Seuraa 

Mietiskelin tässä vaunu asiaa...

Mitä mieltä olette, hankitteko vaunut ehdottomasti uutena, vai kelpaavatko käytetyt?

Kiinnostaa ihan siitä syystä, että olen itse parasta aikaa myymässä omia muutaman vuoden vanhoja yhdistelmiä pois ja ostajaa ei tunnu löytyvän..

Onko siis näin, että vaunujen on välttämättä oltava uudet, vaikka tarjolla olisi todella siistejä, edullisia käytettyjä vaunuja?

T. Utelias MatuMama ;o)

Ps. Omat vaunumme ostettiin aikanaan uutena.. Anoppi osti, itse olisimme " joutuneet" ostamaan käytettynä jo ihan rahallisistakin syistä..

Sivut

Kommentit (26)

Ainakin tuntuu, kun kuuntelee uusien vaunujen omistajien " valituksia" kaikenlaisista vioista, että uusia vaunuja ei tehdä niin kestäviksi kuin vanhat tehtiin... Tiedä sitten! :)

Meillä oli esikoisella käytetyt vaunut, anoppilasta. Heillä oli ehtinyt olla nuorimmalla vuoden verran. Olivat itse ostaneet uutena. Nämä samat vaunut kesti meillä kolmen lapsen verran, jatkuvassa käytössä. Meillä ei ollut autoa silloin, joten kaikki kauppareissutkin tehtiin niillä... :) Kovaa oli kulutus, totisesti! :) Ja sisaristuin oli kiinni jatkuvasti, siitä lähtien kuin kakkonen syntyi.

Neloselle ostettiin sit uudet vaunut, kun tuntui että haluan jo vaihtelunkin vuoksi erilaiset. Ja, kieltämättä, alkoi pelottaa niiden entisten vaunujen kestävyys ja turvallisuus, kun kuitenkin sen verran iäkkäät oli (tai siis niin kamalan suurella kulutuksella olleet...) Ostin uudet käytettynä, ja hienosti ovat toimineet :) Ja toivottavasti toimivat vielä seuraavienkin lasten kohdalla :)

Eli ei ne uudet aina välttämättä ole sen paremmat kuin vanhatkaan... ;)

Nasu

Heippa!

Peesaan tässä vain QueenBzZia, kun olisin itse voinut kirjoittaa tuon ihan saman, eli:

QueenBzZ:

Lainaus:

...löysin käytettynä just sen merkkiset,malliset ja väriset jotka oisin ostanu uutenakin ja olivat ihan uudenveroiset,tosin paljon halvemmat:)

Minä löysin vaunut Huuto.netistä, joten kannattaa tosiaan kokeilla myyntiä sielläkin! Onnea vaunukauppoihin!

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan jo siitä periaattesta että kierrättäminen säästää luontoa. Lisäksi uudet lastenvaunut, pinnasängyt jne. on mun mielestä rumia. Onneksi retro on muutenki muodissa niin en ehkä ole ainut joka ajattelee näin:)

Meille tulossa nyt esikoinen ja kaikki alkaa oleen vauvaa varten valmista....vaunuista maksettiin 20e (ne on todella vanhat mutta käytön jälkiä ei ole muuta kuin renkaissa, muuten ihan kuin uudet) ja pinnasängystä 5e. Turvakaukalo meillä on siskolta lainassa....

Kylpyamme tulee uutena. Ja pinnasängy patja.

Meille olisi kelvannut hyväkuntoisena käytetyt vaunut, mutta vanhempani ostavat meille uudet yhdistelmät.

Käytettynä meillä tulee olemaan hoitopöytä, pinnasänky ja syöttötuoli.

Ei se ole aina väliä, onko se uusi vai käytetty, kunhan se on hyväkuntoinen.

ihan sen vuoksi, että sattui löytymään lähipiiristä. Mulle kelpaa ihan melkein minkälaiset vaan, enkä oikein ymmärrä miksi nuilla vaunuilla pitäisi vouhottaa. Jos on tietenkin rahaa laittaa, niin samapa se on ostaa uudet. Saan varmasti vihaisia mielipiteitä tästä lausunnostani, mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni. Meille tulee esikoinen ja kaikki tarvittava on hankittu käytettynä (lukuunottamatta muutamia vaatteita ja amme) ja se passaa meille. Se on kuiteskin totta, että ei juuri kukaan osta huonolaatuista käytettyä tavaraa.

Heille olivat äitinsä myös aikoinaan ostaneet eli tavallaan perinne. Ja uusissa vaunuissa tietenkin se etu, että saattavat kestää myös mahdollisille seuraaville lapsille.

Me ostetaan miehen työkaverilta käytetyt, ja olen suoraan sanoen huojentunut, kun ei tarvinnut ostaa uutena. Raha on aika tiukassa, ja on myös kiva saada jonkun jo hyväksi toteamat vaunut. En jaksaisi alkaa perehtymään vaunujen tekniikkaan, joten kun luotettava ihminen tarjoutui myymään pilkkahintaan vanhat omansa, olin heti valmis ostamaan. Muutenkin pyrin ostamaan käytettynä isompia hankintoja, kun se on taloudellisempaa ja ekologisempaa...

Niin ja meillä ei suunnitelmissa suurperhettä ihan vähään aikaan, eli vaunut saattavat olla käytössä vain yhdellä lapsella.

sama perinteinen, että appivanhemmat ostivat meille vaunut " perinteen vuoksi" , joten ostettiin uudet. Katselin kuitenkin vanhojakin mm. täältä netistä, mutta huomasin saman kuin joku aiemmin kirjoittanut, että vanhoista pyydettiin ihan tosi huikeita hintoja.. esim. me maksettiin uusista emmaljunga yhdistelmistä n. 600 euroa (sis. hoitolaukun, sadesuojan jne.) tosin oli alennuksessa oleva väri. Täällä netissäkin jotkut pyytää melkein samaa hintaa ja jopa enemmänkin samanlaisista käytetyistä!!!

Meillä ei oikeastaan ollut paljoa etukäteisvaatimuksia, muuta kuin että suosittu merkki, joka sitten takaa todennäköisesti toimivuuden, turvallisuuden ja kestävyyden. Mutta kun käytettyinä katselin, niin tosiaan hyväkuntoisista sai pulittaa melkein uusien hinnan, ja käytetyt on kuitenkin aina käytetyt. Hyvällä tuurilla voi löytää hyvätkin kohtuullisella hinnalla, mutta ei se mitään helppoa ole... varsinkin, kun ostamisen lisäksi lankeaisi myös noutaminen ja ihan hirveän kaukaahan nyt ei viitsisi lähteä hakemaankaan...

Olen katsellut muuitakin tuotteita käytettyinä.. ja sellaisen olen huomannut omalla kohdallani, että ilmoituksia on ihan hirveästi ja vain pieni osa tuotteista selllaisia joita voisi edes kuvitella ostavansa (omaan tarkoitukseen väärän kokoisia, näköisiä tms.) joten ilmoituksia kahlatessa mielestäni on tärkeintä, että ilmoituksessa KUVA ja mahd. tarkka kuvaus tuotteesta. Sillä jos kuvaa ei ole, ei sitä jaksa alkaa tilailemaan mitenkään sähköpostitsekaan, vaan sitä siirtyy sitten tarkastelemaan sellaisia tuotteita joista kuva jo valmiina ilmoituksessa..

Joo, ihan vaan sitä tosiaan mietiskelin, kun meidänkin vaunut oikeasti huippukunnossa ja halvalla lähtisi. Ja silti ei kenellekään kelpaa.. Että pitääkö välttämättä olla ihan uutukaiset.

Harmittaa jotenkin ajatus siitä, että jäävät sitten lopulta varastoon homehtumaan hyvät vaunut..

Mutta sitähän tämä elämä taitaa olla. :o)

Käytettyjä yritetään ainakin hankkia jos vain löytyy. Laitoinkin juuri ostoilmoituksen tuonne ostopalstalle rattaista ja turvakaukalosta. Vaunuihin emme ole vielä ehtineet perehtyä, joten ei ole tietoa siitä mitä haluaisimme ostaa. Luultavasti hankimme kuitenkin perinteiset vaunut eikä yhdistelmiä.

Ostopalstalla näytti olevan aika paljon ostoilmoituksia, oletko katsellut sieltä haluaisiko joku ostaa juuri teidän vaunuja.

Meillekin esikoista odottaessa ukki ja mummi lupasivat ostaa uudet vaunut, vaikka siinä vaiheessa oli todennäköistä, että esikoinen jää ainokaiseksi. Ostimme tunnettua vaunumerkkiä olevevat perusvaunut, joissa löytyi kaikki perusasiat, mutta ei viime hetken uutuusjuttuja. Värikään ei ollut se kaikkein kaunein. Mutta...

Kun talvi tuli, ei sillä värillä ole todellakaan väliä, sillä silloin pidin vaunun suojana on usein sadesuojaa räntäsaetta ja roiskeita vastaan. (Suojaa myös tuulelta) ja kesällä oli vaunukopan päällä aina jokin ötökkäsuoja. Värillä ei siis ole mielestäni paljoa väliä.

Nyt kun toista odotan ja lasten ikäeroksi on tulossa reilu kaksi vuotta, olen kauhussani ajatellut, että joutuu kuitenkin ostamaan vielä tuplarattaat, kuten moni palstalla olija on suositellut. Joten näin ajatellen, käytetyilläkin pärjää ihan hyvin, jos aikoo kuitenkin hankkia lisää lapsia pienellä ikäerolla. Tässä yksi näkökulma...

mina olisin mielellani ostanut kaytetyt, koska uudet on niin on niin jumalattoman kalliit. suomen lomallani ei kuitenkaan ollut aikaa juosta kaytettyjen perassa ja halusin yhdistelmarattaat, sellaiset isopyoraiset joita sitten talvella suomessa vieraillessa voi myos kayttaa - eli taalla Englannissa on pienempi valikoima niihin isopyoraisiin.

Ostin sitten vahan hetken mielijohteesta ensinmaisesta ja ainoasta kaupasta jossa kaytiin suomen reissulla upouudet ja raahasin ne tanne kotiin.... ei olis ollut varaa, mutta luottokortilla lahti...

toivottavasti kestaa sitten seuraavillekkin jos niita lisaa tulee.

Onhan uudet aina uudet, sama juttu on autoissa. Mutta arvo laskee todella nopeasti myös vaunuissa, joten järkevintä olisi hankkia pari vuotta vanhat, hyväkuntoiset vaunut. Olen katsellut huuto.netistä ja muilta palstoilta myytäviä vaunuja, ja mulla alkaa olla sellaiset kriteerit, ettei ole yksiäkään niitä täyttäviä käytettyjä tullut vielä vastaan. Uusia puoltaisi myös se, että jos lapsia tulee useampi peräkkäin, samoja vaunuja voisi käyttää heille, vanhat todennäköisesti menisivät vaihtoon jossain vaiheessa jo ihan ulkonäkösyistä. Kyllä, ihan niin kuin autoissakin, mulle on ulkonäkö ja ominaisuudet tärkeitä asioita. :)

siis me oltiin kans eka ostamassa tulevalle esikoiselle käytettyinä koska paljon on hyviä tarjolla myös käytettynä ja juuri yhdellä lapsella olleita eli varmasti hyväkuntoisia.

mutta päädyttiin kuitenkin uusiin koska meidän mielestä immeiset sitten myi samalla hinnalla käytettyinä kun uusiakin sai.. tämä siis vain meidän kohdalla en tiedä onko muilla tullut esille. mutta meidän kaverit sitten taas osti ihan kun uudet yhdellä lapsella olleet jotka myytiin tilanpuutteen vuoksi niin 50e:lla joten se on varmaan ihan tuuripeliä miten löytää.

mutta jos olet myymässä niin älä ainakaan ylihinnoittele , luulen että se vaikuttaa paljon.

me ostettiin juuri kotimaiset jovi air merkkiset hintaan 380e eli kun jos joistain käytetyistä pyydettiin 450e niin minusta se on liikaa..

mutta todellakin tämä vain omaa mielipiteeni, kukin ratkaisee itse :)

2 vuotta vanhat hyvässä kunnossa olevat vaunut, vaikka raha olisi riittänyt uusillekin. Tuntui jotenkin epäjärkevältä maksa 2 kertaa enemmän raha upouusista, kuin käytetytkin olivat siistit. Vaunumerkki oli silti tärkeä - se takaa jo itsestään laatun ja keston.

Pistänpä minäkin lusikkani soppaan. Ensimmäistä odotellaan täällä ja eilen kävimme juuri tilaamassa uudet vaunut. Meillä ei ole perhepiirissä lapsia, joten käytettyjä ei ole luontaisesti tulossa mistään suunnasta. Käytettyjen ostoa ei missään vaiheessa ole edes harkittu muuten, koska toiveissa on useampi lapsi ja varmaan aika pienillä ikäeroilla, jos niin vain suodaan. Nyt ostetut vaunut ja oikeastaan kaikki muukin tavara ostetaan sillä ajatuksella, että ne tulevat vuosiksi meidän käyttöön, eikä seuraaville osteta sitten enää uusia. Toivottavasti hankinnat osoittautuvat sellaisiksi, että niitä ei tarvi suu irvessä käyttää.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat