Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kauniit saavat tyttöjä

1.8.2006 8:08

Tutkimuksen mukaan tyttövauvojen saaminen ei ole sattumaa.

Kauniin parin esikoinen on useimmissa tapauksissa tyttö, ainakin jos Lontoossa tehtyyn tutkimukseen on uskominen.

Vanhempien ulkonäkö voi tutkimuksen mukaan määrätä ensimmäisen lapsen sukupuolen. Tulosten perusteella kauniilla vanhemmilla on 26 prosenttia normaalia suurempi mahdollisuus siihen, että heidän esikoisensa on tyttö.

Asiantuntijan mukaan tutkimuksen tulos selittyy evoluutiostrategialla ja sillä, että sukupuolet kehittävät erilaisia strategioita eloonjäämistaistelussa.

Miesten lisääntyminen riippuu pitkälti miehen sosiaalisesta asemasta. Naiset sen sijaan ovat lisääntymisen suhteen enemmän riippuvaisia ulkonäöstään.

Kauneus periytyy

Tutkimuksen tulos selittyy sillä, että fyysinen kauneus periytyy. Näin ollen kauniit vanhemmat saavat todennäköisimmin juuri esikoistytön, joka tyypillisesti edustaa kauniimpaa sukupuolta.

Tutkimuksen mukaan ulkonäöstä on myös enemmän hyötyä tytöille kuin pojille.

Tutkimuksen teki London School of Economics. Siihen osallistui yli 20 000 ihmistä.

Tutkija sisällytti kauneuden määritelmäänsä painon, pituuden ja iän, joiden perusteella ihmisen kauneutta voi arvioida objektiivisesti.

Tyttö tuli!

- Niina Heralan ja Wallu Valpion esikoinen on kaunis tyttö.

- Näyttelijä Mikko Leppilampi sai Emilia Vuorisalmen kanssa tyttären viime vuoden lopulla.

- Hollywoodin tähtipari Katie Holmes ja Tom Cruise saivat tyttärensä keväällä.

- Ex-missi Lola Odusogan ja hänen puolisonsa Jarkko Wallinkosken esikoinen on tyttö.

He saivat esikoispojan

- Ex-formula-kuski Mika Salon ja Noriko Salon esikoinen on Max-poika.

- Kansanedustaja Leena Harkimon ja liikemies Hjallis Harkimon esikoinen on poika.

Sivut

Kommentit (44)

Pitäiskö tästä päätellä, että kauniilla miehillä (jotka sitten sattuneista syistä päätyy hyvännäköisten naisten seuraan) on vähemmän maskuliiniset siittiöt :D. Testosteronin puutetta näteillä pojilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos kauneuden määritelmään otettiin pituus, paino ja ikä... kai ne samat geenit pysyy vanhetessakin. vai onko takana ajatus, että kauniit löytää jo nuorina kumppanin ja rumat vasta vanhempana?

Nooh, mun lähimmässä kaveripiirissä kaikki esikoiset on tyttöjä mutta mukaan mahtuu myös " ei niin pitkiä ja hoikkia" vanhempia.

Selittää myös Kate Hudsonin, Britneyn, Gwen Stefanin yms. hirvitysten ulkonäön ---> poikalapsihan se :D

Niin ja tietyti myös minun lihavan ja lösähtäneen olemuksen :)

Vierailija:

Lainaus:

Kansanedustaja Leena Harkimon ja liikemies Hjallis Harkimon esikoinen on poika.

joo ei riitä äidin kauneus saamaan tyttöä kun isä on kun perse!

Vierailija:

Lainaus:

vanhemmat ovat rupsahtaneet lasten syntymien välillä?

Nimim. Olen sitten ainakin joskus ollut kaunis

" Kauniin parin esikoinen on useimmissa tapauksissa tyttö"

Mulla kaksoset, tyttö ja poika.. Koko raskauden ajan tyttö oli A-lapsi, mut synnytyksessä ponnistusvaiheessa tuli ongelmia(tyttö siis oli ensin tulossa) ja mut kiidätettiin hätäsektioon. Pojasta tulikin sitten A-lapsi.. Mut ehkä mä rupsahdin siinä jossain vaiheessa raskautta, tai synnytystä.. Sehän selittäis sen.. =)

Kansanedustaja Leena Harkimon ja liikemies Hjallis Harkimon esikoinen on poika.

joo ei riitä äidin kauneus saamaan tyttöä kun isä on kun perse!

Eikä sitä voi mielestäni määritellä niin että tuommoinen tutkimus olisi kovin vakavasti otettava noin tieteellisessä mielessä.

Ja joo, esikoiseni on poika...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat