.

Nyt täytyy lähteä kauppaan ja sitten raksalle. Voikaa hyvin ja pitäkää mahoistanne hyvää huolta. Nautitaan ihanasta loppu kesästä!!!

T:Yedo ja ¿natiainen¿ (miehus nimesi uudelleen) 7+1

Painoinpa taas väärää nappia :/

Mutta itse aiheeseen. Illalla kun menin nukkumaan, kävin vessassa ja pyyhin. PAPERIIN TULI VIIRULLINEN VERTA!!!! Ette usko kun sydämmessä jysähti ja tuli ajatus " nytkö veren vuoto alkaa" ?? Rauhottelin itseäni miettien että se on ihan normaalia jos vähän tulee jne... Ramppasin koko yön vessass ja katsoin onko verta tullut. Sen jälkeen ei viirun viirua, ei pisaran pisaraa. Mitä ihmettä se niiiiin pieni vuoto oli? Enteileekö se jotain? Siis kun todella sitä oli todella vähän ja mietin sitäkin vaihtoehtoa että tuliko se toisesta reijästä :D Mutta kyllä se vissiin ihan tuli emättimestä.

Sitä tunnetta on vaikea kuvata mikä jysähti päälle heti kun sen viirun näin. Toivon todella sydämestäni ettei sitä verta tarvtse enää nähdä. Pitäisköhän sittenkin soittaa sinne neuvolaan ja jutella tästä pelosta ja siitä verestä?!?

Nyt yritän vielä nukkua kun koko yö on mennyt vessassa juostessa.

Voiko se vuoto alkaa sitten myöhemmin että tuo olisi ollut jokin varoitus tippa?

Itkuinen Jouhi 6+2

...olen tässä lähdössä ajamaan Helsinkiin ja ajattelin käydä myös Kampin mammakaupassa. OZ Babyko sen liikkeen nimi nyt oli??

Olin eilen jumpassa ja tuntui kuin tuossa oikealla alavatsassa olisi pomppinut pallo. Mietin että voiko siinä tosiaan tuntua vauvan pää?? Oli pakko ottaa vähän iisimmin, kun ajattelin että raukalla lähtee pää irti jos loikin liikaa... :)

Vauvan liikkeitä olen yrittänyt " kuulostella" mutta ei tunnu kyllä mitään. Ystävä tosin huomautti, että ekalla kerralla liikkeiden tunteminen kestää pitkään kun ei oikein tiedä että mitä ja miltä pitäisi tuntua. Katsoin eilen illalla miehen kanssa trilleriä jota ei olisi pitänyt tehdä. Valvoin kolmeen asti miettien että mitähän porukkaa meidänkin kaapeissa vaanii. En ole todellakaan ollut tämmöinen jänishousu aikaisemmin!!! Pitänee siirtyä komediaosastolle jatkossa.

Jouhi! Sun kyllä oikeasti kannattaa puhua noista peloistasi neuvolassa. Toivottavasti sinulla on myös odottavia/synnyttäneitä ystäviä, jotka voivat sinua rauhoitella. Tällä hetkellä, raskauden alkuvaiheessa, et voi tehdä vauvallesi parempaa palvelusta kuin huolehtia omasta hyvinvoinnistasi ja levätä kun siltä tuntuu. On tietty helppo sanoa että älä stressaa, mutta niin se vain on. Tsemppiä!!

t: PetraPan 17+ (jolla toivottavasti järki pysyy päässä kun poikkean helsingin reissulla myös Ikeaan!)

Ezzie; mä tuun sua parisen viikkoa jäljessä, ja ei mun mahassa kukaan riehu myöskään jatkuvasti... Mulla on kyllä myös istukka etuseinässä vaimentimena. Mutta siis mun mielestä vaihtelee kauheesti toi aktiivisuus päivästä toiseen, välillä tosiaan saa odottaa koko päivän, ja illalla sit tyyppi suostuu ehkä " kääntämään kylkeä" pari kertaa... Välillä taas aamu alkaa kunnon jumpalla ja joskus olen jopa päivällä jotain touhutessa huomannut liikettä. Mullakin on kyllä enemmän sellasta " muljahtelua" kuin selviä kovia potkuja. Välillä kehtiän kyllä pientä paniikkia itsekin, jos tyyppi on aamupäivän hiljaisempi :) Mutta kyllä siellä sit aina jotain tuntuu, illalla viimeistään. Että kai se on ihan normaalia... :)

Tulehan sit kertomaan neuvolakuulumiset!

ON: Pitäis mennä tänään käymään yhden kaverin luona, joka ei tiedä Ahaasta vielä mitään :) Eikä sen puoleen meidän naimisiinmenostakaan, mutta en ajatellut sanoa mitään, katotaan huomaako tai kysyykö jotain :) Itse jo toivoo, että muutkin huomais mahan kasvun, mutta kun ei se tosiaan mikään jätti vieläkään ole ;)

Ope + Ahaa rv 28+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat