Seuraa 

Hei,

alkaa jo nolottaa tyhmät kysymykset mutta haluisin tarkistaa miten Dr Kousan riisiJAUHOSTA tehdään velli. Kuinka paljon vettä, jauhoja ja korviketta (almiron)? Kuinka kauan keitetään?

Kommentit (5)

Onko siitä haittaa? Tein sitä niin että keitin 2dl vettä ja lisäsin pari isoa lusikallista riisijauhoja. Aika kammottavaa tuli, varmaan liian vetistä. Joka tapauksessa lisäsin sitten tuota ns. velliä valmiin maidon joukkoon. Kyllä vauva sen joi ; )

Sen tiesin että almironia ei saa keittää, noita määriä vaan mietin.

Sen rakenne vaan tuppaa menemään melko liisterimäiseksi kun sen sekoittaa vielä kiehuvaan veteen tai sitä keittää. Mutta eiköhän se vellissä saa mennäkin:) Olen itse aina ajatellut, että pääasia, että vauvalle maistuu. Eihän näitä allergisten ruokia kukaan parempaan tottunut söisikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Outoa että ko. purkissa ei ole mitään suomenkielistä ohjetta. Osaan toki ruotsia sen verran että tajuan miten sitä tehdään mikrossa mutta silti tämä surkea kokki jäi ihmettelemään.

Nyt olen tehnyt sitä niin että lämmitän mikrossa ja sen jälkeen lisään joukkoon almironin. Olen toistaiseksi laittanut hiutaleita niin vähän että oikeestaan se on ollut kuin ' riisimaitoa' .

olen itse tehnyt velliä Risentan riisijauhoista siten, että olen ensin tehnyt veteen melko paksun puuron ja sitten sekoittanut puuroa valmiiksi tekemääni korvikkeeseen (meillä käytössä Nutri Junior). Korvikkeen keittäminen valitettavasti tuhoaa tärkeät vitamiinit.

Mutta Kousasta vellin voi valmistaa lämpimään korvikkeeseen suoraan eli keittäminen kannattaa Kousan kanssa jättää kokonaan väliin. Tee korvike ohjeen mukaan eli keitä vesi ja odota että se jäähtyy riittävästi (en muista mikä oli Almironin ohjelämpötila). Lisää Almiron-jauhe ja sekoita. Sitten lisää Kousaa sopivasti joukkoon. Kousa turpoaa yllättävän paljon, joten lisää hiutaleita rauhallisesti.

lämmittäisin almironin (miten ikinä lämmitetäänkään, ei kokemusta) ja sekoittaisin kousan suoraan siihen vispilää käyttäen.

Kousaa ei siis tarvitse keittää, on " pikapuurohiutale" .

Me teemme nykyään kousan näin: keitetään vesi-maitoseosta (pojalle ei uskalleta antaa raakamaitoa), jäähdytetään hetki, sekoitetaan kousa joukkoon, tarjoillaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat