Seuraa 

On aika katsastella hoitopöytiä. Haluamme mallin, jonka voi muuntaa lipastoksi tms. sen jälkeen kun hoitopöytää ei enää tarvita. Ikean malli (linkki alapuolella) näyttää sellaiselta, mitä olemme etsineet, mutta meiltä on Ikeaan pitkä matka, joten pöytä pitäisi tilata postimyynnistä. Onko jollakin kyseinen pöytä kotona tai onko joku käynyt sitä hypistelemässä Ikeassa? Onko pöytä tukeva? Millaiset on laatikot? En viitisisi enää mahani kanssa lähteä istumaan autoon niin pitkäksi aikaa. Tuttuja kyllä sielläpäin on, mutta kellään ei ole lapsia ja olisi kiva kuulla sellaisen mielipide asiasta, joka on tällä hetkellä kiinnostunut oikeasti asiasta. :) Eli tässä Ikean malli:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategory...

Toinen jonka olemme nähneetkin on Jyskin hoitopöytä. Pöytä vaikuttaa vaan kovin heppoiselta ainakin liikkeessä ja sitä täytyisi paikkailla heti. Värikään ei miellytä niin paljon kuin tuon Ikean hoitopöydän, vaikka aika neutraali onkin. Jyskin pöytä on hieman edullisempi. Hoitopöytä näkyy seuraavassa kuvassa:

http://www.jysk.fi/index/varelset/boernevaerelset.htm

Olisin kiitollinen mistä tahansa kommenteista! :)

MollyJii

Sivut

Kommentit (22)

Meillä on ihana hoitopöytä ja kovassa käytössä:)

Mutta..... Se on mulle liian matala. Olen 172 cm. pitkä ja aina joudun olemaan tosi kumarassa kun hoidan vauvelia.

Eli sitä vaan yritän sanoa, että katso/kokeile tarkkaan hoitoöydän korkeutta itsellesi sopivaksi. Ettet joudu kumartelemaan selkääsi kipeäksi. Sen ääressä ollaan kumminkin paljon päivässä ja jopa yöllä joskus:)) Että tällänen pikku vinkki.

mutta meillä on Maskun Harmony-sarjan lipasto, johon on lisäksi ostettu petsattu avohylly (samaa sarjaa) ja nämä yhdessä kasattuna hoitopöydäksi, avohyllystä tulee siis hoitotaso.

Ei ole näköjään ole valmiista ratkaisusta kuvaa, mutta myymälässä se oli rakennettu, josta idean otimmekin:

http://www.masku.com/tuote.html?tid=21100230

Nyt kun tyttöä ei tarvitse enää hoitopöydällä hoitaa niin lipasto on lipastona ja hyllyseinällä. Kuuluvat siis lastenhuoneen kalustukseen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli Lundian hyllyyn kiinnitettävä taso, joka voi toimia hoitopöytänä tai pöytätasona. Meidän hylly on perintöhylly: on ollut käytössä 25 v sitten kun siinä on hoidettu minua ja veljeä. Esikoisella se on meillä siis ollut jo käytössä.

Itse tykkään että Lundia on ihan kivannäköinen ja kätevä vaihtoehto. Hyllyjä voi lisätä tai vähentää tarpeen myötä ja hyllyvälejä saa helposti muokattua. Tason korkeuden voi itse päättää.

Hoitotaso ja koko hylly pitää kiinnittää seinään joillain pulteilla, en tarkkaan tiedä, mies teki sen tietysti :)

Omasta ja muiden kokemuksesta suosittelisin kyllä jonkinlaisen hoitotason ostoa, siis jonkun tason joka on sopivalla korkeudella hoitajaan nähden. Monelta vanhemmalta sukulaiselta olen kuullut että selkä on mennyt kun on vaipat sängyllä vaihtanut. Eihän se hoitopöytä/-taso kovin pitkäikäinen ole, mutta jos lapsia toivoo tai tulee useampia, niin kyllä siinä yhteensä viettää jo aika monta vuorokautta elämästään todella epäergonomisessa asennossa sängyn laidalla :/

Coe rv 28+2

Mothercaressa esim. sellasta hoito-alustaa jonka voi laittaa pinnasängyn päälle?Niitä on eri versioita. Mä harkitsin sellasta. Mut eiköhän sillä vaihtopatjallakin vaan pärjää. Yks mun ystävä odottaa 4.lastaan ja sanoi ettei aio todellakaan hankkia sitä pöytää kun ei koskaan ole sitä käyttänyt. Meillä on se Ikean pöytä jonka halusin just siksi että sitä voi käyttää sit ihan vaan lipastona ja se sopii sit meidän muihin kalusteisiin. Niinkuin siihen pinnasänkyyn joka muuten saatiin £60.lla Alesta. Tais olla markkinoiden paras hinta-laatusuhde. Mutta taitaa toi olla ihan maku-asia käyttääkö vai ei.

käytetyn hoitopöydän kun odotin ensimmäistäni. Ehkä ensimmäisen kuukauden sitä käytin, jonka jälkeen huomasin vaihtavani vaippaa milloin missäkin... itselläni on huono selkä, ja koin helpommaksi esim. sängyn päällä vaippojen vaihtamisen yms. Onneksi kyseisessä hoitopöydässä oli reilut laatikot, joten siinä oli hyvä säilyttää vauvan vaatteita, muuhun siitä ei sitten ollutkaan.

Olen todennut myös kaikenlaisten babysitterit yms. turhiksi, sain kaikenlaisia juttuja ilmaiseksi, mutta ne jäivät käyttämättä ja jakelin ne eteenpäin halukkaille.

Me ostettiin esikoista varten juuri tuo lipasto kaks vuotta sitten. ollaan tykätty, on tukeva ja tilava. Laatikot avautuivat hienosti ennen, nykyään remppaavat, mutta johtunee siitä, että miltei kaksvuotias poika niissä vähän väliä roikkuu:) Kannattava ostos ja hinta-laatusuhdekin kohdallaan. Ja se on kyllä totta, että aika korkealla tuo hoitotaso on, munkaan ei tarvinnut kyykkiä sen edessä, vaikka olenkin todella paljon pidempi, kuin keskiverto:)

Meillä ei ollut esikoisella hoitopöytää eikä hankita nytkään. Ei ole ollut a) tilaa ja b) tarvetta. Edestä täytettävän pesukoneen päällä oli pehmustettu hoitoalusta ja viereisessä kaapistossa vauvanhoitoon tarvittavia tavaroita. Helppoa, kun lavuaari oli siinä vieressä, esikoinen kun oli ruiskukakkamallia ;) Usein vaihdettiin vaatteita sohvalla, sängyllä tai sylissä.

zoo76:

Lainaus:

Onko listalla ihmisia, joilla ei ole ollut hoitopoytaa?

Miten olette parjanneet ilman? ajattelin, ettemme ehka valttamatta tarvitsisi ollenkaan???

on niin paljon muutenkin ostettavaa ja rahan menoa, etta ajattelin olla ostamatta hoitopoytaa???

Kävin ihan samoja ajatuksia läpi noin kuukausi sitten, kuin viestin aloittanut. ELi oltiin kanssa katseltu sitä ikean hoitopöytää netistä ja näytti kyllä siinä tosi hyvältä. Kun sitten menin ikeaan sitä tarkastelemaan, olin ihan järkyttynyt siitä kuinka iso se oikeasti oli. Kuvassa näyttää mielestäni paljon pienemmältä. Havaitsin saman kuin joku aiemmin kirjoittanut, että kun lipasto on hoitopöytä tarkoituksessa, eli se levy siinä, niin alla oleville laatikoille on miltei mahdoton päästä. Tämä ratkaisi meillä sen että ei otettu kyseistä hoitopöytää.. sillä siksi juuri olisimme ostaneet lipaston, että vauvan vaatteet siinä mahd. lähellä.

Muita malleja olen sitten tutkaillut. Mielestäni lastentarvikkeessa myytävä cam hoitopöytä lipasto on kiva.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=177&toimi...

Ja niitä liikkeitäkin on ympäri suomea. Tässä siis hoitotaso kääntyy saranoilla lipaton taakse ja sen alla on kylpyamme. kun hoitopöytää ei enää tarvitse voi hoitotason ja ammeen irroittaa ja ruuvata lipastoon mukana tulevan lipaston päällimmäisen tason. (olipas hankalasti selitetty?) Miinuksena tässä mallissa on mielestäni kuitenkin se, että pöytätilaa ei ole enempää.. eli mielestäni saisi olla hiukan isompi?!

Nyt ollaan luultavasti itse ostamassa ikean hemnes hoitopöytää http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategory...

Mun silmää olisi myös miellyttänyt puunvärinen ja puinen lipasto, mutta tämä tuntui sitten kuitenkin kaikista toimivimmalta ja sopivimman kokoiselta meidän kotiin ja tarpeisiin. varmasti jos olisi ollut pienempi tila hoitopöytää ajatellen niin varmaankin olisin ostanut sen camin pöydän.. tai jos nimenomaan oltaisiin tarvittu se lipasto jatkoa ajatellen (enemmän kuin siis tilaa vauvanhoitoajaksi) niin varmaankin oltaisiin voitu ottaa se diktad-hoitopöytälipasto. :)

Erillisen hoitotason ostin myös muuten kylppäriin pesukoneen päälle.. niin on sitten hoitopaikka myös kylppärissä....:)

Kummastakaan ei ole kokemuksia mutta ei kannata ostaa mitään lastulevypilipali hyllyjä. Kokemusta on. Kunnon puinen vaikka maksaa enemmän, kestääpähän sitte kauemmin.

Tanja-77

Joo, ei me mitään lastulevyhöpötystä olla ostamassakaan. Mieluummin kunnon puuta, jos vaan löytyy. Itse olen samaa mieltä, että ei kannata niin käytön kannalta ku ulkonäönkään.

MollyJii

sänky on Ikeasta, niillä oli kaikki sängyt -20% 9.7. asti. Mut tais siellä olla vielä halvempikin versio, raakapuuta. Josta saa esim. " beewax" illa aika kivan. Me muutettiin just kalustetusta kaksiosta, kalustamattomaan 4h+kk niin eipä ollut muuta vaihtoehtoa kuin ajaa sinne Ikeaan luottokortin kanssa. Mut siis ostettiin esim. kaikista halvimmat keittiön pöytä+tuolit, raakakoivua ja vahattiin ne, ja niistä tuli itseasiassa aika tosi hienot !

T. Sulo Vilen

vaiheessa ollut varsinaista hoitopöytää. Ihan pienenä (1. kk) meillä oli olohuoneessa vanha 80x80 kokoinen keittiönpöytä ettei joka kerta tarvinnut kodinhoitohuoneeseen vauvaa viedä puolikylmän eteisen kautta (talvivauva ja vanha maalaistalo).

Muuten kodinhoitohuoneen työtaso on toiminut hoitopöytänä, alla oleva laatikosto tavaroille ja siivouskaapin hylly vaipoille sekä vieressä pyykkiallas pepun pesuun.

Mekin ollaan tuota samaa katseltu, silleen, että ostetaan siihen se yläosakin. Käytiin katsomassa sitä Vantaan Ikeassa ja kyllä se ihan vankalta se alaosa ainakin vaikutti. Tosi se yläosa oli siellä Ikeassa seinään kiinnitetty ylhäältä mutta missään ei kuitenkaan lue, että se olisi seinään kiinnitettävä. Ehkä se ikeassa on siksi kiinni, ettei kukaan renkutuksellaan saisi sitä päälleen. Se yläosa on sellaisilla ruuvi/kisko-jutuilla kiinni alaosassa ja ruuvien jäljet jää kyllä sitten sinne sisään kun tekee hoitopöydästä lipaston. Mut en mä ainakaan mitään hirmuisen painavaa laittaisi sen yläosan hyllyille. Jotain vaippoja ja rasvoja tms. vaan.

Eikös tää malli ollut jotain massiivikuusta tms. et ei mitään lastulevyä...?? En oo mikään materiaaliekspertti, mutta mun mielestä toi lipasto ei näytä ihan miltään halpishirvitykseltä vaikka Ikeasta onkin.

Me ollaan kyllä ajateltu tilata se sieltä postimyynnistä kanssa kun asutaan Tampereella ja olisi saman hintaista lähteä hakemaan sitä lipastoa autolla Ikeasta kuin tilata se kotiin. Eikös se ole 39 ¿ kotiinkuljetuksella??

Ajateltiin tilata siihen samaan sarjaan kuuluva " aarrearkku" myös. Olis sit jotain samaa sarjaa ja muutenkin, meillä on niin pieni kämppä, että sinne saisi lelut sitten piiloon ja sitä voi käyttää istuimenakin. Siinä arkussa on silleen hitaasti laskeutuva kansi, ettei heti napsahda lapsen sormille.

Jos tulee lisää mielipiteitä tästä lipastosta/hoitopöydästä niin antakaas kuulua:)

Nykysinhän monet hoitaa vauvaa kodinhoitohuoneessa pöydällä olevalla hoitoalustalla. Hyvä rahansäästö vinkki.

Itsekkin aion tehdä tän tulevan kanssa niin. Vanhasta hoitopöydästä otettu hoitotaso pois ja toimii lasten kirja/lelu laatikostona.

että olen 173 cm pitkä ja sinne päälle laitetusta hyllyköstä minä pystyn ihan hyvin ottamaan tavaroita ilman mitään ponnisteluja eikä se minulle vaikuta liiän korkealta. Laatikoiden suhteen olen martsupaanin kanssa sama mieltä - ne jää niin syvälle hoitopöydän alle, että on epämukava otta sieltä tavaroita.

Meillä ei ollut esikoiselle lainkaan erillistä hoitopöytää vaan pehmustettu alusta kodinhoitohuoneen pöydällä. Vieressä oli vaatekaappi vauvanvaatteille, pöydällä kori hoitotarvikkeille, vaipat vieressä ja parin metrin päässä pesuhuone. Vaipat sai kätevästi oven ulkopuolelle (metallinen poljinroskis +lattialämpö ei välttämättä paras yhdistelmä vaikka tyhjentäisi päivittäinkin...) kannelliseen sankoon.

Lisäksi tuosta hoitoalustasta sen verran, että tykkäsin itse JYSK:n myymästä mallista (voi olla toki muillakin), jossa ainoastaan sivureunat ovat korotetut, kumpikin pääty on matala. Siihen vauva mahtuu pitempään, mitä malliin, jossa korotus on kolmella sivulla.

Samalla kaavalla mennään myös tämän tulevan vauvan kanssa, toimii mielestämme hyvin.

Neeuska rv 38+6

se Ikean Diktad pöytä ja siihen päälle ostettu vielä Diktad hyllykkö. Lasta vielä ei ole, mutta pitäisi kohta syntyä ja siksi kasattiin se lipasto hoitopöydäksi viimme viikonloppuna. Lipasto ja hyllykkö ovat olleet meillä käytössä erillisinä jo 3 vuotta. Ne eivät ole lastulevystä, vain jämäkästä tammesta ja seinään niitä ei ole pakko naulata. Diktad hyllykkö oli muuten sänkyn vieressä kirjojen ja makulampun pöydänä käytössä. Nyt laitettiin se hoitopöydäksi tehdyn lipaston päälle ja kiinnitettiin ruuveilla, jotka olivat jo ostaessa mukana. Molemmille puolille tulee kaksi paikka, josta ruuvataan hyllykkö pöydään kiinni, niin että se hyllykkö ei saa kaatua mitenkään. Ja vaikka koko systeemi ei ole meillä seinässä kiinni, niin ravistelemallaankaan, lipasto ja hyllykkö ei alka kaatua. Uskallan kyllä laitta lapseni sinne pöydälle ja hyllykön alle.

Rv 41+6

olen lauantaina menossa appivanhempien kanssa mothercareen ostoksille, eli taytyypa katsoa niita pinnasankyyn liitettavia poytia. kiitti vinkista!

meilla ei kylla ole viela sitakaan hommattuna, kun muuttoa vielakin odotellaan, eli ei vanhaan kamppaan viitsita ostaa kun joutuu vaan turhaa sitten raahaamaan uuteen asuntoon.

mista ostitte tuon edullisen sangyn?

Onko listalla ihmisia, joilla ei ole ollut hoitopoytaa?

Miten olette parjanneet ilman? ajattelin, ettemme ehka valttamatta tarvitsisi ollenkaan???

on niin paljon muutenkin ostettavaa ja rahan menoa, etta ajattelin olla ostamatta hoitopoytaa???

mut ei meil ole viel vaaviakaan. Pitäs syntyy tuossa tammikuussa. Edellisillä (2) on ollut hoitopöytä, enkä käyttänyt sitä juuri ollenkaan. Vaihdoin vaipat ja puin yleensä meidän sängyssä. Nyt ostin kun halvalla sai, muutaman kerran käytetyn hoitotason, mikä laitetaan pinnasängyn päälle. Ja sit meil on makkarissa yks lipasto mihin ajattelin laittaa vauvan tavarat. Ennen hoitopöytä oli vauvan omassa huoneessa, mut kun nyt on jo nuo kaks isompaa niin vauva tulee meidän huoneeseen, niin siin ei ole tilaa oikein hoitopöydälle.

birgit rv 14+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat