Seuraa 

Ilmoittaudun nyt viimein tälle puolelle. Olen jo jonkin aikaa palstaa seurannut ja nyt kun kuume on vaan entisestään noussut niin voishan tänne välillä kuulumisiakin kirjoitella.

Meillä on siis, kuten otsikosta voi päätellä, jo yksi lapsi entuudestaan, 07/04 syntynyt aivan ihana pojan viikari. Toiselle on lupa annettu tulla heti kun on tullakseen, mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Ensimmäistäkin tehtiin pari vuotta ja sitten kun mentiin ensimmäiselle tutkimuskäynnille ja sovittiin miten jatketaan niin ei tarvinnutkaan jatkaa koska olin luomusti raskaana. Nyt on lähete vetämässä tutkimuksiin, ollut toukokuun puolesta välistä lähtien. Tuolloin tuli ilmoitus että tutkimuksiin 3 kk jono, joten joka päivä innolla menen postia hakemaan, josko se kutsu olisi jo tullut. Vielä ei ole kuulunut.

Tässä kierrossa tärppipäivät ovat todennäköisesti juuri lopuillaan, ovista en varmuudella tunnista, joskus tikutellut. Parin viikon päästä sitten tietää taas tämän kierron tuloksen, pettymys vai ilo. Nyt kuitenkin jo suht luottavaisella mielellä koska hoitoihin pääsy on jo niin lähellä. Ja koska yksi yhteinen lapsi jo on, niin toisenkin saanti tuntuu todennäköisemmältä.

No nyt on palattava töihin. Pitää tässä joku päivä etsiä itselleen sopiva pino jossa on omantuntuista porukkaa.

Sari

PS. Onko club 30 -porukassa vain ensimmäistä yrittäviä vai onko siellä myös sekundäärisesti lapsettomia? Ikäni puolesta kuuluisin tuohon porukkaan.

Kommentit (3)

Meillä ei ehditty tutkia kumpaakaan. Mulla olis varattu aika ultraan johtimien tutkimista varten kunhan seuraavat menkat olis alkaneet, eivätkä ne sitten alkaneetkaan. Myöskään miestä ei ehditty tutkia, purkki jäi kaapin perille pyörimään ja päätyi sitten aikanaan roskiin. Nyt terveyskeskuksen lääkäri sanoi että miestä ei tartte heti tutkia, koska jo yhteinen lapsi olemassa. Saas nähä mitä polilla sanovat.

Sari

reilun vuoden. On nyt kaksivuotias. Toinen olisi saanut tulla milloin vain, mutta ei ole tärpännyt. Ekaa yrittäessä selvisi, että miehellä hyvin heikkolaatuinen sperma, mutta melkein heti testin jälkeen tulin kuitenkin raskaaksi. Meillä lääkäri varattuna kunnalliselle puolelle. Kiinnostaisi tietää, mitkä ovat hoitovaihtoehdot tilanteessa, missä syy on selkeästi miehen puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olen ollut jo kaksi kertaa raskaana (1. keskeytetty nuorena) ja gynekologini tuntui olevan varma, että mussa ei mitään oleellista vikaa, joten luulen, että meidän tapauksemme on aika selvä. Mulla oli kyllä ekan yrityksen aikana kierron kanssa pahoja ongelmia ja tulinkin heti kierron tasaannuttua raskaaksi (miehen sperman heikkolaatuisuudesta huolimatta). Nyt kuitenkin kiertoni ollut säännöllinen, joten ehkä eka oli sitten huipputsägää. Miehen spermaa ei käsittääkseni voi mitenkään hoitaa lääkkein, joten hoidot ovat sitten kai ns. raskaita hoitoja. Se surettaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat