Vierailija

Kamppailen tässä nyt ajatuksen kanssa. Nimittåin olen kolmen lapsen kotiäiti.

Nyt tarjoutui tilaisuus siivousrinkiin naapureiden kanssa. Kävisi kerran kahdessa viikossa. Nyt mietiskelen vaan sitä, ettå kuinka " noloa" olisi ottaa siivooja vaikka olen kotona??

Mieheni on sitä mieltä, että ilman muuta otetaan. Tämä siivooja saisi pestä lattiat ja pyyhkiä pölyt, mitä me teemme erittåin harvoin...

Mitä itse tekisit???

Kommentit (19)

Mutta en tähän meidän pikkuasuntoon. :) Tuntuisi hassulta laittaa joku pesemään lattioita. Kestää varmaan 10min.. hehe.

Mutten kyllä! Tervetuloa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei se kodin puunaaminen sinusta parempaa äitiä tee! Käytä vaikka siivouksesta jäänyt aika johonkin kivaan yhdessä tekemiseen lasten (ja miehen) kanssa.

ja siirtelisi tavaroita .. ei kiitos meille siivoojaa. hoidan sen homman kaikista mieluiten itse..näkee oman kädenjäljenkin ja tietää että on puhdasta..

Meillä se ainakin paransi elämänlaatua huimasti. ei tarvitse itse stressata siivouksesta ja voi käyttää sen ajan johonkin kivaan vaikka lasten kanssa.

Ja on TAIVAALLISTA tulla puhtaaseen kotiin kun siivooja on laittanut paikat kuntoon.

kuin uskoisikaan. Ei se enää ole mikään laiskan äidin merkki. Minunkin kaverilla kävi siivousrinkisiivooja vaikka oli itse lasten kanssa kotona.

Tietenkin jos niin kovasti rakastat siivoamista niin älä palkkaa....... :)

Itse ainakin olen toooosi tyytyväinen kun saa kahden viikon välein tulla puhtaaseen kotiin.

ihan muiden mielipiteistä välittämättä. Säästyvän ajan voit käyttää vaikka lasten kanssa ulkoiluun tai kaupassa käyntiin. Itse haluaisin myös siivojan mutta koska työkkäristä ei löydy niin joutuisin palkkaamaan itse ja se tulisi aika paljon kalliimmaksi. Itselle jäisi vähennyksien jälkeen maksettavaa 12 e/h.

joka on merkitty alv-rekisteriin. Huom. vähennys ei koske aineita tai tarvikkeita, vaan pelkästään työtä. Siis ostan siivouspalveluja yritykseltä tai toiminimeltä, ja saan verottajalta (100 e omavastuun jälkeen) 60% takaisin.

Meilläpäin yleinen taksa on 30 e/h, josta jää vähennyksen jälkeen itselle maksettavaa tuo 40% eli 12 e/h.

Ota vaikka tavaksi tehdä aina jotain kivaa lasten kanssa silloin kun siivoja tulee, käykää vaikka uimahallissa tai pyörälenkillä tai kirjastossa. Ja ajattele, kuinka paljon hyödyllisempää on käyttää se aika lasten kanssa olemiseen kuin siivoamiseen! :)

Se on sen laskutushinta joka menee yritykselle. Autokorjaajakin laskuttaa auton korjauksesta 60 e/h mutta ei varmasti tienaa niin paljon.

Oma laskutushintani on 65 e/h ja palkka 20 e/h. Työ suunnittelutyötä.

sitä " suurinta" työtä antaisi jonkun muun tehdä kun kerran mahdollisuus on. Meilläkin parani perhe-elämä ja parisuhde kummasti kun palkattiin siivooja ja jäi aikaa muuhun yhteiseen.

nimim. kumpikaan meistä, mieheni ja minä, ei todellakaan pidä siivoamisesta :)

Vierailija:

Lainaus:

selle. Ja varmasti itselle jää kyllä siivottavaa ihan riittävästi kun joka päivä tarttee jotain tehdä kuitenkin.

Kiitos kaikille!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat