Vierailija

Ennenhän se oli suositus... Miksi suosituksia on muutettu?

Vaihtoehdot tuntuu olevan nyt imetys ja pikkuhiljaa kiinteitä tai korvikkeelle siirtyminen.

Saan olla imettämässä vartin-puolen tunnin välein.

Sivut

Kommentit (75)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin kuin se, että saa tissiä olisi joku autuaaksi ja kaikelle paskalle ja kohtuuttomuudelle elämässä immuuniksi tekevä voima? Voi helvetti, kyllä se vaan on niin, että jotkut sairastuu, jotkut ei. Vaikka sisko sai tissiä 2v ja sinä 2kk, se nyt vaan on niin, että se sisko on ERI IHMINEN, vaikka samasta lehmästä onkin ulostunut.

Juu, olen vähän hölmö, en mikään järjen jättiläinen jne...

Mutta kun itse olen tiedostanut tämän ja myöntänyt ongelman, paraneminen lähtee siitä =)

Ei siinä ole mitään rehvastelemista että meidän vauva söi kiinteää jo 2kk siis mikä on syy tuon ikäisen kuuluisi saada rintaa ati korviketta.. (velliä) onpas dali domeja taas

mutta tyydyn sanomaan, että kyllä niille suosituksille aina perusteet on. Ja tottakai ne muuttuvat - ajat muuttuvat!! Ennen vanhaan käskettiin kastaa tutti sokeriin, annettiin tuoremehutippoja ja vaikka mitä muuta kamalaa. Tänä päivänä ollaan vähän paremmin perillä asioista. Ja eihän sitä todellakaan tiedä mitä ne vielä keksii - mutta melkein voisin pääni pistää pantiksi, ettei se kiinteiden suositusikä ainakaan enää alene.

Toivon, että sinä ap osaat poimia tästäkin viestiketjusta ne järkevät viestit, ja jättää huomiotta nuo vähemmän avuliaat. Tottakai tärkeintä on, että lapsesi on tyytyväinen - mutta kuten moni tuossa edellä sanoikin, kyseessä on melko varmasti tiheän imun kausi, ja menee kyllä viikossa ohi. Käy lukemassa lisää imetystukilistan sivuilla jos kiinnostaa tietää lisää tuosta tiheän imun kaudesta.

Tsemppiä! :-)

Ei tiheänimunkausi tarkoita, että lapsi näkee nälkää.

Vierailija:

Lainaus:

Eikö se oo kelleen tärkeää että lapsi saa ruokaa ja on tyytyväinen.

Kuulkaa kun elämää ei voi elää oppikirjojen mukaan

Tai pikemminkin ennen 2000 lukua syntyneet, koska tuota ennen oli suosityus aloittaa kiinteät 3kk vanhoina. Terveitä ovat sitten vaan 2000 luvulla syntyneet, joille aloitellaan kiinteät vasta 4kk vanhana. Äly hoi taas.

Meillä on kolme lasta saaneet 3kk iästä alkaen ihan suositusaikana, ja nyt viimeisin alkoi myös saamaan kiinteitä 3kk vanhana. Eu:n mukaan suositukset muuttuivat. Ei lapset ole mihinkään muuttuneet.

hänellä oli ummetusta osittaisimetyksen takia ja kaikki konstit kokeiltiin. Neuvolantäti, vanha kokenut, sanoi että alapas jo kokeilla perunaa ja porkkanaa ja luumusosetta. Minä annoin ja ummetus loppui.

Terve on kuin pukki. Kuopuksella odotin 4 kk ikään, ei mitään allergioita hänelläkään.

Ja itse olen saanut kiinteitä 2 kk iästä, koska äitiyslomat oli lyhyet. Äidin piti painua töihin ja meikäläisen hoitoon. Ei ole ruoka-allergioita.

Siis en usko käytännössä osittaisimetyksen toimivan, ainakaan kauaa, ainakaan meidän vauvalla.

Tiheänimun kausi, ehkä... Kai tässä vielä hetki pitää katsella.

Kun on lisäksi esikoinen, melkein vauva (no joo, 2v ;-)) vielä hänkin, niin " imetä, imetä, imetä 6kk" ei oikein tunnu toimivan :-/

ap.

Minulla on sitrusallergia, atooppinen ihottuma, siitepöly-, huonepöly- ja eläinallergioita, yliherkkyyttä myös mm. suklaalle ja mansikoille.

6 vuotta nuorempaa siskoani äitimme täysimetti lähes puoli vuotta ja jatkoi imetystä kunnes siskoni oli noin 1,5 vuotta. Siskollani ei ole mitään allergioita.

Laittaa pakostakin vähän miettimään, kun suvussakaan ei ole laajemmin allergiataipumuksia. Oman lapseni kohdalla olen juuri tämän takia halunnut noudattaa suosituksia, ja olla mieluummin varovainen kiinteiden kanssa.

Jos vielä esiintyy allergiaa tehdään testejä. Näin mulle sanoi meidän allergialääkäri kun poikaa käytin. Ja kas poika vajaa 2v ja sietää niitä jotka aiheuttivat allergiaa

Vierailija:

Lainaus:

Kun joivat hittolainen tunnin välei 200ml korviketta =/

Ainoat ongelmat joita olen 2 vanhimmassa havainnut on valikoiva kuulo.

Aloitin toiselle lapselle (poika) perunan jo kaksi kuisena, kun imetin ja korviketta meni vielä litra päälle vrk:ssa. Oli ihan nuevolatädin suositus, sanoi ettei tuossa ole enää mitään järkeä, anna pojalle perunaa. Poika on terve kuin pukki.

Kellään ei allergioita tai muuta.

Meillä myös syynä se ettei oma maito enään riittänyt ja mieluummin kuitenkin imetin kuin annoin pullosta muuta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat