Vierailija

Minä myönnän olevani sellainen kamala Äiti joka huutaa usein lapsille ja miehelleen. Meillä se on kyllä tullut suvusta; Äitini huusi aina meille jne. Olen yrittänyt tavasta eroon mutta tahtomattani korotan ääntä usein...

Kommentit (14)

Osaan myös puhua ja madallan ääntäni kun pidän lapsille " puhuttelun" mutta syyllistyn huutamiseen.

Ja jos riitelen mieheni kanssa, tuntuu että asia menee paremmin perille kun huudan :))

Niissä esiintyviä lapsia pahempia tuskin voi olla (takuulla saisivat diagnoosin Suomessa), mutta puheella (ja toiminnalla) nekin saadaan kuriin. En ole vielä sellaista supernannya nähnyt, jonka uusissa säännöissä olis kohta huuda pää punaisena. Päinvastoin, jos perheessä huudetaan se on eka " kasvatus" keino, josta hankkiudutaan eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Yhtään sellaista lasta en ole tavannut, joka ei olisi tavallista puhetta totellut.

Meillä ainakaan tavallinen puhe ei edes kuulu niissä tilanteissa, joissa lapsi ei millään sulje suutaan ja silti joku asia olisi aikuisen pakko saada sanoa.

Vierailija:

Lainaus:

Niissä esiintyviä lapsia pahempia tuskin voi olla (takuulla saisivat diagnoosin Suomessa), mutta puheella (ja toiminnalla) nekin saadaan kuriin. En ole vielä sellaista supernannya nähnyt, jonka uusissa säännöissä olis kohta huuda pää punaisena. Päinvastoin, jos perheessä huudetaan se on eka " kasvatus" keino, josta hankkiudutaan eroon.

Mies ei jotnekaan sisäistä normaalia puhetta. Nalkuttamista inhoan, samoin mykkäkoulua. Huudan suuni puhtaaksi, siinä se. Lapsille sanon kerran nätisti, toisella kertaa korotan ääntä. Huutaminen on ehkä paha sana. Tuntuu vaan että näillä palstoilla tuomitaan hutavat äidit. Minusta kaikki tuntemani äidit huutavat joskus lapsilleen. Joskus kun olen oikein hyvällä huumorilla jaksan perustella ja keskustella huutamatta. kiireessä meillä toimitan parhaiten huudolla, eikä aina olisi aikaakaan neuvotella.

AP.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Yhtään sellaista lasta en ole tavannut, joka ei olisi tavallista puhetta totellut.

Meillä ainakaan tavallinen puhe ei edes kuulu niissä tilanteissa, joissa lapsi ei millään sulje suutaan ja silti joku asia olisi aikuisen pakko saada sanoa.

Kuka ne sinun lapsesi on kasvattanut?

isä oli kova huutaa, on vieläkin. Se oli kamalaa. Itsekkin huudan joskus:(. Olen kuitenkin päättänyt etten huuda samalla lailla lapselleni. Itselleni on jäänyt traumoja, rupean melkein heti itkemään jos esim. mieheni huutaa minulle. Onneksi tätä ei tapahdu usein!

Yhtään sellaista lasta en ole tavannut, joka ei olisi tavallista puhetta totellut. Ettekö tajua, että itse olette ajaneet perheenne sellaiseen kierteeseen, että lapset odottavat huutoa ennen kuin tottelevat.

Terv. kasvatusalan ammattilainen, 5 omaa lasta ja satoja hoidettuja

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat