Seuraa 

Poika täyttää ihan justiinsa 1v ja mietin, miten tutin pois ottaminen on vaikuttanut yöuniin? Syö tuttia siis vain nukkuessa. En haluaisi tuttia varsinaisesti vielä pois ottaa, koska poika menee kuukauden päästä tarhaan ja ajattelin, että se voisi siellä lohduttaa ja helpottaa nukahtamista. Mutta kun yöt tuntuvat olevan karjumista ja kitinää, kun tutti tippuu pitkin yötä eikä poika tajua sitä itse tuikata öisin takaisin. Alkaa tämä vuoden kestänyt yö-mölinä pikkuhiljaa riittämään, kun pitäisi itsekin töihin taas laahautua.

Helpottaako yöt ilman tuttia, kunhan siihen tottuu vai meneekö vielä hölmömmäksi? Kokemuksia kaipaan.

Kommentit (2)

... ainakaan vielä. Tyttö nyt vuoden ikäinen ja jätettiin tutti pois muutamia viikkoja sitten. Syy oli sama kuin teilläkin: yöt olivat tosi levottomia ja tuttia sai käydä laittamassa suuhun useita kertoja yön aikana. Jätettiin tutti pois ensin päiväunilta, meni hyvin kivuttomasti ja muutaman päivän jälkeen myös yöunilta. Yöt ovat olleet hyvin levottomia edelleen, samaan malliin on heräillyt, nyt vain tutin laittamisen tilalla joutuu käymään " kaatamassa" sänkyyn ja hiukan taputtamassa. Yöunille nukahtamiset ovat vaikeutuneet, ei huuda tutin perään, mutta piehtaroi ja venkoilee pitkän aikaa, ei tule uni silmään sitten millään.

Eli meillä ei syy heräämisiin (ainakaan kokonaan) ollut tutissa. Nyt kyllä pukkasi myös kaksi hammasta ja 1v rokote aiheutti parin päivän kuumetta, jotka toki aiheuttavat villimpiä öitä... siihen vielä lisäksi tuo seisomisen ja kävelyn opettelu jotka meillä ovat vielä alkutaipaleella. Unikoulu käy mielessä aika-ajoin, mutta jotenkin tuntuu vielä liian raa' alle, tyttö kun on kovin herkkä lapsi.

Mir@h

samasta syystä! olen aloittanut oman ketjunkin tuolla aiemmin 1v2kk " nukuttamisesta" . jos haluat lukea, siellä tarkemmin millasia öitä meillä.

eli mua kiinnostais myös tietää, onko tutin poisjättö tuonut tällaseen tilanteeseen jollekin selkeää apua? minäkään en muuten haluaisi tuttia vielä jättää kun se helpottaa nukahtamista/unille rauhoittumista niin kivasti. meillä tutti käytössä myös vain unilla.

kertokaahan kokeneemmat!

sannuska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat