Seuraa 

Kommentit (16)

Siitä on piiitkä aika, kun viimeksi kävin edes sivuilla.. Saati sitten koska viimeksi olen kirjoitellut. Paljon ollaan kesän aikaan reissattu ja pihalla tulee oltua melkein aina, eikä illalla tule oltua koneella, vallan jäänyt tämä nettailu..

Dani on meidän perheen ilopilleri! Aina naurattamassa kaikkia. Kovasti mennä touhottaa joka paikkaan ja touhuaa touhujansa. Kukkien juuret saa ilmaa usein, kun mullat lentää purkeista.. Keittiön pöydälle nousee vikkelästi ja joka paikkaan muuallekin. Koko mahanalus on suoraan sanottuna jalkoja täynnä. Taitaapa muillakin yksivuotiailla olla samat jutut.

Sanoja meillä ei tule sen enempää, ku aiemminkaan. Anna ja nam, nam. Niitäkään ei aktiivisesti käytä. Potalla ollaan alettu käymään päikkäreitten ja yöunien jälkeen pissalla. Isommat asiat tulee edelleen vaippaan.

Täytyy sanoa, et elämä on vallan ihanaa, kun yötkin ovat Danilla melkein aina kokonaisia 10-11 tuntisia. Hieman tässä siis edelleen kuumeillaan.. Siis minä lähinnä... Kun vielä saisi miehen innostumaan. Toukoista taitaa aika moni odottaa taas?!

Terveiset kaikille

Ninni-pinni & Dani

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaipa minäkin pitkästä aikaa pinoudun. L nukkuu yöuniaan, meni jo kasilta nukkumaan. Ollaan mekin siirrytty jokin aika sitten yksiin päikkäreihin ja onneksi illalla mennään ajoissa nukkumaan.

Meillä oli miehen kanssa viime viikolla viimeinen lomaviikko. Oltiin mökillä ma-to. Oli ihan kivaa, mutta sitten tuli kauheet kaatosateet, ni aateltiin että on parempi mennä kotiin. L tykkää kanssa tosi paljon olla ulkona, joten ei sitä huutoa hullukaan jaksannu kuunnella, kun ei ulos päässyt. Nooh onneksi loppuviikko oli nättiä ilmaa vielä. Nyt on alku viikko täällä etelässä satanut ja näyttää aika syksyiseltä ja pimeeltä. On tässä nyt kesää sitten ollutkin jo.

L tykkää muuten myös keinumisesta, lukemisesta ja hiekan heittämisestä. Meillä on myös tota omaa tahtoa tullu lisää ja välillä tuntuu, että likka kitisee jatkuvasti. Taitaa ehkä johtua noista hampaista kanssa. Niitä poskihampaita tehdään urakalla ja näyttää ikenet siltä, että melkein kaikki hampaat on tulossa. Toivotaan siis että kitinä olis ohimenevää. Muuten tytsi on ollu niin rauhallinen ja iloinen. Nyt tahtoo äitin syliin koko ajan ja roikkuu lahkeessa.nooh..

Meillä syödään käsillä myös tosi hyvin, mutta lusikkaan ei oo vielä kiinnostusta ollut.

Meilläkään ei kävellä vielä, mutta harjoitus on kova. Muutamia kertoja on jo noussut ilman tukea seisomaan, että ei siinä varmaan kovin kauaa enää mene. Ei vaan uskallusta vielä riitä.

Nyt täytyy lopetella. Muutama kotihomma vielä hoitamatta...

Onnea kaikille masun omaaville!!!

T: Wera ja L

Elokuu on jo puolessa välissä, nopeasti se kesä menee. Arki alkaa pikku hiljaa meilläkin palata uomiinsa. Ensi viikon olen Siirin kanssa mökillä, mutta muuten taitaa olla lomamatkat ja muut reissut tehty.

Siiri on kävellyt nyt reilun kuukauden. Välillä vauhti kiihtyy kovaksi ja näyttää siltä, että lentää nenälleen. Ruokaa syö itse - käsin tai lusikalla. Nukkea Siiri hoitaa ja tykkää työnnellä rattaissa. Minun vanhat emmaljunga nukenrattaat on tallessa ja voi, että miten hienot ne ovatkin! Tämän hetken yksi ehdoton hitti ovat kirjat. Kuvakirjoja Siiri tykkää katsella ja osoitella sormella kuvia. Sanoja meillä ei tule oikeastaan ollenkaan. En tiedä pitäisikö huolestua?

Ilmoitin itseni ja Siirin vanhempi-lapsi jumppaan, joka alkaa syyskuun alussa. Meidänkin tyttö tykkää paljon muista lapsista ja varmaankin viihtyisi tarhassa, mutta haluan Siiriä vielä kotona hoitaa. Pitänee vaan ahkerasti käydä perhekahvilassa ja puistossa. Me menemme syyskuun puolessa välissä lastenklinikalle tutkimuksiin Siirin virtsantakaisinvirtaus asiasta. Toivottavasti saisi lopettaa antibiootin antamisen.

Lopuksi onnittelut Kaisulle uudesta elämän alusta. Pidähän huoli itsestäsi! Ja onnea Sannaelille!

Elina ja Siiri (6.5.)

Täällä on hirvee haju ulkona sieltä metsäpaloista kai...Vein Pinjan kuitenkin tuohon katoksen alle nukkumaan. Meillä kun ei sisällä oo neidille tarpeeksi hiljaista vaikka miten noille isommille keksis jotain hiljaista hommaa...Olikin ihan väsynyt jo, jospa nukkuis vähän pidemmät päikkärit kun yleensä nukkuu vaan n. tunnin. Yöllä nukkuu 12 tuntia sitten. Viime yönä nukkui vaan 10 h joten jospa tosiaan nukkuis vähän pidempään tänään.

Kaisun tytölle oikein paljon onnea raskaudesta. Mulla kans kuume kasvaa, mutta ainakaan vielä ei oo vauvaa tulossa.

Meillä alkaa isommilla koulut, eskari ja kerho huomenna. Ihan kiva kun meinaa olla joa aika levotonta välillä varsinkin noitten koululaisten kanssa tää homma. Ja tappelua riittää välillä ihan kummallisista asioista.

Pinja on aika helppo ja tyytyväinen neiti nykyään. Tuossa 1v1kk:n iässä huomasi kaikki ihanat touhut ja nyt touhuilee tosi paljon itsekseen. Eniten leikkis ulkona, lempipuuhaa keinuminen ja kivien järjestäminen. Sisällä kantaa laukkuja ja laitaa niihin tavaraa ja ottaa pois, työntää tavaraa nukenvaunuissa ja taaperokärryssä, katselee kirjoja jne. Sanoja tulee jonkun verran, muttei hirveesti puhu. Nyt on oppinut syömään itse. Ei ees hirveesti sotke. Itse autan yleensä toisella lusikalla, mutta kun isä syöttää niin neiti saa syödä ihan itse.

Pyykkikone lopetti, eli lisää tarvii lähteä pesemään, lisäkis pitäis nimikoida tuon eskarilaisen vaatteita.

Kirjoitelkaahan muutkin toukot kuulumisia.

Pipsa ja Pinja (25.5)

Crobin: Älä huoli, hyvin se hoitoon meno varmasti sujuu. Meidän neiti on ollut hoidossa (12 lapsen ja 3 hoitajan ryhmis) ja on viihtynyt hyvin. Nyt ollut juhannuksesta asti lomalla kun en halunnut kesäksi isoon päiväkotiin laittaa ja huomenna Veekku taas menee tauon jälkeen ekaa kertaa hoitoon.

Itse olin masennuksen vuoksi kuukauden sairaslomalla. Sain lääkityksen ja lääkkeet levon kanssa on helpottanut paljon. Nyt olen ollut viikon töissä taas ja ainakin vielä tuntuu että asiat lähtee rullaamaan taas ihan kivasti.

Meille on tulossa ensi vuoden maaliskuussa pikkukakkonen jos luoja suo ja käy tuuri. Nyt on päivää vaille 8 raskausviikkoa koossa. Olo on aika hyvä vielä, toivottavasti ei tule hirveää pahoinvointia tai muuta.

Tänään oltiin neuvolassa ja Veekku rokotettiin. Painoa oli 10 kg 280 g ja pituutta 80,2 cm.

Juupa juu, siinäpä ne tärkeimmät kuulumiset täältä meidän suunnalta.

Kivaa loppukesää kaikille jos en satu tässä lähiaikoina kirjoittelemaan :-)

Kaisu ja Veekku (9.5.05)

Mitä teille kuuluu?!

Mul ei ole enää ku 3vko niin palan töihin, nyyh. Y menee perhepäivähoitajalle ja parin vkon päästä pitäiski mennä tutustumiskäynneille. Onko täällä kellään kokemuksia perhepäivähoidosta. Heann, sä kerroit että lapses on ollut pphoitajalla, miten teillä alku sujui? Ja muuten onnea vaan loppuraskaudelle - ihan kateeks käy;)

Itseasiassa nyt vasta on tullut sellainen fiilis, et vois jo mennäkin sinne töihin. On vaan niin kurjaa jotenkin viiä tyttö hoitoon, hänkun on tottunu melkein vain mun kaa oleen. Toisaalta ihan hyvä että tottuu sit oleen myös muiden kaa pitempiä aikoja ja onhan siellä muita lapsia (3kpl) niin on leikkiseuraa ainakin. Sitä paitsi atuksissa ois kyl hankkia täs toinenkin kullanmuru (jos vaan onnaa täs talvella:) niin saahan sit tyttö taas olla kotona.

Onko tänne tullut muuten uusia odottaijia toukoista??

Ja kui moni palaa nyt syksyllä töihin?

kuulemiin

crobin ja Y melkein 1v 3kk

Kylläpäs oli taas lämmin päivä. Ihanaa kun on vielä kesä, mutta välillä kyllä sadetta kaipailisin. Raikastuis tuo ilmakin vähän.

Meillä perhepäivähoito sujui tosi hyvin. Aluksi neiti jäi itkemään äitin perään, ja eka aamuna itki äitikin neidin perään =), mutta yleensä kuulemma lopetti itkun samantien kun minä poistuin ovesta. Tottumisen jälkeen jäi ihan mielellään hoitoon. Meille sattui kyllä aivan ihana hoitotäti, ensi vuonna eläkkeelle jäävä tosi kokenut ja mukava rouva. Samassa hoitopaikassa ei ollut kuin yksi toinen tyttö, joten aikaa hoidokeille ilmeisesti riitti. Kovasti olivat ulkona ja neiti sai sielläkin nukkua vaunuissa. Askarteluja toi kotiin joka viikko. Olin kyllä tosi tyytyväinen ja itsestäkin oli kiva olla välillä töissä.

Huomenna oiskin minun viimeinen työpäivä ennen mammaloman alkua. Saa nähdä kuinka sitä päivät jaksaa juosta tuon pikkukirpun kanssa tämän masun kera, mutta onneksi ei tässä kauaa tartte odotella uutta vauvaa enää.

Mikäs on teidän muiden toukojen lempipuuhaa? Meillä tykätään lukea, ulkoilla (tämä on ykkösasia), tehdä palapelejä ja tiputella palikoita rasiaan. Niin ja nukkua hoitaa meidän neiti oikein mallikkaasti, antaa sille nokkamukista maitoa yms. Huvittavan näköistä kun nukke on melkein yhtä iso kuin typykin.

Yöt nukutaan kohtuu hyvin nyt omassa sängyssä, mutta heräillään kyllä useampia kertoja yössä itkemään. Syytä en osaa sanoa... nukahtaa sitten kyllä heti uudestaan kun saa tutin suuhun. Toivottavasti noi yöt tuosta vähän rauhoittuis.

Mutta nyt katsomaan saiko mies neidin yöunille ja sitten saunaan (kun on ollut niiin kylmää tuolla ulkona).

Terkuin Heann rv 34+2 ja neiti 1 v ja vähän päälle

Me Juliuksen kanssa palailemme pikku hiljaa arkeen... Uimahallin auettua olemme käyneet näin torstaisin aamupäivällä uimassa. Vielä on ollut rauhallista kun ei koululaiset ole uimareissuillaan. Tosin tänään oli varusmiehiä halli pullollaan mutta onneksi he eivät naisten puolta tule tukkimaan =)

Ilmoittauduttiin myös syyskaudeksi kansalaisopiston taaperojumppaan (1-3-vuotiaille). Ajattelin että olisi hyvä Juliukselle totutella toisten lasten seurassa touhuamiseen ihan sitäkin ajatellen että joulun jälkeen on tarhaan meno edessä. Ja onhan se kiva yhdessä laulella ja leikitellä. Itse ilmoittauduin vielä tavalliseen aikuisten jumppaan, jotten ihan tärviölle mene.

Nyt Julius on omassa huoneessaan verhot pimennettyinä ja opettelee nukahtamaan päiväunille omaan sänkyyn (vielä kuuluu juttelua...). Illalla nukahtaa tosi mallikelpoisesti yksinään, mutta päiväunille olemme tähän asti nukuttaneet kainalossa. Miehen ja mumminkin kanssa nukahtaa alle 10 minuutissa, mun viereen ei sitten millään ellen anna rintaa. Hain juuri eilen neuvolasta ehkäisyrenkaan jonka otan käyttöön heti kun menkat alkavat, joten päiväuni-imetys loppuu nyt, siksipä tänään mentiin päiväunille uudella tavalla.

Julius lopetti yöheräilyt pari viikkoa sitten ihan itsestään. Pari hassua kertaa on herännyt yöllä mutta muuten meillä nukutaan nyt 10-11 tuntia ilman heräilyjä. Aivan taivaallista! Eikä tarvinnut unikouluttaa, olin jo varautunut yöhuutoihin ja siksi lykännyt yöimetyksen lopettamista... Kunpa kaikki olisikin näin helppoa =)

Juliukselle on myös tullut ensimmäinen poskihammas - vihdoin ja viimein. Edellisestä ehtikin jo mennä puoli vuotta.

Ja lopuksi iloisia uutisia: Juliuksen iskä ja allekirjoittanut menemme naimisiin marraskuussa! Häitä olen nyt puuhaillut ja siksikin hieman harvemmin täällä käynyt...

Iloista elokuuta kaikille, kirkoittakaahan kuulumisianne!

-sannael ja J 15kk

nelli_75:

[quote]

Sannael: joko olette saaneet kutsun lastenklinikalle?

[quote]

Siis tapaamassa kirurgia. Leikkaus on suunniteltuna syksylle, kun soitin osastolle kysyäkseni tarkemmin (häiden takia) niin oh sanoi että lokakuuta on suunniteltu mutta jonotilanne on aika huono eli nähtäväksi jää. Jos leikkaus sattuisi juuri meidän häiden kanssa päällekkäin niin sitten se siirretään heti sen jälkeen.

Puhetta oli, että oikeastaan vasta leikkauksen aluksi nähdään, miten iso korjaus on tehtävä. Parhaassa tapauksessa sairaalasta pääsee parissa päivässä (katetrin kanssa) kotiin. Ja lopputulos olisi joko ihan tavallinen tai ympärileikattu pippeli pojalla.

Aika paljon kaikkea se kirurgi selitti ja piirteli kuvia, joista en paljoa ymmärtänyt. Mutta luotan kyllä että homma hoituu ja J:n parhaaksi. Kovasti kyllä jännittää silti!

Kiva kun kysyit =)

Onpas täällä ollut hiljaista koko kesän aikana.Eipä silti mekään olla hirveemmin koneen ääressä viihdytty.Neiti haluaa vaan olla koko ajan ulkona leikkimässä.Meidän naapurissa asuu 2kk vanhempi poika ja neiti on tykästynyt häneen ja leikkii mielellään hänen kanssaan.Naapurin poika vaan ei ole yhtä avoin ja tuttavallinen kuin meidän neiti, mutta on jo aika hyvin tottunut neitin kosketuksille ja haleille.

Nyt olen taas töissä(jatkan tätä keikkailua) ja minun äitini on hoitamassa neitä.Olen tässä kuussa aika paljon ottanut töitä kun säästöt kummasti hupeni kesän aikana kun vietin vain lomaa.Täytyisi kotona aloittaa pienet remontti hommat, tapetoidaan eteinen ja vaihdetaan kaikki väliovet sekä listat.Me taidetaan molemmat tosissaan tykätä tästä remontti hommista, ollaan jo suunniteltu mitä remontoidaan ensi keväänä tai ensi vuonna.

Kovasti jo vauva kuume painaa päälle, tuntuu että järki ei kohta vie voittoa=))

Neiti on kovasti oppinut uusia asioita ja sanoja.Antaa meille kovasti pusuja ja haleja kun niitä häneltä pyydetään.Jos istun lattialla hän tulee taakseni seisomaan ja silittää tukkaani ja sitten katsoo että huomaatko mitä äiti teen, todella suloista.hampaita puhkeeaa kovaa vauhtia, eli kaikkia mahdollista jyrsitään.

Viikonloppuna oli yhden yön ja päivän kuumeessa, nyt enään hieman vuotaa nenä.Eipä ollut kiva mennä töihin aamulla kun olin nukkunut n. 3 tuntia yöllä.Mutta tällaista tämä on, enpä valita.

En raaski millään laittaa neitiä tarhaan ja mennä itse töihin, koska pitäisi herättää neiti jo kuuden jälkeen.Uskoisin kuitenkin että hän viihtyisi siellä koska on niin sosiaalinen ja selvästi kaipaa muita lapsia.Täytyy vaan ahkerasti viedä häntä avoimeen ja muihin harrastuksiin että saa olla toisten lasten kanssa.

Nyt minunkin pitäisi aloittaa omat harrastukset vihdoin ja viimein,olen viimeisen vuoden aikana unohtanut omat menot aivan vallan, nyt huomaan että tarvitsee hieman omaa aikaakin.

Luin juuri tuolta kaksiplussan keskustelu palstalta yhden äitin kertomusta hänen tytöstään jolla oli syntymästä vaikea maksasairaus ja hän nukkui pois viime kuussa. tuli monta kyyneltä vuodatettua sitä lukiessani ja kyllä halaan neitiä kun pääsen kotiin, saa olla tyytyväinen kun on saanut terveen lapsen.Samalla päätin että kirjoitan itsestäni elinluovutus testamentin.

Nyt pitää mennä jatkamaan töitä....toivottavasti syksyllä taas jaksetaan paremmin pinoutua. Ja olisi kiva joskus tavatakin.....

Sannael: joko olette saaneet kutsun lastenklinikalle?

Nelli& Ada 1v 3kk

Lomat alkaa olla vietetty, vielä ensi viikko miehellä lomaa ja ollaan ihan kotosalla vaan. Meillä oli ne häät pari viikkoa sitten, mukavat juhlat oli ja nyt helpottaa kun ne on ohi. Alku kesä meni pitkälti niiden kanssa touhutessa. Että Sannael, kannattaa alkaa ajoissa värkkäilemään juttuja.. koskaan ei ole liian aikaista =) mutta jaksamista valmisteluihin!

Oltiin sitten Bulgariassa häämatkalla kolmestaan ja menipä matka yllättävän hyvin. Tosin hirmu kuuma siellä tietty oli, mut pysyttiin kuumin aika huoneessa. Noora istui kiltisti koneessa sylissä, oltiin varauduttu paaaljon pahempaan. Kaikenlaiset viihdykkeet mukana, mutta eipä niitä sit tarvinnut. Hyvä niin =)

Noora ei vielä sano mitään selviä sanoja, juttelee kyllä paljon omaa kieltään ja ymmärtää hyvin mitä sille puhuu. esim. hakee kengät ja laittaa itse hatun päähän, kun sanon et mennään ulos jne.. kova tyttö on myös suukottelemaan. tervehtii jokaista vastaantulijaa nostamalla käden suoraan ylös ja vilkuttaa aina vaikka vaan vessaan menen =) huvittavaa. Nyt on tullut myös suuttumuskohtauksia, eli jos kieltää jostain, niin Nooran täytyy alkaa heti repimään jotain tai nakkaa ensimmäisen käteen tulevan esineen lattialle tai puree minua tai itseään, aika pelottavaa.. jospa se on ohimenevää.

mutta siinäpä jotain päiviytstä meidän kuulumisista. Ainiin, kakkosta täälläkin yritetään ja jos tässä kuussa tärppäisi niin tulisi toinen touko vauva .. mutta saapa nähdä miten käy. Noora meillä tärppäsi tokasta kierrosta ja pillereitä olin syöny 8 vuotta.. saas siis nähdä..

Onnea vaan jo odottaville toukoille!

Mehiz ja Noora ( 19.5)

Kesäkelit jatkuu!Ei oo paljoa tullu oltua koneella.Esikoinen(vajaa 3v) on jättäny päikkärit pois niin ei saa päivällä olla rauhassa koneella ja näin illalla ei tahdo enään jaksaa.

Onko vielä toukoja jotka ei kävele?Täällä on!!

Aloitan marraskuussa kokopäivätyön ja tytöille olen hakenut hoitopaikkaa.Tähän asti mummu on hoitanut 2pv viikossa.Vähän kyllä jänskättää miten sitä jaksaa kokopäivätyötä kun tää osa-aikatyö on ollut niin mukavaa.

Onnea kaikille raskaana oleville!Aika moni tuntuu odottavan..

Mut nyt täytyy painua pehkuihin!

T.henriikka&anni

On kyllä laiskottanut tosi perinpohjaisesti enkä ole kirjoitellut enkä edes päivittäin käynytkään näillä sivuilla...

Mies oli kolme viikkoa lomalla ja käytiin kahdestaan Tallinnassa, sekä juhlimassa mun synttäreitä stadin yössä. Julius oli nuo keikat hoidossa mummeilla ja hyvin oli kaikki mennyt. Palautteena tuli siunailuja siitä, kuinka kiltti lapsi meillä onkaan. Anopin sisko oli sanonut ettei koskaan ole nähnyt yhtä kilttiä ja rauhallista ja nauravaista poikaa =) *polleena*

Viime viikon vietimme Kymenlaaksossa mökillä ja mukavaa oli. Näin loppukesän puolella ei enää hyttysiäkään ollut (kiitos kuivan kesän) ja paarmatkin oli pieniä ja puhdittomia. J nautti ulkona olosta ja grilliruuasta. Järven rannassa tykkäsi olla kun vesi oli lämmintä ja rannassa riitti pikkukiviä tutkittavaksi. Kovaa vauhtia kipittää karkuun ja portaiden kiipeilyä harjoitteli päivittäin monmta kertaa.

Eikä mullakaan mennyt hermot mummiin vaikka oltiin mökillä viikko yhdessä! Hiukan terävästi pidin äidilleni luennon aiheesta karieksen ehkäiseminen pikkulapsella, sillä äiti tykkäisi juottaa J:lle mehua janojuomaksi, mitä en lainkaan hyväksy kun vesikin kelpaa. Itselläni on niin moneen kertaan paikatut hampaat että siitä asiasta jaksan kyllä nipottaa.

Puhetta tulee edelleen reippaasti jokeltelua, varsinaisia sanoja edelleen ainoastaan " äiti" . Mutta ihan selvästi J ymmärtää kun hänelle sanotaan että mennään ulos tai nyt syömään tms. Eli eiköhän sitä puhettakin ala tulla... Muuten J on alkanut ihanasti oppia asioita matkimalla; hampaiden harjauskin sujuu vihdoin ilman itkua kun sai katsoa ensin isin ja äidin harjaamista; tukkaakin kampasi eilen ihan itse. Nuppipalapeliä tekee ja ruokailee sujuvasti -käsin. Lusikkakin eksyy välillä suuhun.

Voisi tosiaan koittaa tavata vaikka joku viikonloppu, jos vielä on PK-seudulla toukoja joilla liikenee aikaa? Mullahan aikaa on, palaan kouluun ja J menee tarhaan vasta joulun jälkeen...

-sannael ja J 15kk

Moi kaikille pitkästä aikaa. Silloin tällöin olen pinon käynyt katsomassa, mutta en ole ehtinyt kauempaa koneella istuksia. Yritän nyt muutaman sanan laittaa.

Meilläkin on arki pyörähtänyt käyntiin. Mies aloitti työt ja neiti tarhauransa. Alku ei ole ollut kovin ruusuinen, mutta toivottavasti se tästä vielä iloksi muuttuu. Meidän varauksellinen ja aransorttinen tyttö on kyllä ilmaissut mielipahansa elämänmuutokselle - tarhaan lähdetään itkun kanssa ja eteisessä neiti takertuu kynsin kiinni syliin. Kyllä se itku kuulemma aika pian loppuu, mutta herkästi neiti itkee päivänkin mittaan. Ryhmän kolme vakitätiä neiti hyväksyy jo jotenkuten, mutta esim. muiden lapsien vanhemmat kauhistuttavat niin, että itku tulee aina uudelleen puseroon. Onneksi tyttö sentään nukkuu hyvin ja syökin kohtuullisesti ja nyt on kuulemma alkanut enemmän tutkia paikkoja ja leluja itsekseenkin ja tarhakavereihin ottaa jo pikkuisen kontaktia. Kotona neiti on kyllä oma aurinkoinen itsensä - tosin minä en voi hävitä hetkeksikään näköpiiristä ilman neitiä eli vessassakin käydään yhdessä. Yötkin tyttö nukkuu onneksi aika hyvin elämänmuutoksesta huolimatta. Takana tarhaelämää on vasta alle pari viikkoa, joten toivottavasti se vielä alkaa sujua? Joka tapauksessa kamalan huonoa omatuntoa olen potenut ja miettinyt, että oisko neidin kotihoitoa jotenkin voinut vielä pidentää. Mies ei puolestaan niinkään murehdi vaan on sitä mieltä, että tämä on vaan alkukankeutta. Ja ongelmatonta hoidon aloittaminen ei tuttavaperheiden vähän isompienkaan lapsien kohdalla ole ollut. Tiedä sitten?

Tarhanaloituksen takkuamisen lisäksi elämässä ei ole tällä haavaa mitään muuta valittamista. Pikkulapsiperheen elämä on todellä mukavaa. Neidin kanssa on ihana touhuta ja huomata, kuinka paljon tyttö jo osaa ja ymmärtää. Sanojakin alkaa tulla koko ajan lisää - onhan ne vielä vähän sinnepäin, mutta aivan selvästi tarkoittavat jo tiettyjä juttuja.

Ei meille kummempaa kuulu. Onnea Kaisulle ja Sannaelille myöskin.

Bamse ja neiti 1v3kk

Tänään alkoi opella koulu. Oli aika kivaa. :)

Hilla on treenannut päiväkotia elokuun alusta eli pari viikkoa. Ekan viikon olin mukana touhuissa koko ajan ja viime viikolla menin vasta päikkäreiden jälkeen leikkeihin mukaan. Hillan isä aina vie lapsen tarhaan ja minä haen. Hyvin on mennyt. Tosin viikonlopun Hilla oli kuumeessa ja tämän päivän kotona isän kanssa. Hillalla on siellä mukana oma valokuva-albumi, jota selailee hoitajan kanssa jos ikävä yllättää. Ihana paikka ja upeat hoitajat!!! Hilla lähtee tarhaan innolla ja sille pitää laulaa PMMP:n Päiväkoti-biisiä. :) Takapakkia varmasti vielä tulee, kun tajuaa arjen harmauden...

Mutta ei meille oikein muuta kuulu. Hyvin on asiat, ei voi valittaa.

Onnea kaisulle ja sannaelille :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat