Seuraa 

Ja pinoa pystyyn heti aamutuimaan, minä kiiruhdan töihin;)

-nani 19+0 (hännän huippuja siis minäkin;) )

Sivut

Kommentit (27)

Kesälomalaisena ei vielä kiire minnekkään, aamupalakin tuli syötyä noin tunti sitten. Onneksi muksut ovat onnellisesti samoilla linjoilla, nukuttava on niin kauan kuin se on mahdollista. Toisaalta eskari ja koulu alkavat kahden viikon päästä eli täytyy varmaankin pikkuhiljaa alkaa palailla normaaliin rytmiin. Niin inhottavalta kuin se tuntuukin.

OMA NAPA. Eilen käytiin koko perheen voimin reippalla sauvailulenkillä (=äiti ja isä käveli, lapset paineli polkupyörillä). Muuten meni ihan mukavasti, mutta nämä tuskaiset ennakoivat supistukset haittaavat hieman harrastusta. Koko matkan ajan tasaista supistelua. Ekassa raskaudessa en muista tällaista vaivaa olleenkaan, toisen aikana supisteli aika ajoin reippaastikin, mutta nyt tuntuu että joka kerta kun teen jotain muuta kuin istun tai makaan tai jos vauva hiemankin liikahtaa, niin maha on kova kuin kivi. Ei tunnu mukavalta!

VAUNUT. Käytettyjä vaunuja olen kovasti katsellut, mutta olen sen verran ronkeli vaunujen suhteen että en kelpuuta mitä tahansa. Ongelman tuottaa lähinnä pituuteni (185 cm), eli työntöaisassa täytyy olla tarpeeksi säätövaraa. Aiemmat rattaani olen myynyt jo aikoja sitten juuri siitä syystä että olivat liian " matalat" työntää. Nyt ajattelin sitten kerrankin hankkia kunnon pelit. Ja toivottavasti sellaiset löytyvät käytettynä, Oran malleissa tuntuu olevan ainakin mukavasti säätövaraa.

Joku kirjoitteli aiemmin siitä että lapsen syntymä saisi venyä seuraavan vuoden puolelle. Löytyykö muitakin joiden l.a. ihan joulukuun lopussa ja " haaveilevat" samasta? Minä ainakin " toivon salaa" että menisi vuoden vaihteen yli...

Perjantaina olisi rakenneultra, sitä odotellessa ja kesälomasta edelleen nauttiessa...

Teppis rv 19+3 (melkein puoliväli, jee)

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Kyselisin vielä vähän tarkemmin. Vastaile sitten, kun ehdit.

Pitääkö tuon BB:n kanssa käyttää sitten kovinkin pitkiä yläosia vai riippuuko se niistä housuista, joihin sen kiinnittää? Voiko BB:ä käyttää muidenkin kuin mustien housujen kanssa? Olen ymmärtänyt, että niitä olisi vain mustia. Onko BB:iä eri kokoja? Mitä kokoa itse olet ja minkä kokoinen omasi on? Itse käytän normaalisti koon 36-38 housuja ja yläosissa M.

Alan olla epätoivoinen housuasian kanssa, sillä ilmat uhkaavat viilentyä eikä näitä ihania hameita voi pitää enää kuukausikaupalla... No, tämä on pieni murhe, mutta pakko sekin on ratkaistava, jos aikoo töissä kulkea marraskuun alkuun asti. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on ollut tavallisia harjotussupistuksia jo jonkin aikaa, ehkä kolme viikkoa olen huomannut niitä. Siis sellasia hetkellisiä pikkujuttuja. Niitä pidin ihan " mukavina" merkkeinä. Lomalla ne pysyivät ihan kohtalaisina. Epäilin jo etukäteen, että töihin meno ei ole hyväksi ja niinhän siinä kävi. Koko maanantain tuli paljon supistuksia. Soittelin neuvolaan ja ohje tuli, että lääkäriin tiistaina. Töiden jälkeen lepäsin ja makasin sängyssä koko illan ja silti supisteli. Ei ne kivuliaita ole eikä tule säännöllisin välein niin, että voisi aikaväliä laskea. Ovat vain mielettömän voimakkaan tuntuisia ja jotenkin ne jymähtävät päälle, eivät meinaa hellittää millään. Tai sitten tulee pari ihan peräjälkeen. Mun kohdun muoto todellakin näkyy ulospäin kun supistus on kunnolla päällä.

Soitin jo illalla synnärille kun siellä oli 24 h neuvonta. Sen verran huolissani olin, että mitä oikein tapahtuu. Tämähän on minun kolmas raskaus, joten en ihan tietämätön ole mitä pitäisi tuntua ja mitä ei. Neuvoivat minua lääkäriin tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanteen ja pissakokeet. Levätä pitää tietysti myöskin. Synnärille minun pitää lähteä heti jos supistukset muuttuvat kivuliaiksi.

Moi,

minä taisin jossain vaiheessa siitä loppuvuoden lasketusta ajasta kirjoitella ja ihan avoimesti kyllä toivon, että menisi tämä raskaus yliajalle ja lapsi saisi syntyä tammikuussa eikä joulukuussa. Laskettu aika on 23.12., joten reilun viikon verran pitäisi venyä :-). Esikoinen on tulossa, joten en osaa etukäteen kuvitella, miten tylsää silloin olisi vauvan syntymää odotella, mutta ehkä helpottaa, kun olisi oikein hyvä syy :-). Muiden puheista olen kyllä ymmärtänyt, että viimeiset viikot kyllä matelevat ja toivoo vain vauvan syntymää.

En ole taaskaan kauheasti kirjoitellut, kun ei ole oikein mitään tapahtunut. Äitiysvaatteita olen minäkin netistä tilaillut, mutta vielä ei ole niille kyllä tarvetta. Ainakaan näillä näkymin ihmeellisiä juhlia tiedossa, joten työvaatteet täytyy ainoastaan hankkia edustavan näköisinä. Mutta onhan sitten valmiina, jos ja kun niitä joskus vielä tarvitaan. Onneksi menevät vielä melkein kaikki normaalit vaatteet päälle, vaikka puoliväliä kolkutellaan täälläkin aika pian.

Vaunuja olemme miehen kanssa pohtineet. Käytettynä yritämme ostaa, mutta kuten autossakin, vuosimalli ei kyllä saa kauhean vanha olla. Ja naismaiseen tyyliin väri ratkaisee lopullisen valinnan :-).

Hauskaa viikon jatkoa!

Olvi

heips!

Tuli mieleen kun ainakin mulla saattaa jääda joskus jonkun päivän pino lukematta, ja edellistä pinoa on vaikea löytää tuolta vanhoista, että osaisiko joku meistä linkittää pinon aina edelliseen? Se helpottaa kovasti pinojen selailua jos vaikka on ollut reissussa niin saa äkkiä kuulumiset ajantasalle. Itse en siis osaa, mutta jos joku taitaa linkityksen salat niin olisi ihanaa kun viitsisi päivän pinoon edellisen päivän pinon linkittää.

Omaa napaa, nukkuminen on nyt jotenkin tosi hankalaa. Nukun kyllä ja näen sekavia unia paljon, mutta hyvää asentoa on vaikea löytää ja heräilen herkästi öisinkin.

Ensi viikolla jo pitäisi palauttaa neuvolaan ne paperit ja esitietolomakkeet ja meillä ei ole pojalle nimeä... help!! Tytölle olisi kaksikin hyvää vaihtoehtoa.

Eilen kyselin myöhään illalla pinossa ostovinkkejä äitiysjuhlavaatteille, mistähän löytyisi kun pitäisi häihin jotakin päällemahtuvaa löytää? Kokoa L (tai M)? Häät syyskuun alussa, jolloin voisi vielä olla lämminkin, mutta toisaalta tuntuu hassulta ostaa joku kallis " kertakäyttömekkokin" ... ehkä mieluummin sijoittaisin rahat hyviin suoriin housuihin joille olisi käyttöä syksyllä myöhemminkin... Vinkkejä saa laittaa!

nyt aamupalan tekoon.

SUPISTUKSISTA puheli edellinen kirjoittaja. Ainakin vielä tätä kirjoittamaan aloittaessani hän oli edellinen.

Minulla on supistellut rv 15 lähtien. Rv 17 asti supistuksia oli todella paljon. Kolmen viikon kesäloman aikana ne vähenivät. Tein sellaisen diagnoosin, että liika istuminen ja arjen aherrus lisäsivät supistuksia.

Loman jälkeen ovat supistelut taas lisääntyneet, mutta ne eivät ole onneksi yhtä runsaita kuin ennen lomaa. En tiedä sitten, onko minulla auttanut runsas veden juominen ja magnesium-tablettien syöminen. Olen ottanut päivittäin yhden 250 mg:n tabletin.

Alussa huolestuin kovastikin supistuksista, etenkin kun kesäkuussa tuli tuhruvuotoakin kolmeen eri otteeseen. Kätilö tosin rakenneultrassa vihjaisi, että etinen istukka on voinut sen tehdä. Nyt viime viikon ultrassa istukka oli siirtynyt vatsan päälle, joten ehkä se siirtyminen tosiaan lopetti vuodotkin.

Muistelen, että edellisessäkin raskaudessa supisteli, mutta ei näin varhain eikä näin paljon. Sen aion kyllä selvittää (kuten olen täälläkin maininnut), johtuvatko supistelut jostain tulehduksesta.

Nopsasti tulin vielä neuvolakuulumisia kertomaan. Hb oli laskenut 111 ja nyt täytyy todella tsempata syömisen suhteen, jotta en joutuisi niitä rautalääkkeitä syömään! Mulla menee niistä vatta ihan sekasin...

Painoa on tullu 1,1kg lähtöpainosta ja viikkonousu viime neuvolakäynnistä 160g. Huolestuttavan matalissa lukemissa mennään, mutten vielä joutunut mihinkään extra-tutkimuksiin. Viikkonousun pitäisi olla 200-300g. Onko muita, joilla paino ei nouse? Mulla ei vaan ole nälkä, jokaisen suupalan saan melkein väkisin tunkea suuhun. Harmittaa!!!

Verenpaine 112/58 eli laskusuunnassa niinkuin edellisessä raskaudessakin. Kun päästään synnytykseen asti lukemat huitelee 88/40. Huonoa oloa tekee nuo matalat paineetkin, jotka selvästi jo nyt ovat ajoittain liian alhaalla.

Mutta se pääasia: vauvalla tuntui kaikki olevan on. Mennä vipelsi sellaista kyytiä, ettei meinattu sykettä saada. Neuvolan tätikin kysyi: " ootko aatellu, että tämä olisi poika?" Musta oli jotenkin hassu kysymys, kun siitä kuulsi heti läpi, ettei tyttö voi olla tällainen menijä. Vauvan liikkeetkin tuntuivat tosi hyvin terkkarin käteen, hän sitäkin oikein päivitellen naureskeli.

Meillä tuo poju on oikea touhupelle ja tarhastakin saadaan jatkuvasti kommentteja vilkkaudesta. Toivottiin nyt kyllä miehen kanssa rauhallista tyttöä, mutta samanlainen touhupeppu taitaa olla tulossa....

Huomenna sitten töihin! Oikeastaan aika kiva mennä, eihän tässä ole kuin reilu 2,5 kk äitiysloman alkuun!

t. päivikki 22+0

Äitikuulla oli ideaa, tosin täytyy todeta, ettei minustakaan taida olla linkittäjäksi, mutta koitan kuitenkin heti kun olen tämän viestin kirjottanut. Muistu nimittäin just mieleeni, ettei tästä vois poistua ja palata takas, mikä sinäänsä on aika inhottavaa!

Vaateliikkeistä kyseltiin ja minäpä nyt suosittelen mamani.fi liikettä. Itse liike sijaitsee Tampereella (sekin taisi natsata?), mutta netin kautta tilattuna homma toimii ihan parissa päivässä. Itse tilasin hääpukuni sieltä, ihan normi juhlamekko siis, mutta ajoi asiansa hyvin. Se on sellainen empire-linjanen (meniköhän oikein?) eli voipi hyvällä omalla tunnolla käyttää odotuksen jälkeenkin kun se sikspack ei ihan heti ole kunnossa, heh heh... Sen päivän kun näkis :-)

Mä olen ollut innokkaana vaunuostoksilla netissä. Niiskun kokemuksista viisastuneena olen päättänyt, etten tuhlaa aikaani halpistuplien etsimisessä vaan panosta käytettyihin laatuvaunuihin. Suurimpana erona pidän leveyttä, mikä lienee aika oleellinen... ABC, Carena yms " halpikset" kun tuntuvat olevan järjestäen yli 80cm leveitä, missä menee just meidän kipuraja.

Työmotivaatio on edellen hukassa ja masussa voidaan hyvin, ei siis uutta sillä rintamalla...

Hauskaa päivää kaikille,

Tiina 21+5

Stressiä pukkaa tännekin. Tänään tuli viikon sairasloma supistusten takia. Eilen vasta palasin kesälomalta töihin ja heti saikulle :( Pissanäytteen jätin labraan tutkittavaksi ja tulokset pitäisi saada huomenna. Toisaalta toivon, että löytyisi jotain lääkkeillä hoidettavaa ja asia olisi sillä selvä, toisaalta en kuitenkaan kun haluaisin välttää lääkkeitä viimeiseen asti odotuksen aikana. Vielä ei supistelut olleet vaikuttaneet kohdunkaulaan mitenkään eli se asia onneksi kunnossa. Nyt vaan pitäisi levätä tarpeeksi, että liiat supistukset loppuu.

Vauvalla kuitenkin kaikki tuntuu olevan hyvin vaikka äidin kroppa vähän reistaileekin. Sydänäänet oli ok ja liikkeitä tulee supistusten välissä ihan kiitettävästi.

Kirjoitelkaahan runsain mitoin teidän olotilojanne, huolia ja iloja pinoon, niin saan muuta ajateltavaa kuin oma napa.

Luin muuten marraskuisten pinoa ja he miettivät (tai lääkärineuvolassa on sanottu) jo, että onko vauvat poikittain, ylösalaisin vai miten päin. Ja masut alkaa olla tiellä kun tekee jotain. Nyt tuntuvat niin kaukaisilta asioilta tuollaiset, mutta eihän me olla kuin kuukausi jäljessä. Toisaalta odottajiin on tullut jo uudet huhtikuiset pinoutujat. Vastahan edelliset saivat omansa synnytettyä!

Kyllähän tämä odotusaika etenee. Välillä tuntuu, että ihan hirmuista vauhtia ja välillä ei tapahdu moneen päivään mitään uutta ja kummallista. Vielä kun vaan saisi noita viikkoja lisää, ettei tarvitsisi pelätä keskenmenoa. Olisi edes mahdollisuuksia saada syntyvä vauva pysymään hengissä.

No joko nyt taas kääntyvät ajatukset oman kropan oikkuihin ja ongelmiin. Parasta mennä keittämään itselleen teetä. Teetä ja sympatiaa! (vanhaa mainosta pyörittävät taas telkussa)

Hei siis muillekkin, mutta pikaiseen siihen Iitulin kysymykseen BELLY BELT:stä. Mulla siis ollu käytössä jo...hmm...ainaski kuukauden. Sillä saa hyvin " masuvaraa" vanhoihin housuihin, jotka ei siis tosiaan pyllyn ja reisien kohdalta ainakaan vielä kiristä, hih. Itse sain omani huuto.netistä, maksoin puolet siitä mitä uusi olisi maksanut ja oli ihan käyttämättömän " oloinen" . Suosittelen lämpimästi :o)

Nyt aamutoimiin ja pakolliselle kauppareissulle. Tiistain jatkoja!

T. SAHM 19+1

Eli en ole nyt päässyt sitten oikeastaan sitten heinäkuun alun kirjottelemaan tänne hyvin. Oltiin siis siellä Jenkkilässä ukko kullan kanssa tarkoituksena viettää ihana loma " kahden kesken" . Kahden kesken lainausmerkeissä siksi että tarkoitus oli asustella miehen ystävän luona eli ei siis ihan kahden mutta ilman lapsia kuitenkin.

No ne suunnitelmat muuttuivat melkeen heti tykkänään kun jouduimme metro-turmaan, josta ilmeisesti Suomenkin lehdissä ohimennen noteerattiin. Siitä en jaksa kertoa enempää muuta kuin että oli aika pelottava kokemus ja sen päätteeksi maattiin loma sairaalassa. Ei kuitenkaan mitään sen vakavampia vammoja tullut, mutta savumyrkytystä, venähtänyt selkä, niskatuki ja valmiiksi kipeä käsi kipeytyi entisestään.

Jos joku muistaa niin minullahan oli jo valmiiksi stressiä painoni kanssa. Eli paino ei lähtenyt lainkaan nousuun vaan laski huolimatta siitä että en voinut juuri lainkaan pahoin ja söin suht normaalisti. Olen vartaloltani muutenkin hoikka (painoindeksi ennen raskautta alle 20) ja sittemmin jopa liiankin laiha. No paino ei siis edelleenkään ole lähtenyt nousuun, ei vaikka raskausviikkoja on jo 21+4!!! Tosin se ei ole nyt tippunutkaan hetkeen eli nyt " vain 4 kiloa miinuksella lähtöpainosta! Tätäkin asiaa nyt tutkitaan. Rakenneultrassa kaikki kuitenkin näytti hyvältä että yritän olla positiivisella mielellä.

Muuten kaikki tämä on kuitenkin vetänyt mielen matalaksi. Stressiä pukkaa päälle ja olen nyt kesäloman jälkeen taas sairaslomalla! Vointiani seurataan nyt tiiviisti eikä itsekään enää osaa oikein riemuita mistään kun joka paikkaan särkee ja sikiön vointi murehdituttaa :(

Että tällainen valitusvirsi täältä. Suokaa se mulle anteeksi, ei oikein mieheenkään enää viitsi ahdistustaan purkaa :( Uskomatonta että niiiiiiiiin hartaasti toivottu ja iloinen raskaus on muuttunut tällaiseksi ahdistukseksi!!!!

Kultsi 21+4 ja tytöt 12/99

No, kesäloman jäljiltä sitä on innoissaan, kun pääsee taas monta kertaa päivässä tutkailemaan kanssasisarten juttuja. Mukava on myös kommentoida niitä väliin. :-)

Se on ikävää, etteivät kaikkien kuulumiset ole niin mukavia. KULTAKUTRI, olen todella pahoillani, että lomanne meni pipariksi. Taisit sanoa, että olitte Chicagossa. Mekin olimme siellä huhtikuussa, mutta meillä kaikki meni ok. Ei voi kuin sanoa, että kyllä teille sattui kurja tuuri. Sitten sinulla on lisäksi huolet tuosta painonnoususta. En voi kuin toivottaa kovasti voimia ja onneakin matkaan! Sinullahan taisi olla kaksostytöt, koska he palaavat kotiin?

KRITA. Sinä kerroit sairaslomastasi. Millaisia supistuksesi ovat olleet? Liittyykö niihin kipua? Olen kiinnostunut, koska itsellänikin on tosiaan supistellut. Olet varmasti kertonut niistä aiemminkin, mutta ennen tätä viikkoa luin viestit todella nopeasti läpi.

Ennen lomaa heinäkuun alkupuolella minä kävin työterveyslääkärillä. Minulta otettiin pissakoe, mutta siinä ei näkynyt mitään häikkää. Muita kokeita ei työterveyshuollossa suostuttukaan ottamaan. Kun kävin vuotojen ja supistelujen takia kesäkuussa ylimääräisellä neuvolakäynnillä lomapaikkakunnalla, terkkari kehotti ottamaan varmuuden vuoksi hiivalääkekuurin. En kuitenkaan ottanut, sillä en tuntenut mitään oireita.

Nyt sitten olen saanut jästipäiseen mieleeni, että haluan selvittää, voiko alakerrassa olla jokin muu tulehdus. Täytyy katsoa, jos huomisella neuvolakäynnillä saisi lähetteen labraan. Tuntuisi tylsältä, jos supistukset aiheuttaisi tulehdus, joka olisi helposti hoidettavissa jollain antibiooteilla.

Tsemppiä vain kaikille erinäisten vaikeuksien kanssa taisteleville!

Seuraan mielenkiinnolla sivusta tuota JUHLAVAATEkeskustelua.

Tulemme olemaan kummivanhempia lapselle, jonka ristiäiset ovat marraskuun alussa. Silloin raskausviikkoja on jo 34. Saa nähdä, mistä löydän siihen hätään mitään siistiä vaatetta... Tosin esikoinen syntyi rv 35+3, joten mistäpä sen tietää, olenko enää raskaana lainkaan marraskuun alussa. Tai sitten olen raskaana vielä rv 42, pah. Harras toive on, että lapsi syntyisi marraskuun lopussa tai joulukuun alussa (la on 13.12.)

Takaisin ÄITIYSHOUSUIHIN. Kävin eilen tutkimassa H&M:n housuvalikoiman Helsingin Kämpin liikkeessä. Kyllä oli kurja valikoima! Muistelen, että nelisen vuotta sitten oli ihan valinnanvaraa, millaiset mustat housut ostaa. Toivon hartaasti, että valikoima täydentyy elokuun mittaan. Täytyy kai kaivaa ne vanhat housut komerosta ja tutkia, voiko niitä pitää. Tähän asti olen pärjännyt hyvin eri topeilla ja kahdella pitkällä normaalihameella, joissa lantio vyötärö on ollut aika matalalla.

Nyt on sitten toinen työpäivä loman jälkeen. Kaipa se tästä helpottaa vähitellen. Huomenna onkin neuvola, joka rikkoo vähän tätä aamuheräämisten putkea.

On hauska lukea teidän ensikertalaistenne VAUNUpähkäilyjä. Samaan hengenvetoon täytyy todeta, että onneksi meiltä löytyvät kaikki tarvikkeet eikä niitä tarvitse pähkäillä, vaikka onhan se ihan hauskaakin miettia noita asioita. Sukupuoltakaan, kun emme tiedä, ei voi oikein ostaa vaatteitakaan. Tosin niitäkin on ennestään jonkin verran.

Esikoiselta tulikin kiire hommata tarvikkeita. Vaunut oli ostettu jo tammikuussa, kun la oli maaliskuun lopussa. Suunnittelin tekeväni hankinnat äitiyslomalla, mutta ehdin olla äitiyslomalla vain kaksi päivää ennen synnärille lähtöä. Vauvan syntymän (rv 35+3) jälkeen tulikin kiire käydä hoitamassa lasta sairaalassa ja tehdä välttämättömiä hankintoja. :-)

Kysyn vielä, onko kellään BABY BELTIÄ käytössä? Mietin, että ehkä pitkillä yläosilla ja tuolla beltillä sekä vanhoilla housuilla voisi pärjätä jonkin aikaa. Jollen ole sitten " kasvanut" vanhoistakin housuista ulos myös pepun ja reisien kohdalta. Tuntuisi vähän tyhmältä ostaa normaalimitoituksella olevia housuja tähän hätään.

Jep, eipä muuta kuin mukavaa ja aurinkoista tiistapäivää!

Ja laajakaistan ääressä aamusta iltaan ;D. Onkin reissun aikana jäänyt ihan liian vähälle pinoutuminen ja pinojen lukeminenkin. Pikkusiskolle vielä vähän jälkijunassa onnittelut rouviintumisesta :) Ja koska en tehnyt tätä ja eilistä pinoa lukiessani muistiinpanoja, menee pakostakin omanapaiseksi näin raskausdementikolla :D Sorry! Hengessä mukana kaikkien joulunstarojen iloissa ja murheissa ollaan!

Se oma napa tuli siis juuri kesälomareissulta. Oli ihanaa tavata sukua ja ystäviä, matkaan mahtui niin iloa kuin suruakin. Suru on sellaista laatua, etten ala etukäteen spekuloimaan tulevia, mutta läheiseltä löytyi lannerangasta kasvain/kasvaimia... Laatu selviää viikon loppuun mennessä, siihen asti yritetään olla murehtimatta... Pelottaa.

Massussa joku potkuttelee kovasti ja välillä touhuaminen supistuttaa. Hirvittää edessä oleva muutto, gradustressi yms yms, täytyy vain yrittää huilailla aina tilaisuuden tullen. Uh, eilinen pitkä automatka (ja loman suolaiset syömiset :() toi turvotuksenkin tullessaan, toivottavasti huomiseen neuvolaan mennessä on täysin häipynyt. Saapa nähdä. Mieskin pääsee mukaan kuuntelemaan sydänääniä, mukavaa :)

Esikoisen kanssa käytiin tänään tutustumassa hoitopaikkaan (perhepäivähoitajalla), oli aivan ihana hoitaja ja tyttö riensi heti leikkiin mukaan. Huomenna on ensimmäinen hoitopäivä, tahti 3 päivää viikossa eli siis osaviikkohoito. Josko äiti saisi opintonsa viimein loppuun :P Pitäkää peukkuja!

Omaa napaansa vuodatteli Tinuri ja Itu rv 20+3

Heti omaan napaan... Eilen oli rakenneultra. Hyvältä kaikki näytti, tosin taitaa olla vauva oikeasti vähän nuorempi kuin la:n mukaiset viikot. Siellä vipelsi, tosin lähes koko ajan jalat tiukasti ristissä ja nyrkki pystyssä :) Naamaansa ei suostunut sivusta millään näyttämään, ei siis saatu sivuprofiilikuvaa. Ja jos mitat jotakuta kiinnostaa, niin pään läpimitta (BPD) 46 mm (19+5) ja reisiluu (FL) 35 mm (20+4). Kalenterin mukaan siis viikkoja 21+0. Tosin jo viikon 9 ultrassa aluksi mittaus näytti muutaman päivän vähemmän kuin menkoista laskettu LA (jonka mukaan siis mennään), mutta lääkäri sitten oikein venytti mittoja niin päästiin suunnilleen saman päivään kuin menkkojen mukaan eikä vaihtanut laskettua aikaa. Mittojen ja omien havaintojen mukaan vauvelilla taitaa olla isänsä ruumiinrakenne. Hyvä jos niin on, sillä pohdimme, että ihanteellinen yhdistelmä meistä olisi miehen fysiikka ja minun aivot. Sukupuoli ei selvinnyt, oli vauva niin jalat ristissä, mutta oikeastaan ihan hyväkin. Säilyypä jännittämistä loppuun asti. Pari hienoa nyrkinheristämis- ja " tarjoilija, vielä yksi" -kädenasentokuvaa on sitten vauva-albumiin liitettäväksi.

Juhlaäitiysvaatteista kyseli edellinen kirjoittaja (nickit häviää mystisesti muistista...). Oletko harkinnut käytettyä kolttua? Voisin kuvitella, että esim. huuto.netissä tai muilla kirppispalstoilla liikkuisi tuonkin tyyppisiä vaatteita. Tuskin ovat kovin paljon käytettyjä ja hintakin varmaan ihan kohtuullinen. Tosin siistit housutkin ajavat asian, joten toisaalta peesaisin sitäkin vaihtoehtoja. Äitiyspaidoissa sitten onkin jo ihan mukava valikoima myös sellaisia, jotka käyvät juhlissa. Ja asusteilla ja kampauksella & meikillä saa myös juhlavaa vaikutelmaa, vaikka asu olisikin " klassinen" .

Justiinaa 21+1

Mulla kanssa rv:t tasan 19, joten loppupään odottajiin kuulun minäkin. Saa nähdä ehtiikö vauva tämän vuoden puolella syntyä..Tosin jos itse saisin päättää niin vasta ensi vuonna synnyttäisin. Nyt ei yliaikaisuuskaan taitaisi ahdistaa, ainakaan ensimmäisen viikon aikana :).

Vähän huolta on alkanut jo aiheuttaa liikkeiden " puuttuminen" . Siis se etten itse niitä tunne (toivottavasti sitä liikettä masussa kuitenkin on). Kaikkialla sanotaan että uudelleensynnyttäjä tuntee liikkeet aiemmin, mutta esikoisestakin tunsin liikkeet tässä vaiheessa. Sydänäänet sen sijaan kuuluvat aina tosi nopeasti ja selvästi, joten terkkarin mielestä ei istukankaan pitäisi olla edessä. Mutta toivottavasti niitä pian alkaisi tuntumaan, seuraavaan ultraankin kun on vielä pari viikkoa. Inhottavaa välillä epäillä onko sitä enää raskaanakaan, kun maha kuitenkin näkyy jo selvästi kaikille. (Ja tällä hetkellä inhoan yli kaiken niitä " potkiiko jo" kommentteja..)

Äitikuu: meillä on kanssa useammatkin juhlat tiedossa loppuvuodesta, joten tuota juhlavaatetta on tullut etsittyä *huoh*. Itse sattumalta löysin huutonetistä kivan mustan mekon, joka sopii alkusyksystä tuonne joululle asti ulkonäkönsä puolesta. Eli kannattaa sieltä vilkaista löytyiskö mitään sopivaa vaatetta, jos käytettynä ostaminen yhtään kiinnostaa.

Tuosta esitietolomakkeesta piti kysyä..Onko monessakin paikassa tapana kysyä nimivaihtoehtoja etukäteen (eikös niitä kysytä mahdollisen hätäkasteen varalta)? Meillä täällä ei lapselle nimiä kysellä missään vaiheessa. Varmaankin sitten jos tarvetta niille tulisi niin mies sitten kehittäisi pikaisesti jotakin. Mikäköhän nimi siltä sellaisessa

tilanteessa tulisi ulos, voisi olla aikamoinen huoli/paniikki

tilanteesta johtuen päällä.

Pikkusiskolle suuret kiitokset linkityksestä, hyvin toimii. Jos vaan jaksat niin tuo helpottaa tosiaan paljon vanhojen / edellisen päivän pinojen lukemista jatkossakin!

Ja kiitokset myös häävaatekommenteista. Täytyypä katsoa vaikka sitä huuto.nettiä ja sitä nettikauppaa, onneksi tässä on vielä elokuu aikaa.

nyt kotihommiin mars (*komentaa itseään tiukasti*). Tsau!

äitikuu

Täällä taas.

Koko yö nukuttu hyvin, neiti nukahti jo 20 aikaan ja heräsi 07. Mikä on ihan hyvä, koska ensi viikolla alkaa tarha, eikä sitten tarvitse toista herättää jos itse pirteenä pomppaa sängystä alas ja tulee tönimään äitiä ja huutaa: äiti, isi, vauva piiloo! :)

Töissä käyty tänään pikaisesti ilmoittamassa tulevasta äitiyslomasta, ottivat asia hyvin ja lupasivat hoitaa sijaisen ennen kuin jään lomalle.

Reilu viikko lomaa ja sitten töihin, jeejee! no työmotivaatiota odotellessa.

Oma napa: masu kasvaa tasaiseen tahtiin viikkoja on 23 tai jotain... yli puolenvälin kuitenkin ollaan, perjantaina saadaan kelapaperit.

Vaunuista ollaan tosiaan pikkusiskon kanssa samoilla linjoilla, tosin mä oon jo tainnut ne mitkä haluan löytää, jos vaan sais rahaa niiden ostoon :)

ovat 3-pyöräiset x-adventuret, käytetyt, mutta tosi siistit.

nukuttua saa kohtalaisen hyvin, kunhan on tyyny seläntakana johon nojata. Neitikin on nukkunut, kuten kerroin jo 3 yötä putkeen kertaakaan heräämättä, ihanaa!

nyt viettämään laatuaikaa miehen kanssa kun neiti on hoidossa!

hauskaa päivää kaikille!

Niisku

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat