Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (27)

...np-ultra on tänään yhden aikaan. Vaikka viikko sitten kuunneltiinkin lapsen sydänääniä lääkärin kanssa, niin taas jännittää.

Mua sattuu mahaan tosi paljon melkein kaikki nukkuma-asennot, en tiedä mikä on tullut.Selällään (joka on kaikkein epämukavin) on ainoa missä ei masuun satu. Ilmeisesti olen liikaa masun päällä öisin ja se äityy muistuttelemaan olemassaolostaan.Se on siis sellaista " puutumiskipua" , ei sisältä tulevaa.

Meillä on kanssa oma lempinimi kotona käytettäväksi masuasukille, en käytä siellä sitä kansalaista.Mutta kun sukupuoli selviää (jos selviää), pitänee sekin vaihtaa. Olen ollut ihan vakuuttunut, että jostain syystä tämä vauva on tyttö. Viime yönä näin unen, että se oli poika, jolla oli ihan hirveän isot etuhampaat...Mistäköhän nää unet tulee???

sjt, jännityksestä täristen...

[b]Sun-Maid[/b], kyl mä oon syöny ja juonu ihan normaalisti (mitä nyt hermoilulta on kyenny;)). Ainoo mikä oli ni ekalla neuvolakerralla piti olla 4h pissimättä. Ottivat jotkut mitkä lie testit siitä.

Olikos se nyt [b]viherrys[/b] kun pohti niitä liikkeitä? Mä oon sellanen kerettiläinen ett uskon kyl ett jo noinkin aikasessa vaiheessa liikkeet voi tuntua, tai siis se kuplinta. Mutt ääneen ei kannata sanoa ett " minusta tuntuu kuin tuntisin liikkeet" , kokolailla välittömästi sut leimataan hieman pöhköx. Nimim. Kokemusta on. Tänäänki erehyin (tietysti) neuvolassa sanomaan ett oon jo tuntenu liikkeitä ni th katto hieman kieroon ja totes kovin epäilevällä äänellä ett " jopas oot kovin aikasin ne tuntenu.." . Mutt minkäs sille voi. Tosin niitä seuraavia liikkeitä ja tuntemuxia saaki sit odotella (mahdollisesti) hyvinkin pitkään. Joka raskaudessa mulla on ollu sama juttu. Mutt niitä kunnon potkuja odotellessa.. =)

Nyt pehkuihin, Helminauhalaisille öitä, kauniita unia ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (the pikkujytääjä) ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoittelen nyt vasta minäkin ensimmäisen kerran tähän omaan ketjuumme, vaikka olen jo jonkin aikaa juttujanne seuraillutkin. Eli odotan esikoistani ja raskaus oli yllätys, vaikka olimmekin olleet hieman huolimattomia ehkäisyn kanssa.

Kaikki muut oikeastaan suhtautuivat positiivisesti asiaan, mutta oma äitini ei vielä oikein osaa iloita. Juttelin eilen äitini kanssa ja tuli puhetta siitä, että minusta jotkut hänen kommenttinsa tuntuivat pahalta. Äiti sanoi sitten vaan, että suurin syy hänen suhtautumiseensa, ovat hänen omat pelkonsa. Äiti joutui minun jälkeeni synnyttämään lapsen rv 24, joka kuoli heti synnytyksen jälkeen ja sai sen jälkeen vielä 4 keskenmenoa. Onneksi sitten kuitenkin vielä kaksi onnistunuttakin raskautta.

Nyt sitten taustalla haahuillut pelkopeikko on noussut toden teolla mieleeni. Alkuraskauden aikana olleet lievät oireet ovat hävinneet lähes kokonaan. Rinnatkaan eivät ole enää arat. Ainoa säilynyt oire on tihentynyt vessassa juokseminen ja sen lisäksi maha on hiukan kasvanut, muttei juurikaan. Onko muilla samoilla viikoilla olevilla jo selvä vauvamaha ja minkälaisia oireita?

Ensimmäinen ultra on viikon päästä 8.8, joten siihen asti pitää hermoilla, että onko sikiö elossa vai ei. Vaan eipä kai se hermoilu siihen asiaan mitään auta. Vaikka alussa raskaus oli shokki, niin kyllä tuntuisi pahalta, jos ikäviä uutisia saisimme ensi viikolla.

Nyt ei tullut juttua kuin omasta tilanteesta, mutta Joonatanille ja muille menetyksen kokeneille iso lohtuhali!

Vielä ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monet kaksoset helmikuisille olikaan tulossa? Ainakin Jethuulle. Entä kuinka moni on poistunut ketjusta suru-uutisen takia eli kuinka yleisiä ne keskenmenot oikein ovatkaan?

Iloista odotusta kaikille!

Jolanda rv 11+3

Pakko oli tulla vilasee Helmien kuulumisia! =)

[b]annuliinu[/b] mulla oli kanssa eka raskaus aian mielettömän helppo. Eipä ollut pahoja oloja tai oksenteluja, ei väsyttänytkään hirveesti. Nyt sitten oon jo oksentanutkin, vaikka eto-oloviikkojen piti olla jo takana. Ja väsymys on järjetön! Voi tietysti tuplat teettää näitä oloja. Muutenki musta on tuntunut että oon jotenkin enemmän " käpertynyt" tähän raskauteen, tuntuu että muuta ei oo nyt elämässä kun tää raskaus ja nää vauvat masussa.

[b]sjt[/b] tää on tosiaan ihana paikka! Mullakin meinasi äsken itku päästä, kun [b]mammutti[/b] tsempitti mun huomista hammaslääkäriä. =)

Mukavata illanjatkoa, minä painan vielä duunissa 9n asti..

jethuu 13+4

Mä olen kanssa iltaisin havaitsevinani mahassa sellaista " kuplintaa" kun makoilen sängyssä. Kuvittelen sen kuplinnan siis olevan Vinksuttajan liikkeitä..

Esikoista odottaessani olo oli mahtava! Ainoastaan jotkut hajut ällötti aluksi. Muuten oikeastaan " säteilin" (kuulostaapa itsekkäältä;) ). Ja siis kaikinpuolin meni kaikki hyvin. Synnytyskin oli lähes " jenkkisarjoista kopsattu" .

Nyt olen ollut niin väsynyt! Ja pahaaoloa on ollut havaittavissa myös. Pahaolo tosin on helpottanut, mutta väsymys vain yltyy..

Esikoista odottaessani olin tosin erityisäitiyslomalla heti viikosta 12, joten oli oikeasti aikaa olla vaan ja ihmetellä muuttuvaa olotilaa. Nyt on työt ja esikoinen viemässä voimia, joten ei aikakaan oikein tahdo riittää pohtimiseen kuinka Vinksuttaja tuolla mahassa oikein voi.

Taisin rasvailla mahaani kun esikoinen oli tuloillaan, siitä huolimatta sain raskausarpia. Nyt en teidä jaksanko rasvat. Katsotaan.

Ja sitten hassu juttu lopuksi: tänään esikoisella oli 4-v neuvola, mies oli mukana. Neuvolantäti kysyi sitten pojalta, että onko sinulla siskoja tai veljiä? Poika vastasi ihanan suloisesti : on- mutta se asuu vielä äitin mahassa.

Ihanan liikuttava pieni mies minulla :)

jatketaan taas joku toinen päivä, ai, mulla onkin huomenna nlalääkäri. Tulen kertomaan kuulumiset sitten.

miiwa ja vinksu 12+2

Vieläkin on ihan pönttö olo, nukuin melkein kellon ympäri. Vissiin otti vähä voimille eilinen eläinpuisto reissu. Viime yönä minäkin pääsin katselemaan niitä K-18 unia...

Pahoittelut Joonatanille! Toivottavasti ei enää tarvitse kellekään noin sanoa.

Minun nikki tulee lempinimestäni, joka mulla oli joskus pienenä. Masuasukin nimenä oon täällä käyttänyt Jigiä, joka tuli siitä että mies sanoi ultrakuvan perusteellä sikiötä jigin näköiseksi. Nyt ollaan puhuttu Siiristä, jota taidan myös täällä rueta käyttämään. Mulla on nimittäin ihan sellainen olo että tyttö ois tulossa. Mietittiin esikoista odottaessa että jos vauva on tyttö nimeksi tulee Siiri ja meidän hääpäivä on Siirin päivänä.

Minä yritin rasvata mahaani hirveesti esikoista odottassa, mutta eipä auttanut yhtään. Tuli ihan kauheet raskausarvat! Taitaa olla paljon ihon laadusta kiinni, mutta tokihan kannattaa yrittää niitä ehkäistä.

Täytyy tästä kammeta hampaanpesulle ja tukkaa oikomaan. Lähdetään kohta käymään anoppilassa. Aurinkoista päivänjatkoa!

Minttuli 13+2

[b]sjt[/b], onnea ultrakuulumisista/-näkymistä! Hieno juttu ett kaik ok! =)

Ja näistä erilaisista raskauksista: Esikon odotus oli oikee oppikirjaraskaus, olo mitä mainioin, ei pahoinvointia, ei mitn ongelmia. Tokan odotus oli just päinvastanen, oxensin ekat 4kk yötä päivää, olin vetämättömissä yms. Kolmannen odotus oli taas iisi, väsymys oli suurin oire. Ja nyt sitte ollu pahoinvointia---->oxennusta iltasin/öisin, verenvuotoa, väsymystä, FINNEJÄ.. Yms. Eli kaikki raskaudet on ollu erilaisia. Ja se väsymys ei o hellittäny viäkää, päinvastoin on vaa pahentunu.

Keskenmenoista ollu puhetta, mulla oli maaliskuussa. Alusta asti oli epäilevä olo, jotenki vaistomaisesti taisin tietää ett suruja on tulossa. Alussa oli oireita (kuvotusta, rinnat kipeet jne.) jotka sitte loppu ku seinään ennen ku kivut alko. Särkyjä kolme päivää jonka jälkee alko pieni vuoto, iltaan mennessä paheni ja supistuxet alko. Ja siitä se sitte lähti. Snif..

Mutt nyt ilosempiin asioihin, eli terveisiä neuvolasta! Jari Sillanpään sanoja lainataxeni: Sydän lyö bum-bum-bum! =) =) Siä se pikkuihminen oli, sydän löi hienosti ja kaikki oli ok. Vilkkaalla tuulella oli hän, sai jahdata tovin ennenku löytys. Jumpsjumpsjumputijumps.. Ja lopux kaveri potkas vauhtia anturista ja sukels syvyyxiin. =' ) Ehanaa.. ♥ Mulla oli RR ja hB ok, pissat puhtaat mutt painoo oli tullu järkyttävä määrä lisää. Th tosin sano ett on iha normi määrä mutt mä olin järkyttyny. Jos tätä tahtia paino nousee oon melko iso loppuaikana.. Sais kyl tää maha sit kasvaa ja eikä vaa paino nousta, penteles!

Ultraan menijöille [b]bd öö[/b], kyl siä kaik o ok, eikös. =)

Jees, nyt taidan häippästä palstatilaa viemästa. Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv13+4/14+2)

[b]RvaPomelo[/b]lle kiitos vinkistä, olihan tuosta ollu jo aikasemminkin puhetta mutt eihän tää mun laho pääni mitn muista.. *häpee* Eiku joo, sehän on sitä raskausdementiaa!! *nyökyttelee päätään innoissaan* ;D

Kuplinnasta: aivan ku oisin minäkin tuntenut kuplia makuulla, mutta ei kai niitä näillä viikoilla voi oikeesti tuntea (10+4)!?!

Olo on turvonnut (ja pomo tuijottaa mahaa), vaikka se on oikeesti läskiä vaan - kaiken pystyy tarvittaessa vetämään sisään :D (mut kuka sitä koko päivää voi hengittämättä töissä kulkea). Eli siis oikea maha ei vieläkään kasva.

Rasvauksesta: rasvaan vaan sen mitä normaalistikin, eli joka aamu suihkun jälkeen apteekin perusvoiteella. Koitan välttää raskausaikana " kaikkea turhaa" . Aurinkovoiteitakin lainasin lapselta lomalla, niissä kun on se fysikaalinen suoja joka ei imeydy ihoon. Miten te muut, käytättekö nyt paljon kosmetiikkaa; esim hajuvesiä tms.? Tai siis oletteko vähentäneet? Ite suhtaudun hiukka varauksella nyt kaikkeen kosmetiikkaan, mitä en välttämättä tarvitse. Ainakin nyt alkuajan.. kaiken varalta.

Viherrys 10+4 (ja masu-asukille uskaltaa antaa nimen vasta ultran jälkeen....)

Nikkikyselyyn en ole minäkään vielä vastannut. Nikkini tulee myös lempinimestäni (tosin sitä ei ole käyttänyt kuin kummitätini silloin kuin olin pieni). Masuasukille ei ole vielä kutsumanimeä, varmasti sellainen vielä kehitellään, mutta vasta np-ultran jälkeen.

Np-ultra lähestyy! Torstai aamuna on se hetki. Ei passaa vielä suuremmin asiaa pohtia, menee vatta taas ihan kuralle (olen siis " hiukan" jännittäjä-tyyppiä). Toisaalta olo on kyllä aika luottavainen, että kaikki on ok. Kävinhän pari viikkoa sitten varmistukseksi ultrassa, jossa näin itse pikkuisen sintin ja sydämen jumputuksen ♥

Minni rv tasan 11

Onnittelut [b]Sjt[/b]lle iloisista ultrakuulumisista!

Mulla myös tämä [b]raskaus eroaa edellisestä[/b]. Viimeksikin kyllä etoi, mutta tämän ekan kolmanneksen merisairaus oli ihan eri kaliiberia. Ja kyllä, [b]väsyttää [/b]edelleen, muttei ehkä kuitenkaan ihan niin paljon kuin vielä jokunen viikko sitten.

Viime odotuksessa käytin Body Shopin [b]raskausarpivoidetta [/b]eikä arpia tullut. Uskon kyllä minäkin, että enemmän on kiinni ihosta kuin voitelusta. Aion kyllä käyttää tässäkin raskaudessa samaa voidetta, mutten ole vielä saanut aikaiseksi hakea. Muuta [b]kosmetiikkaa [/b]en niin tietoisesti välttele, mutta esim. hajut tekee niin pahaa, etten voisi kuvitellakaan laittavani hajuvettä. Enkä ole laittanutkaan sitten esikoisen alkuodotuksen. Muutenkin oon tarkka, mitä kosmetiikkaa käytän, joten en koe tarpeelliseksi nytkään linjaa muuttaa.

Kukas kyseli [b]kehdosta[/b]? Itselläni ei ole kokemusta, mutta tälle tulokkaalle meinaan ostaa kattoon ripustettavan juuttikehdon. Kainalossa vauva kyllä saa yönsä nukkua, mutta tuo on vaan niin ihQ ;)

[b][color=pink][size=2](.) [/size][/color][/b]Yritin tilata kantotakkia, mutta mieleisestä mallista ei ole enää kokoja jäljellä, eikä uusia enää tule. Taidan ommella itse, niin saan mieluisen. Liinailuponchoon vaklasin malleja ja tiirailin lankavalikoimaa jo sillä silmällä. Ihan selvästi syksyn aavistus ilmassa, kun kutimet alkaa houkuttaa :) Vaikka itsestä tuntuu kuin kesä olisi vasta alussa, kun loma vasta alkoi ja koko hellekausi on mennyt pahoinvoinnin kourissa sisätiloissa. Hassua, että koululaiset menee jo kohta kouluun.

Huomenna mulla on lopulta eka [b]neuvola[/b]. Kivalta tuntuu, tulee odotus taas vähän konkreettisemmaksi :)

[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 13+3

Kiva kun kaikki oli hyvin! kyllä varmasti nyt on helpottunut ja onnellinen olo :)

Piti myös kommentoimani km:stä. Mulla oli myös tm 12/05 ja sen verran huomasin, että vähäiset oireeni eivät juurikaan muuttuneet. Ainut mikä hieman tuntui, kun rinnat meni " veteläksi" , kun olivat olleet koko ajan sellaiset pinkeät (n. vko ennen varsinaista vuotoa).

Mulla oli kyllä alusta saakka jotenkin tosi epäuskoinen olo...kait sen vaan jotenkin vaistoo. Mutta ei kyllä kannata oireiden perusteella mitään päätelmiä hirveesti tehdä, nytkin oireet ja olotila menee sitä vuoristorataa :9

oikein mukavaa päivän jatkoa

Mykis

Täällä töissä on ihan tuskaa.. Aamupäivä meni yökkiessä ja iltapäivä puolihorroksessa kun väsyttää niin paljon. Tähän päälle vielä armoton päänsärky niin avot, työmotivaatio kymppi!

(.) Masuun sattuu.. toivottavasti on vaan kasvukipuja, sellainen menkkamainen kipuilu ja särky koko alavatsalla... Inhottavaa...

Esikoinen oli sitten eilen paukauttanut päiväkodissa että minun äitin masussa on vauva! Hih, se siitä salaisuudesta... :)

Tuosta rasvailusta, joillekin se voi auttaa ja toisille ei... Eräs kätilö kertoi minulle kun valitin viimeksi omia arpiani, että yleensä tummapigmenttisille tulee harvemmin arpia ja vaaleapigmenttisille helpommin. En tiedä pitääkö tuo paikkansa, mutta kaveripiirin perusteella ne jotka ruskettuvat helposti ovat saaneet aika vähän arpia. Minä kun inhoan kaikkea rasvaamista, vältän sitä muutaman arven uhallakin... Kyllä ne nopeasti vaalenee.

Toisen tai useamman odottajille kysymys; onko olo erilainen kuin ekassa raskaudessa? Mulla on pahoinvointia paljon enemmän, iho paremmassa kunnossa (ekassa tuli kamala näppyläotsa) ja väsyttää paljon enemmän.. En ole vielä muita eroja huomannut. Itse veikkaan että tulee samaa sukupuolta kuin esikoinenkin, mutta mies on eri mieltä. Katsotaan.. ;)

SJT:lle onnittelut mukavista ultrakuulumisista!

rv 11+0 (Tasan samat näköjään kuin -Minni-:llä!)

Ihan ekana onnittelut sjt:lle mukavien ultrakuulumisien johdosta!!

heiduh ja minni: peukutukset teille tulevaan ultraan (bd bd)! Tuokaahan hyviä uutisia tullessanne!!

Jethuulle myös peukkuja ja tsemppihali hammaslääkäriin! Tiedän tunteen kun ei huvittais sinne mennä ja vähän pelottaakin.. Koitahan kestää!

Ja sitten tuosta oman äidin mielipiteestä tulevaan perheenlisäykseen;

(tämä on ihan oma mielipide ja tästä ei pidä kenenkään loukkaantua!)

Se on jännä juttu, kuinka sitä oman äidin mielipidettä pitää(minä ainakin) kaikkein tärkeimpänä mielipiteenä kaikista ihmisistä ja sitä odottaa, että oma äiti olisi innoissaan ja onnellinen tulevasta.

Toki ymmärtää jos on huonoja kokemuksia taustalla, niin väkisinkin äiti suojelee ja pelkää tyttärensä puolesta.

Toivottavasti jolandan ja heiduhin(?) äidit hetken sulateltuaan uutista alkaisivat odotella mielissään vauvaa. Eiköhän viimeistään lapsen synnyttyä kaikki ole onnellisia!

Mamapooh kyseli nykyisen ja edellisten raskauksien eroista.. No mulla on huomattavasti erilaisempi raskaus, kuin kaksi edellistä.

Tässä raskaudessa on ollut kaikki mahdolliset oireet tukan rasvoittumisesta väsymykseen. Aikaisemmat raskaudet on menneet pienellä rintojen aristuksella.

Meillä siis kaksi poikaa ennestään..

Nimiä kun elen miettinyt, niin jostain syystä enemmän tulee mieleen tyttöjen nimiä, kun poikien. Voi olla että alitajuntaisesti odottaa enemmän tyttöä tulevaksi, mutta todellisuudessa mulle on ihan sama kumpi tulee, kunhan pääsisi loppuun asti ilman murheita ja saisi terveen vauvan syliin!!

ei muuta

mammutti ja vili rv 11+4

kesät talvet..

Tuosta rasvaamisesta: En o rasvaillu aikasemmin eikä hyödytä enää, raskausarvet on ja pysyy. Esikkoa oottaessa tuli eikä muina kertoina o uusia tullu, paitsi yx pieni. Taitaa maha kasvaa ni samalla lailla ettei repee enempiä. Toivon ettei nytkää tuu lisää.

Nyt pois. Heips!

Maaret(ti)

Mulla alkaa jo pahoinvointi hieman helpottaa. En ole vielä siitä huolestunut sillä muistaakseni se alkoi helpottaa tässä vaiheessa myös esikoista odottaessa. Muutenkin välillä voi olla parempiakin päiviä ja sitten tulla huono olo taas.

Mulla todettiin ihan eka raskaus tuulimunaksi ekassa ultrassa rv12+jotain. Joku kyseli niistä oireista tällaisessa tapauksessa ja mulla oli tuulimunaraskaudessa ihan samat oireet kuin tavallisessakin. Siellä ultrassa jopa lääkäri totesi että kohdun koko vastaa viikkoja vaikka sikiö puuttui... Turha niitä oireita siis on miettiä. Ei ne välttämättä kerro mitään. Itse luottaisin enemmän omaan fiilikseen. Minä tiesin silloin heti alusta asti että kaikki ei ole hyvin vaikka kaikki muut väittivät että huolehdin turhaan. Onneksi noiden huonojen kokemustenkin yli pääsee ja nyt tuntuu jo kaukaisilta jutuilta. Tsemppiä helminauhasta pudonneille. Kyllä elämä hymyilee taas hetken päästä.

Mulla ei ole tullut vielä aloitettua mahan rasvausta. Voi olla että en jaksa aloittaakaan. Viimeksi en rasvannut ollenkaan eikä mielestäni arpia tullut silti. Ehkä rintoihin muutama vaalea raita. Enemmän mua haittasi kamalat siniset verisuonet jotka ilmestyivät rintoihin. Onneksi ne myöhemmin taas vaalenivat, mutta raskausaikana ja imetysaikana ne eivät kyllä olleet kovin kauniita.

Tuiskuliina ja Helmi rv10+3

Kovasti touhukas tapaus tuntui olevan, kädet ja jalat sätki, mittoja ei saanut kauhean helposti, kun meidän puuha-pete pyöri kuin hyrrä:)

La siirtyisi tammikuun viimeiseksi, mutta koska näitä laskettuja aikoja harvoin muutellaan muutamien päivien takia, niin me saadaan lääkärin mukaan miettiä sitä neuvolatädin kanssa, että muutetaanko aikaa.Mutta pysyn helminauhoissa, koska jos vauva tulee isäänsä, se ei ole ajoissa missään;) Lääkäri kyllä sanoi, ettei menkkojen mukaan laskettu la voi pitää paikkaansa, sen verran oli jo kokoa kuulemma.

onnellinen sjt 14+0 (lääkärin mukaan!)

Mukavaa, että täällä on muitakin täältäpäin : D

Minä en ole rasvaillut vielä, en pahemmin käyttänyt voiteita edellisessäkään raskaudessa. Arpia ei tullut onneksi, ehkä niitä tulee jos on tullakseen. Sen sijaan vatsa jäi pitkäksi aikaa sellaiseksi kengurupussiksi. Olin kuvitellut, että se vatsa häipyy nopeasti synnytyksen jälkeen, koska olin tavannut suurimmaksi osaksi vain hoikkia synnyttäneitä naisia, jotka mahtuivat 28 tuuman farkkuihin saman tien. Rinnat ovat arat ja suurentuneet mukavasti ; ). Tosin kyllä hymy taas hyytyy, kun imetys aikanaan loppuu ja märät lapaset roikkuu. No pieniä nämä tämmöiset " murheet" ....

Huomenna pääsen sitten katsomaan onko masussa elämää; koosta päätellen siellä on tulossa kaksoset, mutta on näköjään muillakin vatsa jo kasvanut.

Otan osaa Nea81 anoppisi poismenoon. Mikään ei tässä elämässä ole itsestään selvää, se monesti vaan unohtuu. Anoppini on aivan ihana ihminen, auttaa meitä paljon ja asuu naapurissa.

Mun nikki on mun syntymävuosi ja mun lempinimi jostain ala-aste ajoilta. Masuasukille ei olla vielä keksitty lempinimeä, odottelen huomiseen ultraan ennen kuin teen mitään sellaista. Myöskään mitään tarvikkeita tai vaatteita en ole vielä hankkinut.

Muuten, onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta katosta roikkuvasta kangaskehdosta? Olen ajatellut että hankkisin sellaisen, mutta en tiedä ketään jolla olisi ollut.

MamaPooh: Hain tänään poikaa tarhasta, niin lomilta palannut hoitotäti kysyi, että noo mitens se kesä on mennyt ja hymyili jotenkin jännästi..Kysyin sitten pojalta autossa, että ootko kertonut tarhassa, että sulle tulee sisko tai veli, niin olihan se kertonut...Arvasin tädin ilmeestä, että se tiesi. Muutenkin on tosi kätevää, kun poika oli kertonut isovanhemmillekin, ei tarvinnut itse miettiä miten ja milloin kertoisi.

Emppu1976

rv 12

Huh,mikä väsymys painaa. ..taas. Olispas mukava päästä jälleen pitkäkseen.No ei auta.

Onko muilla ollut mitään mielitekoja/tai jotkut ruoat etoo aivan älyttömästi? Musta tuntuu,etten aamuisin pääse käyntiin ellen saa niiiin ihanan hapanta aitoa karpalomehua - eikä yhtään sokeria. Edellisessä raskaudessa muistan kuinka alussa en voinut kuvitellakaan syöväni mitään tulista - piti saada vain aivan perussuomalaista ruokaa.Muussia ja kastiketta tms.Nyt menee tulisetkin,nam! Himoitsen oikein jotain ihanan tulista thaimaalaista,kiinalaista,nepalilaista...Ja vaikka joka päivä. Mutta karkkia taas mielellään ei,kun normaaliolotilassa maistuis joka päivä.Mikä on tietty hienoa...jos meno jatkuu tällaisena ;)

Ihmeellisesti mulla aaltoilee tää pahaolo.Tuntuu, että joka toinen päivä se kestää koko päivän ja joka toinen päivä ei ole mitään.Ihme juttu sekin.Erittyykö sitä raskaushormonia vain vuoropäivinä ;)?

No juu,tällasta läppää tänä aamuna. Palaillaan taasen!

terkuin,Kaksosnainen ja pikku-ihme rv 11+3

Täällä vissiin ollu juttua mistä nikki tulee, no mulla yksin kertaisesti omasta lempinimestä. Heidistä siis väännetty. :)

Vielä kolme päivää aikaa ultraan, saan sitten hetkellisen varmuuden esikoisen syntymäpäivänä. Toivottavasti kaikki on hyvin, koska pakko ottaa lapsi mukaan ja siitä tulis aika surullinen synttärilahja, jos käviskin ilmi, ettei ookkaan vauvaa tulossa. :( Toki onhan se aina ikävä uutinen, mutta kuitenkin.

Esikoista odotellessa musta näki vasta pari viikkoa ennen synnytystä, että todellakin odotan, mutta nyt tuntuu että mitkään vaatteet ei enää mahdu ja maha vaan kasvaa. Ihmeellistä kuinka yksilöllisiä raskaudet ovat. Tuntuu, kuin esikoista taas odottelis, kun kaikki oireet ja tuntemukset on ihan erilaisia, kuin eka kerralla.

Nyt pitäisi lähteä äitiäni auttelemaan. Harmi, että hän ei ole ollenkaan iloinen vauvasta, kaikki muut ovat onnitelleet, mutta äitini ei. Surullista. :(

heiduh rv11+2

Niin sitä ollaan jo elokuun puolella! olen ehdottomasti syksy ihminen, ja odotan jo viileitä ja pimeitä iltoja, kynttilöitä, villapaitaa jne. Ja tietenkin tähän liittyy myös se masun kasvamisen odottelu, ihanaa!

En ole vielä ihmeemmin rasvannu masua, mut olen kyllä aika kuivaihonen ja joudun muutenkin rasvaileen koko kroppaa. viimeks käytin body shopin jotain tosi paksua voita (tais olla täälläkin joku jolle tuote tuttu?), eikä tullu arpia. mutta en tiiä oliko rasvauksella mitään vaikutusta asiaan, mutta ajattelin samalla linjalla pysyä nytkin.

MamaPooh kyseli raskauksien eroja - täällä ihan sama homma, olen nyt paljon paljon väsyneempi ku esikoisesta. ja on ollu muutenkin heikompi olo. esikoisen raskausaika meni ihan mielettömän hyvin, voin koko ajan tosi mainiosti. kysyin muuten jo aikasemmin väsymyksestä, mutta kysyn nyt uudelleen. te joilla se maaginen rv 12 on ylitetty, onko väsymys helpottanu yhtään?? sitä täällä kovasti oottelen...

Hei ja aika monella oli ultra vissiin 15.8?? niin mullakin on! se on ihan vaan simppeli alkuraskauden ultra, ei katota niskaturvotusta ollenkaan. mutta joka tapauksessa ihanaa nähdä oma pieni vauveli, toivottavasti kaikki vaan on kunnossa! tuntuu pitkältä ajalta tämä pari viikkoo, vaikka muuten kyllä tuntuu että viikot vaan vilahtelee ohi! mä jo ihmettelen että itellä on 10 viikkoo täynnä, justhan mä vasta plussasin!

jaahas, jos sitä vaikka menis syömään jotain hyvää, jätskit huutelee pakastimessa... =)

loviisa rv 10+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat