Vierailija

Hei kotiäidit,

Täällä myös yksi uusi kotiäiti kuukauden vanhan kanssa kotona ja mies päivät töissä. Arvostaako miehenne sitä, että olette kotona lapsen/lapsenne kanssa? Voiko sitä verrata mitä kotona teette lapsenne ja kotinne eteen miehenne työpanokseen työpaikalla? Mitä ylipäänsä ehditte tehdä kotona miehen poissaollessa? Miten hoidatte yhdessä talouden, kun kotiäidin tulot minimaaliset? Onko teillä yhtä paljon omaa vapaata aikaa?

Meillä mies aluksi sanoi, että kotiin jäämiseni on verrattavissa hänen työpäiväänsä. Hoidan lapsen, siivouksen, pyykit, ruuan ym. mitä nyt ehdin tekemään kotona. Jos lapsi huutaa lähes koko päivän, kuten esim. eilen, en ehtinyt kaikkea kotona tehdä (siitä kuulen kyllä!). Lisäksi mieheni nukkuu yöt, ehkä iltasyöttää pullosta tai yrittää hetken lasta nukuttaa alkuillasta, minä valvon tarvittaessa vaikka koko yön. Nyt kun pyysin ke iltaa itselle vapaaksi, edes muutaman tunnin, niin mieheni lupasi, mutta ei enää arvostakaan kotityötäni ja se ei ole verrattavissa hänen työhönsä. Joten minun pitäisi olla aina kotona. Hän oli eilen ensin päivän töissä ja tuli vasta illalla 22.30 kalasta ja toisena päivänä oli kolme tuntia kaverinsa kanssa salilla. Yritän antaa hänen mennä, jotta hän ei hermostuisi. Tunnen vain itseni mitättömäksi, koska hän ei arvosta kotityötäni yhtään. En tiedä mitä teen. Paha mieli.

Kommentit (22)

vaan se että vedät puoleesi paskamaisia miehiä kuin kärpäsiä. Tai siis hakeudut sellaisten seuraan lapsuudenkokemusten tms. takia. Voi elämä, mitä tossa tilanteessa vois tehdä. En tiedä.

Miset jopa joskus kehottaa mua vähän lähtemään johonkin ja on mielellään vauvan kanssa iltaisin.

Mä olen vähän laiska tekemään kotitöitä joten aliksi vähän huomautteli et voisin kotia ahkerammin siivota, mut kyllä se siihenkin osallistuu kun pyytää (nurisematta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen kotitöissä ahkera ja nautin kotitöistä. Ja muutenkin ehdin tehdä monenlaista miehen duunipäivän aikana, vaikka 3 lasta hoidankin ja usein jotain muitakin lapsia siinä sivussa hoitelen.

Meillä silleen hyvä tilanne, että mullakin on aika hyvät tulot, joten ei tarvitse laskea senttejä ja elää makaronilla.

Ihan kivasti on omaakin vapaa-aikaa.

On verrattavissa miehen duunipäivään. Tosin mieheni mielestä mulla on paljon rankempaa ja vastuullisempaa duunia. Joten koska tästä duunista maksetaan lähes olematonta palkkaa (lapsiperheen tuet), niin mies kerää mulle tästä eläkettä.

kohta ei kenelläkään ole mukavaa. Sillä on nurkissaan kohta vihaansa ja kaunaansa nielevä pirttihirmu, jota edes seksi ei kiinnosta ainaisen väsymyksen ja vitutuksen takia.

Miehesi saisi olla illalla korkeintaan pari tuntia poissa luotanne, saman ajan minkä sinäkin vauvan luota silloin kuin isä on vauvan kanssa. Nyt kun mies tulee kotiin puhut hänen kanssaan ja jos puhe ei auta huomisesta lähtien kun hän tulee kävelet ulos ovesta ja sanot lähteväsi puoleksi tunniksi tai tunniksi ulos kävelemään ja niin myös teet.

Me olemme jakaneet tasan omat menemiset. Eli jos mies olisi 3h kalassa, niin seuraavana päivänä olisin minä 3h jossain.

Vaadi tasajakoa, koska muuten mies ei totu olemaan lapsen kanssa. Ja kun mies hoitaa vauvaa niin muista sanoa, että myös kotitöitä on tehtävä samalla.

kun miehellä vapaata sanokaa että hoitaa päivän.

Kyllä oppii äkkiä arvostamaan! Tämä toimi meillä, mies jopa kysyi että miten ihmeessä jaksan???? Kokoajan siivoamassa lasten jälkiä, syötöt, ruuanlaitot yms... mies oli kauhuissaan ja palasi kiltisti töihin eikä ole sen jälkeen napissut ;)

ensinnäkin imetän eikä vauva syö ollenkaan pullosta, ei oppinut kun kielijänne oli aluksi liian lyhyt. Ja jos alkaisin sanoa mies suuttuisi niin että loppuisi sekin vähä auttaminen mitä nyt tarjoaa.

Toisaalta, kun en sano enkä jätä vauvanhoidon ulkopuolisia hommia saattaakin tehdä, ja tulee kuitenkin töistä kotiin(syömään valmiin ruoan), ja juttelemaan ja olemaan meidän kanssa. Naureskelee vauvan touhuille, valokuvaa vauvaa, ja on kiinnostunut minusta naisena.

Tiedän senkin, että saattaisin olla tässä vaiheessa jo yksinhuoltaja, joten olen kiitollinen siitä mitä saan. Miehen, lapselle isän ja itselleni rakastajan. kaikkea en voi saada.

lähden töihin seitsemäksi että ehdin tehdä edes jotain, koska rautakauppakäyntien takia minun pitää jälleen kerran lähteä töistä etuajassa. lähtiessäni kotoa laitan kahvin tippumaan miehelle. en syö enkä lue lehteä säästääkseni aikaa. kotiin tultua kysytään " mitä meillä on ruokaa" , koti on kuin pommin jäljiltä, kaupasta on ostettu vain kaljaa eikä lapsille ole löydetty puhtaita vaatteita päälle.

KOULUTTAKAA HYVÄT MAMMAT UKKONNE AJOISSA

mies kyllä auttaa vauvan hoidossa ja kotitöissä todella paljon ja saan mennä miten haluan.. mutta minua ärsyttää suunnattomasti kun mies aina valittaa kun on niiiin väsynyt... ai minäkö sit en ole väsy.. valvon yö ja päivän silloin kun yöt ovat huonoja. ja on silti pakko jaksaa.. hän nukkuu yöt ja käy päivät töissä..

Vähän on semmoinen tunne että olen " vaan" kotona ja pian pitäisi töihin mennä että tekisin jotain järkevää. Mies ei juurikaan auta vauvan hoidossa,viihdyttää sitä kylläkin mutta ei tee mitään " järkevää" . Hänen hoidossaan vauva olisi varmaan ikuisuuden samassa vaipassakin. Kotitöitä ei juurikaan tee. En mä tiedä mikä tuon miehen silmät avaisi että teen täällä ihan oikeasti töitä - paitsi nyt ;)

olet vielä äitiyslomalla, et vielä edes vanhempainvapaalla, eli et ole kotiäiti vaan vasta synnyttänyt pienen vauvan äiti. Eli ei sairaslomalainenkaan ole vastuussa kaikista kotitöistä, etkä siis sinäkään. Hoitovapaa on ihan eri juttu. Ja tottakai tarvitset samat mahdollisuudet päästä pois kotoa kuin miehesikin.

Ei vaan, kysy siltä, miltä siitä tuntuis jos laitettais johonkin helppoon työnön, mutta se ei pääsis työpaikalta koskaan mihinkään. Ei ikinä.

Mielellään kyllä viikonlopuksi että saa tarpeeksi hyvän käsityksen äitiys" lomasta" . Luulen vaan, että ap ei uskalla vaatia paskalta äijältään noin suurta uhrausta :(. Kuulostaa olevan niin kynnysmattona. Ja sitä paitsi tässä vaiheessa se ei vielä onnistukaan, jos lapsi on noin pieni ja äiti imettää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat