Seuraa 

Poikani on hyvin omapäinen tyyppi. Tietää mitä tahtoo ja tekee sen muillekin selväksi. Pari päivää sitten hän päätti kieltäytyä kokonaan vaipasta. Siitä asti vaipanvaihto on ollut yhtä taistelua. Potalla ollaan käyty jo alle 1-vuotiaasta asti, kun sen taidon päiväkodin aloituksen myötä oppi. Kuiva tuo ei kuitenkaan vielä ole, joten vaipatkin olisivat vielä tarpeen. Onko muilla lapsilla ollut vastaavia vaiheita? Onko tällainen käyttäytyminen mennyt iän myötä ohi tai johtanut kuivaksioppimiseen?

Kommentit (6)

Hei!

Meidän tytölle iski joku kauhea uhma heti kun täytti 1 v 3 kk. Potalla on käynyt 7 kk:n ikäisestä alkaen hyvinkin menestyksekkäästi, mutta heti täytettyään 1 v 3 kk kaikki muuttui. Pottakäynti ei onnistu ollenkaan, pukeminen yhtä kirkumista, samoin syöminen. Olen ajatellut, että kyseessä on joku itsenäistymisvaihe. Sitkeyttä vaan ja kärsivällisyyttä vaipanvaihtoon! Onhan teillä housuvaipat käytössä? Meidän tytön mummi yritti laittaa tytölle teippivaippaa viime viikolla, ei meinaan oikein onnistunut :)

aloitti perhepäivähoidossa 5kk sitten.

siellä innostui pottailusta.

kakka on tullut kaksi kertaa pottaan. muuten ei " osaa" /suostu sitä pottaa tekemään. laitetaan yleensä vaippa kun ilmoittaa että kakka tulee. saattaa muuten mennä neljäkin tuntia että kakka tulee, siinä käydään n 50kertaa potalla :) eikä siltikään tule pottaan vaan on pakko laittaa vaippa:)

no en ota stressiä :)

päivät on ilman vaippaa, päiväunille+yöunille laitetaan vaippa.

perhepäivä hoitajamme on vaan mielestäni tosi laiska tässä vaipattomuudessa. hän pitäisi vaippoja sisällä ja pihalla ollessa koko ajan. olen monesti sanonut että varsinkin nyt kesällä! poika voi ihan hyvin olla ilman vaippaa kun osaa jo itse kertoa ajoissa milloin pissa tulee. vahinkoja tietty sattuu mutta ei kovin usein kuitenkaan.

Hänen mielestään on hankalaa kun ulkona tulee pissahätä, ööööö... puskaan on tuon ikäinen mielestäni pissata ihan hyvin. niin meilläkin kotona tehdään ulkona ollessa :D

en tiedä oliko tästä nyt mitään apua, ei varmaankaan :) mutta kerroinpa kuitenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikä sitten vaippaa laitettu kun osasi pottaan yleensä tehdä. Ja vaipan poisjätön jälkeen ei vahinkojakaan sattunut kuin äärimmäisen harvoin. Yövaippa on kuitenkin ollut tuon jälkeen käytössä, ja se on aamulla ollut useimmiten märkä. Nyt vähän aikaa sitten tyttö kieltäytyi yövaipastakin, otettiin riski ja jätettiin vaippa pois. Eipä ole kertaakaan vielä pissinyt sänkyyn, eli kaipa tuo itse päätti että nyt on iso tyttö jo =)

Eli kokeilkaa olla ilman vaippaa, hienot kalsarit vaan jalkaan, niin poika tuntee olevansa iso poika eikä ehkä satu vahinkojakaan.

Hinpu

Collegehousuja kastui paljon, mutta ne myös imivät aika hyvin, ettei tullut niin isoja lammikoita. Käytettiin myös noita viestissäsi no 3 kertomiasi juttuja, kuten harsoa. Ja vajaa vuoden ikäisesti käytettiin aamuisin ja iltaisin harsoa kuorivaipan kanssa. Tärkeää(?) oli saada vaippa pois heti sen kastuttua, joten kertisten käyttö olisi tullut tyyriiksi. Harkkahousuja harkitsin, mutta siinä harkitessa niiden tarve meni ohi.

Poika ei nimittäin oikein suostu kakkaamaan pottaan. Hankin parit harkkahousut, joita suostuu pitämään, mutta ne tahtovat kastua, kuten vaipatkin. Pikkuhousujakin olen kokeillut. Olen sujauttanut pöksyihin harson imaisemaan pikkupissat, koska muuten kyllä lorisee lattialle. Kaipa tämä on kuitenkin askel kohti kuivaksioppimista. Äidin täytyy vain hyväksyä, että vauvasta tulee iso poika.

Annan pojan valita erilaisista vaippavaihtoehdoista, millaisen haluaa. Suosikkeja ovat harkkahousut (joita meillä vain kahdet) ja ohut puuvillaharso ja pikkuhousut. Käytiin ostamassa tänään lisää puuvillapikkuhousuja. Harsoja onneksi löytyy omasta takaa. Poika on niin pieni ja hoikka, ettei hienoja lastenkalsareita valitettavasti hänen koossaan löydy.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat