Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (21)

Heissan kaikille!

Olenkin ollut lomalla ja nyt siis töissä toista päivää...masentavaa.

En ole myöskään lukenut tätä foorumia vähään aikaan, joten olen aivan ulkona kuvioista.

Tuosta kohdun " ylös pompsahtamisesta" voisin melkein väittää, että mulla ainakin tämä toinen raskaus on näkynyt koko ajan aiemmin. Nyt viikkoja 15+1 tai 14+4 (np-ultrassa sikiö oli arvioitua vanhempi). Vatsa on törrellään ja esillä, että oli pakko töissä kertoa asiasta, kun en nyt viitsi ruveta valehtelemaankaan.

Olen myös parina iltana ollut tuntevinani pientä liikehdintää, mutta saattaa tosin olla kyseessä ilmakuplat, joita iltaisin mun mielestä riittää ihan tajuttomasti...

Myös mua hieman askarruttaa tuo talvipukeutuminen...Esikoinen, kun syntyi alkusyksystä, niin toppauksia ei pahemmin tarvittu. No ehkä sitä jostain löytää jonkun palttoon ylleen.

Syyskuun alussa olisi tuo rakenneultra edessä. Saas nähdä ehtiikö tuo miehen ryökäle mukaani. On ollut niin paljon kaiken näköistä hässäkkää menossa viime aikoina, ettei mies ole oikein päässyt raskauteen mukaan. Tuntuu muutenkin, että parisuhde on ollut viime aikoina lähinnä itsestään selvä asia ja enenmmänkin toisaikainen juttu, joka on saanut väistyä rakennusprojektin ynnä muun edestä.

No kaipa tämä tästä muuttuu. Kaikkihan on vaan väliaikaista...

Tänään se pojan tarha sitten alkoi, ihan hyvillä mielin jäi sinne ja itsellänikin on sellainen tunne, että kaikki menee ok siellä. Kävimme kesäkuussa tutustumassa ja tänään olin siellä ulkoilussa mukana. Olen tämän viikon sairaslomalla jatkuvan päänsäryn takia, sain lähetteeen fysioterapiaan, kun niskoista ja selästä toi varmaan johtuu. Lääkäri kirjoitti mulle auliisti koko viikon, vaikken olettanutkaan saavani kuin sen lähetteen. Nyt on tosi outoa olla yksin kotona.

Meillä on sellainen systeemi ton tarhan suhteen, että poika on puolipäiväsenä siellä, kun teen iltavuoroa. Eli vien päivällä 11 aikaan ja mies hakee neljältä, niin hoitotunteja kertyy vain se 5 päivää kohti.

Saas nähdä iltapäivällä, että miten siellä on päivä sujunut.

Viime yönä oli taas niin huono olo, ettei meinannut uni tulla. Mulla nää iltapahoinvoinnit vaan jatkuu, vaikka viikkoja jo 16+3. Kuinka moni muu kärsii vielä pahoinvoinneista? Ja lisäksi toi päänsärky on ollut karmeeta. Pari viikkoo sinnittelin töissä ja viime perjantaina sain sitten pari päivää lomaa ja nyt vielä tää viikko. Välillä vaan on niin lopen uupunut tähän omaan oloon, toivottavasti tätä ei sentäs loppuun asti jatku.

Eilen oli toka neuvola ja kaikki ok. Sydänäänet kuului, mikä oli helpotus sen lauantain tuhruvuodon jälkeen. Vieläkin pelkään koko ajan, että jos vuoto alkaa uudestaan ja runsaampana. Neuvolassa oltiin kyllä sitä mieltä, että kuulostaa harmittomalta. Kyllä tuollainen aina säikäyttää. Jotenkin sitä np-ultran jälkeen vähän rauhoittui, mutta nyt keskenmenot taas kummittelee mielessä. Alamahaa jomottelee aina välillä, mutta se kai kuuluu asiaan.

Täällä on ollut puhetta jo talvivaatetuksesta, en ole itse vielä miettinyt, tuntuu niin kaukaiselta näin kesäkuumalla, vaikka äkkiähän se kylmä taas tulee. Esikoinen syntyi huhtikuussa ja sen talven pärjäsin ihan normaalikokoisilla takeilla, jotka eivät tosin loppuajasta menneet kiinni. Mutta silloin ei tarvinnut pahemmin ulkoilla, toisin kuin tällä kertaa. En tiedä mistä kehitän sopivat vaatteet. ei paljon viitsis ostaa parin kuukauden takia. Täytyy toivoa että kovimmat pakkaset ajoittuu vasta tammikuun puolivälin jälkeen.

Mutta sellaista täältäpäin. Hyvät päivänjatkot kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mihin sitä ihminen ittesä aina intouttaa kun vaan sattuu sille päälle... mä nimittäin sain aamulla päähäni et nyt muuten siivoan ton meidän 112l akvaarion ja sit samalla hokasin et nythön mä sit vaihdan meidän olkkarin järjestyksen kun kerrankin saan akvaarion tyhjäksi niin jaksaa siirrellä kalusteita. noi ei siihen sit mennykään kuin 3,5H kun mä sen homman tein, mut oon kyl aika tyytyväinen itteeni;)! eka vaan meinas paniikki iskeä kun jouduin kiskomaan xboxin, videon, telkkarin ja äänentoistolaitteiden piuhat irti et sain tv-pöydän siirrettyä (meilä on siis kaikki noi vimpaimet, telkku ja akvaario yhdellä samalla pitkällä tasolla) ja sit kun kaikki oli paikoillaan niin en meinannu muistaa mikä piuha kuuluu minnekin (niitä oli siis varmaan 15 johtoa siellä täällä)! no onneks sit sain järjenpäästä kiinni ja rupesin tutkaileen niitä johtoja niin sain arvoituksen ratkaistua eikä tarvinnu ootella ukko-kultaa kotia. sillä on muuten varmaan taas aika näkemisen arvoinen ilme kun se tulee kotia ja järjestys on taas kerran muuttunu ihan kokonaan;).

mun täytyy myöntää et mä oon aika hankala immeinen siinä mieles et kun mä saan jotain päähäni niin se pitää tapahtua sit heti eikä huomenna ja oon monesti saanukin itteltäni paikat kipeeksi kun oon alkanu siirteleen iteksiäni tosi painavia juttuja ja purkamaan hyllyjä ja kaapistoja kun en oo malttanu oottaa et ukko tulee kotiin avuksi... onneks ei oo kuitenkaan mitään isompaa sattunu. nyt sit kun maha taas alkaa kunnolla kasvaa niin on pakko vaan hillitä mielesä kun enkuitenkaan mihinkään ennenaikaiseen synnytykseen halua mun päähänpistojen takia.

seon kyl kumma juttu miten tota siivoamista ja yleistä tohuamista riittää vaikka kuinka paljon vaikka ihan justiisa on siivonnu. huomiseksi pitää varmaan ottaa viwelä viikkosiivous urakka et kehtaa ees asustella täs kämpäs, tosin mieltä lämmittää kummasti uus järjestys ja sen myötä ehkä vähän helpottuneet siivousurakat.

nyt kuorimaan tytölle porkkanaa, pojan sainkin jo 4omin sitten päikkäreille!

sapa uudelleen;)

Tosta otsikosta tulikin sit mieleeni et onko se edes oikein taivutettu, " tiistaihin" ? rupes vaan kuulostamaan yhtäkkiä tosi hassulle mut en kyl keksiny et miten muutenkaan se taivutetaan. no jospa me pärjätään nyt tolla aloituksella;).

talvivaatteista sen verran et en todellakaan tiedä mitä vaatteita talvella pistän päälleni, miehellä on yhdet sellaset toppahousut missä on henkselit eli varmaan toimis niin kuten on moni muukin sanonu eli vetoketju auki. sit mä sain yhden isomman toppatakin (aika kauhea, ei oo mun tyylinen yhtään) joltain sukulaiselta mut se on onneks niin iso et menee varmasti aika pitkään isonkin mahan kanssa.

kookoksesta sen verran et se jossain tuotteissa menee mut en oo kyl mikään suurkuluttaja. curry on mun lempimauste monessa ruoassa ja esim kanasalaatti curry-kastikkeella on ihan järjettömän hyvää, nammmm....

_tigger_, laitoin sulle ösken mailia siihen osoitteeseen minkä olit laittanu eilisen pinoon, toivottavasti tuli perille. laitahan vastausta kun kerkiät!

napa on edelleen ok, nyt ei oo vihlonu vähään aikaan mut yöllä taas sivuttaiset vatsalihakset huuti hallelujaa kun yritin vähän liian vauhikkaasti kääntää kylkeä. onneks meni ohi suht nopeasti ja sain taas unen päästä kiinni. muuten ei oo mitään ihmeellisenpää. eilen illalla olin tuntevinani muutamia liikkeita mut mun suoli nyt kurmattaa muutenkin miten sattuu et en uskalla vielä niitä lukea täysin liikkeiksi. kattoo nyt josko ne alkais säännöllistymään enemmän niin sit vois jo uskoa.

sit vielä piti amalia-joelille kans laittaa surunvalittelut, on varmasti ollut todella rankkaa elää nämä viime ajat, toivottavasti olette saanu miehenne kanssa tukea toisistanne.

nyt pitää mennä laittaa pikku-ukolle aamupalaa. mukavaa tiistaita jokaiselle.

sapa

Kukas se kertoi olevansa säpäkkä käänteissään ja mies vähän hitaampi..? Tuttua. Joskus voisin käyttää enemmän aikaa ajateluun ja tehdä vasta hetken asiaa mietittyäni, mutta yleensä mies ajattelee ja minä teen. :)

Muutimme tähän kotiin kun olin aika lopussa kakkosen raskautta. En ikinä unohda muuttolaatikoita raahattaessa käytyjä keskusteluja. Miehen isä muun muassa oli apuna ja hän on aivan samanlainen kuin mieheni. Miettii, suunnittelee ja sitten vasta tekee. Sain aivan hirveät raivarit jo vanhassa kämpässä, kun minun mielestäni asiat meni liian hitaasti. Siivosin hulluna ja möykkäsin kuin pieni eläin.

Suututin äitini motkotuksella, suututin appiukon ja lopulta isäni ja mieheni. Tunnelma oli ratkiriemukas... ;)

No, minä vaan en voinut käsittää sitä suunnittelua, kun samaan aikaan tavara olisi voinut liikkua kuorma-autoon ja sieltä pois. Ikimuistoisia hetekiä. :D

Ja curry... sopivasti laitettuna tykkään, mutta ei ehkä ihan suosikkimausteeni. Minä tykkään chilistä! Chiliperunat uunissa tehtynä... Nam! Ja chililihapullat. Ja chili pzzassa... ja makaronilaatikossa..ja ihan missä vaan. ;)

Ensiksi on pakko laittaa omat kuulumiset, nimittäin neuvola sellaiset:)

Löytyihän se kaveri veilä massusta, vaikka välillä on epäuskoa vähän pukannut päälle!! Syke oli yli 140 ja löytyi heti. Kyllä muuten helpotti:)

Siinä sydänääniä kuunnellessa vauva liikkui, ja itseasiassa tunsinkin sen. Eli kyllä nuo liikkeet nyt jo hyvin tuntuu, vaikkakaan ei välttämättä silloin kun haluaisi;) Sf mitta oli jo 12cm.

Painoa ei tullut viime kerrasta kuin kilo. Hyvä, hyvä, sitähän ehtii vielä

tulemaan.. Hb on vielä 141. Löytyykö tammikuisista muita, joilla vielä näillä viikoilla (15+4) on korkea hb? Senhän pitäisi alkaa tässä kohta pikkuhiljaa laskemaan, ja niin tapahtui ekankin raskauden kohdalla ja silloin vielä korkeemmalla huiteli toi hemppa. No, eipähän tartte rautaa syödä;)

Ceciliah: Kuulostaa ikävältä ihmiseltä siun terkka:( Eikö hää muistanut merkitä korttiin sykettä, vai eikö hän omasta mielestään sitä löytänyt? Jos unohti, niin sano siitä seuraavalla kerralla niin merkkaa sitten.

Kiva, että löytyi useampi kookoksen rakastaja, ja vihaaja;) Se tosiaan jakaa..! Kuka se kirjoitti ihanan kuuloisesta kookos-suklaakiisselistä, kehtaisitko antaa meille muillekin tämän reseptin?!

Monttu: Uskallatko kertoa missä päin tyttösi käy päiväkotia, Skinnarila-Sammonlahti, keskusta, Lauritsalan suunta, vai joku muu? Meillä esikoinen aloittaa hoidon keskustassa kohta puoliin, olisipa hauska jos sattuisivat olemaan samassa paikassa:) Samanikäisiä kun vielä ovat..

Voin vaan uskoa, ettei kyyneleet ole kaukana kun ekan kerran lapsen hoitoon jättää. Siinä pitää vaan sinnitellä, ettei lapsen nähden repeä, ja sitten vähän kauempana antaa tulla! Itku pääsee kyllä täälläkin, se on ihan varma:(

No, tämä tältä erää.. Pitäsiköhän nukkua päikkärit?!

tikru ja tiuhti 15+4

No juu, meidän neitokainen on ollut päiväkodissa jo vuoden alusta eli nyt oli vain kesäloman pituinen tauko. Taisi neiti unohtaa päiväkodin aika tehokkaasti loman aikana. Aamu oli tosiaan rankka, mutta eiköhän se tästä; nopeasti se kyllä tottui talvellakin päiväkotiin. Mutta kuitenkin vaikeeta, kun toinen itkee naama punaisena. Muutenkin tää raskaus herkistää niin paljon, että ihan pienetkin jutut saa miut itkemään.

Tikru, meidän tyttö on Skinnarilan päiväkodissa, kun viime syksynä muutettiin tälle suunnalle. Asuttiin aikaisemmin keskustassa ja jos siellä oltais vieläkin, niin Väinölänkadulla ois meidän hoitopaikka. Mites muuten, käyt sie tuolla Väinölänkadun neuvolassa vai jossain muualla? Mie käyn tuolla, vaikka täällä asutaankin. Halusin käydä saman th:n luona, kun oli niin hyvä viimeksi.

T: Monttu

Kyllä ihminen on pöljä. Minulla on ollut koko yön kamala pissahätä, mutta en jaksanut, halunnut, viitsinyt.. nousta sängystä ja käydä vessassa. Nukuin siis todella huonosti. Mitähän järkeä tuossakin taas oli?!

Mielestäni muuten tämä vessassa ramppaaminen alkoi edellisissä raskauksissa vasta myöhemmin. Ja kertokaahan viisaammat... kun on rakko ihan täynnä, nostaako se kohdun jotenkin ylemmäs vai onko se rakko, joka nousee? Nimittäin aamuisin minulla on masussa sellainen ihan selvästi erottuva appelsiinin kokoinen tai vähän isompi pallo. Siis se näkyy mollukkana kun vaikka makaan selälläni. Katoaa, kun käyn vessassa. Olipa sekava selostus. Mietin vaan, että mikä se aamuisin vatsanahan alta pullottaa. :)

Jaahans, ukot heräilee. Puuron keittoon ja sitten autoon ja mökille. :)

Heippa ja mukavaa päivää kaikille! M

on kyllä siitä ärsyttävää, että on noita hormooneja ja sitten itkettääkin niin helposti. Just kaikki tyhmät terkat ja ihmisten ajattelemattomat kommentit saa ihan onnettomaksi. Täytyy yrittää aina muistuttaa ittelleen, että tää vaan johtuu siitä, että olen ihan yliherkässä tilassa ja ei kukaan oikeasti tarkoita pahaa...

Just luin tota keskustelua työpaikalla kertomisesta (kauheita kommentteja joiltakin pomoilt...). Onkos teistä kukaan vielä töissä kertonut olevansa raskaana? Mietin, että jos heti ens viikolla, kun pomo tulee lomalta. Paljastui nimittäin, että meidän tiimissä on yksi toinenkin raskaana. Pitää antaa pomolle aikaa etsiä sijaisia.

wei rv 14+2

Juu, sama th meillä. :) Parempaa saa kyllä etsiä. Ja miusta aivan ihanaa, kun on sama kuin viimeksi, niin se tietää kaikki meidän käänteet hepatoosista käynnistykseen jne. Ei tarvinnut tuntemattomalle käyvä kaikkea kertaamaan.

Näin iltasella piti vielä tulla koneelle, kun koko päivä on mennyt jotain puuhatessa eikä aiemmin ole ehtinyt.

Niinkuin Mirabella, myös me oltiin tänään rakenneultrassa. Siellä se pienokainen potkiskeli menemään minkä ehti. Ei millään suostunut antamaan sivuprofiilia näkyville, mutta jalkojansa kyllä esitteli. Kätilö antoikin meille hienon kuvan pienokaisen jalkapohjista ja mittasi jalan koonkin; 29mm :) Sanoi tulevalle isälle, että nyt kenkäostoksille :)

Meillä B-mitta oli 42,2mm ja vastasi viikkoja täsmällisesti. Istukka myös etuseinässä.

Edelleen kärsimättömästi odotan tuntevani pienokaisen liikkeitä. Miten ihminen, joka normaalisti on kärsivällinen, muuttua näin kärsimättömäksi, kun on kyse vauvan liikkeiden tuntemisesta tai mahan kasvusta? :)

Maria-79: Mullakin viime päivinä ollut paljon kipuja alavatsalla. Välillä olen niistä panikoinut, mutta ovat itsekseen menneet ohi. Myös ilmeisesti liittyen suolen toimintaan. Tännekin on iki-ihana ummetusvaiva saapunut ilostuttamaan elämää. Piti ostaa luumuja kaupasta tänään, mutta arvatkaas unohdinko? Jep!

Mutta nyt iltapalaa väsäämään. Minäkin muuten toivoisin sen kookossuklaakiisselin reseptiä... kuka sitä kehuikaan?

Sulina + Papu rv 18+5

(.) toinen työpäivä takana, ei kummempaa. flunssa vaan viä vaivaa:( huomenna ultra, kirjottelen sit varmaan enempi.

sapa: laitoin sulle mailia tuleen takas. mä myös tollainen nyt eikä huomenna ihminen (mukavissa asioissa, ikäviä siirtäisin vaikka kuinka paljon:)) mies harkitsee kauheesti asioita mut onneksi minä tasotan, muuten ei mitään tapahtuis! :) ei vaan...

nyt kun kookoksesta päästiin, niin vaihdettiin curryyn. toinen mun " ei-mikään-lempimaku" . sinänsä hankalaa, et syön lihani lähinnä kanana ja monissa paikoissa on joku fiksaatio et kanan kaa kuuluu aina curry:P

kaima: mä kävin viimeks neuvolassa heinäkuun alussa. silloin viikkoja tais olla liki 15 (ehkä vähän yli tai alle). pyysin mittaan hemppaa, kun itestä tuntu et ois alhaalla. muistaakseni oli silloin yli 140, ekalla neuvolakäynnillä oli joku 125 tj, eli nousussa oli.

wei: kerroin töissä jo ennen lomaani pomolle. siis omalle tiimille puhuin jo silloin kun tein testin, kun oli veto poissa aamusella. yritin myös kovasti puhua pomolle yhden meidän sijaisen puolesta joka keväällä oli meillä pari kuukautta ja nyt ollut toukokuusta asti tonne syyskuulle. sanoin asiasta myös meidän vastaavalle, joka kans koittaa puhua pomolle, kun tää sijainen tuntee jo asukkaat ja tavat yms, niin ei menis siihen aikaa. ja kun on tosi pidetty sijainen. mut saa nähdä, niillä on kyllä ollut joku into palkata sairaanhoitajia jos sellanen nyt ohjaajan palkalla suostuu tuleen.

mut ei muuta, kerron huomenna kuulumiset.

tikru ja simppis 18+4

[color=magenta] Töissä täällä minäkin. Sain HM:Ltä paketin ja nyt mulla on uusi mammapaita päällä. Pakko oli tilata syksyn kuvastosta, vaikka valikoima ei ollut mitenkään päätähuimaava..Tämä on kyllä tosi hyvä ja mukava päällä :)

[color=blue] Monttu: Voi teidän pikkuista reppanaa. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu jättää itkevä lapsi päiväkotiin. Onneksi en ole joutunut sitä kokemaan, meidän typy on ollut nyt pari viikkoa kanssa päiväkodissa ja odottaa sinne pääsyä aina ihan innolla! Eiköhän teidän lapsukainenkin pian totu päiväkotiin. Ja itse olen huomannut että sitä jaksaa illalla itsekin ihan erilailla huomioida ja touhuta lapsen kanssa kun on oltu päivällä vähän erossa.

[color=red] Ceciliah: Ai sullakin on kamala neuvolan täti. On se kumma et sellasia mielenpahoittajia päästetään noihin hommiin ylipäätään. Toivottavasti pääsisit jollekin toiselle tädille ja pian ettei tartte elää mielipahassa. Noilta terveydenhoitoalan " ammattilaisilta" tulee joskus jos jonkimmoista sammakkoa suusta, pitää vaan antaa niiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tällä kommentilla en siis tarkoita kaikkia terv.hoitoalalla työskenteleviä, mutta ikävä kyllä poikkeuksiakin on. Mulla on ihan hyvä terkkari mutta kavereilta yms. olen kuullut kauhutarinoita.

[color=green] Eipä tässä kummempia. Mä jatkan hommia ja Ruu jatkaa potkimista :)

RV 16+0

oon kyl sitä mieltä et jos sun terkka on ollu todella hankala ja teidän kemiat ei vaan pelitä yhtyeen niin kysy ihmeessä oisko sun mahdollista vaihtaa sitä terkkaa?! mä en ainakaan haluis rampata neuvolas keskustelemas sellaisen ihmisen kans joka saa mulle vaan pahan mielen aikaseks, varsinkin kun siellä tulee aika monta kertaa yhden raskauden aikana käytyä... eli mieti asiaa, ehkä sä saisit sille jotain tehtyä.

nyt mä lähden syömään mun tomaatti-sipuli-sienikastikeuunijuustovoileipiä hyvällä ruokahalulla, en oo nimittäin aamupalan jälkeen syöny vielä mitään...

sapa jälleen...:)

Murjaani, sie osasit hyvin asian ilmaista eli tosiaan minä teen ja mies

ajattelee;) Hihii, voin vain kuvitella teidän muuttotouhua, ja tunnelmaa;);)

Kaima: kiva, että löytyykö muitakin, joilla on korkea hb.. Senhän pitäisi tosiaan laskea, kun veri " ohenee" raskauden kuluessa. Ei sen kanssa kyllä viimeksi ollut mitään ongelmaa; ja silloin sentään lähdettiin lukemista 154, nyt alkumittauksessa oli " vaan" jotain päälle 140..

Monttu: Jaahas, eri suunnilla siis ollaan.. Mutta terkka voisi olla sama, nimittäin sama on neuvola. Miun terkan nimikirjaimet on K.M.P., kuulostaako tutulta? Olen kyllä tyytyväinen tuohon omaani:) Varsinkin kun lukee näitä " kauhujuttuja" täältä!

Ai niin, mie kanssa tykkään currystä.. En joka ruokaa laita, mutta kuiteskin. Just itse asiassa tein lohikeiton, johon sitä tuli. Paljon enemmän siitä kuin chilistä;) Tosin se fazerin chilisuklaapatukka on HYVÄÄ!!

tikru

Me täällä näköjään nyt " terrorisoidaan" jatkuvasti;)

Täällä kanssa ilmoittautuu yksi " hankala" ihminen! Eli myös mie olen nopsa käänteissäni (yleensä) ja haluan että asiat tehdään heti eikä vuoden päästä! Tämä onkin aiheuttanut muutamaan otteeseen keskustelua isännän kanssa, joka on hyvinkin harkitsevainen ja hitaammin lämpenevä..;) Mutta kait se on jo vähän tottunut?!Mutta sellainen " katellaan.." meininki ei ole miuta varten;);)

Eli voin hyvin kuvitella itseni tuohon siun paikalle huhkimaan;) Tosin nyt raskausaikana olen varovainen noiden nostelujen+kantelujen suhteen, mutta viime viikolla menin ja pesin pari meidän mattoa!!

tikru

kyllä vaihtaa th jos olen samaa mieltä hänestä vielä 3vk päästä, kun on uusi aika.

minä jään työstä pois jo syyskuussa. työ sen verran raskasta ja haluan hieman " lomailla" ennen vauvaa. taloushan siitä kärsii, mutta ei tarvitse harmitella, jos töissä sattuisi jotain mikä satuttaisi vauvaa. kerroin jo kesäkuussa odotuksesta ja se otettiin hyvin vastaan :)

hemoglobiini vain vähän päälle 100 ja väsyttää jatkuvasti. nyt sitten obsidania popsittava.

varasin ajan rakenneultraan 4vk päähän.. näkyisiköhän jo sukupuoli?

Tänään oli rakenne ultra ja napero siellä pyöriskeli pää alaspäin. Välillä oli vauhtia niin ettei mittauksista meinannut tulla yhtään mitään. Kaikki näytti olevan kunnossa ja viikot olivat jotakuinkin samat (yhdellä päivällä heittoa) kuin edellisessä ultrassa määriteltiin. Mitään dokumenttia en taaskaan saanut (paitsi pari kuvaa :-), neuvolakorttiin vaan B-mitta 39.6 ja että istukka on etuseinässä.

Töissä olin minäkin ekaa päivää jos viime viikon puolikasta ei lasketa. Kyllähän se taas siitä lähtee, vaikka motivaatio on vähän hukassa. Moniko muuten meinaa pitää talviloman ennen äitiyslomaa vai oletteko edes miettinyt vielä?

Meillä myös loman jälkeen eka tarha päivä ja oli vielä se ryhmän vaihto. Kaikki meni onneksi ihan älyttömän hyvin, oli vanha tuttu hoitaja aamulla ottamassa vastaan. Lisäksi oli pihan leikkikalusteet vaihdettu uusiin kesän aikana, tosi hieno homma kun vanhat olivat jotain 20 vuotta sitten laitettu...

Eiköhän se Murjaani ole se rakkauden hedelmä joka siellä pullistelee

:-) mulla pullistelee kyllä ilman hätääkin välillä kun on selällään.

Mä kerroin töissä jo kesäkuussa pomoille. En jaksanut yhtään pimitellä ja ajattelin että on hyvin aikaa hommata sijainen. Ottivat tosi hyvin vastaan, onnittelivat ja totesivat että kiva kun kerroin ajoissa. Toista pomoani olin jo kyllä aikoinaan varoitellut että toinen on jossain vaiheessa toiveissa...

Mäkin kuulun yleensä tuohon tekeväiseen sarjaan ja mies on vähän hitaammin käyntiin lähtevää sorttia :-)

Mutta nyt uunilohta syömään!

Mirabella ja Albert 18+1

Eka työpäivä on alkanut ja nyt kun on päässyt alkuun tuntuu kuin ei ois ollut poissa yhtään. Ihan samat hommat jatkuu. No, mihinkäs käyttäjien ongelmat loppuisi. Mie teen tällaista teknistä asiakastukityötä.

Aamusella meinasi itku päästä, kun tyttö jäi niin onnettomana päiväkotiin. Voi että sitä pikkuruista. Ei se hoksannut yhtään, että päiväkotiin pitää jäädä, vaikka kerrottiin sille, että nyt mennään päiväkotiin. Oli reppana vain niin tohkeissaan, kun kaikki touhus aamulla ja sit lähdettiin rattailla liikenteeseen. Se kun tykkää niin paljon ajella rattailla. Ikkunasta jäi kyllä vilkuttamaan ja ojenteli käsiään meitä päin. Ihan sai nieleskellä, että sain pidettyä itkun. Voih, oispa kello jo neljä, että pääsis hakemaan pikkuisen pois. Illalla meillä varmaan asuu sylitakiainen.

(.) Vähän meinaa mahassa tuntua tää istuminen. Pitää muistaa nousta usein ylös ja kävellä vähän, niin jos tää tästä. Pikkisen on supistellut, toivottavasti ei tästä ylly.

paaljon parempaa kuin kookos(yöks) :D

voi mulla on yks ihana kalapaistos resepti,johon tulee currya,nam!

pitäsköhän kaivaa tuolta ja kirjoittaa,joo :)

n.400g pakastekalaa(seitä)

Pinnalle:

suolaa,oman maun mukaan

valkopippuria,oman m.

paprikaa,oman maun m.

currya (paljon!)

1 hienonnettu sipuli(tosi pientä silppua)

2-3 tomaattia viipaleina

1dl kermaa

2dl juustoraastetta

voitele vuoka,laita melkein sulanut kala vuokaan viipaleina.

Ripottele kalan päälle mausteet,sipuli ja lopuksi tomaatti viipaleet.

kaada kerma vuokaan.

Kypsennä 200 n. 40-50 min.

ripottele juusto päälle loppuvaiheessa.

lisäksi riisiä tai perunamuusia..

(.) eilen oli aika koviakin kipuja tuossa melko keskellä alavatsaa,tänään ei mitään,joten en ottanut yhteyttä neuvolaan..mitä lie olivat sitten? oon kyllä huomannut,että jos on vähänkin kaasua ,tai muuta tuketta suolessa,tulee kovia kipuja,ilmeisesti kohtu jo ahdistaa suolia littuun :)

mut nyt meen syömää patonkia ja tuore juustoa,ihan ilman stressiä :)

Maria ja himpula 16+2

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat