Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

On aika katsastella hoitopöytiä. Haluamme mallin, jonka voi muuntaa lipastoksi tms. sen jälkeen kun hoitopöytää ei enää tarvita. Ikean malli (linkki alapuolella) näyttää sellaiselta, mitä olemme etsineet, mutta meiltä on Ikeaan pitkä matka, joten pöytä pitäisi tilata postimyynnistä. Onko jollakin kyseinen pöytä kotona tai onko joku käynyt sitä hypistelemässä Ikeassa? Onko pöytä tukeva? Millaiset on laatikot? En viitisisi enää mahani kanssa lähteä istumaan autoon niin pitkäksi aikaa. Tuttuja kyllä sielläpäin on, mutta kellään ei ole lapsia ja olisi kiva kuulla sellaisen mielipide asiasta, joka on tällä hetkellä kiinnostunut oikeasti asiasta. :) Eli tässä Ikean malli:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategory...

Toinen jonka olemme nähneetkin on Jyskin hoitopöytä. Pöytä vaikuttaa vaan kovin heppoiselta ainakin liikkeessä ja sitä täytyisi paikkailla heti. Värikään ei miellytä niin paljon kuin tuon Ikean hoitopöydän, vaikka aika neutraali onkin. Jyskin pöytä on hieman edullisempi. Hoitopöytä näkyy seuraavassa kuvassa:

http://www.jysk.fi/index/varelset/boernevaerelset.htm

Olisin kiitollinen mistä tahansa kommenteista! :)

MollyJii

Kommentit (8)

ja Ikean pöytä olisi ollut vähän turhan korkea myös minulle. Halusimme kuitenkin mielellään puun värisen ja lipastoksi muutettavan. Tasokalusteesta löysimme mäntysen hoitopöydän, joka oli Ikean pöytää vähän matalampi. Ollut erittäin hyvä! Pöytälevy työnnetään paikoilleen lipaston takakautta ja laatikohin (3 matalaa ja 1 korkea) on helppo päästä, koska tason " ylimenevä" osa jää seinää vasten. Jotkut äidit ovat sitä mieltä, että hoitopöytä on turha hankinta, mutta itse en ainakaan tulisi ilman toimeen. Selkä säästyy ja kaikki tarvittava on käden ulottuvilla.

joka palvelee jo 3:tta lasta. Eli ostin pöydän kaveriltani (2 lasta), joka sanoi sen toimineen arjessa hyvin. Meillä ollut nyt käytössä kuukauden ja olen tyytyväinen. Saman ongelman olen huomannut kuin edellinen vastaaja eli ylimpään laatikkoon kannattaa sijoittaa jotain ei-niin-tärkeää.

Erittäin hyvänä olen kokenut pöydän leveyden, koska siihen saa kerättyä kaikkea tarpeellista jokaisella hoitokerralla tarvittavaa tavaraa (vaipat, kosteudpyyhkeet, pumpuli, puhditusaineet, pintä vaatetta eli meillä kietaisupaitoja ja bodeja..) eikä tarvii kurkotella kaikkialta vauvan killuessa pöydällä.

Lisäksi olemme ripustaneen vierelle seinään koukkuja, joihin saa pyyhkeet ja muut roikkumaan - hyvin on toiminut!

Pöytä oli lipastona kaverillani muutaman vuoden ja meillä puoli vuotta. Ne, jotka eivät tienneet sitä hoitopöydäksi eivät olisi koskaan sitä sellaiseksi uskoneet eli hyvin toimii lipastona ja on lisäksi siisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Josta saa alaosan purettua kolmeen osaan (yksi laatikosto ja 2x hyllyt)

tason saa sit vaikka hyllyiksi seinälle.

Materiaali on sellaista " kuultolakattua" puuta ja hintakin oli vain 169 muistaakseni.

On hyväksi havaittu ja plussaa oli se, että sen voi käyttää myöhemmin muihin tarkoituksiin.

Suosittelen.

Tuosta Ikean lipastosta minulla ei ole kokemusta, mutta näyttää ihan yhtä hyvältä ja kätevältä.

meillä on tuo Ikean lipasto ja olen tykännyt siitä tosi paljon, on tosi nättikin:)

ainoa miinuspuoli on se, että 160 senttiselle äidille se taso on pikkaisen liian korkea, saisi olla minulle hivenen matalampi. Tyttö pian 5kk ja joudun jossain vaiheessa siirtämään hoitopisteen sängylle tai lattialle kun en enää sujuvasti jaksa tyttöä nostaa hoitopöydälle:(

Meillä jo toisella lapsella käytössä. Esikoista (kohta 2-v) hoidetaan edelleen joskus pöydällä kun käytetään esim. kestovaippoja tai rasvataan palanutta pyllyä. Pöytä on ollut meidän mielestä aivan älyttömän hyvä kun molemmat pojat on kovia pyörimään. Ollaan laitettu pöytä kodinhoitotilaan kahden syvän kaapin väliin niin että sivulta ei kertakaikkiaan pysty tippumaan. Ei oltais voitu yhtäkään vaippaa vaihtaa pienemmällä pöydällä missä ei oo sivutukia. Meidän kohdalla ainakin sanonta ' kyllä ne vaipat vaihtaa vaikka pesukoneen päällä' ei todellakaan pidä paikkaansa. Meillä on useasta osasta koottavat kestovaipat ja niiden lisäksi vielä kertakäyttöisiä molemmille pojille, ostin ikeasta ylähyllyt täyteen koreja ja niissä säilytetään vaippoja. Pöydän vieressä meillä on kaappi (myöskin ikeasta) jossa on pyllypyyhkeitä, kylpypyyhkeitä, vaippapaperia, rasvapurkkeja, topsyjä jne. Itse hoitopöydällehän jää myös näille tilaa, mutta meidän pojat on kyllä semmosia räpeltäjiä että kaikki tavarat on hyvä saada pois ulottuvilta ja hoitopöydälle lajitelma erilaisia leluja joita kossit saa värkätä vaipan vaihdon ajan. Alalaatikoihin mahtuu hyvin vauvan yhden koon vaatevalikoima, vaihdetaan sitten aina koko garderoobi kun koko vaihtuu. Meidän tuttavapiirissä on paljon vaippaikäisiä taaperoita ja vastasyntyneitä enkä ole missään vielä nähnyt näin hyvää pöytää. Toki se on ikealaatua, eikä meidän perheessä kyllä kestä isältä pojalle, mutta ollaan saatu kyllä siitä suurta helpotusta vauva-arkeen. Hoitoalustan reuna on kulunut kolhuille ja laatikoihin haettiin ikeasta jo varaosia. Ylähyllyt on naarmuuntunu kun koreja on vedetty ulos ja takaisin hyllylle. Mutta tuskinpa se jyskin pöytäkään on mitään huippulaatua.

Meillä on tuo Jyskin hoitopöytä ja hyväksi olen havainnut. Olen kasannut nuo lokerikot hyllyksi hoitopöydän viereen, siten sain niistä enemmän hyötyä.Pöytä kyllä pysyy pystyssä, vaikkei lokerikot sielä takana olekaan. Ja jatkokäyttöähän näillä myös on, laatikosto ja hoitotaso on eroteltavissa ja noita laatikostojahan voi käyttää sitte miten tahtoo, joko seinälle kiinnittää tai tai... Olen tykännyt.

Meillä myös kyseinen pöytä. Vähän korkea se on 160 senttiselle, kuten minäkin. Päädyttiin pöytään, koska siitä saa lipaston käytön jälkeen. Eli tyytyväisiä olemme. Joku mainitsikin, että ekaan " lokeroon" on vaikea päästä käsiksi kun taso on auki. Muuten oikein toimiva kokonaisuus.

ja toimi todella hyvin. Ylimpään laatikkoon oli tosin hankala päästä hoitotason ollessa käytössä, mutta pidin siinä sitten sellaisia tavaroita/vaatteita, joita ei ihan päivittäin tarvinnut. Ostettiin siihen myös se ylähylly, jotta saatiin lisää säilytystilaa. Lipasto on nyt käytössä jo seuraavalla vauvalla ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Varsin tukevaa tekoa siis:-). Ja lisäksi mekin asumme kaukana Ikeasta, joten tilasin sen sitten postimyynnin kautta. Toimitusaika oli TODELLA pitkä, varmaan kaks yli kaks kuukautta kun tavaraa ei ollutkaan varastossa. Soitin sinne tulikivenkatkuisen puhelunjoskus rv. 38, että olis kiva saada hoitotaso ennenkuin vauva syntyy ja onneksi se sitten toimitettiinkin pikasesti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat