Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse olen yleensä noin 10 min. ja silti tuntuu, että hoitajat jo vähän katselee, et eikö tuo meinaa ollenkaan lähteä.

Hyvä, kun ehditään hoitajien kanssa muutama sana vaihtaa. Ärsyttää!

Kommentit (10)

Vien pojan hoitoon, riisun ulkovaatteet, suukotan ja toivotan hyvää hoitopäivää. Siinä se. Aamulla hoitajilla lienee aika haipakkaa, kun on aamupalat ja hoitoontulemiset jne. Iltapäivällä keskustellaan sitten päivän kulusta.

Olen koko viime talven syöttänyt pojalle puurot tarhassa. Minä en suostu jättämään itkevää lasta tarhaan ja miettimään koko työpäivää onko lapsilla kaikki hyvin. Joskus pääsin tarhasta viidessä minuutissa pois, joskus meni puolituntia(onneksi on liukuva työaika). Alkuun tädit ihmetteli, puhuttiin asiasta ja se oli tädeille ok, koska itse niin halusin! Minä en siedä että joku hoitaja tulee ottamaan lapseni sylistäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä puuron syöttö oli tädeille ok. Poika oli vuoden viime syksyllä ja hoidossa vauvalassa. Tädeillä oli kuusi syötettävää joten apuakin varmaan saivat minusta. Oma luonteeni ei salli jättää lasta huutamaan. Teidän että pitäisi muutama aamu antaa huutaa ja vain jättää, kyllä lapsi siihen tottuisi. En vaan ole raaskinut. Paha omatunto varmaan kolkuttaa kun joutuu nuorimmaisen viemään näin pienenä hoitoon!

Minusta ei ole välttämättä hyvä, että vanhempi venyttää lähtöään, se tekee jäämisen vain hankalammaksi, jos lapsella on hankaluuksia sopeutua jäämään. Jos taas lapsi jää mielellään, mitä syytä on jäädä siihen pyörimään?

Itse olen juuri sen aikaa, että lapsi ehtii vaatteet vaihtaa ja sitten lapsi jo ryntääkin leikkeihinsa.

näin työntekijän näkökulmasta. toiset vanhemmat ja lapset tarvitsevat hieman enemmän aikaa erotakseen toisistaan, toiset taas vähemmän. Ainoa mikä saattaa joskus aiheuttaa epäselvyyksiä, on juuri se ettei työntekijällä ole välttämättömästi aikaa vaihtaa kovinkaan montaa sanaa aamuisella, varsinkin jos tuot lapsesi juuri klo8. Tietenkin tervehditään ja keskustellaan jos on jonkin tärkeän asian vuoksi esim. huonosti nukuttu yö, mummo tulee hakemaan jne. mutta siinä hötäkässä ei valitattevasti ole aikaa jäädä keskustelemaan mistään ns. turhanpäiväisestä.

jos teidän kummankin aamu alkaa paremmin, kun hyvästelet lastasi 10min, ei asiassa pitäisi kummempaa olla! Tosin et viestissäsi eritellyt mitä tuon 10 min aikana teet....

Eikait tarkoitus ole, että sinä siellä syötät lasta olipahan minkä ikäinen tahansa? En kyllä nyt ihan ymmärrä, eihän se lapsi opi sinne jäämään kivasti, jos mamma hössöttää puurojen kanssa.

Kyllä sen lapsen voi hoitajalle ihan antaa syliin, siellähän se loppupäivänkin on ilman sinua.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat