Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Jos kokkeilisin olla aktiivinen ja ainakin näin alottaa tämän pinon =)

Lisa&Veeti 81vrk =)

Sivut

Kommentit (167)

Joona nukahtaa justiinsa tohon meidän sänkyyn. Täytyy kohta siirtää omaansa.

Onnea uusille pikku tulokkaille!

Me asustellaan täällä Tammistossa. Tosin ollaan etsimässä omaa asuntoa sitten, kun miehen työpaikka varmistuu syyskuussa. Silloin suuntaamme mekin pankkiin lainaa anomaan. Olisi ihanaa, jos päästäis keväällä tai viimeistään kesällä muuttamaan omaan ja varsinkin isompaan asuntoon. Rupee pikkuhiljaa ahistamaan täällä luukussa asuminen.

Mun täytyy myöntää, että oon ihan messenger -neitsyt. En ole siis kyseistä ohjelmaa koskaan käyttänyt. Täytyy pyytä mieheltä opastusta, jotta pääsen sitäkin kautta jutskailemaan. Ei oo munkaan lähipiirissä yhtään lapsellisia. Sen takia täällä pyörinkin. Toivottavasti Joona herättäis vauvakuumeen mun kavereihin :)

Mä en oikein tiedä noista hampaista. Joonalla on alaikenessä hampaan kärki näkyvissä. Viikko sitten oli poika kauhean kiukkuinen. Nyt on rauhoittunut, mutta nyrkit on koko ajan suussa ja kuola valuu. Ei tosin ole ikenet turvonneet eikä mitään. Kait se hammas sieltä pikkuhiljaa nousee.

Mullakaan ei oo kuukautiset vielä alkaneet. Saisivat alkaa, ettei tarviis arvuutella ehkäsyn kanssa. Helposti toi kumi unohtuu ja vaikka vauvakuume jo pukkaa, ei pikkukakkosen ihan vielä tarviis tulla. Pikkuisen, kun jaksaisi odottaa, että minä valmistun ja saan töitä.

Oottelen täällä miestä töistä kotiin.

Nyt menen siirtämään Joonan pinnikseen.

pesukarhu83 ja Joona reilu 3kk

Meillä sitten mennään pitkän kaavan mukaan tämä odotus ;)

Huomenna täynnä rv 42!!

Mennään aamulla heti 8.00 synnärille yliaikais tarkastukseen ja toivon mukaan sille tielle sitten jäädään!

Voi tietysti olla että kun viikonloppu jo niin lähellä, että laittavat vielä kotiin :( Toivotaan nyt että saataisiin tiiti jo maailmaan nuuhkutettavaksi!!

Tiiti liikkuu vielä oikein vilkkaasti ja olo mullakin oikein hyvä.. Saanut hyvin nukuttuakin kun vähän viileni ilmat :)

Maha alkaa olla jo tosi alhaalla.. ei nyt ihan polvissa roiku, mutta selvästi huomaa että on n. kädenleveyden verran laskenut! Henki kulkee paremmin ku moneen moneen kuukauteen..

Illalla täytynee käydä vielä kunnon kävelylenkki.. hetkeen ei kuitenkaan tule ulos paljoa lähdettyä!

Sukulaisten utelut on loppunut kokonaan :) Olen kaikille sanonut että ilmoitan sit kyllä heti.. ja näköjään on tehonnut!

Tulen sitten kertomaan kuulumiset kun " pinnistyksestä ja ponnistuksesta" ollaan selvitty :)

Niamey ja tiiti rv 41+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tällä kertaa kysyisin, että miltä teistä tuntuu, kun maito nousee rintoihin? Mulla rinnat alkaa välillä ihan kihelmöidä, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että nänninpäät on vielä hieman arkana siitä alun jyystämisestä.

Voi voi, tänään poika on kiukutellut... Nyt onneksi nukkuu rauhassa vaunuissa. Toivottavasti saisin nukkua yöllä edes vähän.

Kiva kun tällekin puolelle on tullut vilkas Enskapino!

-Q-

Olihan täällä jo pinoa elokuulle! En viittinyt kirjoittaa siihen edelliseen kun oli niin kovin pitkä.. heh, laiskaksi ollaan tultu :)

Elikkäs meidän neiti syntyi 10.7. rv 38+3. Painoa oli 3555g ja pituus 49cm. Kyllä vaan aika on menny sumussa kun Mathilda on jo 3-viikkoinen :O Onneksi kaikki on mennyt hyvin tähän asti.. vaikka viime päivinä on kovasti huudettu kun masu on ollut kipeä. Tänään onkin neuvola että saa vähän apua sieltä.. pitäisi kai ostaa niitä tippoja jos vaikka helpottais. Hyvä kun mies on lomalla vielä 3 viikkoa niin ei tarvi yksin tuskailla sen huudon kanssa, meinaa välillä iteltä itku tulla kun toinen vaan huutaa punasena :(

Siis ei muuta kun elokuuta vaan enskoille! Nyt vaipanvaihtoon ja neuvolaan..

Mysan ja Mathilda 22pv

Nimittäin siitä suposta oli apua... Aksu nukkui viime yönä eka neljä tuntia ja sit loppu yön heräili 2,5-3 tunnin välein ja nukuttiin aamuysiin asti.

Päikkäreitä mä en oikein pysty päivällä nukkumaan kun Aksu nukkuu vaan puolen tunnin päikkäreitä. =/ Silloin alkuun kyllä nukkui hienosti 2-3 tuntia, mutta ei oo nukkunut varmaan ekan kuukauden jälkeen enää... Onneks tuolla ukolla alkaa ens viikon jälkeen parin viikon loma niin saan sitten edes parina aamuna nukkua pitempään ja mun äiti tuossa lupas ottaa ens viikolla Aksua hoitoon jonain päivänä taas niin, että mies vie Aksun aamulla töihin mennessään mummulaan ja mä saan jäädä nukkumaan.

Vellikokeilutkin on nyt sitten aloitettu. Eilen annettiin päivällä 20ml ja tänään 30ml maissivelliä. Huomenna annetaan sitten illalla ennen nukkumaan menoa.

pikku-milli & Akseli 3,5kk

Tänään oli sit se neuvola ja uudet mitat on 8560g ja 68.5cm. Normaalisti kasvaa ja kehittyy :) Näkö ja kuuloki oli OK! Meinas täti et jos meille on tullu hampaat myöhään ni todennäköisesti tulee myös Eetulle. No kysyin sit äidiltäni ni mulla on tullu kuulemma 9kk ikäisenä ku oon purassa sitä tissistä :)

Täälläki on tänään alkanu tuleen ihan uusia äänteitä taas... Välillä kuulostaa niinku Eetu sanois äiti mut eihän se tietenkään oo vielä mahdollista... Oli sit pakko kuvata kameralla ku sitä juttua tuli ihan urakalla ja kyllä isi sai hyvät naurut ku tuli kotia töistä ja katso sen:)

Toivottavasti Iglu ja Kerttu paranee! Meillä näytti Eetulla myös nenä vuotavan että toivottavasti ei tuu flunssa tai sit se johtuu ku tuo heinä pöllyää :/

Napero sun viime yö kuulosti samalta ku meillä ja myös täällä mies lähti töihin lomailtuaan 6½ viikkoa :) Oli tosiaan levoton yö täällä! En ole tainnu kirjoittaa helmikuisiin ku kerran. Ainaki muistelen niin... Mut tervetuloa tänne! Olen täältä Oulun seudulta!

Ni ja ei oo muuten menkat alkanu täälläkään vielä, onneksi!

Mut nyt nukkuun ja huomenna sit lisää!!

Marika & Eetu ½vuotta

..jos ehdin, koska makkarista kuuluu jo ähinää siihen malliin että kohta on ruoka-aika..

Queen: Mulla oli myös rintatulhdus joskus kuukausi(?) sitten. Kuume oli " parhaimmillaan" jopa buranan ottamisen jälkeen yli 38 astetta. Antibiooteilla lähti. Antibioottikuurista vaan Danielin maha ei hirveesti jotenki tykännyt, ilmavaivoja ja tosi vetistä kakkaa oli kuurin ajan. Me ollaan syötetty Rela-tippoja, mitkä onneks varmaan auttoi sit tuohonkin.

Epparin paranemiseen tais mennä joku vajaa 4 viikkoa, häntäluun paranemiseen menikin sit kauemmin ja siihen sattuu vieläkin silloin tällöin kun sopivasti istuu kovalle alustalle.

Tapaamisaika sopii mulle myös. Ja tietysti kaikki lähialueilla asuvat saa tulla mukaan. Mielenkiinnolla odotan, miten vääriä mielikuvia oon ihmisistä saanut :D

Oltiin sitten mökillä ke-pe ja voi vitsit kun oli mukavaa. Perjantaina sitten lähdin kaverin kanssa terassille parille (nolona) ja eikö sitten flunssa pahentunutkin ja la oli ääni poissa. Argh. Sen siitä saa kun pitää istua väkisin ulkona...

Neiti tosiaan viihtyili mökillä, varsinkin kun serkut olivat kavereina. Veneilykin sujuu neidiltä kuin vanhalta tekijältä. Ja varpaita kasteltiin meriveteen =) Koiruuskin nautti täysin siemauksin ulkoilmasta ja mennä viipotti hullun tavalla. Miinuksena punkit =( Mahtaakohan vielä olla kelejä ja aikaa mennä mökille tänä syksynä. Toivottavasti.

Quulle ja perheelle onnea, iloa ja jaksamista.

Jennille terkkuja, että kannattaa hakea apua ajoissa. Itse olen synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsinyt, mutta juttelu ja lääkkeet ovat tepsineet.

Nyt tissittelee.

I ja K

ps. kaikilla kellä mun meseyhteystiedot, kurkatkaapa spaceen, kun vihdoin sen sain otettua käyttöön.

Jospa nyt saisin jotain kerrottua... ollaan oltu Matiaksen kanssa reissussa, joten en ole ennättänyt koneella käymään.

Niamey tosiaan kyseli käynnistys-vinkkejä. Matias syntyi rv 39+6 ja jo muutamana yönä olin valvonut kipeiden supistusten kanssa pari tuntia. Päivää ennen tositoimia olin todella reippaana, kävin kaupassa, kolasin lunta, kävin kävelyllä ja ravasin rappusia ylös alas. Olin päättänyt, että vuokrasopimus on irtisanottu. Viimeisenä temppuna suunnittelin Stockmannin Hulluille Päiville menoa, ne kun alkoivat 5.4. Masuasukki kuitenkin taisi pitää Hulluja Päiviä liian stressaavana ja päätti alkaa syntyä - en siis ennättänyt shoppailemaan. Supistukset alkoivat yöllä ja jatkuivat aamulla muuttuen säännöllisiksi. Miehen passitin vielä töihin, ja kotona kärvistelin, ajatellen etten halua liian aikaisin sairaalaan raahautua. Poika syntyikin vajaan kuuden tunnin sairaalapakerruksen tuloksena juuri ennen puolta yötä klo 23.38.

Matiaksella on keskiviikkona lääkärineuvola. Minua jo kovasti jännittää uudet mitat, kun poika tuntuu kasvavan aivan silmissä. Uskomattomalta tuntuu, että osa 68 cm bodeista tuntuu jo nyt lyhkäsiltä! Lisäksi jännittää, mitä meille kiinteistä sanotaan. Kuulostaa, että lähes kaikille ne käsketään aloittaa jo ennen puolen vuoden ikää. Minä en olisi vielä lainkaan innokas aloittamaan kiinteitä, haluaisin täysimettää lähelle puolen vuoden ikää. Ainakin vielä Matias tuntuu kasvavan ihan hyvin rintamaidolla.

Täällä oli käyty keskustelua myös petipuuhista. Lohduttavaa kuulla, että muillakin niitä touhuja on aloiteltu vasta myöhemmin - meilläkin lähelle 3 kk synnytyksestä. Eppari oli minullakin pitkään kipeä ja väsytti, ei sitten tullut mieleenkään moiset puuhat.

Menkat eivät ole alkaneet vielä minullakkaan. Ja olen ollut tyytyväinen siihen, ei ole ikävä niitä lainkaan. ;)

Minkä ikäinen muuten on Katjun Riku? Olet sen varmasti jossain kertonut, mutta on mennyt minulta aivan ohi.

Kissankello ja Matias 4 kk

Jennille voimia! Kannattaa tosiaan puhua tosta ahdistuksesta. Kuulostaa kyllä, että on sitä baby bluesia. Sehän on ihan normaalia, kun hormoonit on ihan sekaisin ja uusi elämäntilanne ja kaikkea. Toivottavasti olosi pian helpottuu. Lähetän täältä virtuaalisen voimahalin :)

Taas on yksi päivä koht jo takana...

Aamulla taas noustu (miehen takia) ysin aikoihin. Veeti nukkunut ulkona pariin otteeseen ja äiskä on siivonnu velipojan pihasaunaa ja pyykänny. Siinä välissä tietty piti käydä kaupassa ja tehä ruokaki, mut sehän on jokapäiväistä. Vielä pitäis leikata velpojan hiukset, kunhan tuo lapsonen nukahtaa.

Kovasti tuossa lattialla näkyy nyrkki taas kuolasuulle maistuvan, mutta ihan hyväntuulinen on... toistaiseksi ;)

Mie aloin katteleen jo heinäkuun alussa, että kohta taitaa hampaat olla tulossa, kun silloin alotti tuon nyrkin syömisen ja kuolan valuttamisen. Nyt tosiaan tulossa neljä ylös ja kaks alas, mut ei ihan läpi asti ole vielä kerenny. Lähipäivinä kuitenki luulisin.

Aika hyvin ollaan suurin osa meistä enskoista jakauduttu oulun seudulle, vantaalle ja turkuun. Muutama muualta, jos nyt oikein pysyn kärryillä...

Meillä varmaan siirrytään kans ratasosaan, kunhan ilmat alkaa jähtyyn.

Kyllähän Veeti tuohon kovaan koppaan vielä hetken mahtuis, mut ompahan sit enempi tilaa...

Jos nyt menis avittaan hieman pikkuisen unen tuloa vaikka lauleskelemalla :)

Näkymisiin :)

Lisa & V 2,5kk

Nopeasti kirjottelen kuulumiset nyt. Anoppi on meillä yökylässä, joten nyt vasta pääsin koneelle. Muutenkin on pitänyt kiirettä, kun oon niitä laina-asioita hoitanu.

Kuulin eilen huonoja uutisia mieheltäni. Yksi tuttavapariskunta on jo vuosia kärsinyt lapsettomuudesta. Ovat kaikissa hoidoissakin käyneet. Keväällä sitten päättivät lopettaa hoidot. No, sittempä he ihmeen kaupalla plussasivatkin luomusti (eivät tosin ehtineet meille ilouutista kertoa). Np ultrassa sikiöllä todettiin runsasta turvotusta niskapoimussa ja muuallakin. Sikiö jouduttiin ottamaan pois rv 14, koska ei olisi selvinnyt hengissä :( Tuli oikeesti tosi paha olo tosta. Miten jollekkin voi käydä noin. On se niin epärilua. kyllä nyt osaa taas olla kiitollinen omasta terveestä lapsestaan. En todellakaan pidä enään itsestään selvänä, että lisää lapsia saataisiin. Onneksi meillä nyt on tämä yksi, kun jotkut eivät edes saa sitä. Anteeksi, että tänne nyt tätä puran, mutta tuli vaan niin surullinen olo heidä puolestaan.

Joo, mutta mulle käy melkeinpä millon vaan toi tapaaminen. Tän kuun lopussa tosin meen viikoksi Espooseen pitämään silmällä mun ihanaa pikkuveljeä ja pikkusiskoa, kun äiti ja isä lähtee Lappiin. Mäkin aattelin, että Jumbo on hyvä tapaamispaikka. En nyt osaa tältä istumalta mitään tarkkaa päivämäärää ehdottaa. Osaisko joku muu?

Tän viikon pärjään ihan hyvin ilman miestä, kun on niin paljon ohjelmaa, kun anoppi tosiaan tuli ja huomenna mun kaveri tulee kylään ja noi taloasiat pitää kiireisenä. Katotaan sitten ensiviikolla, jos joudun turvautumaan Lisa sun tarjoukseen. Kiitos vaan :)

Tän enempää en osaa mitään kommentoida, kun luin niin nopiasti viestit läpi.

Joonalle ei ihmeempiä kuulu. Odotellaan tässä ensiviikon neuvolaa.

Olipas pikaiset kuulumiset ;)

Nyt nukkumaan. Öitä!

pesukarhu ja Joona viikon päästä jo 4kk

Hengissä ollaan täälläkin, vaikka hiljaiseloa on vietetty.

Ihan ensinnä onnittelut Suipolle (kun en muista onnittelinko jo...) kuten myös Quierolle!!!!! Odotus-puolelta bongasin, että Q on jo jakautunut :)

Me palattiin tänään kotiin kymmenen päivän talovahtikeikalta. Nyt ollaan pari viikkoa kotona ja sitten jo taas mennään... mennään yhdeksi viikoksi vielä mökille kun tuolla ukolla on vielä pari viikkoa lomaa.

Aksu on kovasti alkanut naureskella kun äiti jotain höpöttelee... naurettava äippä ilmeisesti. Yöt menee ihan tosi vaihtelevasti. Viime yönä heräsi syömään kahden ja puolen tunnin välein. Yritin tuttia tarjota, mutta ei auttanut... ruokaa piti saada. Ja sitten toisaalta taas toissayönä ensimmäisen pätkän nukkui viis tuntia. Saa nähdä miten tänään käy. Se muuten on kyllä ihanaa kun nyt Aksu on viikon verran nukahtanut yöunille itsekseen kun on laittanut sänkyyn siinä vaiheessa kun on väsyneen oloinen.

nyt nukkumaankukkumaan...

pikku-milli & Akseli 3kk

Ja tervetuloa uusille!!Mullekin saa kirjoitella mesen kautta ja osoite on katju84@hotmail.com Juttuseura ei todellakaan ole pahitteeksi kun ei noita " lapsellisia" kavereita kauheasti ole.

Meillä menee jo paremmin.Tai no eihän meillä HUONOSTI ole mennyt,mutta siis syöntivälit on pidentyny kiinteiden myötä ja on kyllä ihana saada nukkua yöllä vähän pidempiä pätkiä ku vaan kaks tuntia.Yleensä yks sellanen reilu neljän tunnin pätkä on yössä,jonka minäki saan nukkua kokonaan.Ja aamuisin mies yleensä antaa mun nukkua vielä pari tuntia kun on tuota univelkaa kuitenkin kertynyt melkoisesti vaikkei sitä silleen huomaakaan ennen kui vasta sitten kun nukkumaan menee.Nukahdan samantien:)

Epparin/repeämisen paranemisesta ootte puhelleet.Mulle tuli II-asteen repeämä ja se kyllä parani tosi nopeasti, ei mennyt varmaan ku muutama viikko, alle kaks kuukautta kuitenkin.Aikuisten leikkejä ei meilläkään kuitenkaan hirveästi ole harrastettu ja eka kerta tais meilläki ajottua lähelle kolmea kuukautta synnytyksen jälkeen.Jotenki sitä ei vaan uskaltanu ennen jälkitarkastusta ja senkin jälkeen meni vielä vähän aikaa.Samalta se tuntu ku ennenki, ehkä hieman herkemmät limakalvot on,mutta ei muuten muutosta.Kai sitä on niin väsyny, ettei nuo puuhat ihan päällimäisenä ole mielessä sillon ku Riku nukkuu,mutta kyllä tämä tästä:)

Menkoistaki tais olla puhetta...Mulla on tainnu tulla kolmet menkat synnytyksen jälkeen.Alotin pillerit sillon toukokuussa jälkitarkastuksen jälkeen ja söin niitä kaks liuskaa.Niiden aikana tuli siis kahdet menkat ja lopettamisen jälkeen on tullu yhdet.Kierto oli sen 28 päivää ja reilu viikon päästä pitäis taas alkaa,mutta saa nähdä tuleeko niitä enää ja kuinka pitkällä kierrolla.Melkoisen runsaat on menkat ollu synnytyksen jälkeen ja tuntuu aina että eikö nämä ikinä lopu, mutta sitten ne loppuukin ihan yhtäkkiä.7päivää on aina menkat kestäny ja ihan liian kauan minusta.Mutta sellanen ihana asia on kuitenki tapahtunu,että vaikka menkat on runsastunu niin kivut on kadonnu kokonaan.Ennen mulla oliki melkoiset kivut aina sillon tällön, ei joka kerta kuitenkaan niin pahat,mutta särkylääkkeitä sai aina syödä.Jospa ne ei enää palais.

Mitähän vielä...Mulla on vissiin vielä neljä kiloa jäljellä,mutta ne saa kyllä jäädäki.Olin ennen raskautta kuitenki sen verran alipainonen, että nämä neljä on varmasti vaan hyvä asia.Tuo maha sais kyllä kiinteytyä,mutta eiköhän se tästä ajan kanssa...:)

Joku oli menny naimisiin...PauliNea muistaakseni..toivottavasti meni nimi edes suurinpiirtein oikein..Mulla on ihan hirvee hääkuume,mutta se saa odottaa.Meillä se on mies joka haluaa ne " prinsessahäät" vai pitäiskö sanoa prinssihäät:) heh.. Kunnon kirkkohäät siis kuitenkin.Mulle ei ois niin väliksi,mutta täytyy vissiin taipua sen tahtoon.Mä oisin valmis menemään vaikka maistraatissa parin todistajan läsnäollessa,mutta miehelle se ei oikein sovi.Oon mä yrittäny sanoa sille, että voi siellä kirkossaki mennä vähän pienemmällä vierasmäärällä naimisiin,mutta saa nyt nähdä...

Mihinkäs Ankka on kadonnu?En ainakaan muista lukeneeni viime päivinä Ankan kuulumisia.

Niin ja oululaisia huhuilen vielä tähän loppuun..Kysyin tätä jo viime kuun pinossa,mutta jos joku ei ole sattunu huomaamaan.Kiinnostaisko teitä tapaaminen joskus?

Meilläkin oli tänään neuvola: terkka meinasi että jokohan ois syntymäpaino saavutettu ja meidän neiti painoikin jo 4190g, syntymäpaino oli 3960g..komeasti kuulemma kasvaa:) Pituutta ei jostain syystä mitattu.

Moni oli antanut vinkkejä rintapumpun käyttöön, olen kyllä aina lämmittänyt rintoja ym. mutta ei niin ei..maito kyllä alkaa herumaan herkästi mutta ei sieltä vaan pumpulla mitään tule, vinttasin koko pumpun kaapin perälle kun hermostuin ja totesin että taitaa olla mun tisseissä vikaa;) Liian pienet varmaan:D

anteeksi tekstin omanapaisuus, en ole vielä ehtinyt teidän juttuihin perehtymään:)

Queen ja Liia 2viikkoa

Niameylle tsemppiä synnytykseen. Ei mee enään kauaa ja sulla on suloinen pikku nyytti kainalossa :)

Kaveri tulee kohta käymään. Joonan kummitäti siis. Anoppi lähti äsken ajelemaan kotia päin.

pesukarhu ja riehumisesta väsähtänyt Joona

Juu, Lisa muistaa ihan oikein, Vantaalta minäkin. Pähkinärinteessä asustellaan. Missäpäin Pesukarhu asuu?

Mulla on myös Lisan tavoin paino laskusuhdanteessa, miinuksen puolella ollaan jo, mutta mun puolesta paino saisi tippua vielä. Tossa syksymmällä on pakko päästä salille.

Jenni kyseli epparihaavasta/repeämistä... mulla ei epparia tehty, pari nirhaumaa kyllä tuli ja niihin tikkejä laitettiin. Paranivat parissa kuukaudessa. Mutta limakalvot ovat niin hemmetin kuivat! Mä luulen että se on se, mikä siellä alapäässä eniten sattuu. Eli liukastetta peliin tytöt!

Tervetuloa joukkoon mysan! Mitkäs on tytön viimeisimmät mitat? Ja lohdutukseksi noihin huutoihin voin sanoa, että iän myötä ne vauvan ilmavaivat helpottavat ja huudotkin vähenee. Noin 2kk iässä rupee vissiin ilmavaivat olemaan poissa. Jaksamista sinne!

Mä luulen kans, että suippo on nyyttiä hakemassa. Ja kohtahan Queenkin tulee tälle puolelle! Ja Quieroa odotan kovasti tänne, mutta ei sen ihan vielä tarvitse jakaantua;)

Paulinealle myös tervetuloa! Muistan sut hämärästi tuolta odotus-puolelta... onnittelut pojasta! Ja naimisiinmenosta!

Mullakaan ei ole vielä menkat alkaneet. Enkä niitä nyt hirveesti vielä kaipaakaan...

NapNap + tyttö, kohta 5kk

hyvin syödäänkin. Meillä sanottin 4kk neuvolass,a että kasvukäyrä alaspäin,,mut hyvin viel pärjää rintmaidolla. Mutta aloitin sit itse kun neuvolasta viikon päästä neiti rupes oleen kiukkuinen ja sit aina halus syödä 2h välein oli yö tai päivä. Niin ja suurin syy oli, että olen itse joutumassa sappikivileikkaukseen pian (en siis tiedä koska vielä) ja halusin, et neiti silloin syö jo hyvin. Nyt sit 5kk neuvolass asanottiin, että oli oikeia aika aloittaa kiinteät, että tyttö olis kyl pärjänny viel äidinmaidolla, mut s eolis vaatinu multa kärsivällisyyttä syöttää tiheesti. Ja nyt sit neiti kasvaa taas sopivaa käyrää.

Nopeasti käyn taas kuulumiset laittamassa. Mies tulee ihan kohta kotiin. Onkin jo kauhee ikävä, kun ei olla moneen päivään nähty.

Saatiin tänään lainapäätös. Me siis voidaan ostaa meidän unelmien asunto. Jippii!!! Siellä on Joonalle oma huone ja paljon tilaa verrattuna nykyiseen. Päiväkoti on 300 metrin päässä.

Kukaan ei oo osannut laittaa ehdotuksia siitä pk seutulaisten tapaamisajankohdasta. Mä voin tossa vilkasta kalenteria ja tulla sitten ehdottamaan jotain päivää, jos ei kukaan muu kerkiä.

Nyt miestä vastaan.

iloinen pesukarhu ja Joona kohta 4kk

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat