Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

vain joka kolmas kuukausi?

Järkyttävää..

t. lapseton 3-kymppinen, jonka elämäntilanteen vuoksi on odotettava ainakin 2 v. ennen raskaaksi hankkiutumista.

Kommentit (22)

Joo, yleensä lapsella on isä, mutta kaikilla ei ole niin hyvin asiat. Mutta onneksi minun lapsellani on isä, paitsi reissuhommia tekee, ja isovanhemmat asuvat kaukana, ikävä kyllä. Mutta en valita, itse olen elämäni suunnan valinnut ja olen kaikesta huolimatta onnellinen.

asuntolaina? Minulla on 2-vuotias tytär ja valmistun vuoden päästä opettajaksi. Asuntolainaa ollaan juuri ottamassa. Eikö sinulla ole miestä? Luuletko, ettei voi enää tehdä muuta kun hoitaa lasta, kun on lapsi. Pistäs nyt asiat tärkeysjärjestykseen. Juuri tuollaisen " Pitää olla talo, auto, tutkinto ja vakituinen työpaikka -ajattelumallin" takia lapsettomuus lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja jos hyvin käy, niin myös isovanhemmat, muut sukulaiset, kummit ja vaikkapa naapurit. Minä olen vaihdellut aina hoitovuoroja muiden opiskelijaäitien kanssa. Ja hei päiväkoditkin on keksitty. Ei kai sitä nyt ekoja kuukausia tarvitse huhkia. Alun jälkeen lapsen voi laittaa hoitoonkin.

Meillä siis sellainen tilanne, että mies yk-joukoissa, enkä halua yksinhuoltajana alkaa lasta kasvatella. Eli muutama vuosi menisi vielä. 32 ei kuulosta pahalta ensisynnyttäjän iältä, pelottaa vaan, että sitten ei lasta enää heru.

Otatteko sen huomioon että jos on lapsi ja opiskelee samalla niin voi olla että lukurauhaa ei juuri ole. Ja entäs sitte kun on vähä vaikeampi tapaus tämä lapsi, ei mistään helpoimmasta päästä. Aika raskaaksi käy välillä kun yrität opiskella itsellesi ammatin ja hoitaa vaikeaa ja erittäin vilkasta ja erittäin tempperamenttista lasta.

juu, sittenhän sitä ois hyvä aika tehdä lapsia ;D

Tiedätkö ap, että vaikka on lapsi, voi käydä töissä ja maksaa asuntolainaa? Teetkö elämästäsi vaikeampaa kuin se on, ihan tieten tahtoen?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat