Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tarvitsisin kiperästi kokemuksia mikäli jolla kulla ollut oireeton/lähes oireeton alkuraskaus?nyt menossa rv 5+, eikä oireen oiretta?Alussa kun menkkojen piti alkaa oli muutama päivä pahoinvointia ja nyt aina välillä pientä kiristystä alavatsassa ja silloin tällöin jomotusta alaselässä, mutta muuten ei mitään " raskauteen viittaavaa oiretta" ole ollut?Pitäisikö huolestua, näinköhän tämä onkaan " normaali raskaus" ?Myös hieman tuhruvuotoa on ollut lähes jokapäivä (sitä oli myös edellisessä raskaudessa, viikolle 15 saakka, joten siitä en ole niin kovin huolissani). Kellään tälläistä?Ja mikä tuloksena?

Arvostan vastauksianne suuresti!

Kommentit (9)

joka oli koko päiväistä ja kesti 2-3kk. Mun siskollani ei ole ollut mitään oireita raskauden aikana, mutta eipä raskaus olekkaan sairaus

Ei tarvitse tolla tavalla siellä jeesusta huutaa ja vähätellä niitä, joilla on raskauspahoinvointia. Sun on varmaan todella helppo tuomita noin jyrkästi vaivat, jos kerta itse et oo sellaista kokenut.

Itse olen nyt 9.viikolla raskaana, oireeton olin alussa,mutta nyt on ollut pahoinvointia n.3 viikkoa. Se ei ole pelkästään vain aamu- tai iltapahoinvointia, vaan ihan aamusta iltamyöhään, KOKOAJAN! Jos yöllä herään, huono olo on päällä silloinkin.

En yhtään suurentele vaivojani, ne vaan yksinkertaisesti on päällä ja todella voimakkaasti. Tämä on henkisesti todella rankkaa, itkettää ja masentaa kun pahoinvointi vie kaikki voimat.

Lääketiedekin sen todistaa, että raskausoireet on todella yksilöllisiä: joillakin ei mitään kun taas jotkut joutuvat jopa sairaalahoitoon sen vakavuuden takia.

Että mietippäs jatkossa hieman, mitä kirjoittelet.

Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun mielestä kaikki aina vaan suurentelee noita raskausoireita. On tietysti äitejä joilla on aivan karmeat alkuraskauden pahoinvoinnin yms. Mulla ei ollut paljon mitään oireita. Usko nyt, kaikki on varmasti ihan ok vaikka sulla ei mitään oireita ookkaan. Ole onnellinen ja nauti raskaudestasi!!!

Ne voivat alkaa vielä parinkin viikon kuluttua, tai olla alkamatta mikä sekin voi olla ihan normaalia. Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa tuhruttelua parin viikon ajan, mutta raskaus jatkui silti viikolle 42 ja päättyi pienen tytön syntymään. :) Eli nuo vuodotkin voivat olla aivan harmittomia. Nyt ei auta muu kuin odotella vaan vaikka se vaikealta varmasti tuntuukin. Parin viikon kuluttuahan voisit jo halutessasi mennä alkuraskuden ultraan.

Enempi vasytti kylla, jos se lasketaan oireeksi. Mutta ei siis mitaan pahoinvointia kummastakaan lapsesta. (Toisen laskettuaika lauantaina!!)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat