Seuraa 

eli uudelleensynnyttäjiltä varsinkin olisin kysellyt että missä vaiheessa teillä on alkanut kohdunkaula olla hieman auki ulkosuulta?

muuten oli kyllä napakka ja suljettua kanavaa vielä vajaa 2cm jäljellä.

mom rv25+4

Kommentit (11)

mutta varman päälle kuitenkin jos sarjoissa alkaa tulla.

kiitoksia muillekin kommenteistä- kuulisin mielelläni lisää.

edellisellä kiekalla mulla toi aukeeminen tapahtui sitten nopsasti kun alkoi, se tässä huolestuttaa. eikä tällä kerralla ole lankaa.

siis vähän huonolta tyypiltä nyt esitit kysymyksen tuosta avautumisesta koska mulla on jonkinasteista kohdunkaulan heikkoutta. 2 lasta, molemat enneaikaisena ja toisen kanssa langalla pistettiin alapää kiinni kun alkoi avautua. mutta mulla tilanteeseen on vaikuttanut se, että mulle on tehty useita leikkauksia kohdunkaulalle aikaisemmin.

jos sulla on törkeesti suppareita, kipeitäkin niin sunhan pitäisi olla sairaslomalla. onko sulta otettu pissitestit ja emättimen tulehdus testit? häikkä niissä voi aiheuttaa turhia suppareita.

kotikonsteina suppreihin paaaaljon vettä ja magnesium-lisä.

nyt varaamaan aikaa neuvoalekurille että voi katsoa sairasloman tarpeen ja tilanteen kehittymisen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen aloitin loman jälkeen työt ja en nyt ihan heti haluis jäädä... Mutta sen verran kipeää tekee supistukset, että olen tilannut neuvolalääkärin joka on 17.8. tuolloin oli eka vapaa aika...

Mulla on entuudestaan kolme lasta, joista kaksi on käynnistetty, rv 42+2 ja toinen rv42, yksi ymmärsi tulla itse rv 40+4... Edellisessäkin raskaudessa oli kovasti suppareita ja silti odotutti itseään 42 viikolle ja sittenkin käynnistettiin, en siksi ole ollut niin kovin huolissani, mutta tietty tuo kohdunsuun avautuminen on vähän huonompi juttu...

Täytyy nyt katsoa, ajattelin hetken ainakin kärvistellä töissä ja tunnustella tilannetta... Jos tuntuu yhtä pahalta kuin tänään on tuntunut niin tilaan sitten jostain nopsempaa lääkärin, jotta vois tarkistaa tilanteen. Jos kaikki on ok, niin sittenhän sitä saa rauhassa olla töissä... (niinkuin mulla olis kovakin hinku siellä olla ;) ).

Mutta kiitos momentti (toivottavasti meni oikein) huolestuneisuudestasi.

Nimittäin itsellä supistelee koko ajan ja runsaasti ja kivuliaastikin aika usein... Pelottaa, että jos se avaa kohdunsuuta lisää, ulkosuulta on auki nyt rv 22+3

Hei!

Eli n. rv 23 ulkosuu oli auki sormelle mut sisäsuu oli auki enemmän. Kanava n.2cm ja pehmentynyt. Sitten alkoi makaaminen ja supistuksiin estolääkkeet vaikka en ollut pahemmin supistuksia tuntenut. Näin mentiin n. rv 34 asti. Ja lääkärit olivat ihan varmoja että täysiaikaista ei meidän vauvasta tule!

Viimeksi kohdunsuun tilanne katsottiin n. rv 37 (eli tänne asti päästy kuitenkin!) ja 4cm auki, kanava hävinnyt. Nyt saisi jo synnytys käynnistyä!

Kaksi lasta minulla on ja molemmat synnytykset käynnistettyjä...

:) Tsemppiä sinulle!

HeikkoPeikko rv 38

kohdunsuu sormelle auki ja jotain pehtymistä myös. Silloin rv 28+4. Tilannetta seurataan, mutta mulla kun on ollut muitakin vaivoja niin siksi toi tiheä seuranta. Niin ja multa otettiin noi tulehdusnäytteet kans, tuloksia en vielä tiedä.

Olisi kans kiva tietää onko aikainen avutuminen yleistä ja miten ovat sitten synnytykset käynnistyneet?!

Itsekin toissynnyttäjä.

Kävin tukostaipumuslääkityksen takia ultrassa äitipolilla rv 34+1. Lääkäri ei meinannut edes tutkia kohdunsuuta. Sitten vasta tutki, kun itse pyysin. Ei kokeillut käsin, vaan ultrasi. Sanoi, että sisäsuu on kiinni ja kanavaa jäljellä 3,3 cm. Kysyin, että entäs ulkosuu. Siihen lääkäri vaan sanoi, että ulkosuulla ei ole uudelleensynnyttäjällä mitään merkitystä eikä tosiaankaan suostunut kertomaan, että mikä ulkosuun tilanne oli. Mullakin oli ensin rv 20 kieppeillä supistuksia ja sitten rv 30 kieppeillä joinakin päivinä ihan jatkuvia supistuksia, joten sen takia minua kiinnosti, että eikö siellä kohdunsuulla ole todellakaan tapahtunut mitään.

Mulla on kyllä kolme viimeisintä raskautta (siis ennen km:jen sarjaa) menneet 42+0, 42+0 ja 42+1 (kaksi viimeisintä käynnistetty), joten olen tällainen " hautomo" , josta ei tahdota tulla ulos sitten kun sinne kunnolla päästään kotiutumaan ;-).

Pakko esittää tähän Momentille onnittelut hyvin etenevästä raskaudesta. Toivottavasti supistukset pysyisi poissa ja masuvaavi viihtyisi vielä useamman viikon omassa yksiössään!!!

neronja rv 35+3

Eli tällä kertaa supparit on olleet sellaista menkkamaista jomotusta, jota ei muistaakseni ole aiemmin ollut... Mutta täytyy nyt katsoa. Jos en kestä niin täytyy käydä yksityisellä lääkärissä ennen kuin pääsee tuonne neuvolan lääkärille...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat