Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

menimme kirkkoon katsomaan.. emme ole ortodokseja vaan menimme sinne muutenvain katsomaan kaunista kirkkoa. no siellä oli joku lanka vedettu esteeksi alueelle minne ei saanut mennä. olin itse laittamassa puhelinta kiinni niinkuin kyltissä käskettiin ja kappas tyttö oli mennyt rajatun alueen sisäpuolelle missä siivosi vanha täti lattioita.. kiukkuisena alkoi huutamaan tytölleni jotain venäjäksi. ja minä yritän siellä kuiskia tytölle että tule pois ei sinne saa mennä..eikä tyttö tottele.. no täti sitten niskavilloista kiinni ja toi tytön minulle ja mulkaisi vihaisesti. mielestäni hivenen outoa käytöstä koska kyseessä kuiternkin oli pieni lapsi.

Sivut

Kommentit (73)

Olisi pitänyt ihan nätisti ohjata lapsi sieltä pois, niin ettei satuta. Tuollaisia vanhoja siivoojia siellä varmaan silti on paljon, eivät ole mitään helläkätisiä lapsille. Sellaista sattuu, kun lapset ovat niin nopeita, mutta vastuu se on vanhemmillakin.

Meille kävi ihan oikeasti noin. Tämä oli osoitus siitä, että lapsi saattaa olla salamannopea tekosissaan, vaikka sitä yrittää koko ajan vahtia. Nelivuotiasta sinänsä ei tule vahdittua niin tarkkaan kuin nuorempaa.

Olemme kyllä opettaneet, että museoissa ei esineisiin saa koskea, mutta nykyään on niin paljon lapsiystävällisiä museoita, joissa on paljon lapsillekin kosketeltavaa. Esim Turun Rettigin palatsin muinaisturku-näyttelyssä on muinaistaloksi sisustettu suuri nukkekoti ja muinasen mallin mukaan tehty peli yms, joilla saa leikkiä vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tietenkään anneta, mutta kaikkea sattuu ja tapahtuu lasten kanssa. Normaalit käytöstavat tosiaankin on. Lapsemme ei ole huonotapainen riehuja, vaan todella kiltti pikkutyttö. Tuli vaan mieleen kokeilla soitinta, joka oli ihan vieressä. Siis päähänpisto, kuten sanoin. Kyllä kaikille lapsille tulee joskus tuollaisia, mitä olen seurannut ja muut lapset mielestäni laittavat enemmän hulinaksi, ainakin pojat.

kotona voi vaikka saadakin (kylässä ymmärtää kyllä mennä vessaan kakalle ;) ), vaan että kun menemme museoon (käydään aika paljon museoissa ja näyttelyissä ym) käydään tarvittaessa ennen sisään menoa läpi saako täällä koskea vai ei.

Ei ole kertaakaan museossa tapahtunut kömmähdystä, vaan nätisti kiertää kattelemassa. Joskus saattaa kysyä, voiko jotain kokeilla, muttei koskaan ilman lupaa. Eikä tässä mitenkään tiukkana ole tarvinnut olla, kun on pienestä nämä asiat selittänyt, vaikka muuten on aika kuriton tyttö välillä.

62

Kyllä munkin lapseni sen ymmärtää. Oli kuitenkin ihan köydessä kiinni. Nelivuotias saa päähänpistoja. Takuulla sinunkin joskus, vaikka ymmärtäisikin. Mun tutun lapsi veti nelivuotiaana kultakorut vessanpytystä alas ja tällä palsjtalla jonkun lapsi oli kakannut kylässä isäntäperheen sängyn sisälle.

Siellä jos antaa lapsensa hölmöillä, niin lapsi saattaa joutua kuritetuksi. Ikäväähän se on, mutta vanhempien tehtävä on huolehtia, että lapselle ei niin käy.

Vierailija:

Lainaus:

Saan sitten minäkin musiikkikeikalla tarrata teidän lapsianne tukasta kun ne tulevat sorkkimaan tavaroitamme joihin ei saa koskea. Tähän asti olen vaan todennut että ei saa koskea ja nostanut/taluttanut tutkijan kauemmas. Älkää sitten meille tulko valittamaan kun lastanne ojennetaan fyysisesti. Edelleenkään en ymmärrä tätä asennetta että saisi vierasta lasta ottaa tukasta tms....

Ei se ole lapselle " luvan antamista" jos hänet taluttaa käsivarresta pois kielletystä paikasta. Tai kantaa sylissään. Teettekö te todellakin omalle 1,5-vuotiaallenne näin? Revitte hiuksista jos ei tottele ensimmäistä kieltoa? Tai ventovieraalle lapselle puistossa? Tukasta kiinni vaan, jos ei heti sana tehoa...Ja 1,5- vuotias tarvitsee useamman kehotuksen ja yleensä vielä " fyysisen" puuttumisen tilanteeseen, mutta se ei mielestäni tarkoita hiuksista kiskomista.

Eli ensi kerralla annat siivoojamuorille " muikkarin" . Tai jos et itse pysty, niin pyydä miestäsi hätiin. Jos kerran " kulttuuriin kuuluu" käydä käsiksi. t:36

jos mun lasta otetaan niskavilloista kiinni , ni mä tempasen tuplasti takasin. ainakin yritän (en ole hirmu iso). olisin suuttnut sille akalle.

oli kulttuuri mikä hyvänsä, mun lapseen ei kosketa!!

toki vika oli minussa kun en katsonut että mihin hän lähtee. mutta käydä nyt hiuksiin kiinni lasta joka ei vielä tolaisista ymmärrä ettäjos on narut vedety kielloksi. ja tietenkin säännöt koskevat myös lapsia.

t:Ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat