Vierailija

Meidän reilu 1 v. ei suostu istumaan potalle, tai jos istuu, niin nousee heti pois.

Mikä neuvoksi??

Voisiko syy olla " huonossa" potassa? Ostettiin se näet LiLd:stä (tai miten se nyt kirjoitetaan??) ja siitä jää reisin ja takapuoleen jo pienen istumisen jälkeen punaiset jäljet. Ja muutenkin potta on tosi matala, että tällä meidän pienellä tytöllä on " polvet korvissa" kun tässä istuu.

Kävin prismalla kattomassa uutta pottaa. Ja sellainen Baby Björn:n kunnon " tuoli potta" maksoi yli 27¿ ..että aika paljon potasta.

Olisiko kenelläkään antaa neuvoja tähän??

Kommentit (20)

Alatte sitten talvella hiljakseen pottailemaan ja vaipata pois ensi kesänä.

Sellainen ihan tavallinen potta, joita on melkein joka tavaratalossa, on hyvä. Eikä maksa paljoo. Edessä on sellainen ' läppä' , jotta pissa ei pojillakaan roiskuisi. BB pottaa ei kannata ostaa, siinä maksaa merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Istuu potalle jos haluaa, joskus ei halua ja joskus haluaa. Voi istua pitkään tai nousta heti pois. Mitään ei sinne oo vielä tullut koskaan eikä ole ruvettu aktiivisesti potattamaan kun ei lapsi mitenkään viestitä että nyt tulis pissaa tai kakkaa (kakasta viestittää vasta kun se on just tulossa).

Potta on olkkarissa hänen leikeissään ollut nyt pari kuukautta, että tutustuu, ei sillä muutakaan virkaa ollut. Hyvin tietää jo että se on potta ja siihen istutaan.

Eiköhän tuo opi vielä, elämässä on tässä vaiheessa niin paljon muutakin opeteltavaa kuin pottaan pissailu.

kaikki kunnia teille, jotka jaksatte kuukausikaupalla istuttaa lasta potalle.

Mutta kun ajoitus on oikea (n. 2v), niin kuivaksi opettelu tapahtuu hetkessä!

Lapset tarttee erilailla aikaa tottua pottaan. Olen ensialkuun antanut potan leikkeihin ja tenava on sillä sitte istunut vaatteet päällä ja tutustellut kapistukseen. Taukoakin kannattaa pitää jos ei lapsi näytä olevan valmis harjoitteluun. Ja aina ei tosiaan ole kiinni hädästä. Mutta ajan kanssa kun opettelee niin eiköpähän ala sujua.

suosittelen minä myös! Äläkä ota kuuleviin korviisi noita " kyllä minun lapseni silloin ja silloin" !

Meillä esikoinen VIHASI pottaa ja kieltäytyi siitä täysin, kunnes tasan 2 vuotta täytettyään alkoi suvereenisti pottailla ja vaipat sai jättää kokonaan samantien pois. Siihen asti siis ulvoi pelkästä potan näkemisestä ja yhtäkkiä pelko oli poissa.

Kuopus taas pottaili kyllä innoissaan jo alle 1 vuotiaana mutta pottailun tarkoitus ei ole oikein vieläkään auennut...eli hän kyllä pottailee ja tekeekin sinne jotain mutta ei puhettakaan, että voisi jättää vaipat kokonaan pois. Kuopus nyt tasan 2 vee.

Eli lapset ovat erilaisia. Pidää tyynesti taukoa asian kanssa. Tarjoa välillä pottaa, jos ei kelpaa niin anna taas olla. Kaikki lapset oppivat kyllä kuiviksi :) :)!

että kun tyttö on noussut potalta, niin se on ruvennut tekemään heti kakkaa seisaalleen taikka sitten kun vaippa on saatu laitettua.

Että siitä tuskin on kysymys ainakaan aina, ettei olisi hätä.

mutta et voi pakottaa lastasi siihen istumaan!

eli aikaa tarvitaan,

ja onhan lapsesi vielä pieni...

pidä pottaa vaikka muualla kun vessassa, eteisessä vaikka,

tottuu siihen helpommin kun on näkyvillä...

kärsivällisyyttä...

Voi olla parempi tosissaan että nyt pidetään vähän paussia koko hommaan ja yritetään myöhemmin uudestaan.

Mulla kävi eilen kylässä serkkuni joka osasi ihmetellä asiaa kun meillä ei tyttö vielä käy potalla ja ei syö itse. Kun hänen lapsensa kyllä jo teki ne tossa iässä...

En yleensä ota näitä " lasten vertailuja" kuuleviin korviini, ja olen todellakin sitä mieltä että se mitä aijemmin lapsi rupeaa tekemään jotain omatoimisesti ei ole mikään paremman vanhemmuuden mitta.

Meidän tyttö ei myöskään suostunut tuon ikäisenä potalla istumaan. Yritimme aina välillä, mutta ei. Nyt keksi yht' äkkiä pottailun ollessaan 1 v 7kk ja parin viikon jälkeen käy itse potalla ja käytössä on enää yövaippa. Kannattaa siis ehkä hetki vielä odotella.

Toisilla pottakokeilut tulevat vasta myöhemmällä iällä. Esikoisemme oppi potalle vasta 2,5-vuotiaana, mutta oppi homman päivässä ja heti ymmärsi mitä sinne pitää tehdä. Kaverini aloitti pottakokeilut reilun vuoden ikäisenä, ja kesti kauan ennen kuin lapsi tajusi mitä pitää tehdä. Päiväkuivaksi oppivat suurinpiirtein samoihin aikoihin, meidän esikoinen vähän aiemmin.

Ei ole mitään järkeä pakottaa potalle - painostusta tulet varmasti kuulemaan ympäriltä, mutta kun uskallat luottaa itseesi ja lapseesi, tulee nuo pottajutut ihan omalla painollaan :-)

Meilläkin nyt, kun ikää on 1v5kk, niin suostuu istumaan. Pidin parin kk:n tauon koko potan kanssa ja aloitimme uudella innolla. Nyt istuu sen puoli minuuttiia siinä, että joskus ehtii pissakin tulla :)

Aikaisemmin oli kausi, kun tuntui että pelkäsi koko pottaa.

tta. poika istuu siinä vain ja ainoastaan sen ajan kun pissa on tullut sitten noustaan kiireesti ylös. Turhaan poika ei siinä istumaan suostu! Jos sun lapsellasi ei juuri silloin pissata/kakata?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat