Seuraa 

Tänään alkoi arki ja poika lähti hoitopaikkaan. Ja halusi päälle aavistuksen pienet nallehousut, joihin äiti ei osannut yhdistää mitään...joten melkoisen hassusti pukeutunut kaveri lähti matkaan ;)

(Oli ensimmäisiä kertoja, kun poika itse halusi vaikuttaa vaatevalintaan)

Tästäpä tuli mieleen kysymys:

Mitä teillä suositaan sisävaatteena hoitopaikassa näin alkusyksystä: trikoota, puuvillahousuja, verkkahousuja...

ollaanko ko. vaatteilla hiekkalaatikolla lämpimällä ilmalla?

Kommentit (3)

ja päällä oli asusetti jossa ruskeat plyyshiset housut ja pitkä-tuplahihainen vaaleansini/valkoinen paita. Mä suosin tuon tyylisiä asuja joissa helppo ja mukava olla, myös collegeasuja yms. Nukkuvat päiväuniakin vielä. Farkkuja silloin tällöin mutta ei kauheen usein.

Ulos taitavat mennä samoissa vaatteissa vaikka varavaatteina oli myös shortsit ja t-paita jos tuleekin lämmin päivä.

Itse päiväkodeissa työskennelleenä kommentoin sen verran että ulos ja sisään tulee olla eri vaatteet, jottei hiekka kulkeudu sisäleikkeihin. Jos meneevät niillä vaatteilla ulos jotka olet aamulla laittanut lapselle päälle, niin sisälle tullessa vaihdetaan puhtaat vaatteet. Itse laitan lapselle hoitoon aina selkeästi erikseen sisä-ja ulkovaatteet niin ei mene sekaisin mikä on puhdasta mikä ei.

Pojalle laitan hoitoon aina mukavat vaatteet joilla on kiva ryömiä, touhuta ja peuhata. Tällaisia on syksyllä ja talvella pitkähihaiset trikoopaidat (tai t-paita ja collegepaita) ja colleget tai sammarit, joskus pehmeät farkut. Näin lämpimillä ilmoilla parhaita ovat tietysti t-paita ja shortsit tai ohuet pitkäthousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä meilläkin on pojalle aina useampi setti vaatteita (tänäänkin vein kolme vaihtovaatesettiä! Toki jätän ne sinne ja sitä mukaa tuon pesuun kun ovat likaisia ja tuon uusia puhtaita) että voisivat vaihtaa niitä vaikka joka välissä:)

Silti kun iltapäivällä poika haetaan (ovat silloin juuri ulkoilemassa) on hänellä hyvin usein juuri ne samat vaatteet päällä mitä olen hänelle aamulla laittanut. Vain toisinaan jos jotain suurempaa likaa ruuasta tai leikeistä on tullut, saattaa paita olla vaihdettu. En sen tarkemmin tiedä miten vaatteita päivän aikana vaihtavat mutta näyttäis monesti ettei niihin vaihtovaatteisiin ole koskettu. Luulen että päiväunille mentäessä ottavat ainakin housut pois ettei tule liian kuuma.

(Poika siis 2,5v ja on 2-3vuotiaiden ryhmässä kunnallisessa päiväkodissa)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat