Seuraa 

Aatulillille ja perheelle ISOSTI onnea tytön johdosta!! Ihanaa oli lukea ensimmäisen pikkuihmeen maailmaan tulosta! WAU!! Tsemppiä vauva-arkeen!

Mitäpä tuollaisen vauvauutisen jälkeen osaisi enää kirjoittaakaan.. No, omassa masussa käy edelleen melkoinen vilske. Pikkuinen siellä temmeltää, supistukset on napakoita ja paineen tunne lisääntyy. Jännityksellä odotellaan ja ikävä on jo kova. Aika ei onneksi tunnu pitkältä, laskettua aikaa yritän ajatella suuntaa antavana eli tulee sitten ennen tai jälkeen. Mutta varsinkin Aatulillin kertomuksen jälkeen odotan kyllä entistä enemmän näkeväni, minkälainen vauva tuolla masussa on kasvanut ja kehittynyt :) Olo ja mieli on hyvä!

Klovni kertoi sormien puutumisesta. Täällä samaa vaivaa ollut jonkin aikaa. Aamulla sormet ovat tosi puuduksissa ja aamiaisenkin laittaminen vie hieman aika. Onneksi on ohi menevä vaiva, kuten sanoit.

Lauantaina oltiin tyttöjen kanssa pyörähtämässä yöelämässä. Voimia olisi ollut jatkaa pidempäänkin, mutta jalat turposivat ulos kengistä, joten lähdin suosiolla kesken illan kotiin. Oli kyllä kivaa olla kesäyössä! Sunnuntaina tehtiin vielä yön yli reissu ystävien mökille, todennäköisesti sitten viimeinen pidempi reissu ilman vauvaa. En aio loppuaikaa kotona nyhjätä, mutta jotenkin en enää halua kotikaupunkia pidemmälle lähteä. Vaikka menisi sitten reilustikin yli tuon lasketun.

Miten muilla elokuisilla elo ja olo? Kertoilkaahan kuulumisia! Ja tsemppiä ja hyvää oloa lähestyvään h-hetkeen!

M@dicken rv 39+5

Sivut

Kommentit (55)

Favolinalla ja M@dickenillä alkaa olla viime hetket käsillä....

Minä kävin tänään yksityisellä ultrassa ja tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen kun olen lähdössä viikonloppureissuun ilman miestä enkä haluaisi yksinäni synnytellä. lääkäri kuitenkin totesi että tuskin tänä viikonloppuna vielä synnytän kun kohdunkaulaa jäljellä vielä 2cm ja kohdunsuu kiinni. Raivotarjonnassa tytsy odotteli lähtöänsä.

Eli hyvin voin lähteä reissuun.

Kokoarvioksi näillä viikoilla saatiin 3,2kg ja syntymäpainoksi 3,5-4kg. Eli ihan hyvän kokoinen tuo jo on joten saisi vaikka tulla.

Koko viikon on juilinut vatsaa sillälailla kuukautiskipumaisesti välillä vatsan ja välillä selän puolelta. Mutta kivuliaita supistuksia ei ole ollut.

Ei muuta kuin helteistä viikonloppua ja tulen alkuviikosta katsomaan joko Favolina ja M@dicken ovat nyyttinsä kotiin hakeneet. ;-)

T:Hetula & Hulis rv37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päivät tuntuvat varmasti pitkiltä, kun kaikki on valmiina ja odotus valtaa mielen. Onneksi nyt viileämpää, jaksatteko ulkoilla tms? Toivottavasti vointi säilyy hyvänä teillä kaikilla. Tankatkaa unta, unta ja unta :) Pikkuvinkkinä..

Mites elokuiset, joilla pikkumies tai tyttönen kotona jo? Miten arki sujuu? Tsemit kaikkien kotiin!

Täällä arjen täyttää pienen ihmisen hoivaaminen ja huolehtiminen. Yöt tyttö nukkuu yhdellä tai kahdella syötöllä (thank god!), päivisin on ollut nyt hieman itkuja. Liekö vatsavaivaa vai turvattomuutta. Otimme tutin ja rintarepun sylittelyn lisäksi käyttöön ja se on tuonut tytölle rauhaisamman mielen.

Painoa tulee lisää, tänään neuvolassa 3390 grammaa, pituutta 52 cm. Ensi viikolla taas " painokontrolliin" .

Hyviä vointeja ja pitkää pinnaa odotukseen!

Kuulumisia odotellen,

M@dicken ja pikkutytsy

elikä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Tosin viime yönä heräsin puoli neljän aikaan ensimmäiseen napakkaan supistukseen (joka ainakin oli erilainen kuin nämä harjoitussupparit ovat olleet ) ja jomotteli menkkamaisesti. uusi supistus tuli noin tunnin kuluttua mutta sitten ne taas laantuivat. Koko päivän on kyllä särkenyt ristiselkää ja tullut napakoita mutta melko kivuttomia suppareita. Lisäksi pari päivää ollut nyt ihan armoton hartiapistos vasemmalla puolella. Ei auta Panadolit eikä hieronta eikä Mobilat. Tiedä häntä mistä johtunee.

Toivon nyt todella että viimeöinen uusiutuisi tänä yönä ja supistukset muuttuisivat säännöllisiksi ja lähtö tulisi.

Onnittelut vielä uusille vauvansa lunastaneille, minäkin jään innolla odottamaan ainakin wishfulin (olikohan muita vielä saamatta) vauvauutisia ja tulen kyllä raportoimaan kun jotakin tällä suunnalla suvaitsee tapahtua....

Terveisin, Hetula & Hulis rv40+6

Arvasinpas että teillä täytyy olla hetki käsillä, ja niin olikin! Oikein suurenmoisen lämpöiset onnittelut pienen tytön onnellisille vanhemmille, ja olkoon vauvaelämä ihanan antoisaa! Nautiskelkaahan toisistanne ja tule tosiaan kertomaan kuulumisia kun jaksat! :)

t. Wishful ja Vempula rv 37+1

Tulihan sieltä iloinen uutinen! Vauhdikkaalta kuulosti synnytyksen kulku, mutta onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja potra poika putkahti maailmaan! Jännä miten on mennyt painoarvio pieleen. Olen kuullut muutamalta kaveriltakin, että ihan ohi on menneet arviot. Aika hassulta tuntuu näillä nykyajan vehkeillä! No, ihmisethän niitä koneitakin käyttää.

Minulla masunahka sooiii... ihan mielelläni kohtaisin jo tuon masussa möyryävän naperon kasvokkain! Neuvolantäti meinasi eilen, että ihan on vauva lähtökuopissa sananmukaisesti. Nyt siis vain odotellaan! Kävin eilen mieheltäni synttärilahjaksi saamassani jalkahoidossa, ja sekös oli vasta ihanaa ja rentouttavaa! Selkää vain meinasi kolottaa tunnin istuminen, mutta muuten tuntui tosi mukavalta. Eikä lähteny synnytyskään käyntiin jalkahieronnasta... oli meillä kassi takakontissa, jos olisi siltä reissulta pitänyt jo jäädä laitokselle. Ei tarvinnu! ;)

Ihanaa vauva-elämän alkua siis Klovnille ja myös kaikille muille vauvakkaille! Ja meille muutamalle isomahaiselle vielä jaksua, eiköhän mekin tästä kohta!

Terveisin,

Wishful ja Vempula rv 39+4

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena, ja vauvan tossuja on taas tänään syntynyt muutama pari. Teen niitä nyt kavereidenkin vauvoille, kun en muutakaan tekemistä keksi :-) Eilen lähti jo ensimmäinen pari maailmalle, kun käytiin illalla katsomassa mun suomalaisen kaverin sunnuntaina syntynyttä vauvaa. Toivoin, että vauvan itku saisi meidänkin kaverin tulemaan ulos, mutta vauveli nukkui koko tunnin ajan kun olimme siellä, vaikka isä sitä yritti kovasti herätellä. Oli kyllä tosi suloinen kaveri, ja nyt toivon entistä kovemmin, että meidänkin vauva päättäisi pian tulla maailmaan. Miehen pomo on vaan sitä mieltä, että tiistaina se tulee, 8.8. olis kuulemma tosi hyvä syntymäpäivä (itsellään on synttärit samana päivänä). Mua ei haittais, vaikka tulis aikaisemminkin.

Muuten aika hassua, tosta sormien puutumisesta vielä: mun oikea etusormi on ollut toissaillasta asti puuduksissa. Kätilön mielestä kuulemma ei vaarallista, mutta minusta aika omituista.

Joopa. Lähden tästä taas neulomaan. Nyt on vauvan puuvillapipo työn alla. :-)

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

Favolina 39+3

Mietin juuri, että milloinkahan me elokuiset synnytetään, kun h-hetket on jo niin lähellä. Itselläkin oli jo lupaavia supistuksia yhden yön yli, mutta loppuivat aamulla :( Ootan jo kovasti synnytystä ja nuo supparit anto jo toiveita. Mutta edelleen odotellaan tositoimia...

RV 39

Voi että olipa rentouttavaa lukea Klovnin purkausta: itselläni samahko olo ja tuntuu, ettei oikein kehtaisi kellekään valittaa. " Ei tarvii enää pitkään odottaa" , " nauti nyt kun vielä voit" jne. ovat tuttuja toivotuksia tutuilta. Mutta kun selkään käypi ja liikkuminen on yhtä ähkäämistä, eikä pötkölläänkään meinaa hyvää asentoa löytyä, niin ole tässä sitten aurinkoinen!!!!

:D

Mutta vertaistuki auttaa, mulla tuli heti parempi olo kun sain tämän ulos systeemistäni. Eli ei kai meillä sitten oikeesti auta muu kuin yrittää ajatella, että tällaista oloa ei vauvan syntymän jälkeen varmasti ihan heti tule (kollega lohdutti että sitten taas saat nostaa jalat seinälle kun nuorimmainen on 18, hehe).

Ja itse asiassa minusta tuntuu että tällä öllömöllöololla on tarkoituksensa. Olemmepahan varmasti valmiita edessä olevaan koitokseen ja pikkuinen on enemmän kuin tervetullut maailmaan!

Eli samaa toivottelen minäkin Klovnille, Hetulalle ja Piippulille: kyllä tämä tästä ihan pian muuksi muuttuu! Varmasti! :)

Terveisin

Wishful ja Vempula rv 38+2

Heissan! Minäkin heräsin todellisuuteen, että kohta meillä kaikilla on ihana nyyty kainalossa, ja palstailu varmasti jää toisarvoiseksi. Minäkin siis haluan lausua lämpöiset kiitokset teille kaikille elokuisille! Teidän kanssanne on ollut tosi mukavaa, helpottavaa ja rauhoittavaa keskustella ja vaihtaa kuulumisia. Ilman teitä moni asia olisi varmaan jäänyt ihan turhaan vaivaamaan. KIITOS! ja *hali*

Minulla masu senkun kasvaa, eilen mies otti sivuprofiilikuvan ilman paitaa (siis minä olin ilman paitaa, heh) ja minä ihan hämmästyuin miten iso tuo massuli onkaan! Ei ole tullut peilin edessä seisoskeltua, kun on ollut talkooporukkaa ja paljon puuhaa kotona. Supistelua ei ole ollut, eikä muutenkaan tunnu siltä että vauvalla olisi mikään kiire päästä yksiöstään pois vielä vähään aikaan. Eipä tässä meillä vielä kiire olekaan.

Toivon teille kaikille hyviä vointeja ja pikkuisille elokuisvauvoille myös, vaikka olisivatkin syntyneet jo heinäkuussa! :) Oi, vauvan tuoksua ja tuhinaa...

Elohelteisin terveisin,

Wishful ja Vempula rv 37+0

Ei halua meidän Hulis tulla yksiöstään ulos, tuntuu viihtyvän hyvin. Myllertää niin maan hirveästi, etenkin aamuyöllä, että mahanahka vaan paukkuu.

Nyt kun on menty ns. " jatkoajalle" niin ei jaksaisi tehdä mitään. Tekisi mieli vaan nukkua siihen asti että pieni päättää että nyt lähdetään synnärille. Yritän kyllä koirien kanssa käydä tunnin lenkkejä päivittäin jotta saisi supistuksia aikaiseksi mutta kivuttomia nekin ovat olleet. Eikä näistä perinteisistä S-keinoista ole ainakaan apua herunut...

Nyt soittaa jo puolitututkin että " eikö vieläkään" ja mun tekisi mieli sanoa että " joo, onhan se syntynyt jo kolme viikkoa sitten mutta ei olla vaan kerrottu..."

Tänään ilmeisesti tälläinen vähemmän positiviinen päivä, pitää varmaan ruveta paistamaan vaikka pakkaseen pullaa kun ei muutakaan keksi.

Eiköhän tämä tästä.

Onnittelut vielä muillekin jo mahansa menettäneille ja todellista tsempitystä niille jotka eivät vielä ole!

Terveisin, Hetula&Hulis rv40+2

Klovnille poikavauvasta! Hienosti olet selvinnyt monen tunnin urakasta! Nyt vaan nauttimaan uudenlaisesta arjesta ja tutustumaan pikkukaveriin!!

Ja Drömmarelle isosta tytöstä! Mukavaa kuulla, että kaikki on mainiosti ja sinunkin toipuminen edistyy hyvin!

Wishfulille ja muille masunahkaansa vielä venyttäville pikaista lisääntymistä! Jännittyneenä odotellaan kuulumisia :)

Täällä masupurut vielä vaivaavat, Cuplatonista huolimatta. Muutama päivä mennyt itkiessä ja sylitellessä. Yöllä tyttöä nukkuu, ihme ja kumma. Tänään sentään saanut jo hyvät päiväunet nukuttua niin että jaksaa syödäkin kunnolla. Useana päivänä on torkkunut vain hetken kerrallaan ja herännyt taas kiemurrellen. Toivottavasti nämä vaivat helpottaisivat pian. Apteekista suosittelivat noiden Rela-tippojen yhdistämistä Cuplatonin rinnalle. Säälittää pikkuinen, kun niin kovasti välillä kipristää.

Huomenna vietetään viimeistä isyysvapaapäivää täällä. Täytyy tehdä jotakin oikein mukavaa ja helliä työarkeen palaavaa isää. Nyt on ollut ihana noiden masuvaivojen kanssa, kun on ollut kaksi syliä, joissa itkeä ja hakea lohtua.

Tämmöistä vauva-arkea täällä. Suurin osa ajasta menee tytön seurailuun ja ihasteluun edelleenkin!

Tsemit kaikille!

M@dicken ja tyttö reilu kolme viikkoa

Teidän typykkähän on kova nukkumaan yöllä! Taitaa olla aika harvinaista herkkua monessa perheessä, varsinkin alkuaikoina. Hieno juttu! Onko teillä ihan rintareppu vaiko kantoliina? Minulla itselläni hirmusti kiinnostaisi kokeilla kantoliinaa sitten kunhan pikkuisemme pullahtaa masunahan toiselle puolen. :) Meillä on jo lainaan saatu Baby Björnin rintareppu, jota tietysti myös testataan.

Täällä on ollu vähän hiljaista muutama päivä (vai tuntuuko se aika muuten vaan menevän niin hitaasti?) Liekö Piippulilla tai muilla poksahtamattomilla niin sanotusti " tilanne päällä" ? Jännä odotella kuulumisia! Minullakin olo alkaa olla jo niin täyteläinen, että tänäänkin kaupungille lähtiessämme pakkasimme minun sairaalalaukkuni autoon mukaan, jos vaikka pitää sillä reissulla jäädä synnärille. Ei tarvinnu vielä. :) Minullakin on vihdoinkin alkanut tulla supistuksentapaisia, yksittäisiä tosin mutta kuitenkin jotain aktiviteettia! Iltaisin (ja tänään myös kaupoilla kävellessä) tulee aika nasakoita vihlaisuja tuonne alapäähän. Neuvolantäti meinasi, että siellä paikat pikkuhiljaa valmistautuu koitokseen! Hyvä hyvä!

Eipä siis muuta kuin nautiskelkaa vauveleistanne, onnelliset tuoreet vanhemmat, ja innolla odottelen kuulumisia mahdollisista tuoreista tapauksista!

Terveisin

Wishful ja Vempula rv 38+5

SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA AATULILLI, M@DICKEN, FAVOLINA JA PIA pikkuprinsessojen syntymien johdosta!

Meille syntyi 1.8. pieni suloinen poika, paino 2930 gr ja pituus 48 cm.

Meidän " Antero" päätti sitten syntyä vähän etukäteen, rv36+6. Tähän olinkin jo osannut vähän varautua edellisen lääkärikäynnin perusteella... Tutustumiskäyntikin nkl:lle jäi sitten väliin kun se olisi ollut vasta 8.8.

Meidän poitsulla oli sokeriarvot aluksi liian matalalla ja häneltä otettiin verikokeita kantapäästä muutaman tunnin välein ja hänelle piti myös antaa pullosta ruokaa vähintään 3 tunnin välein. Imetyksen kanssa oli tästä syystä aluksi vähän hankaluuksia mutta nyt imetys sujuu jo suht hyvin, tosin rintakumin avulla.

Minulla synnytys alkoi lapsiveden menolla ma-aamuna 31.7. klo 03.30. Lähdettiinkin siitä sitten NKL:lle melkein saman tien. Supistukset eivät sitten alkaneetkaan ollenkaan ja synnytys käynnistettiin oksitosiinitipalla tiistaina 1.8. klo 15.20 kun olin ollut nkl:lla sisällä jo 1,5 vrk. Supistukset olivat tosi rajuja... Istuin jumppapallon päällä ja oksensin oksennuspussiin... Sain onneksi suht nopeasti ilokaasua sekä epiduraalin. Ponnistusvaihe kesti 17 min ja meidän poitsu syntyikin sitten 2.5 tunnin jälkeen klo 17.47.

Kotiin pääsimme vasta 5 vrk:n jälkeen viime sunnuntaina 6.8. siitä syystä, että vauva oli vähän kellakka ja joutui ottamaan sinivalohoitoa 2 vrk.

Täällä kotona kaikki on mennyt hyvin. Meillä on käynyt vieraita melkein joka päivä ja ensi viikkokin on aika täyteen buukattu :) Onneksi mies pitää 2 viikkoa isyyslomaa. Poitsu on ainakin näin alkuun tosi kiltti. Yöheräämiset tosin väsyttävät jo nyt :)

Tsemppiä kaikille, joilla synnytys vielä edessä ja ihanaa vauva-arkea jo vauvan saaneille!

Terkuin

Marina ja " Antero"

Nyt se sitten alkaa, aatulilli kerkesi ensimmäiseksi! Oli tosi mukava kuulla, että nyt on kaikki hyvin, vaikka vähän varhaisilla viikoilla käynnistys tulikin ajankohtaiseksi. Mutta toivotan teille ihanaa vauva-arkea! Tulehan ihmeessa kertoilemaan kuulumisia, kun esim. minäkin olen ekakertalainen ja kaikki edessäoleva on uutta ja ihmeellistä. Siis jaksamisesi mukaan tietenkin! Ymmärrettäväähän on, että nyt sinulla on muutakin tuijoteltavaa kuin PC:n näyttö... ;) Huoh, ai että oli kiva uutinen! Nyt jännityksellä odotellaan seuraavia poksahduksia. M@dickenillä ainakin on jo LA melkoisen lähellä, nyt en muista miten muilla. Hyviä vointeja kaikille!

Itselläni on tänään tasan 4 viikkoa laskettuun aikaan. Tänään oli neuvola, jossa kaikki oli hyvin, paitsi hemoglobiini oli taas pikkusen laskenut, mutta ei mitään isompaa. Neuvolantäti totesi, että viikon päästähän se miunkin masuasukas on valmis pakkaus, siis ei olisi enää keskonen syntyessään. :)

Nyt olen peseskellyt pikkuruisia vaatteita valmiiksi ja hankkinut mm. vaippoja yms. tarpeellista odottamaan tulokasta, joka kovasti tuolla masussa temmeltää (ja hikkailee, hyvä tuleva maidonimijä siis lienee!) Vaunutkin hankittiin viime viikolla, Emmaljungan yhdistelmiin päädyimme.

Mulla tuli eilen illalla saunassa mielenmyllerrys, yhtäkkiä vaan alkoi tuleva haaste ahdistaa ja riittämättömyyden tunnetta pukkasi, piti ihan itkeä tihrustaa. Onneksi mies jaksoi hikoilla ja kuunnella ja jutella rauhoittavia, niin se meni ohi. Pre-baby blues? :)

Nyt vattupuskaan!

t. Wishful rv 36+1

M@dicken: Olis niin ihanaa kun mieskin voisi jäädä vähän pidemmälle lomalle, vai mitä :) Meillä mies palasi töihin viime perjantaina ja meillä on mennyt ihan kivasti vauvan kanssa mutta olishan se ihanaa kun mieskin olisi kotona.

Tänään vauva on ollut vähän levoton. On halunnut ruokaa tosi usein ja tuntuu, että vatsaakin vääntää. Luulen, että minulta ei tule maitoa ihan niin paljoa kun vauva tarvitsee tai ainakaan hän ei jaksa mielestäni imeä tarpeeksi koska nukahtaa usein rinnalle vaikka ei selvästikään ole syönyt vielä tarpeeksi. Neuvolassa suosittelivatkin, että annan varmuuden vuoksi aina imetyken jälkeen vielä korviketta, että vauva saa varmasti tarpeeksi ruokaa kun hän kasvaakin niin kovaa vauhtia. Vatsavaivoihin ajattelin kokeilla nyt tuota Cuplatonia.

Ulkona ollaan oltu vauvan kanssa aika vähän. Meillä on ollut täällä kavereita kylässä päivisin ja toisaalta en ole viitsinyt kovin paljoa nukuttaakaan ulkona kun ilma on ollut niin savuista... Mutta kunhan ilma raikastuu, niin aion kyllä nukuttaa mahdollisimman paljon ulkona.

Terkuin

Marina

Eli kävin eilen siellä äitipolilla. Tai ei se nyt ihan käväisy ollut, kun lääkäri oli 2 tuntia myöhässä aikataulusta... Koko reissuun meni 3,5h!!

Diabeteshoitaja ja lääkäri tutkivat mun sokeriseurannan vuorokausikäyrät ja olivat kovin tyytyväisiä. Olen saanut pidettyä sokerit kurissa tosi hyvin järkevällä ruokavaliolla. Oma painokin on vaan tippunut viimeisten kuukausien aikana. Hyvä! Kokoarvioultrassa lääkäri sai kirpun kooksi nyt 3,2-3-3kg - tosin kirjoitti neuvolakorttiin 3,5kg, joten otapas tuosta nyt selvää, mikä on oikea arvio... Käyrillä mennään edelleen nätisti ja n. 4kg lääkäri arvioi syntymäpainoksi, jos nyt ei mitään mullistavaa sokeririntamalla tapahdu.

Käynnistystä ei enää harkita, vaan kirppu saa syntyä omia aikojaan. Kasvu on ollut niin normaalia, ettei mitään ihan mahdotonta kaurajättiä ole luvassa. Olin tavallaan helpottunut, ettei lähdetä käynnistelemään - Kanssaihmisten puheet ovat saaneet mut ehkä vähän pelkäämään käynnistystä: että siihen menee monta päivää, on kauheaa, mitään ei tapahdu, edistystä ei tule... Kiitti vaan kaikille kauhujuttujen kertojille!

Toisaalta ois ollut kiva tietää, milloin kirppu alkaa syntyä, mutta ehkä tässä nyt jaksaa vielä nää viimiset viikot kärvistellä epätietoisuudessa. Ja kuten sanottua, eihän sinne ole kukaan koskaan jäänyt. Kaikki on saatu tavalla tai toisella ulos. Odottavan aika alkaa vaan olla niiiiiiin pitkä täällä maalisuoralla. Tiedätte kyllä tunteen.

Kotona on oikeastaan nyt ihan kaikki valiina. Eilen tein vielä viimeiset hankinnat - imetysliivit. Vaunut haettiin torstaina ja samalla reissulla haettiin vielä ystävien luota viimeisiä " kiertolaistavaroita" , esim. rintapumppu. Kirpun kotiutumisvaatteet olen laittanut valmiiksi turvakaukaloon miestä varten ja omia kamppeitakin hiljalleen kasaillut sairaalaanlähtöä varten.

Nyt siis taidan oikaista sohvalle lepäilemään ja odottelemaan pesukoneen pysähtymistä... =) Hyvää, edelleen helteistä viikonloppua kaikille!

t: Klovni ja kirppu 37+3

Meidänkin masuasukki tuli jo ulos maailmaan 18.8. Tyttö tuli, isokoinen: 4900 g, 54 cm. Synnytys päätyi sektioon vähän samaan tapaan kuin jollakin tässä edellä oli mennyt. Synnytys ei edistynyt normaalisti, lapsi oli iso eikä olisi mahtunut lantiosta. meillä kaikki painoarviot oli 4 kilon luokkaa. Jopa sairaalassa mentyämme synnyttämään uä:ssä arvio 3800 g.

Nyt kotielämää harjoitellaan viidettä päivää ja alkaa pikkuhiljaa rytmit hahmottua. Meillä neiti saa sekä rintamaitoa että korviketta. On niin iso ja sairaalassa joutui alkuun selviämään pulloruokinnalla, koska joutui sokerien takia lastenosastolle.

Tällaista meillä.

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja tsemppiä vielä omaansa odottaville!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat