Vierailija

Ollaan mietitty koko perheen reissua, mutta kannattaako mennä?

Kommentit (11)

Heips,

Minä tulin ystäväni kanssa sunnuntaina prahasta. Siellä oli todella kuuma ainakin tähän aikaan vuodesta. Itse en veisi sinne sinne lapsia enemmänkin aikuisten kaupunki. Ihmisiä oli todella paljon. Syöminen edullista ja ruoka hyvää. Kehotan ottamaan ilmastoidun hotellin. Hauskaa matkaa!

että meillä oli tytöillä silloin mukana ne ' potkupyörät' , vai miksi niitä kutsutaan.

Minua ei haitannut kovastikaan se turistien määrä, koska ei kuitenkaan koko ajan oltu siinä pahimmassa rysässä.

T: Kolmen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kahden lapsen kanssa. Toinen oli 4 ja toinen 7.

Siellä on ainakin eläintarha. Me kiersimme muutaman museonkin, koska esikoinen on kiinnostunut tauluista. Matkustelu metrolla yms. on halpaa (oltiin viikko ja ostettiin vanhemmalle kuukausikortti, kun tuli niin halvaksi, ostaminen oli mielenkiintoinen tapahtuma, mutta onnistui kuitenkin :o).

Ruoka oli minun mielestäni hyvää, ja olimme todella ihanassa hotellissa, josta lapset vielä kuuden vuoden jälkeenkin muistavat, kuinka joka päivä petauksen yhteydessä laitettiin tyynyn päälle suklaa :) Paljon kävelimme puistoissa, silloin kun ei satanut..

Itse pidimme kovasti. Huono puoli tosiaan oli se, että silloin satoi vettä todella paljon.

Liikaa turisteja. Siis aivan hirveästi ja joka puolella. Kaarlen sillasta ei saanut mitään selkoa, piti vaan olla tarkkana, että pääsee eteenpäin. Sama monissa muissa kohteissa.

Ruoka oli oikein hyvää. Me syötiin kalliimmissa paikoissa, mutta gourmettason ravintolat oli selkeästi Suomea halvempia. Täyssetti viineineen oli kahdelle hengelle n. 60-80 euroa.

Eniten harmitti se, että paikallisväriä oli tosi vähän. Enimmäkseen rihkamanmyyjiä ja turisteille suunnattuja kuppiloita. Tosin bussilla pääsi sitten kauemmas keskikaupungilta paikallisten ravintoloihin, toreille jne.

Menkää ainakin sellaisena aikana, jolloin turisteja ei olisi ihan kamalasti. Itse olin keväällä, enkä osaa kuvitellakaan, paljonko turisteja on esimerkiksi nyt, kun silloinkin oli niin paljon. Mutta onhan se ihana kaupunki noin muutoin. Nukketeatteria on tarjolla, mutta ainakin sellaiset, jotka on tehty taustalla soivaan oopperaan, ovat lapsille liian pitkiä ja sekavia. Konsertteja oli tarjolla niin paljon, että meikäläistä suomalaista määrä pyörrytti.

ite oltiin tos vuos sitte ja siellä tosi halpaa...ruoka-annos ravintolassa maksaa n.6 euroa halvimmillaan 4e... majoitus oli ainakin hostellissa halpaa ja ihan hyvä tasoista.... hotellit hieman kalliimpia... Lapsia siellä voisi kiinnostaa ainaski prahan eläintarha... myös myyrä-kamaa löytyy kaupoista pilvin pimein... praha on tosi kaunis kaupunki...suosittelen!

Tulee koko ajan linkitys kielto, ja mulla on pitkät löpinät..

Ublazenky - haulla löytyy. Ei ollut ihan halvimmasta päästä silloinkaan, eikä nytkään, mutta minä varasin sen hotelsczech sivuston kautta, jolloin sai kolme yötä kahden hinnalla, joten siitä tulikin kohtuu hintainen.

Heidän omilla sivuillaan on myös tarjouksia useamman päivän lomiin (joihin sisältyy jo kaikenmoisia ruokiakin), ja ehdottomasti kannattaa laittaa sähköpostia, jos lasten kanssa kerran reissailee, niin saa tarkemmin hinnat. Meillä oli kahden huoneen huoneisto, jossa oli väliovet, ja lapset saivat nukkua rauhassa, ja me rauhassa. Sen unohdin kertoa, että hotelli ei ole keskustassa, ja metrollekin oli jotain puolisen km. Mutta hotellina siis todella mukava, ja hyvätasoinen ja kohtuu edullinen ravintola ohessa myös.

Huomasin muuten tuolta hotelsczech sivuilta, että siellä on nytkin tarjouksia 3 yötä / kaksi maksaa, joten kannattaa harkita niitäkin. Meidän varaus ainakin onnistui mainiosti, tulostin vain voucherin mukaan (varmistin vielä hotellista etukäteen), että tietävät meidän olevan tulossa :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat