Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

1. minkä ikäisenä teidän vauva osasi istua itse? ja milloin oppi ite käymää istumaa?

2. minkä ikäisenä lähti ryömimään? konttaamaan?

3.minkä ikäisenä nousi seisomaan tukea vasten?

4. minkä ikäisenä annoitte opetella vauvan ite syömää lusikalla?

meillä poika 6kk2vko eikä tee näistä vielä mitää...

tuntuu että KAIKKI saman ikäiset jo osaa yllämainitut asiat...

tiedän kyllä et jokainen kehittyy omaa tahtii :)

Kommentit (12)

Vierailija:

[quote]

1. minkä ikäisenä teidän vauva osasi istua itse? ja milloin oppi ite käymää istumaa?

Olisikohan ollut siinä 7 kk ikäisenä.. Pysyi siis hyvin istuvassa asennossa eikä kaatuillut. Sitä ennen toki oli jo pieniä hetkiä istunut.

Verrattain myöhään. 7 kk ikäisenä rupesi tyttö ryömimään ja 9 kk ikäisen konttamaan. Kävelemään oppi 13 kk ikäisenä.

8 kk ikäisenä.

Kun tyttö täytti vuoden, rupesin antamaan oman lusikan ja lautaselle ruokaa aina ruualla. Nykyään syö jo ihan hyvin yksin (15 kk) mutta pääsääntöisesti minä syötän, koska se on yksinkertaisesti vielä siistimpää puuhaa näin päin :)

" Syödäkin" tahtois itse, mut en suostu siihen, koska leikki " minä heitän, äiti nostaa" on tosi hauskaa ;) Lusikka siis menee kerran suuhun, jonka jälkeen lentää iloisessa kaaressa seinän kautta lattialle... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

- Istui tukevasti n. 7kk, osasi mennä istumaan " vasta" 8 kk iässä. Syöttötuolissa ym. istui ihan hyvin jo 6 kk.

- Ryömi 5,5 kk, konttasi 8,5 kk.

- 7 kk (aika aikasin siis)

- sai pitää lusikkaa jsoksu 8kk alkaen (muistaakseni), alkoi laittamaan sillä ruokaa suuhun 1v1kk. Söi itse 1v3kk.

7kk, 9kk ja 10kk

7½kk, 4½kk ja 5kk (ryömimään)

10kk, 7kk ja 9kk

Kaikki n. 1v2kk, jolloin oppineet taidon nopeasti.

Enkä kyllä usko, että kovin moni 6kk osaa syödä lusikalla :)

Vierailija:

Lainaus:

Istui ilman tukea tasan 7kk.

ryömimään lähti 9kk ja konttaamaan 11 kk.

nousi seisomaan tukea vasten itse 1v tasan.

Lusikalla aloimme harjoitella 1v 2kk. Ennen sitä lusikka lensi aina kaaressa lattialle. Ei vieläkään syö itse. Nyt 1 v 4kk mutta edistystä tapahtunut huomattavasti.

ei ryömi..just vasta alotettu kiinteät niin takuulla ei syö itse. Potkii, pyörii ja sätkii.

Eikä ole ollenkaan kiire oppimaan/opettamaan, kun on kolmas lapsi kyseessä. Toisin se oli ensimmäisen kanssa..:)

1. minkä ikäisenä teidän vauva osasi istua itse? ja milloin oppi ite käymää istumaa? Osasi istua n. 5½kk vanhana, itse on juuri oppinut käymään istumaan eli 7kk vanhana

2. minkä ikäisenä lähti ryömimään? konttaamaan? Ryömi 5kk iässä, konttamaan lähti aika tasan puolivuotiaana.

3.minkä ikäisenä nousi seisomaan tukea vasten? Nousee nyt tukea vasten seisomaan ja kävelee tukea pitkin. (7kk)

4. minkä ikäisenä annoitte opetella vauvan ite syömää lusikalla. Annetaan mahollisimman paljon yrittää syödä itse, saa lusikkaan ruokaa, mutta suurin osa päätyy vielä pöydälle tai lattialle.

meillä on nyt tytsy 5kk ja risat, istuu ilman tukea jonkun aikaa mutta ei osaa vielä itse nousta istumaan. Etuheijasteet on jo tulleet mutta sivuille ei osaa ottaa vastaa jos lähtee kaatumaan (tai taakse), ryömi ei--pyörii napansa ympäri kylläkin. Takapuolta nostaa konttausasentoon ja käsivarsilla nostaa yläkropan kokonaan lattiasta irti<< ei kuitenkaan tee noita yhtä aikaa. Kädet ja jalat vispaa kyllä siihen malliin että voisin odottaa piankin ryömimään lähtemistä... tai sitten ei hoksaa vielä piiiitkään aikaan sitä ideaa. Pysyypähän " lattiakukat" ehjänä..;)

Vierailija:

Lainaus:

6 kk, ehkä joskus 7-8 kk osasi nousta itse istumaan.

Ei ikinä, ja konttaa vasta nyt kun osaa kävellä eli n. 1 v 1 kk.

10 kk

Jotain 8 kk.

Odottele rauhassa. Lapsessa ei ole mitään vikaa, vaikka ei osaisikaan vielä mitään mitä toiset. Nimim. tiedän tunteen.

Vierailija:

Lainaus:

1. Meillä poika istui tuettuna 5kk ja ilman tukea istui sit 6kk

2. ei ryöminyt eikä kontannut. Lähti liikkeelle 9kk pepulla edeten.

3. nousi siinä 9-10kk oikeastaan heti kun lähti liikkeelle ja 10kk käveli " puita pitkin"

4. heti 6kk kun alettiin kunnolla syödä syöttötuolissa annoin lusikan käteen. Tuossa 8kk alkoi sitten kauhoa ruokaa, silloin vielä ohi suun, mutta yritys hyvä. 1v:nä osasi jo itse syödä sotkematta

lusikkaa vie kyllä itse suuhun kun antaa käteen mutta ei varmaan vielä vähään aikaan ymmärrä sitä oikeaa käyttötarkoitusta, kunhan on kiva purulelu (siis muovinen lusikka). :) -2-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat