Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

onkohan se normaalia? Ne on tuli kun hän opetteli ajamaan pyörällä ja kaatuili mutta tulikohan turhan helposti kuitenkin?

Kommentit (1)

Mustelmia ei terveellä ihmisellä tule ilman syytä, mutta toisilla kylläkin niin helposti, ettei välillä edes tiedä mistä isokin mustelma on tullut. Itselläni tulee mustelmia niin helposti, että joskus saattaa olla jossain pienen nyrkin kokoinen mustelma ja kun muut ihmettelevät, että " mitä on tapahtunut, tuo on varmaan sattunut KAMALASTI" niin minä olen vaan, että " mistähän tuokin nyt sitten on tullut, ei mitään hajua" ...Jos olen touhunnut jotain erityisen kolhivaa, esim. ollut päivän muuttopuuhissa, ovat jalkani aina aivan täynnä pieniä mustelmia.

Vereni on testattu ja lääkärikin on selittänyt minulle aikoinaan, mistä tällainen mustelmaherkkyys voi johtua (en enää muista mistä, mutta ihan normaalia se on), suvussani on samanlaista mustelmaherkkyyttä esim. serkullani ja lisäksi olen huomannut, että omalla leikki-ikäiselläni tulee kanssa tosi helposti mustelmia. Kun poika opetteli ajamaan alkukesästä pyörää ilman appareita, oli hänellä sen jälkeen vähän joka paikassa mustelmia. Vaalea ihomme tehostaa tätä ilmiötä.

Aina tietysti vara parempi kuin vahinko, mutta jos lapsi on muuten terveen oloinen (ei väsynyt, infektioherkkä, jatkuvasti sairasteleva ym.) on todella epätodennäköistä, että mustelmat olisivat oire jostain pahemmasta. Kysäisepä asiaa neuvolasta, että olisiko aihetta kuitenkin tehdä rutiini verikoe. Labroihin voi yleensä marssia ilmanajanvarausta ja tulokset varmistuvat päivässä. Saisit ainakin mielenrauhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat