Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Joka päivä toiveikkaana tulen koneelle, et josko olis meille postia, mut kaikki on niin lomalaisia tai työnsä alottaneita (minä) et ei oo ehtiny kirjottelemaa.

Minä oon töissä jo toista viikkoa, mut typyllä alko tarha tällä viikolla. Eilen ja tänään on ollu tosi vaikeeta, se tarhaan jääminen. Osa tutuista tädeistä on vielä lomalla ja osa sairaslomalla, et sekään ei auta yhtään. No kyllä se taas tästä.

Muuten meille kuuluu oikein hyvää. Vaippa on taaksejäänyttä elämää, pikku vahinkoja sattuu kyllä kun ei millään malteta pissalla käydä. Melkonen papupata on tytöstä tullu, juttua tulee laidasta laitaan ja kaikki jää muistiin. Yks päivä kuulu auton takapenkiltä että " nolla sata sata, kuinka voin auttaa" ... Kysyin että mitä, ni tyttö sano että täti sano sillai radiossa. Heh heh.

Temperamenttia ja uhmaa löytyy. Tuntuu et nykyää kaikki lähteminen, pukeminen, ulos meno, sisään tulo yms on niin vaikeeta, kaik pitää kääntää leikiks tai keksii jotain jekutusta.

Mitä muille?? Olis kiva tavata, meilläkin voidaa kokoontua, pihalla tai sisällä, tai sit leikkikentällä. Tiedän yhen uudehkon " tilavan" leikkikentänkin.

Laittakaahan kuulumisia kaik lomalaiset ja työläiset.

Ina ja typy 2,5v.

Kommentit (6)

Jokapäivä olen minäkin koneella käynyt ja toivonut että joku ehdottaisi tapaamista... Itse en tapaamista ole viitsinyt ehdottaa, sen vuoksi, että meidän pihalla ei yksinkertaisesti voi olla!!! Piha on kyllä tasainen, (melkein) mutta varsinainen saharan autiomaa!!!!! Hiekkaa, hiekkaa, savea ja hiekkaa... toiveissa olisi, että saataisiin multa, nurmikon siemenineen laitettua vielä tämän syksyn aikana :)

Meillä arki rullaa kovaa vauhtia ja kovin hulinamaista touhua on jokapäivä. Esikoinen on kyllä välillä aivan mahdoton, ei siihen tehoa mikään! Uhmaa riittää ja omaa tahtoa ihan liikaakin! Välillä jää päikkärit väliin ja silloin on koko ilta yhtä riehumista. Mutta on niitä hyviäkin päiviä... aina joskus =)

Potalla käydään mallikkaasti ja vahinkoja ei ole sattunut, ei edes yöllä! Poika oppi ihan omatoimisesti pysymään " siistinä" Syöttötuolistakin luovuttiin ja nyt sujuu syöminenkin paljon siistimmin, ihme ja kumma, mutta näin on. Eli pojasta on oikeastikin kasvanut ISO-VEIKKA!

Pikkuveikka sekin kasvaa todella hurjaa vauhtia. Syntymästä on pituutta tullut jo 10 cm.

Nyt täytyy lopettaa, isoveikka heräs.....

Syystuuli

Mutta sitä vaan, että tavataan mahdollisimman pian!!!! Meille käy kaikki päivät ja ajatkin. Nopeasti vaan treffiä pukkaamaan, vielä kun aurinkoa ja lämpöä riittää :)

Tapaamista odotellen, Syystuuli, poika 2v4kk ja poika 2kk

PS. Ne pikkuisen miehen 2kk mitat: Pituutta 58cm ja painoa 4780g Syntymämitat oli 48cm 2865g :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nähtiinkin sattumalta plussa2:n kanssa yhdellä leikkikentällä viime viikolla ja puhuttiin, että olis kiva nähdä tässä elokuussa. Eli meille käy ens viikko ihan hyvin, sekä ti&to ja tietysti sitten töiden jälkeen. Ei oo kivaa kun työt taas alkoi... Kyllä loma on ihanaa ja mielellään olisin vielä kotonakin. Mutta ei tässä itkut nyt auta. Luulin, että olin levännyt lomalla tarpeeksi (päiväunien merkeissä), mutta johan tiistaina töiden jälkeen jouduin käymään sohvalle lepuuttamaan ja ottamaan pienet torkut kun tyttö puuhaili omiaan. Vastuuntuntoinen äiti täällä =)

Kiva kuulla että muillakin asuu nykyään uhmakasta väkeä. Pukeminen saattaa olla silkkaa sylipainia, minä puen ja lapsi riisuu ja riuhtoo minkä kerkeää. Karkuun juostaan aina jos pitäisi sisään/autoon mennä. Auta armias jos päiväunet on jääneet liian lyhyiksi, niin sitä huudon ja kiljumisen ja kyynelten määrää jos antaa väärän lusikan, väärää ruokaa, laittaa oven kiinni jos pitäisi olla auki jne. Mutta onneksi ei sentään joka hetki oo tollasta. Vaippoja meillä pidetään nukkuessa ja ihan hyvin on mennyt, mitä nyt sitten hoidossa kastuu housuja ja kenkiä kun saattaa itse mennä pissalle ja housut jää huonosti sekä pihalla varsinkin unohtuu se pissahädän kertominen. Mutta eiköhän se ennen pakkasia opi pidättelemään pihallakin sen verran, että ehtii sisälle vessaan.

Jutut on tosiaan niin uskomattomia, että pitäis saada niitä nauhotettua vaikka videolle, niin kyllä sais aikuisena monet hyvät naurut. Meillä on suosikkipiirretyistä (joita on opittu nyt katsomaan) otettu jo vuorosanoja omiin leikkeihin ja niitä voi aina sopivassa kohtaa sanoa vanhemmillekin. " Älä sano HALAISTUA sanaa sille vauvalle!" Kun nukkevauva jäi isän hoiviin. Ihmettelin, että mistä tollanen sanonta on lapsen korvaan tarttunut, mutta kertoi sitten itse kuka piirretty sillai sanoo. Toinen hyvä on ollut " varo vähän mun jalas meinaa murtuu" siis jos jalka jää huonosti johonkin tai meinaa vääntyä. Helikopterissa on jalas niin hänellä itelläänkin on sitten jalas.

No, mutta Ina laita koordinaatteja vaikkapa tekstarilla missä leiksalla nähdään ja minä päivänä. Pitäisi varmaan kysellä plussa2 työkiireistä, että sopisiko ens viikolla heille mikä päivä parhaiten.

Ja nyt nukkumaan...

A

Ihanaa Ina että aloitit ketjun. Joka päivä minäkin täällä roikun ja en vain jaksa kirjoittaa mitään.

Tapaaminen käy oikein hyvin. Aattelin loppukuusta kahvittaa teidän töihin paluun kunniaksi mutta meillä sama vika kun Syystuulella. Ja mielellään pihalla oltaisi kun kelejä vielä ompi. Joten jos joku leiksatapaaminen ja vaikka sitten mun työn alkamisen jälkeen meillä kahvitellaan?

Koitetaan ensi viikkoa jooko. Missä se uusi leiksa Ina on?? Mulle käy vielä tässä vaiheessa kaikki päivät ensi viikosta,siis iltapäivät. Joten heitetään vaikka tiistai 8.8. tai to 10.8. ILMOITELKAA!

Muuten meilläkin elämä vauhdikasta ja mehut on äipällä tosi usein loppu. Mökeillä on oltu paljon ja se tullut tämän " saharan" tilalle tarpeeseen. Vaipat poissa tosiaan mutta yöllä vielä pidän. Välillä on jompakumpa pissat yöllä tehnyt. Ja kakat tulee kans mallikkaasti pottaan. Tosi kiva juttu.

Tarha alkaa tosiaan ihan kohta. Miten se aika menikin näin...tämä 3v kotona jo oltu.HUH. Ja ei tietty ihme että sinne duuniin kaipaa...kokeilkaa itte toverit kotona oloa...Uskon että tarhaan viemiset ja hakemiset ja kotikiukku väsyttää. Mutta mulle tulee työ olemaan LOMAA kun voi tehdä VAIN duunia. Ei tarvi tehdä samalla ruokaa,siivota,palvella kahta uhmakasta lasta jne. Toki se rumba jatkuu töiden jälkeen mutta tuntimäärät on pikkasen erillaiset kun tällä hetkellä. Ja mikä on myös kivaa niin isäntä saa tottua kaivamaan imurin letkun esiin ja osallistua kotihommiin (ite se hokasi tämän puolen:) )

Tarhan kanssa eka tutustuminen sovittu. Perhana kun se jännittää...mutta kaipa se jännitys on normaalia.

Mitenhän on Hellu selvinnyt kirjan lukemisesta???? Laitteli viestiä että on tosi tosi tosi kuivaa luettavaa.

Eipä muuta. Toivottavasti ensi viikolla nähdään.

t.midwife ja tuplat...paljonkos ne on 2v7kk.

En muista milloin olisin täällä koneella kerenny käymään! Ihan itku meinaa joka päivä tulla, kun töissä on niin perk.-.. kiirettä!! Meillä pitäis olla neljä paikkaa auki, joita sitten itsekseni pyörittäisin, mutta totuushan on, että kahdestatoista olen joutunu selviämään. Voisimpa sanoa, että mahdotonta. Kotona jatkuu sitten tämä arki rumba. Meillä jätettiin ja vaippa pois ja heti hoksattiin mitä tehdä, yhtään vahinkoa ei tullut. Mutta sitten piti mennä viikonlopuksi mummolaan hoitoon ja siellä se ei sitten sujunutkaan, eikä oikein suju kotonakaan enää. En ole viitsinyt pakotella, kun se on nyt niin vastenmielistä pojalle.

Yötkin on alkanu mennä ihan mäkeen. Iskän loman aikana tällä saralla on tapahtunut jotain ikävää ja enää ei suostuta omassa sängyssä nukkumaan! Aluksi ei suostunut enää menemään meidän sänkyynkään yksin, vaan piti lähteä nukuttamaan! Tästäpä tosi turhautuneena + huonosti nukuttujen öiden takia pinna on NIIN kireällä. Ennen oli omaa aikaa se muutama tunti illassa, nyt se on tasan 0!

Vali,vali...kiitos jos jaksoitte lukea. Tavattaisko maanantaina tai tiistaina, mulla olis vapaapäivät? (vihdoin..) Ke ja to olisi aamuvuorot,joten silloin kävisi iltapäivät? Yritän luikkia tänne koneelle katsomaan...

T:Plussis

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat