Seuraa 

Sivut

Kommentit (39)

Kaikki ok, verenpaine 116-72, hb 128, sf-mitta 33cm, painoa tullu yht. 4,4kg, pissa puhdas, sydänäänet 130. Ens viikolla sit jo seuraavan kerran. Toivottavasti ei tarvis mennä ;)

Mulle on tullut kans tuota huonoa oloa, ihan niinkuin alkuraskauden pahoinvointia :( Kipakampia supistuksia tulee päivässä ehkä 2 tai 3, mut maha tuntuu kovettuvan usein. Samoin tänään on ollu koko ajan sellanen tunne et olis iso hätä tulossa mut ei tule mitään kuitenkaan.

Että ei tänne mitään ihmeitä...

Peeveli ja nelkku rv 37+4

Täällä sitä kökitään koneella ikkunanpesun jälkeen. Anopin avustuksella kaikkien kolmen kerroksen ikkunat on nyt pesty. Imuroin sitten samaan syssyyn appiukon auton,joka on minulla tämän viikon käytössä ja pesaisin huushollin keskikerroksen lattian. Nyt olen vähän nyykähtänyt...oma vika...

Ultrassa kävin, juu...Paikat valmiina vauvan tuloon, mutta kohdun suu suljettu. Vauva kiinnittynyt ja lähtökuopissa. Painoarvio nyt yli 3kg, joten jos täysaikaiseksi menee tulossa sellainen nelikiloinen vähintään. Ensi viikolla mietitään käynnistetäänkö synnytys rv 38 vai mitä tehdään...yli ei kuulemma päästetä. Meillä on pojat olleet niin harteikkaita, että ulosotot ovat olleet hankalia. Lääkärin tapaan ensi viikon tiistaina. Ai muuten aikamoinen koipeliini tämä jämppy kuulemma on, reisiluu todella pitkä, vastasi rv39, vaikka nyt on kasassa viikkoja vasta 36.

LEMillä alkaa olla jännät paikat ja taisi olla muutamalla muullakin suppailua aika ahkerasti. ~~~~~~~~~~~~lähetän suppailusäteitä niitä tarvitseville, pysyykööt vielä täältä pois.

Nyt painun sohvalle istuksimaan hetkeksi.

Opemamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miehen pitäis mennä perjantaina töihin ja kovasti on toivottu että sais alottaa isyysloman heti kesiksen perään. Miulla ois torstaina neuvola ja uhosin viime viikolla, että miehän en sinne tuu. Pahalta alkaa näyttää. Perjantaina olin ihan varma synnytyksen käynnistyneen, mutta sen jälkeen on ollu vaisumpaa :((. Käytiin äsken taas kävelyllä, josko sillä ois ees jotain vaikutusta. Jotenkin uhkaavasti alkaa tuntua siltä, että mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään, niin sitä paremmin Pipana alkaa viihtymään yksiössään. Harmi juttu, kun koulun alkukin lähestyy. Esikoinen niin kovin toivois kerkeevänsä hoivata vauvaa ennen koulun alkua ainakin viikon.

Kovasti onnea taas vauvansa saaneille!! En sitten ehtiny Babybelin kaksosia ihailemaan :(. Tuplaonnittelut sinne ja paljon voimia selviytyä kahden vauvan hoidosta!!

Nyt syömään...taas. Syöminen tuntuu olevan ainut lohtu viimesillä viikoilla. Vaaka ei kylläkään näytä kovin lohdullisia lukemia. Viime viikolla neuvolassa sijainen jo mainitsi loppua kohden kiihtyneestä painonnoususta. Saatan vielä synnytyksen jälkeen manata hyvän ruokahaluni ja herkuttelunhimoni moneen kertaan...mut nyt antaa mennä vaan!

Hipsuhiiri ja Pipana 39+2

Hyvää tekstiä tulee, kun välillä vastailee lapset kysymyksiin ja lukee toisella silmällä tytölle kirjaa...

Hyvä harjoitella jo tässä vaiheessa useampaan vaativaan asiaan keskittymistä.

Velho78

Täällä 39+0 olo on hyvä, vaikka päätä vähän särkeekin. Kovasti jo odotellaan omaa nyyttiä, mutta taitaa vielä monella olla vuoronumero ennen meitä.

VAUVANVAATEKOOT: meillä oli viimeksi ihan turhaan hankittuna 50/56 cm vaatteet, sillä erimerkkisten 62-vaatteiden koko hajonta oli jo sen verta suuri, että pienimmät oli alusta asti ok ja niillä pärjättiin. Esikoinen oli siis 3985g syntyessään ja pituutta 10 vrk-ikäisenä 54,5cm, jos oikein muistan ja siitä se venyminen on jatkunut reippaasti tähän asti. ;)

Nyt pitää vielä termiitti ulos tai muuten hajoittaa työhuoneen kokonaan. Just kiipes tähän tietokone pöydälle ja haluaa nyt näppiksen itselleen.

-E rv 39+0

Mun vauva harrastaa hikottelua 3-4 kertaa päivässä ja koko maha pomppii. Tuntuu joskus, et sydän sekoaa tahdistaan. ;) Venytyksiä ja jalan oikomisia tehdään mm.kyliluiden väleihin ikävästi.. auts. Nukun huonosti yöt, koska herään vessaan useasti, mutta onneksi äippälomalla voi nukkua päiväunia.. Mulla on supistelua ja vatsakipua päivittäin. Neuvolalääkäri ens viikolla, jossa koko arvioidaan. Pelottaa ettei ois liian iso pötkäle.. ;) Toivoisin kovasti, ettei menisi pahasti yliaikaiseksi, niinku varmaan meistä kaikki. Onnea ja mahdollisimman hyvää vointia muillekin loppuodotukseen!

Onnea kaikille jo synnyttäneille!

Villa ja hikottelija 36+2

Sunnuntai- maanantai välisestä yöstä lähtien ollut supistuksia viiden minuutin välein eikä loppua näy. Kipeitä ovat ja kahteen yöhön en oo kunnolla nukkunut, ongelma on vaan siinä et ne supparit ei oo avannut paikkoja yhtään lisää.

Naistenklinikalla jo kylläkin mun papereissa et sit kun mun voimat loppuu etten enää jaksa kärvistellä näöiden kanssa niin pääsen käynnistykseen. Käyrälläkin näkyi niin isoja suppareita et kätilö jo sanoi et sisätutkimuksen jälkeen saisin epiduraalia jos haluaisin mut eipä ollut mitään tosissaan tapahtunut niin kotiin läksin. Laitoksella olin siis silloin su-ma välisenä yönä.

Edellisetkin synnytykset on käynnistettyjä niin kovin hanakasti en haluis tätä käynnistyttää kun olis kiva kokea et mitä se luonnollisesti alkava synnytys on, mut ilmeisesti mulla on vaan niin laiska kohtu ettei toivookaan että tulis ilman apua ulos.

Pojat on molemmat mökeillä, isompi Nilsiässä ja pienempi täällä helsingissä tän viikon joten ei tartteis muksujakaan hoitoon viedä tai ketään tänne hälyttää jos synnyttäis mut ainakin huomiseen meinaan kyllä vielä koittaa jaksaa. Eli ei muuta kuin siivoomaan, jos sais suppareihin vauhtia...

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille!

LEM 39+2

kovasti porukka tuntuu olevan lähtökuopissa. Lupaavia oireita riittää :)

Opemamma: Úteliasuuttani kysyn, että minkä pituinen teidän tulokkaan reisiluu sitten oli? Meille lääkäri puhui että 8cm kertoo jo pitkästä vauvasta. Meidän vauvalla sitä pituutta oli 7.1cm.

Ja sitä omaa napaa: Tänään oli neuvola ja terkkari onnistui säikäyttämään minut kunnolla. Eli verenpaine oli ok, hb noussut hyvin viime kerrasta (103->119), painoa tullut liikaa (tietysti), sf-mitta 41cm.

Sitten oli vuorossa vauvan sydänäänten kuuntelu. Hyvinhän ne löytyi ja mielestäni pompotti ihan mukavasti. Terkkari on aina kuunnellut pitkään joten en heti kiinnittänyt mitään huomiota mutta sitten hän tuumasi että syke painui ihmeellisen alas. Ja kuuntelua jatkettiin. Kysyin suoraan, että onko hän huolissaan ja tarpeen tullen lähden tietenkin sairaalassa käymään. Syke palautui sitten 130-150 välille käväistyään 120 tuntumassa. Terkkari tutki papereitaan ja tuumasi ettei ole tarve lähteä mutta torstaina menisin uudelleen hänen luokseen niin kuunneltaisiin uudestaan vauvan sykettä. ohjeeksi kotiin antoi seurata vauvan liikkeitä ja tarvittaessa tekemään liikelaskentaa.

Vaikka mä tiedän terkkarin olevan tarkka ja ottavan kaiken viimeisenpäälle mutta ehdin silti huolestua. No vauva on liikkunut illalla aktiivisesti eli sen puolesta ei ole mitään huolta.

Nyt sittentorstaita odotellessa...

pubu ja Unski rv37+4

Niin ja heti Babybelille ja perheelle suuren suuret tuplaonnittelut pikkuprinsessojen syntymän johdosta!

Tässä sitä ollaan, elokuussa. Koko kevättalvi, kevät ja kesä on kuljettu yhdessä raskauden iloja ja suruja jakaen. Keskustelu on vellonut aiheesta toiseen ja pinot ovat olleet mukavaa luettavaa. Toivottavasti saamme tuonne vauvapuolelle yhtä mukavan pinon aikaiseksi, kun sinne vähitellen itse kukin siirrymme. Nyt on edessä ne viikot, jolloin otetaan " miehestä mitta" , kun pipo alkaa kirrata vauvan pysyessä yksiössään sitkeästi ymmärtämättä tulla ulos.

Minä nukuin viime yönä kuin tukki, vain yksi vessareissukin. Tänään minulla on ultra tuossa puolilta päivin vauvan koon arvioimiseksi, mutta eipä tämä taida mikään valtava jätti sitten kuitenkaan olla, sellainen aika normikokoinen paremminkin.

Palaan sitten ultran jälkeen uudelleen. Suppareita vaan kaikille niitä toivoville niin ja pitkää mieltä ja energiaa!

Opemamma ja vimpula rv 36

Täällä on kotiuduttu mökkireissusta ja arki koittaa turhan nopeasti:( Alkamassa on todellinen marjamaraton, kun puutarhassa on reilu 40 marjapuskaa. Eilen illalla koitin vähän alotella ihan semmosesta pikku puskasta, ja ämpärillinen irtosi siitäkin, huh.. Tämän mahan kanssa se ei olekkaan niin mukavaa, normaaliolosuhteissa tykkään hommasta ja se mehu sitten..se on niin hyvää;)

Tänään on illalla viimeinen lääkärineuvola, vähän jännittää mitä siellä sanoovat.. Eilen jälkeen petipuuhien mies totesi että " kyllä se tuntuu ihan erilaiselta, ihan kun jotain olisi tullut sisältä tohon niinku ulospäin.." hmm.. ehkä odotan vielä lääkärin lausunnonkin, hiukan epämääräinen tuo ukkosen diagnoosi:D

Ja sitten toinen miehen loistokommentti aamuviideltä kun nousi ylös mutisi että " on se loistavaa kun on jo elokuu kun Lost alkaa vika päivä jo.." .EH..:D Ei turhaa ressiä täällä, me ootetaan vaan telkkarisarjaa..

Nyt marjan poimintaan, tulen kertomaan neukkukuulumiset sitten illalla.

keru ja naatti36+1

Tuuli: Ehkäpä tuo pieni verinen vuoto tietää pian alkavaa synnytystä. Jännittävää.

Hupunalle on sitten iso vauva tulossa. Mä olen kanssa huomannut tuttujen kertomuksista, että mitä isompi vauva, sen vaikeampaa on koon arviointi ultralla loppuvaiheessa. Toivottavasti vauveli päättää tulla ulos mahdollisimman pian. Ja onneksi napanuora oli hyvällä hollilla.

Olis niin kiva saada tietää itsekin jotain siitä mitä tuolla mahassa tai alapäässä tapahtuu. Viikon 36 neuvolassa lääkäri vaan kokeili hellästi kohdunsuun, ei koskaan ole ollut noin nopeaa sisätutkimusta. Kesti ehkä kaksi sekuntia.

Ilmat alkaa vähän viilentyä. Mistäs ihmeestä sitä repii vaatteet jos kovin kylmä tulee ja tässä pitäis vielä pahimmassa tapauksessa kärvistellä neljäkin viikkoa. Alkaa noi mun äitiysvaatteet jäädä vähitellen pieniksi. Maha on niin oudon muotoinen ja suoraan edessä. Mulla on xl-kokoisia paitoja, jotka ovat muualta ihan muodottoman isoja, mutta mahan kohdalta kiristävät ja nousevat vaan ylös niin, että koko ajan saa olla nykimässä paitaa alaspäin. Ja löysemmät paidat jää nekin jo melkein mahan puoliväliin. Miehen paidat ei mahdu enää ollenkaan... Krääk. Pitkistä housuista käy enää vaan yhdet ä-housut ja yhdet omat lököverkkarit. Nekin ovat molemmat jo ihan äärimmilleen venyneet. Voi kun olis hellettä vielä kolme viikkoa niin mullakin riittäisi vaatteet (sori kaikille, jotka tuskailette kuumuutta).

Jamssa vaatepulmissa taas rv 38+3

Innokkaasti viime viikolla aloitin pinoutumisen tänne. Sitten jouduin viikonlopuksi sairaalaan tarkkailuun kovan päänsäryn sekä valkuaisen vuoksi. Ei kuitenkaan myrkytystä, joten levollisin mielin takaisin kotiin. Pitää kuulemma tosissaan välttää verenpaineiden nousua ja ottaa todella rennosti. Sehän ONNISTUU kyllä!

Onko kellään kokemusta raskausmyrkytyksestä? Eli missä vaiheessa lapsi on synnytetty/leikattu????

T:Tinttamaari 36+3

Joo, tosiaan laskettu aika on HUOMENNA! Vaikka pyhästi päätin, etten sen esikoisen synnyttyä vasta 17 päivää LA:n jälkeen anna itseäni hämätä, en voi sille mitään, että alkaa nousta kalvava ahdistus siitä, että eikö tämä taaskaan synny ajoissa...

Olo on ollut pääsääntöisesti ihan hyvä, mutta mahan erilaiset kiristymiset ja jomotukset kyllä huomattavasti lisääntyneet tässä parin viimeisen viikon ja etenkin päivän aikana. Nyt on huomattavan tietoinen usein liikkeistään kun olo on todellakin raskas ja joskus kun kylkeä kääntää niin pitää ottaa käsillä mahasta kiinni ja siirtää se möykky käsillä, ennen kuin rupeaa vääntäytymään muulla ruholla...

Vajaa viikko sitten oltiin ultrassa mm. painoarviossa ja silloin arvioivat, että olisi n. 3,7kg. Eli jos kasvaa n. 200 grammaa viikossa ja olivat oikeassa, olisi nyt lasketun ajan tienoilla 3,9kg. Aika samaa luokkaa siis kuin esikoinen, joka painoi reilut 4kg kakattuaan ensin kolme kertaa vatsalleni ennen punnitusta ;) Kun kuitenkin oli jo ihan hyvänkokoinen, niin mieluusti toki aika pian kantaisin lasta mahan ulkopuolella ihan jo sen takia, että luultavasti se pienempi on helpompi pusertaa ulos kuin se vähän isompi vauva...

LImatulppaa tässä olen valutellut urakalla viime keskiviikosta asti siten, että välillä näkyy isoja räkämäisiä möhkäileitä, muuten sitten joka pyyhkäisyys vessareissulla jää sellaista kirkasta pitkää venyvää limaa... Ah, mitkä jutut... Mutta koska esikoisella limatulpasta meni n. viikko, vielä toivo elää, että ehkä tämä sittenkin vielä ehtii esim. huomiseenkin mennessä syntyä, mistäs sitä tietää ;)

No niin, pitäisi varmaan vielä lähteä nukkumaan kun tyttökään ei varmasti herää vielä ennen kymmentä. Itselle vain on tullut tällainen omituinen juttu viime päivinä, että herään aina viimeistään viideltä ja kukun pari tuntia ja jatkan sitten unia...

Tsemppiä kaikille, pian me joka tapauksessa poksahdetaan! Tässä lopussa vain tuntuu, että päivät muuttuvat viikoiksi,,,

rv 39+6

ONNITTELUT Babybelille!!

Täällä luurataan...

Ihana aurinkoinen elokuun eka aamu eikä tunnu kovin kuumalta tuo ilmakaan. Vaihteeksi täälläkin nukuttu hyvin viime yö. Mies kyllä valitti aamuyöllä mun kuorsaamisestani mutta totesin vaan että tällä mahan koolla tukkoiseen nenään yhdistettynä kuorsaa ihan kuka vaan =)

Ihmeiden ihme, putkimies puuhaa alakerran kylppärissä mikä tarkoittaa sitä että saadaan tänään suihku kuukauden tauon jälkeen käyttöön, JEE!! Nyt ovat kuitenkin vedet poikki koko asunnosta muutaman tunnin ja tajusin yhtäkkiä ettei pikkukakkonen ole tehnyt vielä aamukakkaa...auts. Peppupyyhkeet loppuivat eilen joten nyt tulikin tenkkapoo mihin pyllyn pyyhkii. Noh, enköhän jotakin keksi.

Kylpyhuonetta pitäisi tänään siivota. Mietin vaan että miten tällä selällä onnistuu roskien ja pienten naulojen poiminta *puh*. Todennäköistä on että ei onnistukaan, pitäis olla joku keppi jonka päässä magneetti ja sillä poimia noita metalliesineitä...

Nyt alan kerätä voimia soittaa tavarataloon espressokeittimestä jotta sais sen palautettua. Vaihdettiin jo kerran toukokuussa heti ostamisen jälkeen kun painetta ei ollut maidon vaahdotamiseen laitteessa nimeksikään. Uusi laite saatiin mutta tämäpä ruiskuttaa maidot silmille kun se ' höyryputki' vai mikä onkaan hajoaa noin joka kolmas käyttökerta osiin. Liian kallis laite seisomaan keittiönnurkassa joten ei kun palautukseen. Tässä ovatkin sitten tämän päivän ponnistukset.

Olikos se eilisessä pinossa kommentti siitä miten yhtäkkiä on mennyt tajuntaan että vauva on tulossa. Minä odotan vielä tätä kokemusta, jotenkin tuntuu että pikkukakkosen kanssa touhutessa ei ole ehtinyt juur yhtään keskittymään tulevaan vauvaan vaikka se onkin jollakin tasolla koko ajan mielessä. Toivon että tämä vauvan tuleminen vois nyt iskostua ymmärrykseen!

Opemammalla tais olla tänään ultra, tulehan tosiaan kertomaan sitten kuulumisia! Minä pääsen kurkistamaan huomenna vauvaa, ihan hyvä juttu. Pääsen työterveyshuollon kautta mikä tietää sitä että täytyy kaivella henkilöstökortti esiin jostakin uumenista. On tämä työidentiteetti päässyt unohtumaan tässä parin vuoden aikana aika hyvin ja kotonaolo senkun jatkuu...

Jännittävää odotella kuka saa seuraavaksi nyyttinsä. Jäädään odottelemaan!

vointeja kaikille,

tuuli72 + jumppatyttö rv36+6

No joo, nyt menee ehkä vähän yök jutuiksi mutta huomasin äsken vessassa käydessäni että oli tullut hiukan verta housunsuojaan. Ei paljoa ja haaleaa. Nyt ei enää tule. Selkää juilii aika paljon mutta niin se on tehnyt vähän väliä. Mulla on huomenna yksityinen gyne, taidan kyllä odotella sinne asti ihan rauhallisesti. Kuulostelin äsken liikkeitä niin kyllä siellä ihan hyvin potkuja tuntuu.

voi että, toivottavasti vauva pysyy vielä yksiössään pari viikkoa.

t.tuuli

Eilen käytiin ostelemassa viimeisiä tarvikkeita vauvalle, eli kantoliina, vauvansänkyyn verhot ja reunalakana ja mulle imetysliivit. Siskoa ajatellen hankittiin seisomateline vaunuihin. Yhtään uutta vaatetta en ole tulokkaalle tarvinnut ostaa, silti on kaapit väärällään pieniä vauvanvaatteita-Oon saanu tutuilta ja paljon jäi tietty tältä tulevalta parivuotiaalta isosiskolta + otin pakkauksen. En aio ostaa yhtään uutta nuttua, saahan niitä kuitenki vielä lahjaksikin jotain.

Eilen oli neuvola ja taas joku uus sijainen. paineli tosi kovakourasesti tota mahaa, oikeen ikävältä tuntu:( Kaikki oli kunnossa, verenpainekin alempi kun koko raskauden aikana:) Taitaa miehen kesälomalla olla osuutta asiaan. Kohdunkorkeus oli 36 cm eikä vaavi vielä kiinnittynyt. Pissanäytteessä huomasin melkosen venyvän limaklöntin, tais olla limatulppaa:) Ei ollu kylläkään veristä, joten tuskin synnytystä kuiteskaan ennakoi...Yöllä heräsin viideltä menkkamaiseen jomotukseen, selailin jonku tunnin verran kuvastoja ja jatkoin uniani. Aamulla ei sit ollu enää mitään jomotuksia. Aamupäivän tehtiin pihahommia, nypin rikkaruohoja ja haravoin miehen leikkaaman aidan oksia kasoihin toivoen samalla vaikka supistuksia, mutta eipä mitään muuta kun selkä ja jalat sain kipeeksi siitä kyykkimisestä:/

Ei auta ku odotella, mut helpottavaa ajatella et siellä on teitä monia muitakin täs samassa tilanteessa...:D Koitetaan jaksaa malttaa mielemme.

raskausviikot 38+3

Johan on hiljasta!!! Onko kaikki elokuiset tehnyt joukkoryntäyksen synnärille???

Täällä yks, jolla ei mitään merkkejä synnytyksen alkamiseen, eikä kyllä viikkojen puolesta oo mikään kiirekään vielä. Oma mielikin on sen verran seestynyt, että jos tätä raskautta veilä hetken jaksaa. Eilen kastelin kaikki istutukset pihalla, ei mitään vaikutusta. Samoten kokeilin autonpesua, kun Karmiinillako se sai synnytyksen käynnistymään.. ei mitään merkkejä. Ei ees yhtä kipeää supistusta. Mä en vieläkään edes oikein tiiä, minkälainen semmonen kunnon supistus on. Sen takia en varmaan osaa yhtään pelätä synnytystäkään ku kaikki on tähän asti ollut suhteellisen helppoa. Mutta eikö semmonen sanonta oo olemassa, et mitä helpompi raskaus niin sitä vaikeempi synnytys ja toisinpäin. Lieneekö mitään perää tuolla? Toivottavasti ei, koska sitten mulle tulis ylivaikea synnytys.

Tänään ajattelin lähteä naapurikuntaan ostoksille, siskon miehellä on huomenna syntymäpäivä ja jotenkin pitäis häntä muistaa. Lisäksi vielä voisin tehä muutamia hankintoja vauvalle. Mitenkähän, kun mullekin on povattu 4-kilosta vauvaa, niin kannattaakohan mun hirveesti ostaa 56-vaatteita??? Mulla on nyt 4 kpl 56 bodyja kaikki loput on 60. AUTTAKAAHAN te kokenneemmat, että onko näin ok, vai ostanko jotain lisää?? Ajattelin pakata sairaalalaukkuun vauvalle kaikkea mahdollista; lyhyt- ja pitkähihasen bodyn, puolipotkarit, sukat ja tumput, lakki ja villatakki. Sit lisäksi jonkinlainen viltti. Meiltä kuitenkin sairaalaan 65 kilsaa, et jos kylmäkin päivä sattuu. Sitä oon kans hätäillyt et jos tämmöset helteet, niin miten ihmeessä sen vauvan voi tuoda kotiin kuumassa autossa. Sehän paistuu sinne. Meillä kun ei ees ilmastointia autossa ja minkälainen vetoa se vauva edes kestää... Kyllä ensisynnyttäjällä on niin paljon pohdittavaa tämmösissä pikkuasioissa. Jospa se maalaisjärki yhdistettynä herävään äidinvaistoon auttais mua suurimpien pulmien yli.

No joo, lähen tästä hampaiden pesuun jorisemasta. Sitten aamupuuron keittoon. Ihana kun aamulla ottaa kunnon kuitupläjäyksen niin vatsakin toimii eri hyvin, ku silloin ku veti aamusta alkaen pullaa ja suklaata =)

Ikarus 36+6

OKSENTELU:

Tuli viime yönä sitten herättyä todella pahaan oloon ja oksennettua koko vatsa tyhjäksi. Olokin oli sen jälkeen perin hutera. Ei liittynyt supistuksiin ja vatsa muutenkin toimi eilen kolmisen kertaa mikä on aika usein mun tapauksessa. Eikä nyt edes tietänyt synnytystä...

Pikkasen huolestuttaa, että mitäs tollainen nyt on. Ehkäpä soitan neuvolantädille tänään tai sitten ei jaksa. Onko kellään kokemusta pahoinvoinnista ja oksentelusta ihan viimeisinä aikoina ?

KOKOARVIOSTA:

Mä päätin varata yksityisen ultran vielä itselleni perjantaiksi, jos vauva ei sitä ennen ole syntynyt. Saas nähdä joudunko perumaan ajan. Hope so. Napavirtaukset, vesimäärä ja kokoarvio kiinnostavat. Alkoi tuon yöllisen episodin jälkeen pikkasen huolestuttamaan vauvankin vointi, vaikka liikkuuhan se. No yksi huolehtivainen mamma täällä siis ;)

k.h.p: Huh, koitappas kestää veljen vaimoa. Helposti sitä sukulaisiin menee hermot varsinkin tälleen raskaana. Mäkään en jaksa oikein vastata vauvakyselypuheluihin, kun jotkut soittelee pikkasen usein. Niin ja sitten ne heti luulee, että olen synnärillä. Mutta enpäs olekaan ;)

Muuten ei kaikilla eka synnyttäjilläkään vauva kiinnity ennen h-hetkeä. Näin olen ainakin kavereilta kuullut. Ei mullakaan ole vauva vielä viime viikolla ollut kiinnittynyt eli 39+ neuvolakäynnillä. Katsotaanpas sitten tilannetta uudestaan perjantaina.

Pia 40+0

Himppu sentään että tuli paha mieli:( Kun oma neuvolatäti lähti kesälomalle ja tilalle tuli semmonen " kun ei mulla oo omia lapsia niin en tiedä" -typerys , niin tosissaan odotin tätä Viimeistä lääkäriä kun kuuta nousevaa jotta saisin itselle paremman mielen ja varmuuden asioista..Mutta toisin kävi..

Koko toimitus kesti tasan 8 minuuttia ja alkoi sanoilla " MinnaMakkonenOtaHousutVaanPois" otin housut pois ja kiipesin siihen pöydälle, ensin se runnoi mahan päältä, sen jälkeen jalkovälistä ja lopuksi ultralla katsoi.. Sitten se mutisi että" tossa on paperia pue vaan päälle" Ja kun olin saanut housut jalkaan lykkäsi täti jo neuvolakorttia käteen ja toivotti hyvät päivän jatkot..

Että näin..itkuhan siinä sitten autossa pääsi kun yritin neuvolakortista tihrustaa että mikä on tilanne.. Kaikki ennallaan muuten mutta kohdunsuu pehmeä.. Mitä se sitten tarkoittaakaan, normaalia elämää kai vain jatkettava? Ei kokoarviota, ei synnytystavasta mitään puhetta, ei mitään! Nyt on niin epätietoinen ja tyhmä olo ettei mitään rajaa.

On ollu niin kuvottava olokin, eikä uni tule millään, viideltä herään viimeistään, aivan sama monelta olen nukkumaan mennyt. Kaikki vaatteet kiristää, maha seisoo suoraan eteenpäin sf-mitta oli nyt 34. Itku!

Taidan mennä vähäksi aikaa sänkyyn itkustamaan ja sitten miehen siskon synttäreille:(

keru ja runnottu maha 36+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat