Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen 23, kohta kolmen lapsen äiti.

kunhan kolmas lapsi on syntynyt, aion laittaa sen hormonikapselin.

MUTTA, oma äitini on alkanut hiillostaa lähes joka kerta kun hänen kanssaan puhun että putket pitää pitää pitää pitää pistää poikki. Lapsilukuni on kuulemma jo täynnä, enkä -tarvitse- enempää lapsia.

Elämämme on vakaa, onnellinen ja keltään ei puutu ruokaa lämpöä eikä rakkautta. Joten ei voi elämäntilanteenkaan takia olla tämä mielipide.

Sitten kun sanoi etten halua laittaa piuhoja poikki, koska en tiedä haluanko vanhempana vielä lapsen, kun muut ovat jo isoja. Olen vasta 36 kun ensimmäinen on jo 18.. Äitini ei voi käsittää tätä päätöstä ja kirjaimellisesti motkottaa joka ainoa kerta kun hänet näen tai kanssaan puhun jotta putket poikki putket poikki..

En käsitä. Onko muilla tällaista?

Oma nuoruuteni ei ollut mitään ruusuilla tanssimista äitini kanssa, ja olenkin aivan päinvastainen kasvattaja kuin hän, nyt varsinkin kun kolmas tulee hän on muuttunut hyvin omituiseksi minua kohtaan.

Kommentit (13)

kateellisuudesta?

Minun lisäkseni on myös kaksi sisarta, joten hänelläkin kolme..

OUTOA vain minun mielestäni, onko muiden äidit olleet tällaisia??

Juttelin eräänä päivänä äidilleni, että mieheni haluaisi vielä kolmannen lapsen. Ja äiskä meinasi tukehtua kahviinsa, " Siis ettehän te nyt enää enempää lapsia voi tehdä ja paapati, paapati, hyvä kun selviätte kahden kanssa ja et tajua mitä yksinhuoltajan arki kuule on jne."

Äitini olettaa jollain lailla, että elämäni menee samaa rataa kuin hänen. Eli jossain vaiheessa tulen eroamaan mieheni kanssa ja jään lasten kanssa yksinhuoltajaksi... Vaan ei kai elämää voi noin rakentaa, että ajattelee aina pahinta tulevaisuudesta ja tekee sen mukaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinä olet vielä nuori, ehket nyt halua perään enää neljättä lasta, mutta entäs jos sen vielä haluatkin vaikka 10 tai 20 vuoden päästä? Ei sitä voi tietää, ja ymmärrän sinua tässä hyvin. Älä välitä äitisi mielipiteistä, ehkä hän ajattelee vain sinun jaksamistasi.. Mutta en minä itsekään tilanteessasi ehkä vielä olisi valmis mihinkään putkien poikki laittamiseen..

Oma ehkäisysi on sinun henkilökohtainen asia, johon äidilläsi ei ole MINKÄÄNLAISTA sananvaltaa. Joten anna motkotuksen meenä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ei tottavie kannata piuhoja katkasta noin nuorena. Varsinkin kun ei ole varma siitä että lapsiluku on täynnä. Ja vaikka nyt tuntuisikin siltä ettei enempää lapsia tee niin koskaan ei voi tietää mitä 5-10 vuoden päästä haluaa.

Äidillesi kolme lasta on ollut liikaa, hän on aikanaan väsynyt ja kärsinyt niskakivuista jne. vaikkei tietysti koskaa voi sitä teille myöntää. Ja yrittää säästää sinua siltä samalta. Sitähän hän eikä sinä eikä kukaan voi tietää, käykö sinulle samoin, mutta todennäköisesti äitisi pelkää sitä.

poikki jne, muutamaa päivää myöhemmin kun valitin niskasärkyä puhelimessa totesi hän naureskellen että juu-u, kuviteleppas kun nyt olet jo kipeä, entäs 38 vuotiaana?? huokaus

-ap-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat