Vierailija

että lasten pitää osaa käyttäytyä, jopa 1.5 vuotiaiden! en sen ikjäset vielä tiedä tai ymmärrä miten pitää missäkin olla...voiko noin idiootteja ihmisiä olla?

Vauvojenki pitäs varmaan osaa olla hiljaa esim kylässä koko reissun ájan, pidellä nälkää ja itkeä sitä vasta sitten kun ollaan kodin neljän seinän sisällä!!!!!!!!!!!!

Sivut

Kommentit (23)

...en vain anna hänen niillä ympäristöään terrorisoida. Huutokohtauksen sattuessa julkisissa tiloissa poistumme välittömästi " taka-alalle" ja palaamme kohtauksen mentyä ohi. Kotona saa raivota rauhassa.

Minusta bussihäiriköinti ei ole normaalia kontaktinottoa: syljeskely, tavaroiden heittely päälle yms. Hymyily ja juttelu onkin sitten eri asia.

Varsinkin tällaisen superenergisen ja vilkkaan lapsen (niinkuin meidänkin pikkuinen on) kohdalla kasvattaminen alusta pitäen on ensiarvoisen tärkeää. Vilkkauteen vetoaminen käytösasioissa on virhe!

Kasvattaminen ei ole tukahduttamista. Minusta on vaarallista väittää niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta kyllä, on mahdollista kasvattaa lapsista hyvin käyttäytyviä ja tottelevaisia. Meillä onnistuneena kasvatusmetodina on käytetty jatkuvaa toistoa ja asioiden, mm. kieltojen, perustelua. Lapset ymmärtää yllättävän paljon.

...kritisoidaan vanhempia siitä, että tuudittaudutaan lapsen pienuuteen ja sallitaan kaikenlaista mähellystä sen kustannuksella. Aikuisen on valvottava, ettei minkään ikäinen lapsi ole häiriöksi tai käyttäydy loukkaavasti.

Kotivierailuilla sitäpaitsi pätee aivan eri säännöt kuin ortodoksikirkossa. Ymmärräthän sen. Jos ei ole aivan varma siitä, että hallitsee lapsensa vaativissa olosuhteissa, niin kannattaa tyytyä helpompaan ympäristöön.

Itselläni on iltatähti nyt juuri 1,5v ja olen näitä asioita tässä kesälomareissujen ja kesäjuhlien aikaan joutunut palauttelemaan mieleeni. Olen tarkka äiti käyttäytymisasioissa ja kyllä 1,5v uhmistyttökin uskoo ja ymmärtää jo ihan kivasti asioita, kun niitä on häneltä alusta asti vaadittu.

Hyvä esimerkki suomalaisesta vapaudesta on samanikäinen sukulaispoikamme, joka saa temmeltää vapaasti, kun on niin pieni, ihana ja esikoinen. Eihän hänen kanssaan voi mennä tällä hetkellä edes mummolaan, koska repii kaikki tavarat alas eikä usko mitään. Mummo ja pappa vaan päivittelevät, että ompas serkukset NIIN erilaisia, ovatpa joo ja ihan kasvatuksen vuoksi ovat niin erilaisia.

9: aivan. Eihän se taapero osaa lukea kylttejä ja tiedä että sinne kivojen tavaroiden luo ei saa mennä. Jos äiti sattuu kiinnittämään huomionsa hetkeksi johonkin niin tottahan lapsi menee katsomaan.

Mistäs hän uudessa paikassa tietäisi kuinka ollaan. Aivan normaalia uteliaisuutta. Ja en kyllä usko että kenenkään lapsi ei ikinä tekisi kiellettyä tai temppuilisi julkisilla paikoilla.

Ei mua ainakaan kiinnosta kenenkään kritisointi tuollaisessa tilanteessa. Sen sijaan, jos tiedän, että lapseni käyttäytyy jatkuvasti huonosti ja itse koen tärkeämmäksi vain juoruta muiden kanssa kuin vahtia lapsiani, niin silloin voisi kolahtaakin, ja pitäisi tulla av-palstalle riehumaan kun " lapset ei saa olla lapsia" ...

Vierailija:

Lainaus:

tai muille kritisoijille, ei siis IKINÄ käy niin että lapsi pääsee livahtamaan karkuteille? Pidätte lapsesta kiinni 24/7, ja KOSKAAN ei pikkuinen pääse livahtamaan mihinkään? Nimittäin jos näin käy niin minä olen heti täällä moittimassa teitä siitä että ette vahdi lapsianne tarpeeksi. Vaikka kyseinen tapaus olis ainut koko lapsen elämän aikana

Vierailija:

Lainaus:

...kritisoidaan vanhempia siitä, että tuudittaudutaan lapsen pienuuteen ja sallitaan kaikenlaista mähellystä sen kustannuksella. Aikuisen on valvottava, ettei minkään ikäinen lapsi ole häiriöksi tai käyttäydy loukkaavasti.

Kotivierailuilla sitäpaitsi pätee aivan eri säännöt kuin ortodoksikirkossa. Ymmärräthän sen. Jos ei ole aivan varma siitä, että hallitsee lapsensa vaativissa olosuhteissa, niin kannattaa tyytyä helpompaan ympäristöön.

Itselläni on iltatähti nyt juuri 1,5v ja olen näitä asioita tässä kesälomareissujen ja kesäjuhlien aikaan joutunut palauttelemaan mieleeni. Olen tarkka äiti käyttäytymisasioissa ja kyllä 1,5v uhmistyttökin uskoo ja ymmärtää jo ihan kivasti asioita, kun niitä on häneltä alusta asti vaadittu.

Hyvä esimerkki suomalaisesta vapaudesta on samanikäinen sukulaispoikamme, joka saa temmeltää vapaasti, kun on niin pieni, ihana ja esikoinen. Eihän hänen kanssaan voi mennä tällä hetkellä edes mummolaan, koska repii kaikki tavarat alas eikä usko mitään. Mummo ja pappa vaan päivittelevät, että ompas serkukset NIIN erilaisia, ovatpa joo ja ihan kasvatuksen vuoksi ovat niin erilaisia.

mistä sä sellasia keksit? Vaan ihan tavallista ääntä ja " elämää" mitä

lapsista lähtee. Puhuin ihan tavallisista lapsista, en mistään ongelmatapauksista

kirkossa siinä 1,5-2-vuotiaana. Olin juoksennellut käytävillä ja käynyt katselemassa urkuria jne. mitä nyt pikkuset lapset touhuaa. Pääsin sitten lehteen :D Joku kirjoitti minusta kolumnin otsikolla " Enkeleitä onko heitä?" ja siinä kritisoitiin kovasti sitä, että joku tyyppi oli minut käynyt nappaamassa pois teiltäni ja vienyt minut istumaan. Kun en kovaääninen ollut, niin kolumnin kirjoittajan mielestä olisin saanut siellä vaeltaa ja käsi poskella ihmetellä kirkkoa.

on sitten tosi surkeasti kasvatettu. Eli tietysti tavarat lähtee " alas" ellei niitä ole nostettu " ylös" . Hänen kiinnostuksensa ja energiansa määrä on uskomattoman suuri. Välillä myös tulee niitä " itku ja maassa makaamis" kohtauksia, kun ei saa jotakin asiaa. Silti lähipiirini kuten opetusalalla työskentelevät eivät pidä sitä " huonona käytöksenä" . Se kuuluu lapsen kehitykseen ja sitä kutsutaan rajojen määrittelemiseksi. Joissakin perheissä ehkä vaaditaan lapsilta enemmän jo taaperoiässä, mutta en ymmärrä mitä järkeä ehdottomalla kuuliaisuuden vaatimuksella on naskaleille, jotka eivät täysin ymmärrä kaikkea. Lapsen kehitysvaiheisiin ei voi reagoida kasvatuksen kautta yksinomaan " tukahduttavasti" .

Jeesus tuumaisi tuosta lasten kirkkokäyttäytymisestä, nykyään kun lapset ei saisi tehdä mitään kirkossa. Muistaako kukaan mitä hän tästä aiheesta puhui...

Vierailija:

Lainaus:

tee mitään kiellettyä, riko/sotke kylässä tai huuda kirkossa niin että vihkitilaisuudesta muut eivät kuule mitään.

tai muille kritisoijille, ei siis IKINÄ käy niin että lapsi pääsee livahtamaan karkuteille? Pidätte lapsesta kiinni 24/7, ja KOSKAAN ei pikkuinen pääse livahtamaan mihinkään? Nimittäin jos näin käy niin minä olen heti täällä moittimassa teitä siitä että ette vahdi lapsianne tarpeeksi. Vaikka kyseinen tapaus olis ainut koko lapsen elämän aikana

Vierailija:

Lainaus:

esin yhdessä ketjussa oli juttua 3-vuotiaan käyttäytymisestä julkisissa

kulkuneuvoissa. Uskomatonta tekstiä, lapsi ei saisi kuulua eikä näkyä,

kun muut ihmiset stressaantuu ja ahdistuu, jos se lapsi jopa uskaltaa

yrittää ottaa kontaktia johonkin toiseen matkustajaan , paniikkihäiriöiselle

kuulemma järkytys!! Ja mitä kaikkea , kaikki oli kuitenkin vanhempien syytä kun eivät ole opettaneet lapselleen käytöstapoja! Herran pieksut,

3-vuotiaalle!

Jotenkin siitäkin ketjusta kävi ilmi että siinä jotkut yhden 1-vuotiaan

lapsen äidit antoivat ohjeita, todellisuudessa heillä ei ollut hajuakaan

kuinka päätön 3-vuotiaskin voi vielä olla

mutta vanhempien kyllä pitäisi osata pitää niitä silmällä!

Tosin kirkkokeskustelun tapainen juttu voisi kyllä itsellenikin käydä, eli hetken huomio muualle ja jo on lapsi aidan takana... :)

ei tule mieleenkään hoitaa sitä pientä lastaan niin, että se ei sillä päättömyydellään aiheuta vaaratilanteita muille/häiritse tolkuttomasti.

Vierailija:

Lainaus:

Taisi olla edellinen kirjoittaja, joka mainitsi, että jos lapsi alkaa käyttäytyä huonosti, niin SILLOIN TAJUTAAN POISTUA PAIKALTA! Musta on ihan kamalaa, kun jotkut huudattavat lastaan kirkossa vihkitilaisuuden tai hautajaisten aikana.... sääliksi käy se hääpari.

Meillä on kolmet häät tänä kesänä, ja ekoista häistä poistuin melkein heti kirkosta, kun tyttö (1v) ei jaksanut olla paikallaan. Eräs nainen tuli minua erikseen kiittämäänkin, koska en halunnut pilata hääparin hetkeä huudattamalla lastani.

Ja kyllä nyt 3v:n pitää jo tajuta, mikä on huonoa käytöstä ja mikä ei. Toisinsanoen mitä saa esim. julkissa kulkuneuvoissa tehdä ja mitä ei.

Se on nimittäin aika yksinkertaista: istu paikallaan, keskustele äidin tai isin tai sisarusten kanssa. Älä hypi paikallasi, seiso paikallasi, kilju, raivoa, juoksentele käytävällä ja revi muiden matkustajien vaatteita.

Simple as that!

Jos lapsi huutaa kuin syötävä, aikuinen poistuu hänen kanssaan vaikkapa kirkon eteiseen tai jopa ulos siksi aikaa että rauhoittuu. EN tajua ettei peruskäyttäytyminen ole aikuisille selvä asia.

Vierailija:

Lainaus:

Jeesus tuumaisi tuosta lasten kirkkokäyttäytymisestä, nykyään kun lapset ei saisi tehdä mitään kirkossa. Muistaako kukaan mitä hän tästä aiheesta puhui...

Vierailija:

Lainaus:

tee mitään kiellettyä, riko/sotke kylässä tai huuda kirkossa niin että vihkitilaisuudesta muut eivät kuule mitään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat