Seuraa 

kysymys kaikille odottajille: milloin olette tunteneet vauvan liikkeet ? itselläni toinen raskaus ja viikkoja " jo" 18, mutta en mielestäni ole tuntenut mitään liikettä. alan jo vähän hermostumaan, kun mielestäni kaikki sanovat että toisen lapsen kanssa liikkeet tutuvat aikaisemmin.

eli miten muilla ? potkiiko samoilla viikoilla olevilla jo paljonkin ? vai miten ?

Kommentit (19)

milla viikoilla on teilla ihmiset vaihtunut potkut alavatsasta ylos?

olen itse nyt 23+jotain ja ainoastaan alavatsaan tuntuu potkuja ja liikketia. ehka vaimeasti muutama tomahdys sivuille?

milloin vauva yleensa kaantyy?? ihanko vasta loppuvaiheessa?

Ekasta tuntuivat liikkeet joskus rv22-23 tienoilla, ja siitäkin vielä meni pari-kolme viikkoa ennen kuin liikkeet alkoivat tuntua päivittäin.

Toisessa raskaudessa liikkeet aloin tuntea rv19, siitä meni taas ainakin kolme viikkoa ennen kuin liikkeet alkoivat olla jokapäiväisiä.

Tässä kolmannessa raskaudessa tunsin ekat liikkeet rv16+, sitten saattoi mennä montakin päivää, ettei tuntunut yhtään mitään. Vielä rv23 tienoillakin oli päiviä jolloin en tuntenut liikkeitä, mutta neuvolassa kun sydänääniä kuunneltiin, terveydenhoitaja sanoi, että noniin, taas se liikahti alta pois. Ja minä en tuntenut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse ihmettelin tuota myös ja kysyin lääkäriltäkin ja sanoi aina että kyllä ne kohta tuntuu,nyt sitten potkitaan todella ahkeraan välillä ja nyt rv 24+1.

ekasta tuntui rv16+5 lähtien muistaakseni (istukka takana), tokasta (kaksoset) rv15+6 lähtien (istukka edessä, ja sen kohdalla ei tuntunutkaan mitään, vaan sen yläpuolella tai reunamilla). Jos on yksi sikiö, ja istukka edessä, voi tuntua hyvinkin myöhään.

kahdella ensimmäisellä lapsella... Istukka oli edessä, mutta en muista milloin oli ihan säännöllistä... nyt odotan kolmatta vasta vajaa 13 viikolla ja ihan kun olisin kahtena päivänä tuntenut liikehdintää mutta voiko se jo tässä vaiheessa tuntea? Mies kyllä sanoi että olisitko pidemmällä tai kaksoset tulossa... no eka ultra ens viikolla niin saas nähdä. Ja vanhin lapsi tän syntyessä noin 3,5 vuotias joten olen kyllä raskaana ollut suuremman osan ajasta...

Nani2

Ekasta tunsin potkuja joskus rv 18+, tokasta tasan rv 17. Tai oikeastaan tokasta tunsin (ja näin) liikettä jo rv 12. Sellainen mötikkä vaihtoi mahassa puolta. Varsinaisiksi liikkeiksi lasken kyllä vasta selvät potkut.

Eka kääntyi jo varhain pää alaspäin, mutta tämä toinen jumputtaa enemmän alavatsaan. Niiden ekojen tunnistettavien potkujen jälkeen kului varmaan viikko, ennen kuin liikettä alkoi tuntua enemmän ja pari viikkoa ennen kuin mies tunsi vatsan päältä kokeilemalla (vaikkei rasvakerrostakaan juuri ole).

Esikoisesta tunsin noin viikon aikaisemmin. Että ei ainakaan minulla pitänyt paikkaansa se, että toiselta tuntee aikaisemmin... Ja ihan kuten sinullakin, niin myös minä olin aika tuskastunut, kun liikkeitä ei tuntunut. Muutenkin tämä kakkonen on huomattavasti rauhallisempi kuin esikoinen, toivottavasti myös kohdun ulkopuolella ;)

Marrastoive rv 27+3

olisikohan ollut tosi vaimeasti (en ollut ihan varma josko nama oli liikkeita, vai vaan ilmaa...heheh) ja aika harvoin noin viikon 19-20 hujakoilla ja sitten viikosta 21-22 eteenpain paiva paivalta enemman ja voimakkaammin.

ala huoli, riippuu varmaan aika paljon myos siita minka kokoinen olet, minka kokoinen vauva ja paljonko tilaa liikkua ja vetta.

Joskus rv:lla 20 se oli. Odotan nyt ensimmäistä. Meinasi olla turhauttavaa, ennen kuin rupesi tuntemaan liikkeeitä, kun joka paikassa kyseltiin, että joko tuntuu. Mutta voi sitä hymyn hetkeä, kun tiesi, että mikä se liikahdus vatsan uumenissa oli.. Mieli teki herättää nukkuva mieskin tunnustelemaan, mutta maltoin mielen.

Olen sen verran vastarannan kiiski, että kun kirjoissa ja oppaissa ja kaiken maailman ohjeissa on, että liikkeet tuntee parhaiten kylkiasennossa, niin minä taas hukkaan ne. Selinmakuu on paras asento ainakin minulla.

.. tai siis vauvan liikkeet. En tiiä vaikuttaako, että näiden kahden lapsen ikäeroksi tulee ainoastaan vajaa vuosi. tuntuisiko sen takia nyt selvemmin, kun olen ollut raskaana lähes koko ajan? ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat