Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (27)

Wades: Joo istukan lopullista paikkaa katsotaan vasta rv 34, nyt oli ehkä hieman noussut mutta reuna edelleen kohdunsuun päällä. Kuitenkin lääkäri (eri kuin viimeksi) edelleen arveli että sektioon mennään mutta lopullinen päätös tehdään vasta tuolloin (ainakin näillä näkymin).

Eilen illalla supisteli täälläkin tosi paljon nukkumaan mennessä, oikein ikävältä tuntui ja yöllä samoin heräsin monta kertaa supistuksiin. Aamulla vasta sain kunnolla nukuttua pari tuntia. Liikettä ei tunnu maha kestävän tällä hetkellä juuri yhtään, kasvimaalle kävelin ja sekin tuntui inhottavalta. Liekö sitten syynä se, että kun on pari päivää makoillut niin kaikki liike tuntuu pahalta. Noh, mä jatkan makoilua=)

Arki alkoi ja minä taas täällä yliopistolla. Hiljaista on, mikroluokassa ei ole ketään muuta. Ei haittaa.

Hienoa tosiaan, että tietääkseni ei vielä yhtään lokakuisten vauvaa ole syntynyt. Voihan olla, että nyt elokuussa syntyy jo eka meidän listan vauva, mutta toivotaan nyt, että vasta syyskuulla eka lokamamma saa nyyttinsä! Mullakin on sellainen olo, että meidän vauva syntyy syyskuun puolella, mutta saattaahan se olla, että kärvistelen täällä vielä lokakuun puolessa välissä. Syksyä kyllä odotan kovasti! Ja synnytystä koko ajan enemmän. Alkuraskaudessa synnytys vielä pelotti, mutta ei enää millään lailla.

Huomenna on mulla neuvola, jee. Ihan kiva päästä jutustelemaan terkan kanssa ja sitten mulla alkaakin neuvolat kahden viikon välein. Ihmeellistä, että nyt ollaan jo näin pitkällä.

Nyt taustalle ja gardun pariin,

S-I ja Lumikukka 31+0!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olipa kiva kuulla, Coe, että teidänkin esikoinen oli samanlainen, eli ei viihtynyt edes sairaalassa omassa sängyssään. Olen itse ainakin joutunut sata kertaa selittämään, että miksi esim, esikko nukkui kantoliinassa päikkärinsä alussa, eikä omassa sängyssään/vaunuissa. Joo, kyllähän olisin mieluusti antanut nukkua, mutta kun ei nukkunut niin ei nukkunut. Eli samoilla linjoilla menen kuin tekin, eli en turhaan varusta mitään ihmeellistä omaa sänkyä, vaan katson ensin, että millä mielellä¨vauva on. Katosta riippuvaa ns. riippumattoa olen katsellut, että se voisi olla ihan näppärä. Saisi laittua sen verran ylös, että esikko ei pääse " nukuttamaan" vauvaa. Ja siirrettyä helposti paikasta toiseen.

Masuasukki on ollut erityisen vilkas muutaman viikon. Potkut tuntuvat kipakoilta, kun istukka on nyt takana. hetken viihtyi jo pää alaspäin, mutta tänään taas poikittain. Vielä mahtuu asentoaan vaihtamaan monasti. Öiset vessakäynnit alkoivat myös minulla. Onneksi on vielä kerta riittänyt. Päivällä pitääkin sitten useammin käydä. Olin viime viikolla Forumissa ostoksilla ja en ole siellä vähään aikaan käynyt, niin oli pieni järkytys euron vessamaksu.

Nyt en yhtään muista, oliko jotain kyselyjä. Ei kun joo, raskausarvista. Ei ole vielä tullut yhtään, eikä ensimmäisestäkään raskaudesta tullut.

Synnytyksestä, kävin eilen lukemassa heinäkuisten synnytyskertomuksia ja jotenkin yllätti, että useamman synnytys oli ollut ns. kivuton. Onko kukaan muu käynyt lukemassa niitä? Olivat positiivista luettavaa.

K&pikku-pippuri rv 29+2

Mikähän aamuvirkkuus meidän taaperoilla… Kuuden jälkeen täälläkin ylhäällä. Tyttö ei edes yrittänyt jäädä kainaloon makoileen, vaan suoraan möyri yli ja alas sängystä. Tuli vaan päätä koputtelemaan minulta, kun en heti perään olisi jaksanut nousta. Todennäköisesti sammun päikkäreille tytön viereen ihan kuin eilenkin. Saa nähdä kahden kanssa miten sitten onnistuu sovittaa äidin päikkärit vai onnistuuko mitenkään…

G: Raskausarpia tuli esikoiselta vain rintoihin ja ne ovat kyllä jo hyvin haalistuneet. Tässä raskaudessa ei sitten toistaiseksi ole tullut mihinkään. Nyt olen kyllä mahalle suihkutellut aloe-öljyä aina kun muistan, koska tuntuu ja näkyy, että maha on nyt isompi kuin edellisessä edes viimeisillään.

Minä oon pessy uudet ja äitiyspakkauksen vaatteet ihan sillä, että ehdin ne silittää. Esikoiseltakin ekat pidot oli silitettyjä vaatteita, mutta sen jälkeen narulta on sellaisenaan hyllyyn laskutettu ihan suosiolla. Saman hetken luksuksen haluan tälle uudellekin tulokkaalle. :) Vaikka toisaalta ei kyllä kiire siltikään vielä olisi, minusta ihan tuntuu että tältä menee lokakuun lopulle. Esikoinenkin kun saatiin maailmaan käynnistyksellä vasta vkoilla 42+2.

Torstaina ois mulla neuvolalääkäri, kun pyöreät rv 30 tulee täyteen. Toivottavasti hemppa ois noussu sillä tabumäärällä mitä olen muistanut harvoin ottaa...Oon iät ajat ollu TOSI huono muistaan syödä mitään tabletteja, oli ne sit vitamiineja tai lääkärin määräämiä :-/.

-mutsikk@ 29+5

Ok! En valita kun meidän poika herää nykyään joka aamu seiskalta. Mutta kun lomalla ehti tottumaan kasiin tai jopa puol ysiin, niin seiska tuntuu äklöltä!!! No päikkärit sitten helpottaa.

Eilen oli niin tolkuttoman tylsä päivä että tuntui sen kestävän ainakin viikon. Mitään järkevää ei tehty ja kun kaikki on töissä tai reissussa niin oltiin ihan vaan ja tylsistyttiin. TÄnään lähetään käymään mun vanhalla työpaikalla joka sattuu olemaan päiväkoti, joten pojallakin sit leikkikavereita ja " uusia" leluja! :)

Raskausarpia ei vielä, mutta kyllä tuota nahkaa kiristää välillä niin paljon ettei paljosta puutu. Välillä on tuosta navan ympäriltä vähän kirjava, mutta ei vielä arpinen. Yritän hieroa ja öljytä, vaikka auttaakohan moinen. Mukavalta se ainakin tuntuu!

Hei tietääkö kukaan minkälainen se CARENA on ratasmerkkinä. Käsittääkseni Brion alainen. Ne tuplat maksoi uutena lastenvaunutukussa 220-250¿. Tuntuuko kalliilta?? Ne on siis rattaat, mutta yhdessä mallissa oli oikein kunnon ilmakumipyörät, joten se olis sellanen hyvä välimalli, vaikkei ihan yhtä siro kun ne pienipyöräisemmät. Siinä oli vain kolme pyörää ja ketteriltä tuntuivat. Tyhmää vain että olivat yhdellä kuomulla. Siitä en tykänny. No katotaan vielä vähän muitakin.

Eilen tuli eka oikein kipeä supistus joka juili ihan selkään asti. Onneksi vain yksi, mutta kertoi että taas otettava ihan hissukseen. Mutta kuten sataan kertaan todettu: Ota nyt hissukseen tuon pikku villikon kanssa!!!! :)

Jaksakaahan, aikaisin heränneet, tämä päivä ja nauttikaa päiväunista (jos suinkin mahdollista)

Aleksanteri ja Sirpukka 31+3

Pistän vielä paremmaksi: Meillä tyttö heräsi 5.30! Ei ikinä herää noin aikaisin. En tiedä jännnittikö tarhaan menoa pitkän loman jälkeen vai mitä. Itku tuli kun tajusin mitä kello on... Ja päiväunista on turha haaveilla kun on täällä koululla.

Galluppiin: Ei ole vielä tullut raskausarpia. Esikoisesta tuli vatsa ihan vikoilla viikoilla, joten odotellaan vielä :)

tuli vaan mieleen, että missähän on alun vakkarikävijä Hexu83 (muistaakseni nikki nuin) tai Neljäskö? Olis mukava kuulla teidänki kuulumisia :)

Neuvolassa oli eilen kaikki hyvin,verenpainekkin oli niin matala etten muistakaan milloin olisi ollut noin alhaalla!Hb myös noussut vaikka rautaa muistanut vain pari nappia ottaa =)

Sf mitta menee yläkäyrällä tapansa mukaan,oli nyt 29 ja rv:t on nyt 29.

Vauva ei ole mikään jättiläinen,tyhjää tilaa kohdussa paljon.

Perjantaina käyn neuvolassa otattaan paastoarvon kin täti niin halusi ja sit syön kotona ja otetaan vielä se toinen arvo.Esikoinen oli niin iso että sen takia haluavat,jännä kun ei sillonkaan sokereissa ollut yhtään mitään !!

Mies sit lähtee perjantaina sinne ankkarokkiin 4 päiväksi,kyllä ottaa päähän mutta ei tuo nyt kuitenkaan niin pitkä aika ole.Enkä jaksa olla mikään bitch ja kieltää menemästä.

Waimo;sanottiinko sulle että istukkasi saattaa vielä nousta?Mulla se ultra vasta 3 viikon päästä joten jännittää kyllä jo.

Eikö titsullakin ollut eteisistukka?

Lämmintä riittää ja vettä ei sada,huomaa kyllä nurmikosta..No eipä tarvi leikellä =)

Wades & Natika 29+

Tuli heti alkuun ajatuskatkos enkä yhtään tiedä mitä kirjottaisin*hmmm*

No [b]raskausarvista[/b] oli ainakin puhetta....Mulla on nuoruusvuosilta rinnoissa ns " raskausarpia" ja ehkä niitä on jokunen tullut nyt lisääkin. En ole pitänyt niistä " tarkkaa lukua" ;) Masuun ei onneksi ainakaan vielä ole tullut mitään arpia, mutta pitää koputtaa puuta!!! Olen monesti ihmetellyt kyllä, että miten tuo masunahka kertakaikkiaan VOI venua noin paljon. Itselläni kun ennen raskautta masussa ei ylimäärästä ollut laisinkaan, mutta kyllä se ihmisen kroppa vaan on ihmeellinen:) Lantiossa ja alaselässä on myöskin nuoruusvuosista (ja rajusta laihduttamisesta) muistona vaaleita juovia jokusen verran.

[b]Vauvan vaatteiden pesusta[/b] on ollut myöskin puhetta. Mä en ole vielä pessyt mitään, mutta meinaan kyllä kaikki pestä ennen vauvan syntymistä.

[b]Tarvikkeista[/b] meillä on nyt sitten hankittuna lähestulkoon kaikki paitsi hoitopöytä, joka pitäisi tänään käydä hakemassa liikkeestä:) Sängyn mies kasasi sunnuntaina ja siihen laitoin jo reunapehmusteen kuten myöskin kehtoon olen laittanut.

Meillä on makkari täynnä tavaraa...eilen kiikutettiin vaunutkin alakerrasta yläkertaan. Sitterin isäntä laittoin vaatekomeroon säilöön. Joitain pikkuhankintoja (peppupyyhkeitä, rintasuojuksia jne....)pitää vielä suorittaa sitten lähempänä. Mä olen itse halunnut hommata kaikki valmiiksi. Uskon, että kaikki on tarpeellista kuitenkin :)

Verhoa ei vielä pinniksessä ole, mutta tankoa siihen jo sovittelin sunnuntaina.

Viime yönä sain ravata pissillä taas vähän väliä. Sekin on niin vaihtelevaa tuo vessassa ravaaminen. Yleensä käyn 1krt/yö, mutta viime yönä taas tuntui, että koko aika oli " hätä päällä" :) Hyvin sain nukuttua kuitenkin. Selällään en ole " uskaltanut" enää niin paljoa nukkua, vaikka järki sanookin, että itselle tulee ennen huono olo kuin vauvalle on mitään haittaa...Ei saisi lukea kaikkia pinoja...

Onko teillä kenelläkään käytössä [b]turvavyönalenninta[/b]?? Itse ajan paljon autoa ja nyt on tullut pieni pelko, että jos joutuu nopeeta jarruttamaan tai jotain....ja olen miettinyt josko tuollainen pitäisi hankkia?

Olen vanhempieni luona tällä hetkellä. Isännän kanssa oltiin yhdessä liikkeellä ja hän lähti kärräämään puita sisälle niin en jaksanut mennä kotiin, kun ei ole oikein mitään kummempaa tekemistä siellä...tulin sitten tänne aikaani kuluttamaan :)

Masussa viuhdotaan kovasti ja kyllä tää taitaa kuitenkin olla edelleen ihan samassa asennossa eli jalat oikeella, peppu vasemmalla ja pää alhaalla...Voi olla, että satunnaisesti toinen jalka potkii hieman ylemmäs :) Eilen illallakin melskasi niin, etten malttanut ruveta nukkumaan. Rauhottui kuitenkin sitten, jotta mamma sai ruveta koisaamaan.

Ei kai tässä tämän kummempaa tällä erää..Palaillaan taas :)

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 31+2

Eli mulle tuli niitä rintoihin ja reisiin/pakaroihin ensimmäisen raskauden aikana ja paljon, näistä kolmesta seuraavasta raskaudesta niitä ei ole onneksi tullut. Ja toivottavasti ei tulekkaan. Nyt maha onkin kyllä pienempi viikkoihin nähden, kuin millään aikaisemmalla kerralla.

neljäs

RASKAUSARVISTA: Mulla tuli niitä eka raskaudessa NIIN paljon, että en tiedä onko niitä seuraavissa raskauksissa tullu lisää.. Onhan ne rumia, mutta toisaalta en oikein oo koskaan niistä stressannut. Ja eipä nuo oo miestäkään haitannu millään lailla. sillon ekan synnytyksen jälkeen oli " pieni" järkytys, kun näki oman mahansa ekan kerran. Aivan arpinen, löllyvä läjä. Mutta mies sano vaan, että ihan on sen näköinen maha, että sieltä on pullautettu ulos jotain todella täydellistä. Oli minun mielestä tosi kivasti sanottu.

NAZU: Meilläkin on täällä oikeesti neuvola 8kk ikään joka kuukausi, sitten 10kk,12kk 1v6kk ja 2-v, mutta tosiaan terveydenhoitaja on tykänny pomputtaa meidän tyttöjä kasvukontrolleissa milloin painon, milloin pituuden vuoksi. En tykkää YHTÄÄN siitä uudesta terkasta, mutta sille taas ensviikolla pakko mennä. Minäkin luulen, että kuopuksella ei oo nyt painoa tullu kovin paljoa, toivottavasti ei ala siitä valittamaan. Liikkuu koko ajan enemmän niin tietäähän sen.. Aika jännä, että kun minä, mun äiti ja esikoistyttö ollaan kaikki aina oltu lyhyitä, niin nyt sitten täytyy vielä tuon kuopuksen lyhyenlaista pituuskasvua hämmästellä!!?? Aika loogista minusta on, että saman suvun naiset on suunnilleen samanpituisia. Itse olen " varpaillaan 160" ja meidän tyttöjen pituusennusteet on jotain 157-158cm luokkaa...ja siis th:n mielestä sairaan vähän?! Minusta taas ois aika ihmeellistä, jos noista tulis yli 170-senttisiä :O

No, se siitä vuodatuksesta..

Mies lähti töihin kesäloman jälkeen ja me täällä aloitellaan normaalia arkea ja aherrusta. Kohta täytys lähtee kauppaan jne.

Vauvan tavaroista joku tais eilen kysellä; minä ajattelin laittaa vaatteet joskus syyskuun aikana hyllyyn, pestävää mulla ei taida ollakaan. Nyt odottavat pahvilaatikoissa. Sänky laitetaan varmaan vasta sitten h-hetken lähellä jne.

Jeps, mutta nyt taitaa mennä " Lyytillä" hermot ja kaks vanhempaa on yhdessä kakalla (mitähän siitä tulee??) joten täytyy lähteä katsomaan perään.

Mianni 28+3

Mulla oli se esikoista odottaessa käytössä, nyt ei ole ollut kun meitin mallia ei ainakaan saa takapenkille kiinni ja siellä lähinnä pitää esikoisen kaverina istuskella.

Mun malli ainakin on sellainen että tarralla laitetaan turvavyö " kiinni" tavallista alemmaksi. Voisin kuvitella, että törmäystilanteessa se tarra hyvin herkästi irtoaa ja jos vyö ei ole tarpeeksi tiukalla niin itse asiassa siitä voi koitua vaaratilanne äidille ja vauvalle, kun äiti pääsee liikkumaan törmäyssuuntaan ennen kuin vyö ottaa vastaan. Auton turvavyöthän äkkijarrutuksessa lukittuvat; jos vyö antaa yhtäkkiä löysää, niin äiti ei pysykään paikallaan mikä olisi törmäyksessä kai optimaalista.

Ei ole mitään faktaa, mutta niiden lukion fysiikan opintojen perusteella... :)

Coe

Itsekkin pinoa lukenut päivittäin, mutta aika harvakseltaan kirjoitellut. Tänään olin kuitenkin neuvolassa ja laittoi minulle lääkäriajan kipeitten supistusten vuoks. Eilen illalla ja yöllä supistellut kipeästi. Veikkasi vaavimme syntyvän ennen LA, Esikoinen tuli 3vko etuajassa ja nopeasti. Mutta kyllä sitä vielä haluaisi kasvatella vaavia masussa.

Raskausarvista: Ei ole esikoisesta eikä nyttenkään ilmestynyt. Sf-mitta rv 30 oli 28. Mutta mielestäni mulla on pieni maha:)

Meilläkin esikoinen herää joka aamu kello kuusi, mukavaa:)

eli unohin vastata... Raskausarpia tuli esikoiselta vasta synnytyksen yhteydessä, mutta ne on aika hyvin haalistunu. Vielä ei oo tullu ja toivottavasti ei tuukkaa lisää, mutta mahasta tulee kyllä isompi ku esikoista odottaessa eli odotettavissa arpia.

Vaatteita laittasin vauvalle vaikka heti, muttaku ei oo paikkaa mihin laittaa. Tarkotus ostaa joku lipasto muttaku ei nyt vielä oikein ois rahaa, eli täytynee malttaa syyskuulle.

Onpas teiän pienokaiset olleet tänään aamunvirkkuja. Itte nukun ruhtinaallisesti vähintään kasiin, ne ajat ovat unohtuneet, kun töihin piti joinain aamuina herätä 5.20. Tosin nuo yölliset vessakäynnit verottaa unta ja toisinaan on sillei, et aamuyöstä sitä vaan pyörii, kun ei uni tule.

Mulle tuli esikoisen aikaan rintoihin raskausarpia, jotka vieläkin näkyvät haaleina. Tässä raskaudessa ei arpia ole tullut.

Eilen aloitin rautatablettejen syömisen, Obsidanin. Tuntuu, et närästää ja on sellanen " täysi olo" vatsalaukussa kokoajan. Mut niinhän noissa sivuvaikutuksissa mainittiin närästys. Tärkeintähän se on saada hb nousemaan.

Kyllä mullakin kovasti on sellanen tunne, et vauva syntyis syyskuun puolella..tietenkin sitä sitten vielä lokakuun puolen välin jälkeen täällä kärvistelee.. Tosiaankin jännä nähdä sitten, et missäpäin se ensimmäinen lokamasu " jakautuu" . Ja onko meistä kenties jotkut samanaikaan samalla synnärillä..

Ollaan me kyllä jo aika pitkällä, kun huhtikuistenkin pino on jo olemassa!

Mukavaa elokuista tiistaita mammat ja masut:)

Jep, sieltä Vaavi.fi sivuilta juuri tilasin sen sängyn. Korkeutta ei pysty säätelemään, mutta on aika samalla tasolla kun sairaalassakin vauvan sängyt. Muita vuokrattavissa olevia sänkyjä en ainakaan minä tiedä.

Minusta se sänky on niin näppärän pieni!!

Ja mikä parasta sitä pystyy helposti siirtelemään esim illalla olohuoneeseen ja sit kun itse menee maate niin vie vauvan siinä makkariin. Oppii pienoinen nukkumaaan ainakin alkuillan omassa punkassaan, kun en sitten yösyöttöjen välissä jaksa nostella sänkyyn ja takaisin, vaan nukuttu on aina vauvan kanssa vierekkäin.

Meillä on isompi sisarus ollut aina tähän asti vielä samassa makkarissa meidän kanssa, kun seuraava on syntynyt, niin siksi olen pitänyt tuota sängyn siirrettävyyttä isona plussana. Nyt taitaa olla makuuhuone ihan meidän vanhempien käytössä muutaman kuukauden ennen vauvan syntymää, kun kuopuskin on muuttamassa lähiaikoina omaan huoneeseensa. Niin ne lapset kasvaa...

Mutta nyt hetkeksi kasvimaalle kitkemään ja sitten taas ruoan laittoon!

neljäs

Neuvolassa tuli käytyä, vitsi mikä horror-matka! Meidän neuvola on muuttanut toisen neuvolan yhteyteen ainakin joksikin aikaa ja piti suunnistaa toiseen kaupunginosaan näiden omakotitaloalueiden ja uilureittien läpi. NOH, eksyin vain kolme kertaa ja 20 minuutin matkaan meni 50 minuuttia! Oli vielä kartta mukana!! Maasto oli lisäksi inhottavan mäkistä, joten tuntui että supistus oli koko ajan päällä, kun ylämäessä mulla tuppaa mahaan ottamaan.

Neuvolassa en edes paljon viisastunut: verenpaine normaali, sf-mitta vähän keskikäyrän alapuolella ja sydänäänet kuului.

PAINOA on tullut nyt 13 kiloa eli esikoisen lukemissa tosiaan mennään. Vielä ehtii hyvin tulla lähemmäs 10 lisää... :( Ahdistavaa kyllä kun lähtöpaino oli 78 kg neukkarin vaa' an mukaan - voi olla että pääsen jo ihan lähelle SATAA KILOA!!! Nyt oli 91,3 kg. Pituutta on onneksi se 175 cm mutta kyllä nuo lukemat hirvittää! Oon kuitenkin syönyt ihan normaalisti ja järkevästi joten en rupea stressaamaan. Ei se siitä mihinkään muutu.

RASKAUSARPIA mulle ei ole vielä tullut eikä tullut esikoisesta kuin vissiin pari ihan alavatsalle, nekin huomasin vasta paljon odotuksen jälkeen... luulen että mulla on sen verran löysää nahkaa muutenkin, kun viitisen vuotta sitten laihdutin 35 kg. Tosin en tiedä voiko se enää olla sitä, mutta ei tullut kuitenkaan raskausarpia vaikken yhtään muistanut rasvatakaan. Toisaalta olen tosiaan pitkä ja lanteikas, joten maha ei järjettömästi kasva eikä ehkä ole maha niin " revennyt" .

ENSISÄNGYSTÄ käytiin muuten meillä lyhkäinen keskustelu viikonloppuna, jonka tuloksena oli että ei hankita toista pinnasänkyä eikä tehdä äitiyspakkauksesta sänkyä, vaan vauva saa nukkua tarpeen mukaan meidän vieressä tai univaunujen kovassa kantokopassa.

Meillä esikoinen ei halunnut ollenkaan nukkua omassa sängyssä, ei edes synnytyslaitoksella. Heti kun hänet laittoi siihen, alkoi itkeä. Kun otti viereen, lopetti itkemisen. Olin ajatellut että hän nukkuisi omassa sängyssä alusta pitäen, mutta... noh, hän päätti toisin :) Tällä kertaa en teekään mitään turhia varusteluja tai suunnitelmia. Menköön miten menee!

Nyt pitää ruveta joko töihin tai nukkumaan. Minäkin oon ihan poikki kun tuo neuvolareissu venähti niin pitkäksi. Jos söisi jotain lounaaksi ensin ja sitten ehkä tuonne esikoisen viereen, hänkin nukahti ihan tyytyväisenä ja vikkelästi...

Jaksamisia kaikille joita on määrätty lepoon! Silloin sitä jaksamista vasta vaaditaankin.

Ja hyvää elokuun ensimmäistä päivää kaikille :)

Coe rv 28+2

P.S. Sitten kun joku lokakuinen vauvansa pyöräyttää niin todennäköisesti minäkin alan tajuta että tässähän on kohta meidän perheessä neljä jäsentä. Siihen asti olen autuaan tietämätön.

Meikäläinen sitte nukkua posotti viime yön kuin tukki. Unta palloon tuli 11 tuntia ja vain kaks vessa reissua! Tsempit tosiaan väsyneille mammoille,koittakaahan jaksaa.

Mulle tuli ensimmäisessä raskaudessa arpia aivan mahottomasti ja mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.Edellisessä eikä ainakaan vielä tässäkään odotuksessa ole tullut ainuttakaan,hyvä niin!

Tänään ois iltapäivällä sitte se lääkäri.Saa nähä mikä tilanne on tuolla kohdunsuulla. Painoki vähän jänskättää.

Ihana ilma ulkona! Nyt lähen tekemään pieni muotoisen raivauksen tähän kämppään,että pääsen ulos!

Mukavaa tiistaita!

Päivänsäde 30+2

On ollut käytössä vkosta 14 lähtien, enkä aja mihinkään ilman sitä. Työkaveri vaimoineen oli kolarissa ihan taajamanopeuksissa, ja oli tosi kova repäisy. Hänen vaimonsa oli tämän jälkeen viikon tarkkailussa....selvisivät säikähdyksellä onneksi.

Oikein laitettuna ja riittävän tiukalle vedettynä ohjaa vyön reisien päälle, tällöin kolarin sattuessa paine kohdistuu reisiin, ei vatsaan. Itse ajan töihin 42 kilometriä edes takaisin motaria joka päivä, ja ruuhka-aikoina on äkkipysähdyksiä ym., eli ei suojaa ainostaan kolarin aiheuttamalta vahingolta, vain muiltakin äkkipysäyhdyksiltä.

Suosittelen sen hankkimista, on kallis noin yksinkertaiseksi vehkeeksi, mutta itselleni ainakin ihan ehdoton. Eihän tästä ole kauaa kun vauva kuoli kolarissa odottavan äidin masuun, äidin selvitessä ilman vahinkoja.

Mitä tulee ajamiseen, itse kyllä ajan niin kauan kunnes jään äitiyslomalle, eipä tulisi mielenkään vaihtaa edes nyt julkisiin, kun joutuu kulkemaan kahdella kulkuneuvolla. Itse olen ainakin kiinnittänyt huomiota nopeuteen nyt kun olen raskaana....;)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat