Vierailija

Eipä ole tämmöistä vielä koskaan tapahtunut vaikka ostokset on maksettu lähes ainoastaan kortilla jo viimeset pari vuotta!

Oltiin siis kaupassa ja ostettiin paljon ruokaa yms. Tuli viisi kassillista tavaraa ja hintaa ostoksille lähes 200 euroa. Mies maksoi kortilla tuttuun tapaan. Mutta tällä kertaa kone ei toiminutkaan toivotulla tavalla. Kesti ja kesti ja lopulta hylkäsi tapahtuman. Kassa yritti uudestaan ja sama juttu. Soitti johonkin paikkaan ja kyseli kortin tietojakin ja kaikki piti olla kunnossa. Kokeiltiin vielä minunkin korttia (tosin saman pankin) eikä sekään toiminut. Siinä vaiheessa jono alkoi olla pitkä takanamme. Ja osa asiakkaista mulkaisi vihaisesti minua ja miestäni ja keräsi tavaransa hihnalta ja lähti toiselle kassalle. Sainpa vielä kuulla parilta vanhemmalta mieheltä valitusta siitä kuinka me ollaan kummallisia kun kuvitellaan että kaupassa ei tartte rahaa löytyä ja sitä rataa. Ja kuinka meillä on vissiin rahat loppu jne. jne. Aaargh!

Eihän siinä lopulta muu auttanut kuin se että mies lähti automaatille johon oli matkaa ja kiikutti sitten rahat kassalle. Aikaahan siihen tietty meni ja hermot muilta jonossa olevilta... Vaikka läheltä löytyi toisiakin kassoja.

En kyllä tiiä että mikä siinä kassan koneessa oli vialla kun kuitenkin automaatilla sama kortti toimi normaalisti ja ennen kauppaan tuloa tankattiin samalla kortilla ilman mitään ongelmia!!! No, pieni juttuhan tämä oli kaikkinensa mutta kyllä saatiin porukka vihaiseksi vaikka ei itse syyllisiä oltukkaan :(

Sivut

Kommentit (33)

Heti muut ihmiset alkaa spekuloimaan että mistä voi olla kyse? Ja ensimmäiseksi tietty aletaan jupisee että noillakin sitten on rahat loppu ja sitä rataa.....

että jätä vaan tähän kassalle, viedään ne sitten myöhemmin pois. <<tilanne missä Visa Electron ei toiminut ja automaattia ei lähellä (kävellen liikenteessä). Näytti siinä vaiheessa kyllä myyjäkin vähän nololta... kun kaiken lisäksi vielä " vakikauppa" --

Sisältö jatkuu mainoksen alla

noin on käynyt minullekin, tosin kyse oli vajaan kympin ostoksesta. No myyjä ehdotti että voisitko käydä nostamassa rahaa kun ei kortti toiminut. En voinut koska tilillä oli n.15 euroa, eli ei saa ulos automaatista. Siinä sitten intin että on siellä rahaa mutten voi nostaa, kivaa kun kaikki jonossa kuulivat (kortti oli siis electron). Onneksi paikalle tuli toinen myyjä joka näppäili koneelle jotain ja yritti uudestaan, ja silloin kortti toimi. Eka myyjä kai ei osannut käyttää laitetta ihan oikein

Siinä vasta vihaisia katseita saa jos sammuttaa autonsa liikennevaloihin!!!! Kyllä torvet soi... Tai jos auto siis hajoaa kesken matkan. Ja syyllinen olet tietenkin sinä jos vaikka uudesta autosta menee yllättäen joku paikka rikki!

Eli ennen pääte otti yhteyden pankkiin vaan isoissa summissa, mutta nyt siruaikana kaikilla summilla. Kuulosti ihan uskottavalta vaikka ei se yleensä ole kestänyt yhtään entistä pidempään.

kyseessä on ollut visa electron. Ei ole auttanut muu kuin kipaista automaatille. Eikä siinä ole mitään hävettävää ja mä en tajua miksi ihmiset jaksaa siitä suuttua toiselle asiakkaalle, laitteiden vikahan se on!

Yleensä minulta kassatäti on aina pyydellyt anteeksi kun aiheutuu vaivaa ja syyttää aina huonoja laitteita. Usein saan sympatiaa muilta asiakkailta, aina jollekkin on käynyt samalla tavalla.

Kerran siwassa kassaneiti väitti että tilillä ei ole rahaa kun kortti ei toimi. Sanoin että aivan varmasti siellä on rahaa ja lähdin toiseen kauppaan. Toisessa kaupassa kortti toimi hyvin, ja kävin sanomassa vittuillakseni Siwassa että ainankin tuolla toisessa kaupassa kortii äsken toimi, taitaa olla teidän laitteissa se vika.

Kävi niin ärsyttämään kun piti siinä kassalla huudella että ei ole tilillä rahaa. Ammattitaitoista!

pankkikortti-visa yhdistelmällä sama juttu kassa sanoi että kone ei hyväksy korttia, aluksi yritin maksaa pankkikortti puolella, no sanoin että laita sitten visan puolelle, mutta ei sekään onnistunut, luottorajaan oli kyllä varaa, onneksi mieheni oli mukana ja hänen korttinsa kelpasi.

Soitin asiasta luottokuntaan ja kysyin että mikä voi olla, he sieltä neuvoivat että laittaa sen kassaneidin vaan soittamaan heille niin asia selviää.

Meillä siis Osuuspankin kortit joissa myös visa. Ja vain kuukauden vanhat että korteissa tuskin oli mitään vikaa kun toimivat kuitenkin muualla... Kyllä se kassakin siinä päivitteli ja ihmetteli kun näissä korteissa on kuulemma tosi harvoin mitään ongelmia! Ei kyllä olisi tullut mieleenkään kassaa alkaa syyttelee. Kassakin näytti selvästi vaivaantuneelta kun kuuli jupinat jonossa. Yritti vähän kovemmalla äänellä todeta että vika on yhteyksissä mutta eihän se näitä kiukuttelijoita " vakuuttanut" ...

menin kerran syömään pitseriaan jossa olin useastikin käynyt. Siellä käytäntö on, että syö ensin, maksa sitten. (toki toisinkin päin saa tehdä). Itse kuitenkin AINA syönyt siellä niin että vasta ruokailun päätteeksi olen vasta mennyt maksamaan. Tällä tietyllä kertaa sitten menin syystä tai toisesta ensin maksamaan; tilasin jo pitsan mutta kappas vaan, korttia ei missään. Muistin sitten että siellähän se kotona, takin taskussa...;)) Onni onnettomuudessa että just sillä kertaa päätin tehdä toisin... mutta kyllä nolotti..

Olin pari vuotta töissä kassalla nuorempana ja jokusen kerran sattui vastaavantyyppinen tilanne. On tosi kiusallista sille kassatyöntekijällekin, kun ei sitä voi oikein pitkään jonoon ruveta huutelemaan että kyllä näillä ihmisillä on rahaa, tämä on nyt pankin vika!

Mulle sattui vielä joskus noin kesken juhannusruuhkan, jono oli piiiiiiiiitkä - ja konehan on tietysti siinä varmennuksessa jumissa, niin että soitellessa pankkiin yms. ei voi tehdä mitään muutakaan. Asiakas tarjosi toista korttia ja käteistä, mutta ei onnistunut, kone vaan jumitti.

Siinä oli sitten joku aloitteellinen asiakas soittanut ja valittanut vaimolleen, vaimo taas oli soittanut marketin neuvontaan että siellä on joku ihan rähmäkäpälä kassaneito. Esimies tuli paikalle rehvastellen (olin yrittänyt soittaakin hänelle pari kertaa mutta oli ollut poissa omalta paikaltaan!). Eipäs voinut hänkään tehdä muuta kuin sanoa että kestää vielä hetken.

Varmaan jonottajia otti päähän kun jouduin siinä 19-vuotiaan vahvalla auktoriteetilla vikisemään, että kannattaa ehkä vaihtaa jonoa kun tässä näyttää kestävän. Mutta minkäs teet...

Siis nolottaahan se, mutta muistakaa tosiaan että vika ei oo teidän! Jos tilillä ei oo rahaa, niin sillon on vika yhteyksissä.

Näitä sattuu aina välillä, ja jospa se joskus sattuis niille mulkoilijoille!=)

kassa ei voi näppäillä kortin numeroa koneeseen, kuten pankikortissa. Siis jos kone ei lue korttia, niin ei voi käsin näpytellä. Jos on vikaa kortissa, niin se pitää vaihtaa pankissa. Usein kortit vielä toimivat automaatilla, mutta kaupan kassan lukulaitteessa eivät (pienikin vika siis riittää). Joskus useasti vetämällä lukulaite suostuu kortin lukemaan, siksi kassat yrittävät vetää monta kertaa ennenkuin luovuttavat.

Kassa näkee koneesta joskus syyn, miksi kortti ei kelpaa. Myös sen, jos on varastettu (jos siis on ilmoitettu varastetuksi). Mutta joskus syytä ei näy: jos tilillä ei ole rahaa tai jos siitä on nostettu liikaa samana päivänä tai jos yhteyttä pankkiin ei saada - voi olla mikä vaan näistä. Joskus se on tosiaan se, että jostain syystä yhteys pankkiin tökkii.

Jos ruokaa ei voi ostaa, se jää kassalle ja kassa kiikuttaa sen jääkaappiin yms. tiloihin kun on vapaa hetki.

Kassan tehtävä on aina pahoitella kaikkea mikä eteen tulee, myös sitä, että kortit ei jostain syystä toimi.

Cittarissa ym. junttikaupoissa niitä mulkoilijoita ja kommentoijia kyllä riittää ihan kaikkeen. Ei tosiaan kantsi ottaa itseensä. Yleensä se viha kyllä kohdistuuu kassaan, joka onneksi ei enää vuoden jälkeen nenäänsä väräytä haukkujille ja muille mesoajille.

Itsellä muutaman vuoden kokemus kassan töistä, onneksi jo usean vuoden takaa.

niin et pankkikortti ja ajokorrti oli jääny työtakin taskuun ja mulla ei tietenkään ollut käteistä mukana. No onneks oli etukortti jolle sai tehtyä maksettua velaks niin et kävin kotona viemässä ruuat ja hain kortit samalla ja kävin maksamassa.

Onneks oli tuttu kauppa ja tuttu myyjä.

itsellä käynyt pari kertaa ettei kortti ole syystä tai toisesta toiminut, kone on vaan antanut " hylättyä" ... ja aina ei ole niin hyvä tuuri että olisi automaattia edes kävelymatkan päässä. Siinäpä sitten lähde kaupasta; ostokset kassalle jääneenä ja ihmisten katseet selässä...;o

Mulle kävi aikanaan hiukan samoin. Tosin en ollut ruokakaupassa ja olin pikkukaupan ainoa asiakas. Mutta kortti ei kelvannut millään. Käväisin sitten automaatilla ja nostin käteistä.

Kävi myöhemmin ilmi, että se mun kortin siru oli likainen. Se kullanvärinen neliö. Putsasin sitä vähän peukalolla ja hyvin toimii! Nuo kauppojen laitteet ovat kuulemma herkempiä kuin automaatit, ja ryhtyvät heti yhteistyökyvyttömiksi jos siru on likainen.

Ostokset sitten vaan jätetään siihen kassalle? Jos siis kuvitellaan tilanne että lähin automaatti on tosi kaukana kaupasta. Entä kaikki pakasteet yms? Kyllä olisi noloa....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat