Vierailija

Tältä palstalta saa sen käsityksen että suunnilleen jokainen joutuu yrittämään pitkään ja suuri osa turvautumaan hoitoihin - elävästä elämästä minulla on kuitenkin käsitys, että ne, joilla on vaikeuksia lapsensaannissa, ovat edelleenkin pienehkö vähemmistö. Vaikka lapsettomuusongelmat ovatkin lisääntyneet.

Kommentit (19)

Kolikon kääntöpuoli on se, että vaikka kaverilla sattuisi lapsi tai lapsia olemaan, niin niitä on voitu yrittää useita vuosia, eikä sitä kauheesti huomaa päälle päin. Tai vaikka olisi yksi ainut 7-vuotias ja sille olisi haluttu sisarus sen 7 vuoden ajan, muttei sellasta ole kuulunut. Eli periaatteessa on 1 lapsi, muttei lisää ole saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yksi tuttavapariskunta saa vauvan aluilleen joka kerta heti ja toisella pariskunnalla on joka kerta kestänyt vähintään puoli vuotta, kuitenkin vuoden sisään tärpännyt.

olen saanut sen käsityksen että se vuoden yritysaika on aika yleistä.

katsomisestakin. Ero on melko huima. Jos joku toivoo esim. syysvauvaa ja laskee, koska ehkäisyn jättäisi pois, niin kuorossa huudetaan, että ei se niin helposti käy (vaikka aiemmin olisi kyseisellä parilla käynytkin) ja jos joku taas uskaltaa miettiä varmoja päiviä ehkäisykeinona, niin johan tullaan raskaaksi yhdestä keskytetystä yhdynnästä päivää ennen menkkojen alkua.

Minä olen saanut olla onnekas ja meillä on tärppännyt aina ensimmäisestä kierrosta, mutta monilla ystävilläni yritystä on yleensä vaadittu jopa yli vuosi.

Jos miehellä ja naisella on kaikki lisääntymisterveyden kannalta kunnossa ja seksiä harrastetaan se keskimääräinen kolme kertaa viikossa, niin yleensä tärppi tulee kolmen kuukauden sisällä. Siksi kritisoinkin tätä nykyistä hoitokäytäntöä, että hoitoihin, ainakin julkiselle puolelle, saa hakeutua vasta, kun on vuosi yrittämistä takana. Minä tiesin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen, että kaikki ei ole kunnossa ja tutkimukset yksityisellä puolella 8 kk yrittämisen jälkeen tämän vahvistivatkin.

Mielestäni se on paljon, sillä asia on hyvin kipeä :(.

Ja tosiaan, ulkopuolinen ei välttämättä tiedä miten pitkään ja miten (hoitoja) lapsia on perheeseen " tehty" .

ONgelmia voi olla ensimmäisen lapsen saamisessa tai vasta myöhemmin. Joka tapauksessa lapsettomuus on koko ajan yleistyvä ongelma, eikä myöhentyvä ensisynnytysikä sitä mitenkään paranna.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat