Seuraa 

Aloitanpa pinon :-)

Sivut

Kommentit (41)

Olipa mukavaa kuulla, että kaikki hyvin, ja liityt takaisin remmiin! Tervetuloa! Uutisia näin päin on aina niin kiva kuulla :)

Tappert; oloni on edelleen hyvä, saapa nähdä joko pääsenkin pahoinvoinnistani, vai yllättääkö se kahta pahempana, kuten kirjoitit. Nyt minulla on tosiaan rv 9+1 menkkojen mukaan, mutta ultran mukaan olis jo rv 10+0. Jos tuo ultra pitäisikin paikkansa, niin sittenhän se voisikin jo alkaa helpata (elättelee toiveita..)

Gallupiin: Olen ammatiltani terveydenhoitaja, kotona ollut esikoisen syntymästä v. 2003 asti, ja aijon ollakin.

Lapsista; esikoinen, poika on syntynyt 6/2003 ja kuopus, poika myös, on syntynyt 2/2005. Vipinää riittää :))

Minä olen todella laiska liikkuja, olen aina olllut. Poikien kanssa kärryttelen, minkä viitsin. Aloitan joka syksy jonkun lajin, joka hiipuu pikkuhiljaa iltojen pimetessä. Tiedän, pitäisi liikkua. Hoikka olen (166/54), joten kilojen vuoksi ei tarvitse, mutta kunnon vuoksi olisi tarpeen, tiedetään. :)) Ehkäpä ensi kesänä, mahan kadottua :)

Mutta nyt lieden ääreeen!

T. Caius

Olin ekassa neuvolassa tänään ja eihän siellä muuta kuin juteltiin taas ja otettiin veri+pissanäytteet. Kyselin että eikö yritetä edes kuunnella sydänääniä, niin th sanoi että ei ole tapana Tampereella kuin että lääkäri sitten kuuntelee np-ultrassa. Älytöntä?!?! Eihän niitä sitten tarvi kuulla jos ultrassa NÄKEE että kaikki on ok. Esikoisen sain lähikunnassa ja siellä kuunneltiin eka kerralla kun olin 9+ viikolla ja hyvin kuuluivat.

Neuvola kaikenlisäksi taas laskee viikot menkkojen mukaan vaikka sanoin että kävin alkuraskauden ultrassa ja viikkoja on reilusti yli yksi vähemmän kuin menkoista laskien. Menkoista laskien LA on mulla 5.3. ja eka ultra antoi 13.3. ja tiedän että se pitää paikkansa ;-)

Sanoin että täten menen sitten selkeästi liian aikaisin np-ultraan, niin th sanoi vain, että näin se järjestelmä menee ja np-ultrassa jos todetaan reilusti yli viikon enemmän tai vähemmän päiviä niin sitten muutetaan LA:ta. Eli sitten pääsee uudestaan np-ultraan tarvittaessa. No, eipä ole siis oma asiani. Eli menen virallisesti viikoilla 9+1 vaikka 8+1 on varmasti lähempänä totuutta, ja voipi olla vielä tuostakin muutama päivä vähemmän oikeasti. Mutta 9+1 mukaan tilaan np-ultran eli aika pianhan tuo jo sitten on!

Pelottaa kyllä kun oireita ei ole juuri mitään, vähän alavatsaa nipistelee joskus mutta ihan hyvä olo on ja töissä kun olin, join eka kertaa kuukauteen kahviakin eikä tullut yhtään huono olo. No, ei auta kuin toivoa että kaikki on edelleen mahassa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuosta pahoinvoinnista/saikusta: Sain nuorimmaista lapsukaistamme odotellessa kaksi viikkoa siinä alkuvaiheessa saikkua pahoinvoinnin takia.

Migreenistä: Täällä alkuun aika monikin sanoi kärsivänsä ajoittain migreenistä, miten teillä on mennyt? Onko ollut/tarvinnut lääkitä? Mulla oli tuossa kahtena päivänä, lähdinkin kotiin töistä yhtenä päivänä, jouduin reippaasti paracetamolia ottamaan ja hyvä niin, kerrankin auttoi, useinkaan se ei nimittäin auta!

Jahas, jatkan vielä lasten kanssa touhuilua (3,5v ja 1,7v tytöt) ennen kuin se kirottu iltavuoro kutsuu töihin!

sinna 8+3

Olipa mahtavaa että saat jatkaa mukana! Täällä oltiin jo itku silmässä myötäelämässä. Kaikki tuntuu itkettävän, ihan joutavatkin asiat. Omaa napaa: huomenna neuvolaan aika, kuuluukohan sydänäänet jännittää! Jokohan tää väsymys kohta loppuis? Vois nukkua kellon ympäri ja vielä päikkärit! Navetalla alkaa poikimaruuhka ja kukahan joutuu öisin herätä kattoon niitä... Plääh. Vali vali... =)

tanja-77 & 9+2

Kun on tullut pidettyä taukoa muutama päivä. Oltiin maalla pidennetty viikonloppu ja hieman tuli marjastettua, mutta melkein ne marjat katosi omaan suuhun :-) Sunnuntaina alkoi sitten kunnon oksetus ja vatsa oli sekaisin-huh-sai ravata wc:ssä jatkuvasti, kamala olotila.

Maanantai oli hieman parempi, mutta tänään heräsin jo viideltä ja samanlainen kuvotus alkoi, mikä kesti tuonne klo.9 Mitään ei tee mieli. Ainut mitä voin syödä on paahtoleipä, se ei okseta !!!

Neuvolaan sain ajan VASTA 28.8. niinpä niin- ja neuvolalääk-18.9. ja terkkari sanoi, että heillä on sellaiset välineet ettei sydänääniä vielä kuulla mahd. rv-10. Joten ei auta muu kuin tilata aika yksityiselle ja mennä kuuntelemaan, jos siellä asustaisi joku.

Muutoin kaikki on hyvin, ei mitään erityistä. Vuotojakaan ei ole esiintynyt, joten huokaisen helpotuksesta.

Liikkumisesta: Olen ollut aina kova liikkumaan, ja työssänikin ( hoito-ala) joutuu liikkumaan paljon, eli ns. hyötyliikuntaa tulee ja paljon. Kesälomalla tuli uitua jne, mutta nyt viimeiset 2vkoa olen ottanut rennosti. No tänään meinaan jumpata, ja jos oikein innostuu niin menen miehen kanssa vielä lenkillekin. Itselläni on muuten raskauden alusta alk. ollut inhottavaa jalkasärkyä (?) sellaista kramppimaista kipua oik. jalassa hieman pohkeen sivustossa ... Inhottavaa.

t.emmi rv-6+2

soitin ä-polille, kätilö aikansa huokaili noita mun viikkoja, ja totes että " meillä on täällä sellanen käytäntö, että viikot muuttuu vasta np-ultrassa, jos on muuttuakseen" .

Nyt sieltä sitten annettiin viikot 8+1 ja niiden mukaan ultra-aika tän kuun vikalle viikolle. Jos sitten on liian aikainen, niin toinen ultra sopivampaan aikaan :)

Njähnjäh...

Tappert 8+1, ja nyt en enää vaihda, vaikka oviksen mukaan laskettu onkin 7+3

Saanko liittyä seuraan, esikoista odottaessa olin aika yksinäinen ja täälläkin on ilmeisesti jokunen jolla eka vielä pikkinen? Meijen poju 10 kk ja masussa toivottavasti elämää 7+3, kupoli on tosin kuin 4:llä kuulla, edellisestä pompsahti 10:llä viikolla. Ja huono olo pitkin päivää ei mitään pelkkää aamuista pahoinvointia : (

marrge: heh, sori kun naurattaa, mutta en voi sille mitään. Voin kuvitella tilanteen, jossa raskauspahoinvoinnin kourissa tutkit homehtuneita matoja, hah! Ei varmaan kyllä itseänikään enää siinä vaiheessa naurattaisi, niin että helppohan se on toiselle nauraa ;D Ihan kuin jostakin komediasta... elä suutu =) Minäkin kävin jo pöntöllä, mutta tyhjästä vatsasta ei tullut mitään, ei onneksi edes vatsahappoja.

Vatsahapoista puheen ollen (ne kun usein edellisessä raskaudessa tyhjensin pönttöön joka aamu) juon (jos ehdin) lasillisen vettä heti ylös noustuani ja oksennan vasta sitten jos on tarvis. Näin ei pala kurkku, kun happo on laimennettu. Mulle kun ei auta ohjeet " syö voileipäkeksi jo sängyssä ennen kuin noudet ylös" .

Housuongelmiin: ostakaa stretch (miten se kirjoitetaan) housut. Mulla meni semmoiset tosi pitkään esikoista odotellessa. Kun äippähousut jäi vielä pussilleen ja farkut ym joustamattomat housut kävi kireiksi, niin joustokankaiset housut oli mainio juttu.

Toivottelen aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Rimma 7+6

Muutama viikko sitten hätäisesti ilmoitin km:stä kun vuoto alkoi.

Tänään kuitenkin ultrassa löytyi sikiö 5,6mm ja syke.

vuotoa on yhä mutta lääkäri loi uskoa että kaikki menee hyvin!

La siirtyi eteenpäin ollen nyt 26.3.07!

Naama yhtä hymyä mutta erittäin varovasti eteenpäin!

L+5 rv 6+2

että kannattaa varautua henkisesti siihen että sikiön sydänääniä ei neuvolassa kuunnelle dopplerilla ennen 11-12 raskausviikkoa, sillä aika harvoin ne kuuluvat vielä vatsanpeitteiden läpi siinä vaiheessa. Suurin osa ultristakin tehdään samasta syystä emättimestä ennen tuota maagista 11-12 viikon rajaa koska näkymät voi olla kohdun asennosta ja vatsanpeitteiden paksuudesta riippuen aika hämärät. Jos vaikka terkka sattuukin koittamaan äidin pyynnöstä sydänäänien kuuntelua niin useimmiten tulee vaan turhat itkut ja pettymykset kun mitään ei vielä kuulukaan. Mutta ehkäpä tämä olikin jo tiedossa teillä :-)

Ääh, huomenna pitäisi jaksaa herätä aamuvuoroon 5.20 ja polkea sotkottaa sinne. Liikuntagalluppiin siis vastailen vaikka että poljen työmatkat ja haen neidin hoidosta töiden jälkeen, mies kulkee autolla kun on pidemmällä töissä. Koiran kanssa kävelen ja vaunulenkkejä teen neidin kanssa. Sitten koitan jumppailla vähintään joka toinen päivä kotona. Yllättävän hyvin vielä on riittänyt virtaa, viime raskaudessa jo alussa olin pyörtyä koirapolun varteen mutta silloin laskikin hemoglobiini aika reilusti pienessä ajassa.

On turvottanut niin kamalasti että olen epäillyt jo painonkin nousseen pari kiloa mutta tänään kun uskaltauduin vaa' alle niin se näytti kiloa vähemmän kuin normaalisti! Olen toiveikas ettei tässä raskaudessa paino nousisi niin reilusti kuin viimeksi. Kaikki kyllä lähti ja mentiin miinuksen puolellekin reippaasti, mutta nainen miettii aina liikaa kroppaansa ;-)

Galluppia laittaisin aiheesta: Miten raskaus on vaikuttanut parisuhteeseenne? Itse olen ollut väsymyksen vuoksi aika ailahtelevainen ja iltaisin ei tytön mentyä nukkumaan ole itsellä muuta mielessä kuin nukkuminen. Mies on jäänyt vähän huonolle hoidolle ja seksistä on enää hämärät muistikuvat ;-) Kai tämä tästä taas kun pahin väsymys helpottaa. Kolmivuorotyö, kodinhoito, raskaus ja taapero on vaan niin lyömätön yhdistelmä että itse olen ainakin ihan naatti tästä arjen pyörittämisestä.

Sen enempää turisematta toivottelen hyvät yöt kaikille ja tosiaan; Möhköfantille onnea rouviintumisesta ja Leannalle tervetuloa takaisin!!!

Kaisu ja masuasukki 7+6

Täällä on oireet väistynyt! Jäljellä on tämä valtava väsymys!

Tupakasta.... Eli itse poltan. Ja kokoajan on huono omatunto ja stressi siitä, että pitäisi lopettaa... mutta helpommin sanottu, kuin tehty! Vähentämään olen onneksi pystynyt huomattavasti, kiitos kuvotuksen mitä kesti pari viikkoa!

Liikunnasta... Viikonloppuna lähdin pojan kanssa tarmokkaasti kävellen puistoon... noh, olin aivan poikki kun päästiin perille ja takaisin tulo olikin jo tuskaa! On veto niin pois!! Ennen kävin pyörällä töissä, nyt ei tule kuuloonkaan!

Housuasiaa... Esikoista odottaessa tein pari tosi hyvää löytöä! Eli löysin seppälästä mustat suorat housut, ihan omaan kokoa. Muuten sopivat mutta vyötäröltä on tosi löysät. Näitä käytin esikoisesta vielä rv25. Nyt kaivoin viime viikolla nämät taas esille =) Lisäksi löysin sillon H&M:n mama mallistosta mustat housut, missä on todella leveä ja napakka kuminauha. Ne ei kylläkään mennyt enää loppuraskaudesta, mutta oli synnytyksen jälkeen ihan ehdottomat!!

Mahasta on kyllä tullut aika pömppis jo... Esikoisesta maha pysyi kuitenkin tosi pitkään piilossa!

Niin...tervetuloa kaikille uusille!!! Ja oliko se Leanna, kun palasi takaisin =) Mukava kuulla joskus näinkin päin!

mammma rv9 tasan

Isot halaukset täältä ja pikaista toipumista.

Leannalle puolestaan tervetuloa takasin! Harvoin tosiaan pääsee kuulemaan tuommosia uutisia.

Itelläki kummittelee taustalla jännitys, että selvitäänkö 8-10-viikoista vuodoitta, ja päivät tuntuu sen takia matelevan mahottoman hitaasti. Eka raskaus meni kesken rv9+1 ja toisessa tuhrutti molempien laskennallisten menkkojen aikana, muttei onneksi yltyny siitä. Tässä raskauessa ei oo vielä tullu tipan tippaa, ja seki tuntuu ouolta. Miten mielellään sitä oiski ottanu vastaan sellasen tilanteen, ettei aavistais mitään, ja huomais yhtäkkiä olevansa raskaana viikolla 13!

Parisuhdegallupiin eli ihan asiasta toiseen: Mies oli yllättyny raskauesta, eikä ainakaan vielä yhtä täysillä mukana ku esikoisen kohalla. Eniten sitä taitaa harmittaa se, ku just kerkesin riemuita, miten mun kaks vuotta hukassa olleet seksihalut palas takasin, ku lopetin imetyksen, niin käviki vanhanaikasesti, eli taas on vaimo raskaana ja hiljasta tulee olemaan, ku ei vaan jaksa. (Onneks ei oo muuten äikänope arvostelemassa näitä lauserakenteita;) Eiköhän ultra sitte lopulta sulata Isin syämen, jos siellä on mukavaa nähtävää!

Ultrasta puheen ollen, harmi ku Sandilla tuommonen kokemus Treen neuvolasta. Taitaapa olla neuvolakohtasta tuo syänäänien kuuntelu, vai oisko ajat sitte muuttunu, ku multa kyllä koitettiin kuunnella 2004 rv 10+0 ja hyvin sattuivat kuulumaan. Meniköhän nuo np-ultran viikot siulla ihan oikein, ku eikös tuo rv 9 oo aika aikasta? Ite kävin viimeksi 13+0. Ittelleni tulee samat ongelmat la:n kanssa, eli 10 päivän heitto, vaikka eipä tuo haittais, vaikka sattuis sitte pääseen toisenki kerran masun sisälle kurkkaamaan.

Udidi rv 6+2

Kirjoittelen pikaisesti ennen esikoisen neuvolaa. Ääh, olo on kuin kuraan kuolleella kutulla. Pääsin lauantaiaamuna yövuorosta (olen sairaanhoitaja) ja eilen oli aamuuvuoro. Kyllä nykyään tarvitsisi sen vapaapäivän nukkupäivän jälkeen kun väsyttää ilman yövuorojakin kamalasti.

Vatsaa turvottaa samaan malliin kuin esikoisesta alkuraskaudessa ja rintoja kivistelee. Lantiomalliset farkut vielä kyllä menee ilman tuskaa jalkaan. En edes muista koska ekassa raskaudessa vaihdoin äippähousuihin, varmaan joskus viikolla 15. Pientä etovaa oloa on, mutta vielä en ole posliinin kanssa salasuhdetta joutunut aloittamaan. Lähin työkaveri tietää raskaudesta, samoin osastonhoitaja, mutta muille kerron myöhemmin vasta. Sekä omille että miehen vanhemmille olen kertonut myös ja omille sisaruksilleni, koska jos kaikki ei menekään hyvin, heille kertoisin keskenmenostakin.

Neuvola on ensi viikon ke ja ultran varaavat sitten sieltä. Aikalailla vanhalla rutiinilla menee jutut jo tokassa raskaudessa. Olen koulutukseltai myös terkkari niin sitä jo muutenkin tietää systeemin ennestään. Tässä nyt vaan odottelee että aika kuluu ja masu kasvaa, sitä isoa vauvamasua onkin jo ikävä :-)

Hienoa että teillä joilla vuotoa oli on kuitenkin ultrassa ollut asiat ok! Tsemppiä kaikille. Nyt mennään tytön kanssa aamupalalle.

Äsh, unohdin laittaa linkin eiliseen pinoon :-( Jos joku ahkera sen muistaisi laittaa.

Kaisu rv 7+6

Vihdoinkin pääsin taas mukaan kirjoittelemaan. Meillä on ollut kone rikki, enkä ole päässyt netin ääreen ikuisuuksiin. Nyt sitten toivotaan et uusi kone kestää.... Meitä maaliskuisia tuntuu olevan ihan sopivan kokoinen porukka. Tosi hienoa lukea että niin moni tuttu nimi tuolta kuumeilupuolelta on päässyt tänne puolelle=) Sitten vähän omaa napaa...

Eilen oli ensimmäinen neuvola, se oli tosiaankin yhä edelleen ihan sitä samaa paperisotaa kuin ennenkin. Mulla oli vähän normaalia alhaisempi hemoglobiini 114 (normaalisti 135) sekä aika matala verenpaine, aikaisempiin raskauksiin verrattuna 109/68. Onko teillä muilla ollut arvot ihan normaalit tässä vaiheessa?

Meillä terkkari halusi välttämättä kuunnella sydänääniä, mutta eihän se niitä saanut kuuluviin =( No en mä kuitenkaan masentunut, kun jo etukäteen olin ajatellut et ei varmaan näillä viikoilla kuulu kuitenkaan. Onneksi ei ollut kyse ensimmäisestä raskaudesta, koska olisin varmaan silloin saanut jonkin asteisen paniikkikohtauksen!!!

Varasin itselleni ajan tuohon np-ultraan, joka meillä tehdään nykyään jotenkin vielä tarkemmin eli siihen yhdistetään joku seerumijuttu eli tutkitaan verestä lisäksi jotakin???? Ihan uutta mulle! Niin ja ajan sain 22.8 eli kolmisen viikkoa pitäisi sitten kituuttaa vielä, jotta tietää onko kaikki hyvin. Niin ja lääkäriaikakin on sitten paripäivää siitä eteenpäin!

Pahaolo on minun kohdalta jo ohitettu, vatsa on turvoksissa ja rinnat (jotka olivat kuin " nahkarukkaset" kahden lapsen imetyksen jäljiltä) ovat taas kuin suoraan tallinnan kauneusklinikalta =) Harmi kun tätä ei kestä koko loppuelämää, hih!

Nyt täytyy lähteä laittamaan illaksi porukalle ruokaa ja valmistautumaan itse iltavuoroon lähtöön.

T.kolomonen rv 9+3

Esikoiselle taitaa tulla takahampaita, kun on edelliset yöt olleet niin vaikeita. Tai sitten sillä on vaan nälkä - se kyllä syökin kuin hevonen. Maitopulloon rauhottuu, mutta muuten huutaisi varmaan läpi yön - näin sitä totutellaan vauva-arkeen taas :D

Muutama gallup-vastaus, kun ovat aina unohtuneet:

[b]Liikkuminen:[/b] Aivan liian vähäistä, olen laiska lähtemään yksin ja mies on aina niin kiinni muissa hommissa, joten sitten menee kotitöissä illat - nyt olen kyllä päättänyt, että yritän edes pyöräillä enemmän, tosin tuleehan tässä " hyötyliikuntaakin" kun haravoi pihamaata, pilkkoo polttopuita yms. Mutta vaaka osoittaa ettei se riitä.

[b]Lapsiluku: [/b] Yksi on ennestään, helmikuussa 2005 syntynyt tyttö. Nyt siis toinen tulossa.

[b]Tupakointi:[/b] Lopetin, kun esikoisesta plussasin. Sain miehenkin silloin lopettamaan, joten todennäköisesti emme enää aloitakaan uudestaan. On helpompaa, kun toinen tukee ja kannustaa - vuoronperään. Nykyisin vähemmän enää tarvitsee kannustusta, mutta kyllä edelleenkin käy välillä mielessä että polttaisi, mutta ne ajatukset on nyt reilun kahden vuoden jälkeen jo helppo torjua. Tsemppiä myös minulta kaikille asian kanssa painiville!!

Ja nyt töihin - plaah.

-neet rv 8+2

Iltaa vaan kaikille!

Uskaltaudun vihdoin liittyä joukkoonne, kauan olen lukenut juttujanne.

Eli tässä hieman taustatietoja missä meillä mennään:

22.6 tein herkällä testillä +:n (menkkojen piti alkaa 24.6, eli pari päivää aikaisemmin +:ssa). Reilu viikkoa aikaisemmin tiesin 99% et oon raskaana, pahoinvointia, rintojen turvotusta, masun nippailuja vatsakramppeja ja väsymystä on ollut siitä lähtien. Rv6 kävin yksityisellä kovien oikeanpuoleisten vatsakipujen vuoksi, pelkona tulehdus tai kohdunulkopuolinen. Mutta kaikki oli hyvin ja pieni sydän sykki ihan oikesssa paikassa :) Uskomatonta, siellä tosiaan on meidän ensimmäinen vauva!

Pahoinvointia mulla on ollu n.rv3 lähtien ja ihan oksennuksien kera, mut nyt ei oo ollu 4 päivään ja oon jo ihan huolissaan, et onks kaikki ok!? Kaikki muutkin oireet on laantuneet, ollaankohan iloittu liian aikaisin :(.

Ekassa neuvolassakin ollaan käyty ja np-ultra on 16.8.

Tilasin sellaisen kuuntelevauvaa-laitteen ja kuuntelin sillä tänään masun ääniä. Sieltä kuului selvä syke:), mut en oo ihan varma, et oliko se mun vai vaavin. Onko muilla kokemuksia? Mulla kuitenkin menossa vasta 9+2.

Ai niin, LA 4.3

Sellasta täällä...

Töissä istun. Pitäisi raahautua purkamaan erästä koetta: tiedossa homehtuneiden matojen kaivelua koemaasta. Oksettaa valmiiksi jo paljon, joten saa nähdä miten käy kun avaan koeastiat. Olenkohan ammattigalluppiin vastannut. Tutkijana työskentelen vielä muutaman kuukauden, sitten kai jään kotiin. Mahan kanssa tuskin saa muutamaksi kuukaudeksi töitä mistää...

Mulla maha kasvaa myös vauhdilla. Pystyisi nyt edes np-ultraan asti piilottelemaan tätä! Mutta ruokahalu on valtava ja pahoinvoinnin takia syötävä säännöllisesti (suolaista mieluiten). Hirvee nälkä jo ja maha kurnii vaikka tunti sitten söin aamupalan!

Kai se on mentävä töihin.

marrge

Kaneli: Olipa mukavaa että masussa kaikki oli kunnossa:)

Möhköfantti: Onnea tuoreelle rouvalle:)

Leanna: Olipas iloisia uutisia sinulla:)

Pitiköhän jotain muutakin vielä kommentoida, no ainakin tervetuloa uusille...

Täällä kanssa housut alkaa kiristää, kai se täytyy suunnistaa kauppaan hankkimaan löysempää mallia... Ei vaan jotenkin vielä haluaisi tulla ilmi tämän masun kanssa. Muuten olo on väsymystä lukuunottamatta hyvä.

Liikkumisesta; mä en ole koskaan ollut mikään himourheilija, mutta kävelyä sauvoilla ja ilman, sekä uintia ja vesijuoksua oon kyllä harrastanut kunnon ylläpitämiseksi, ja aion harrastaa koko raskausajankin. ( Paitsi vesijuoksu täytyy varmaan lopettaa, sit kun vyö ei mahdu enää kiinni, Hih...). Paitsi nyt tää alkuraskaus on kyllä ollu niin vetämätön olo, etten ole paljon jaksanut liikahtaa. Tänään pakotin itseni kävelemään pidemmän reitin kautta, kun käytiin kuopuksen kanssa tulevan päiväkodin pihalla leikkimässä.

T Petriina rv 8+1

Täällä töissä ekaa päivää ja jo yritin livahtaa tänne lukemaan kuulumisianne :-) Olen nyt vähän huonossa kohdassa täällä jättimäisessä avokonttorissa joten pitää pitää varansa ettei paljastu heti täältä vauvailemasta....

Olo oli taas eilen illalla oksettava, ja yöllä kun heräsin pissalle varmaan tuhannetta kertaa, tuli todella heikko olo kun oli niin karmea NÄLKÄ. Söin mandariinin ja olin tunnin hereillä ja sain nukahdettua. Nyt sitten otankin aina töihin jo aamukahville sämpylää jota puputan, eikä sitä kukaan ihmettele kun kaikilla on aina jotain aamupalaa mukana :-)

Olo on nyt ihan hyvä mutta kai illalla on ihan poikki kun on tottunut siihen että sai 4 viikkoa " maata kotona" . Tänään on onneksi lyhyt päivä kun neuvola on jo 14.30, jännittää vaikka tiedän ettei siellä mitään ihmeellistä tapahdu. Maha ollut taas eilisen kipuilematta mutta rintoja oikein jomottaa ja nipistelee koko ajan ja ovat kyllä selkeästi isontuneet, hah.

Caiukselle: mulla oli esikoista odottaessa vain tosi lievää heikotusta muutaman kerran, ei siis senkään vertaa huonoa oloa kuin nyt on.

Ja sekin vähän häipyi viikolla 9+ jotain, joten usko pois että sulla alkaa se jo helpottaa. Muistan että kun menin 10+ viikolla eka kerran silloin neuvolaan, neuvolan tätikin hämmästeli kun kjyseli että mikä tekee pahaa, hajut jne ja sanoin vaan ettei enää mikään ja juon kahviakin ja ainoastaan hajuvettä en voi käyttää mutta muuten kaikki menee ja maistuu hyvältä :-) Np-ultran aikaan rv 12 mulla oli jo aivan loistava olo joka jatkui ihan koko raskausajan. Joten toivon samanlaista odotusta tästäkin tulevaksi, se oli ihanaa!

8+1

Luin mielenkiinnolla Sandin kokemuksia ekasta neuvolakäynnistä, onpa tosiaan harmi, että Tampereella ei yritetä kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä. Mitään todisteita kahvipavun elinvoimasta en siis minäkään saa ennen ensimmäistä ultraa! Loman jälkeen on budjettikin niin tiukalla, että en edes haaveile yksityisellä käynnistä. Onpas muuten hankalaa tuo raskausviikkojen määrittely, onkohan mun omat laskut ihan päin mäntyä...

Despelote, rv 8 (kai)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat